سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد باید سازمان حج و زیارت ضمن حفظ کرامت حجاج ایرانی نگاه ویژه‌ای به مسئله حج عمره و تمتع می‌داشت که متأسفانه اسیر نگاه سیاسی شده و در برخی اوقات اقتدار ایران را رعایت و حفظ نکرده است.

 به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، درباره اقدامات و عملکرد سازمان حج و زیارت در دولت یازدهم با بیان اینکه سازمان حج و زیارت یکی از ایام پرکار خود را طی سال‌های اخیر سپری کرده است، گفت: فاجعه منا که در عمق فاجعه بی‌نظیر و نیازمند مدیریت هوشمندانه بود در این دولت بود که اگر مقام معظم رهبری در این قضیه ورود پیدا نمی‌کردند به نظر می‌رسید دولتمردان جدیتی در پیگیری آن و احقاق حقوق مظلومین نداشتند.

وی اظهار داشت: باید سازمان حج و زیارت ضمن حفظ کرامت حجاج ایرانی نگاه ویژه‌ای به مسئله حج عمره و تمتع می‌داشت که متاسفانه اسیر نگاه سیاسی شده و در برخی اوقات اقتدار جمهوری اسلامی ایران را رعایت و حفظ نکرده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم خاطرنشان کرد: با اینکه سازمان حج و زیارت زحمات زیادی را کشیده اما انتظار می‌رفت که آنها به عنوان متولی حج بتوانند از حقوق حاجیان و شهدای ایرانی در فاجعه منا و پیگیری حقوق خانواده‌های آنها قاطعانه‌تر عمل کرده و استیفای حقوق آنها را طلب می‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه اگر مدیریت فاجعه منا و ورود رهبری انقلاب به این مسئله برای کسب حقوق مظلومین آن نبود وضعیت پیچیده‌تر  می‌شد که سازمان حج و زیارت آن طور که مورد انتظار بود به این قضیه ورود پیدا نکرد و نتوانست موضوع را با جدیت لازم پیگیری کند.

آزادیخواه افزود: وقتی کشور در بحرانی خاص گرفتار می‌شود نیازمند آن هستیم تا سازمان‌ها، نهادها، ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها با جدیت و درک شرایط خاص به موضوع نگریسته و استیفا کننده منافع ملی باشند و گرنه در ایام عادی که کار به خودی خود پیش می‌رفت.

وی با بیان اینکه فاجعه منا برای جمهوری اسلامی ایران بحران ویژه‌ای بود که باعث به وجود آمدن شرایط ویژه، سخت و پیچیده برای خانواده‌های شهدا و حاجیان آنها شده است، افزود: متأسفانه سازمان حج و زیارت نتوانسته در فاجعه منا به امورات محوله و وظایفش عمل کرده و توفیقی در آن به دست آورد.

نماینده مردم ملایر در مجلس درباره وجود غم و اندوه باقیمانده بر دل‌ خانواده‌های فاجعه دیده منا به دلیل بی‌تدبیری مسئولین سعودی و کوتاهی سازمان حج زیارت ایران افزود: با اینکه توسعه سیاست خارجی یک از اصول دولت حسن روحانی است ولی باید به موضوع حج با توجه به حجم مسافران آن نگاه می‌شد که این طور نیست.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت باید وظایف خود را به دور از نگاه سیاسی موجود در وزارت خارجه پیگیری کند و به صورت ویژه به مسئله حج ورود پیدا می‌کرد، گفت: سازمان حج باید با قاطعیت و جدیت خاص اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در مسئله حج و فاجعه منا پیگیری و حفظ می‌کرد که در بسیاری از امور اینطور رفتار نکرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مسئله هتک حرمت 2 نوجوان ایرانی در فرودگاه جده و عدم پیگیری جدی از سوی سازمان حج و زیارت و انجام قاطعیت لازم تصریح کرد: مطالبه مردم ایران در حج حفظ امنیت و آرامش بود که در این موضوع به نظر می‌رسد اقتدار جمهوری اسلامی ایران توسط سازمان حج و زیارت حفظ و پیگیری نشد در حالی که اگر حج و زیارت به این اتفاق جدی‌تر ورود پیدا می‌کرد فجایع دیگر رخ نمی‌داد.

آزادیخواه با بیان اینکه دل مردم ایران از فاجعه منا و حوادث مختلف رخ داده علیه حجاج ایرانی در عربستان خون است چرا که توانسته موجی از ناراحتی را ایجاد کند اظهار داشت: از سازمان حج این توقع می‌رود که با نگاهی ویژه و فعالیت اقتدار گونه بتواند غم و اندوه مردم ایران را بزداید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس