نظر رئيس صدا و سیما در مورد «ماه عسل» امسال، تمایل اسطوره بارسلونا برای مربیگری در ایران و... از مهمترین عناوین خبری روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری شنبه 12 تیر ماه به شرح زیر است:

سیاست


با افشا شدن فيش‌هاي نجومي، مردم از نمايندگان خود در خانه ملت انتظار داشتند كه در صف اول فشار بر دولت در راستاي تغيير مديران باشند، اما اخباري كه در اين باره به گوش مي‌رسد، حاكي است برخي نمايندگان براي ابقاي مديران متخلف در حال لابي‌هاي گسترده و حتي تدارك استيضاح وزير اقتصاد و دارايي هستند.


برای اصلاح روند فعلی پرداخت‌ها در نظام بانکی، باید به ماهیت بانک‌ها توجه کرد. هم‌اکنون در کشور سه دسته بانک وجود دارد که ساز‌و کار اداره هر کدام از آنها متفاوت است.


رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مدیران مجموعه بانک‌ها برای مدتی 200 میلیون تومان اضافه کار گرفته یا مدیر بانکی مکرر در سفرهای خارجی حضور دارد.


نماینده پیشین مجلس با تاکید بر این که دولت در مورد تعهدات داده شده به کارگروه اقدام مالی(FATF) باید شفاف عمل کند گفت: توافق با FATF با منافع تک تک ایرانیان درگیر است زیرا حسابهای همه ما را کنترل می کند و نمی گذارد پول ما جابجا شود .

فرهنگ و هنر


کارگردان «فیتیله» با اشاره به دو طرحی که در شبکه نسیم تصویب شده است بیان کرد که یک مسابقه برای پدربزرگ ها و مادربزرگ ها با عنوان «بزرگان فامیل» تدارک دیده اند.


حدود 40 درصد از تصویربرداری سریال «علی البدل» انجام شده است و کار تدوین و صداگذاری همزمان ادامه دارد.

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛


دكتر علی عسكری به همراه مدير شبكه سه سيما از پشت صحنه برنامه ماه عسل بازديد و با عوامل توليد اين برنامه گفت و گو كرد.


محمد حسینی وزیر سابق ارشاد در برنامه «سینما معیار» از دوران مدیریت خود به ویژه در عرصه سینما دفاع کرد.

اقتصاد


میزگرد خبری «عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا‌» با حضور مدیران بورس کالا و اتحادیه پایین‌ دستی پتروشیمی برگزار و بخشنامه معاون وزیر درباره عرضه مواد پتروشیمی براساس نرخ ارز آزاد، به چالش کشیده شد.


براساس ابلاغیه مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور، واردات خودروهای سواری کشور آمریکا به مناطق آزاد ایران هم ممنوع شد.

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛


هرچند هنوز تردیدها و مشکلات احتمالی زیادی بر سر راه توافق اولیه بین شرکت بوئینگ و دولت ایران وجود دارد، اما به نظر می رسد که این توافق در حال پیشرفت است.


با افزایش بیکاری شغل‌های کاذبی که در کنار درآمد بالا چهره شهر را نازیبا می‌کنند روزبه‌روز در حال افزایش است.

بین الملل


رسانه های سعودی گزارش دادند که بر اثر ازدحام حجاج در مکه مکرمه دستکم 18 نفر مصدوم شدند.


حادثه گروگانگیری که از دیروز جمعه در منطقه دیپلمات نشین پایتخت بنگلادش در جریان است، علیرغم دخالت نیروی نظامی و آزادی شماری از گروگان ها همچنان ادامه دارد.


گروه تروریستی تکفیری داعش شب گذشته با ریختن صدها لیتر مواد سمی در رودخانه اطراف شهرک الخالدیه واقع در شمال شهر رمادی مرکز استان سنی نشین الانبار ده ها نفر از ساکنین آن را شهید و مسموم کرد.

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛


مسئول روابط اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران برخی از جزئیات گفتگوهای مسئولان اقلیم با هیئت ایرانی را بازگو کرد.

ورزش


هر روز که می‌گذرد ماجرای قرارداد رامین رضاییان با پرسپولیس وارد فاز تازه‌ای می‌شود و به نظر می‌رسد داستان فسخ قرارداد این بازیکن قرار نیست تمام شود.


کریس کولمن سرمربی ولز پس از گلزنی شاگردانش اینگونه شادی خود را نشان داد. در تصویر مارک ویلمونتس هم با شرایطی متفاوت دیده می شود. ولز با برتری 3-1 برابر بلژیک به نیمه نهایی صعود کرد.

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛


سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: سید مهدی رحمتی و خسرو حیدری به خاطر تجارب بالایی که دارند، دست راست من در استقلال هستند.


بازیکن و مربی پیشین بارسلونا گفت که به مربیگری در ایران علاقه دارد. او در عین حال اعلام کرد که شناخت چندانی از فوتبال کشورمان ندارد.

جامعه


​​​​​وقتی دمای مرکزی بدن از ۴۰ درجه سانتیگراد فراتر برود و بدن قادر به تنظیم دما و خنک کردن خود نباشد، اختلال گرمازدگی بروز می‌کند. مشکلی که فصل تابستان و گرمای هوا بهترین زمینه برای بروز آن است. اما می‌توان با وجود فعالیت در روزهای گرم سال از گرمازدگی اجتناب کرد و گرمازده نشد.


بنا به درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به دستور رئیس‌جمهور 15 رشته از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به وزارت بهداشت منتقل شد.

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛


دبیر کل خانه پرستاری ایران ضمن بیان درخواست رسیدگی جدی مسئولان به وضعیت پرستاران ، از ارسال سومین نامه سرگشاده به شخص رییس جمهور خبر داد.


هشت شهروند تهرانی به علت گاز کلر در استخری در نواب تهران مسموم شدند.

دفاع و امنیت


فرمانده نیروی دریایی ارتش از اعلام آمادگی 2 گروه از رزمندگان این نیرو برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    0 0
    با چهچهه بخونید : هر دم از این باغ بری می رسد
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    0 0
    به فکر معیشت جوانان باشید اخر
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    0 0
    متاسفم
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    0 0
    انتظار برخورد قاطعانه سه قوا و اطلاع رسانی ان هستیم
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    0 0
    جالب بود مشرق ولی وقت مارو نگیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس