سوالات صریح از فرمانده نیروی زمینی درباره 13سرباز، 2 داور ایرانی در جمع 24 داور برتر آسیا و... از مهمترین عناوین خبری روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری چهارشنبه 9 تیر ماه به شرح زیر است:

سیاست


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: با حقوق یک مدیر می‌شود بخشی از ناوگان حمل و نقل کشور را بازسازی کرد که دیگر شاهد تصادف و جانباختن مردم و سربازان عزیزمان در جاده‌های کشور نباشیم.


رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از ورود این کمیسیون به حادثه کشته شدن 14 نفر از سربازان ارتش در سانحه تصادف در روزهای گذشته خبر داد.


مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت:‌ تغییر فرمانداران یک امر طبیعی است و الان هم وجود دارد و بر اساس ارزیابی‌ عملکردها انجام می‌گیرد.


عضو فراکسیون ولایت مجلس در ادامه ضمن پیشنهادی به دولت درباره ضرورت ریشه کن ساختن موضوع فیش‌های نامتعارف گفت: بنده تقاضا می‌کنم دولت در موضوع فیش‌های نامتعارف خود میدان‌داری کند و پرداختی‌های 4 دولت گذشته را مورد بررسی قرار داده و گزارش ان را ارائه دهد.

فرهنگ و هنر



رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران گفت: اقبال مخاطبین از فیلم‌ها در خردادماه امسال (95) با افزایش بیش از دو برابری نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛بازیگر سینما و تلویزیون گفت: حیف که متاسفانه نمی‌توانم اسم کسی را بیاورم اما کسانی این روزها در سینمای ایران هستند که فضای به شدت ناسالمی را در این حرفه به وجود آورده‌اند.




استاد برجسته حوزه علمیه قم تأکید کرد: با وجود شرایطی که امروز در جهان اسلام حاکم است باید راهپیمایی روز قدس را پرشور برگزار کنیم.


اقتصاد


سرانجام پس از کشمکش‌های فراوان علی صدقی به صورت رسمی از مدیرعاملی بانک رفاه کارگران برکنار شد تا محمدعلی سهمانی جایگزین وی شود.

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛


المانیتور برکناری رکن الدین جوادی از ریاست شرکت ملی نفت ایران را با پرونده کرسنت مرتبط دانست و نوشت وی از سوی قوه قضائیه به دست داشتن در این رسوایی متهم شده و پس از مهدی هاشمی دومین فردی هست که در این ارتباط موقعیتش را از دست می دهد.


در بورس قبرس ارزش مجوز يك شركت كارگزاري حداكثر 300 هزار دلار است اما در بورس تهران ارزش سهام مديريتي يك شركت كارگزاري فعال و داراي مجوز حداقل 3 ميليون دلار است.


عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه قاچاق پیاز این محصول کاملا متوقف نشده است، گفت: مسئولان باید حساسیت بیشتری در این زمینه به خرج دهند.

بین الملل



طی روزهای اخیر مردم آمریکا مشغول بررسی دلایل اصلی تیراندازی مرگبار اورلاندو با استفاده از تئوری‌های توطئه هستند و دولت آمریکا را مقصر اصلی و کارگردان پشت‌صحنه این حادثه می‌دانند.


پلیس ترکیه اسامی کشته شدگان در انفجار تروریستی فرودگاه آتاتورک را اعلام کرد‬.


کاخ ریاست جمهوری روسیه از گفتگوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» خبر داد.


جنبش پروچویس (pro-choice) طبق تعریفی که از خود ارائه می دهد تلاشی برای در دست بودن حق قانونی افراد به منظور داشتن یک سقط جنین قانونی و سالم است. این جنبش مدعی است که از کلمه آزادی دفاع می کند و از طرق مختلف همچون تأثیرگذاری بر نمایندگان و روند قانون گذاری شرایط را برای یک تصمیم گیری بدون دخالت دیگران و برای زنان و مردانی که در معرض تصمیم گیری هستند،آماده می‌کند.

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛

ورزش


قبل از این که من به فرانسه بیایم قانونی که در سازمان لیگ گذاشته بودیم این بود که هیچ بازیکنی بدون رضایت باشگاه حق فسخ قرارداد ندارد.


نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛سرپرست باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه حضور مهدی طارمی و رامین رضائیان در تیم ترکیه‌ای ارتباطی به سرمربی تیم ملی ندارد، از پیگیری قانونی جدایی بازیکنان پرسپولیس خبر داد.



تیم‌های شگفتی ساز حاضر در یورو پیروزی‌های تاریخی را در این رقابت‌ها به ثبت رساندند.


کنفدراسیون فوتبال آسیا دو داور ایرانی را برای حضور در کلاس داوری ۲۴ داور نخبه آسیا دعوت کرده است.

جامعه


یکی از گلایه هایی که همواره در نظام سلامت ما از سوی جامعه پزشکی وجود داشته ، غیرواقعی بودن تعرفه های خدمات پزشکی است که هر ساله با دیرکرد قابل توجهی از سوی هیات وزیران اعلام می شود.


رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از درگیری 72 درصد جمعیت کشور با پدیده خشکسالی خبر داد.

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛


فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری دو کلاهبردار و کشف ۱۶ میلیارد تومان زمین خواری، توسط ماموران پلیس آگاهی خبر داد.


مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک که از هیچ تلاشی برای جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران اینترنت فروگذار نمی کند، تا بدان حد نگران حریم شخصی خود است که دوربین و میکروفون لپ تاپ خود را می پوشاند.

دفاع و امنیت


جان باختن 13سرباز که پس از 2‌ ماه دوری از خانواده قرار بود به خانه برگردند علاوه بر ناراحتی مردم، باعث نگرانی آنها در مورد خودشان شد. اینکه در خانواده‌ای سربازی هست یا اینکه قرار است روزی کسی از آن خانواده به سربازی برود، این تصادف را در حد یک موضوع ملی پر رنگ کرد.


انجمن هفته جهانی فضا شعار «سنجش از دور؛ توانمندسازی آینده» را برای مراسم سال ۲۰۱۶ انتخاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس