مهمانان امشب «ماه عسل» چه کسانی هستند؟، شعار عجیب استقلالی‌ها مقابل وزارت ورزش +عکس و... از مهمترین عناوین خبری روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری دوشنبه 17 خرداد ماه به شرح زیر است:


سیاست

لاریجانی: دولت برای آسیب‌های اجتماعی لایحه بدهد


علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و پس از ارائه گزارش وزیر کشور درباره موضوع آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: مطالبی که وزیر محترم کشور و نمایندگان و مرکز پژوهش های مجلس در این باره گفتند، دلالت می کند که آسیب های اجتماعی بحث واقعا حساسی است؛ هم حاشیه نشینی هم بیکاری و طلاق و اعتیاد باید به نحو خاصی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: بحث ما با وزیر محترم کشور این است که بخشی از کارهای تان را که درخواست از مجلس است، در قالب لایحه به مجلس بیاورید.

مصوبه حداکثر پرداخت‌حقوق به دولتی‌ها ابلاغ شد+ سند


اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه هیات وزیران درباره ضریب حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال ١٣٩٥ را برای اجرا به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.

تصویر مصوبه هیات وزیران که توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده به شرح زیر است

مصوبه حداکثر پرداخت‌حقوق به دولتی‌ها ابلاغ شد+ عکس
مصوبه حداکثر پرداخت‌حقوق به دولتی‌ها ابلاغ شد+ عکس

پرونده ایران خودرو هم به سازمان بازرسی رفت


12 اسفند سال 94 بود که سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد با استقرار تیمی از بازرسان این سازمان، نحوه فروش محصولات موضوع طرح ویژه دهه مبارک فجر و میزان ایفای تعهدات شرکت خودروسازی سایپا را به‌عنوان بازرسی فوق‌العاده مورد بررسی قرار می‌دهد. حسب دستور سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور و طی حکمی از سوی نادر شکربیگی معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی، تیمی از بازرسان این سازمان مأموریت یافتند ضمن استقرار در شرکت گروه خودروسازی سایپا، نسبت به بررسی نحوه فروش محصولات موضوع طرح فروش ویژه دهه مبارک فجر و میزان ایفای تعهدات اقدام کرده و با استماع نظرات مسئولان مربوطه و بررسی اسناد و مدارک لازم گزارشی از این موضوع تهیه کنند.

حالا که نزدیک به سه ماه از این مسئله می‌گذرد، ناصر سراج در پاسخ به سئوالی درباره سرنوشت بررسی‌های انجام شده از شرکت خودروسازی سایپا اظهار کرد: بازرسان سازمان بازرسی مشغول هستند و یک سری اقدامات اولیه نیز انجام دادند اما هنوز پایان نیافته است.

طیب‌نیا: تورم اردیبهشت‌ 10.4 درصد شد


طیب نیا با بیان اینکه همه ما شرایط دشوار کشور را در سالهای ۹۱ و ۹۲ به یاد داریم، خاطرنشان کرد: رشد منفی ۶.۸ درصدی در سال ۹۱ و منفی ۱.۹ درصدی در سال ۹۲ و رسیدن به نرخ تورم متوسط سالانه ۴۰ درصد و تورم نقطه به نقطه ۴۵ درصد در سال ۹۲ نمونه هایی از این شرایط دشوار بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تلاش دولت یازدهم برای اتخاذ سیاست های پولی و مالی و بازگشت آرامش به فضای داخلی گفت: استمرار این وضعیت باعث شده است که افزایش نرخ ارز و تلاطم های آن از یادها برود و امکان برنامه ریزی که مولفه اصلی رشد اقتصادی است، فراهم شود.

طیب نیا اظهارداشت: امروز نرخ تورم نقطه به نقطه در اردیبهشت ماه امسال به ۷.۴ درصد رسیده و نرخ تورم سالانه نیز در همین ماه به ۱۰.۴ درصد کاهش یافته است. همچنین دامنه نوسانات نرخ ارز نیز کاهش یافته است.

فرهنگ و هنر

مهمانان امشب «ماه عسل» چه کسانی هستند؟


قسمت اول برنامه «ماه عسل» امشب ۱۷ خرداد به پیشواز ماه مبارک رمضان می رود و میزبان برخی از بازیگرانی است كه در سال گذشته به طرح محسنین پیوستند و سرپرستی معنوی كودكان بی سرپرست را برعهده گرفتند.


فریبا كوثری، حمید گودرزی، امیرحسین رستمی، بهنوش بختیاری، ماه چهره خلیلی و سیاوش خیرابی از جمله مهمانانی هستند كه امشب رو به روی احسان علیخانی می نشینند.

روستایی که ساکنان آن تنها سه ساعت روزه می‌گیرند!


در حالی که مردم بیشتر کشورهای اسلامی از جمله ایران یکی از طولانی ترین روزهای سال را برای ایام ماه مبارک رمضان تجربه می کنند ٬ مردم روستایی در سلطان نشین عمان ٬ به دلیل شرایط جغرافیایی منطقه شان ٬ در ماه رمضان تنها به مدت سه ساعت و نیم روزه می گیرند.

این روستا در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا در منطقه نخل واقع در استان باطن در جنوب عمان و در فاصله 150 کیلومتری مسقط پایتخت این کشور قرار دارد و دسترسی به آن به سختی امکان پذیر است.

هوای این روستا در تابستان معتدل و در زمستان بسیار سرد است و خورشید ساعت 11 صبح طلوع و در ساعت 14:30 غروب می کند.


خاطره‌ رامبد از ماجرای مادر شدن جناب‌خان +فیلم


جناب خان که این بار هم با یادآوری خاطره بارداری‌اش باز باورش شده بود که مادر می‌شود رو به رامبد گفت: یعنی تو چشم نداشتی یه بچه به ما ببینی؟ اصلا من دیگه یک لحظه هم اینجا نمی‌مونم.

او این حرف را زد و قصد رفتن داشت که اسم کیک آمد و موجب شد تا رفتنش را یک روز به تاخیر بیاندازد.

00:00 30:02

spaceplay / pause

qunload | stop

ffullscreen

shift + slower / faster

volume

mmute

seek

 . seek to previous

126 seek to 10%, 20% … 60%


دانلود آیتم جشن تولد خندوانه


پس از یک تنفس؛ رامبد، جناب خان و کیک روی  صحنه بودند و بعد نیما به جمعشان اضافه شد تا اینکه در حین جشن گرفتن ارشا اقدسی هم آمد، ارشا با اسب آمد و از علاقه اش به تولد گفت. 

خاطره‌ رامبدجوان از ماجرای مادرشدن جناب‌خان +فیلم

در آخر جوان ضمن تشکر از همه عواملی که از شکل گیری «خندوانه» تا امروز با او بودند؛ برای مردم ایران آرزوی امنیت و سلامت همیشگی کرد و شمع کیک دو سالگی «خندوانه» را با حضور محیط بانان و افرادی از پشت صحنه فوت کردند.

این گونه بود که تولد «خندوانه» با همخوانی بداهه شعر تولد، تولد، تولدت مبارک به پایان رسید.

چگونه از ماه مبارک رمضان بهره مند شویم؟


در حقیقت ماه مبارک رمضان از نفحات خاص الهی است که در آن حدیث قدسی فرموده است «إِنَّ لِرَبِّكُمْ فِي أَيَّامِ دَهْرِكُمْ نَفَحَاتٍ أَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا»   در ایام و روزگاران شما، وزش‌هایی از ناحیه خداوند متعال صورت می‌گیرد، آگاه باشید که متعرض آن بشوید و از آن اعراض نکنید.

نفحات الهی منحصر به این ماه مبارک نیست. در مکان‌ها و زمان‌ها و حالات مختلف شامل حال انسان می‌شود. منتها انسان باید توجه خاص داشته باشد تا بتواند متعرض این نفحات و نسیم‌های قدسی بشود و نشانه‌اش این است انسان اگر توجهی به عالم قدس و ملکوت پیدا کرد، از این توجه حسن استفاده را ببرد، این توجه را دنبال کند، اگر دنبال شد توجهات دیگری از ناحیه حق‌تعالی به او می‌شود و دریچه قلب او را می‌گشاید، همانطور که در حدیث قدسی دیگر، حق‌تعالی فرمود: «مَنْ تَقَرَّبَ إِلَيَّ شِبْراً تَقَرَّبْتُ إِلَيْهِ ذِرَاعاً وَ مَنْ تَقَرَّبَ مِنِّي ذِرَاعاً تَقَرَّبْتُ مِنْهُ بَاعاً وَ مَنْ أَتَانِي مَشْياً أَتَيْتُهُ هَرْوَلَة»  که این بیان کنایی است و از عنایت ویژه حق‌تعالی به بندگان مؤمنش حکایت می‌کند که اگر این بندگان به مقدار یک وجب به‌سوی حق‌تعالی بشتابند، حق‌تعالی عنایاتش را برای ایشان به‌اندازه یک ذراع باز می‌کند، و اگر کسی به‌اندازه یک ذراع به سمت حق‌تعالی برود، حق‌تعالی هروله کنان به‌سوی او می‌شتابد، به‌هرحال، ماه مبارک رمضان از این نفحات خاص قدسی حق‌تعالی است که خداوند متعال در این ماه ریزشی خاص دارد، ریزش رحمت‌های رحیمیه که ظهور این رحمت رحیمیه در وجود انسان مغفرت‌هایی است که شامل حال این انسان می‌شود.

اقتصاد

جدول/ قیمت گران‌ترین آپارتمان‌ها در تهران


آنچه در زیر می‌آید جدول معاملات انجام شده 15 آپارتمان گران قیمت شمال تهران شامل مناطق یک تا چهار است که در خرداد ماه سال 95 معامله شده است. لازم به ذکر است که این ارقام مربوط به اعلام سامانه مشاورین املاک کشور می‌باشد:

جدول/ قیمت گران‌ترین آپارتمان‌های تهران در خرداد 95

خبر خوش برای جاماندگان از یارانه نقدی


20 تا 31 فروردین 1393، بازه زمانی بود که دولت به منظور ثبت تقاضای افراد برای دریافت یارانه مشخص و اولویت را بر اساس رقم اول شماره ملی سرپرستان خانوار تعیین کرد. اما به هر صورت با توجه به مهلت یک روزه برای هر خانواده و از سویی دیگر مشکلاتی که در زمان ثبت نام اینترنتی در سراسر کشور پیش روی متقاضیان قرار داشت و البته عدم اطلاع رسانی دقیق در مورد نحوه ثبت نام گروهای مختلف قبل از اقدام برای این موضوع، درنهایت به جاماندن گروه‌هایی از ثبت درخواست یارانه نقدی انجامید.

جدول/ قیمت انواع سکه و ارز اندکی کاهش یافت


قیمت انواع سکه و ارز رایج در معاملات امروز دوشنبه 17 خرداد 95 در بازار تهران رشد منفی کرد.

فرود قیمتها در بازار انواع سکه و ارز

سناریوی بانک مرکزی برای متقاضیان وام ازدواج


این سامانه که با نیت ثبت‌نام راحت از متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج راه‌اندازی شده، از چند روز پیش خود به مانعی سخت برای ثبت‌نام دریافت وام ازدواج مبدل شده است. به عبارت بهتر، پس از ثبت‌نام زوج‌های متقاضی تهرانی در این سامانه، هیچ بانکی برای ثبت‌نام‌کنندگان پایتخت نشان داده نمی‌شود!

جالب‌تر اینکه، پس از ثبت‌نام در سامانه مورد اشاره، پیامی منتشر می‌شود با این مضمون که به علت بروز خطای ناشناخته در سامانه عملیات شما با شکست مواجه شده و در ادامه این پیام هم افزوده شده که لطفا پس از چند دقیقه، دوباره سعی نموده و در صورت بروز مجدد خطا، با ما تماس حاصل فرمایید.

بین الملل

۱۹ زن کرد توسط داعش زنده‌ سوزانده‌ شدند


خبرها حاکی از آن است که‌ در شهر موصل ۱۹ زن کرد توسط تروریست های داعش و به‌ همان شیوه‌ سوزاندن خلبان اردنی، زنده‌ زنده‌ در آتش سوزانده‌ شدند.

رسانه‌های اقلیم کردستان درخبری اعلام کردند که‌ گروه‌ تروریستی داعش در شهر موصل ۱۹ زن کرد را به‌ همان شیوه‌ اعدام کردن خلبان اردنی زنده‌ زنده‌ در آتش سوزانده‌ است.

جزئیات مراحل عملیات آزادسازی «رقه» +نقشه



نیروهای سوری تلاش می‌کنند در مرحله نخست عملیات، فرودگاه راهبردی «الطبقه» را بازپس بگیرند و در مرحله دوم  به سمت شهر الرقه حرکت کنند.

عملیات نیروهای سوری از حومه شرقی منطقه «اثریا» در شمال شرق استان حماه و جنوب شرقی استان حلب شروع شده است. آنها در مرحله نخست عملیات در حومه شرقی «اثریا» مناطق راهبردی «مفرق زکیه، السیریاتل، المسبح و ابوالزین» را پاکسازی کرده‌اند.

جزئیات مراحل عملیات آزادسازی «رقه» +نقشه

رمضان یمنی‌ها بدون‌ آتش بس آغاز می‌شود


در حالی که مذاکرات کویت برای رسیدن به توافق آتش‌بس همچنان ادامه دارد، اما داده‌ها نشان دهنده عدم موفقیت این مذاکرات در رسیدن به آتش‌بس در آستانه ماه مبارک رمضان است.

اتوبوس اوباما، امن ترین وسیله حمل و نقل بین شهری +عکس


این اتوبوس به شدت از لحاظ امنیتی مجهز است به طور مثال لاستیک های آن در صورت پنچر کماکان قابلیت این را دارند که به حرکت خود ادامه دهند، بدنه آن در مقابل انفجار و گلوله کاملا مقاوم هستند و شیشه های آن به شکل سنگینی مقاوم شده اند.



ورزش

وزارت ورزش ترمز کدام قراردادها را می‌کشد؟



هواداران استقلال دچار سردرگمی شده اند، اوضاع برای آنها خوشایند نیست. آنها از روز گذشته ناراحتی و شاید تنفرشان از وزارت ورزش و مدیریت استقلال بیش از هر زمان دیگری شده است. از روز گذشته در گوش هواداران استقلال کرده اند که وزیر دستور توقف به اصطلاح طوفان نقل و انتقالات آبی ها را داده است و از همه بدتر تلقین کرده اند چون پرسپولیس در نقل و انتقالات ستاره ای جذب نکرده این دستور برای رسیدن رقیب به آبی ها بوده است. خبرهای غلط و پر مسئله را به خورد هواداران داده اند تا فضای مجازی در ایران که متاسفانه محلی برای هتاکی و غرولندهای مردمی شده، روز گذشته حرمتی برای محمود گودرزی قائل نشوند.


شعار عجیب استقلالی‌ها مقابل وزارت ورزش +عکس


تعدادی از هواداران استقلال مقابل وزارت ورزش و جوانان حضور پیدا کرده و در حال سر دادن شعارهای عجیبی هستند.

این تعداد از هواداران شعار می‌دهند« وزیر پرسپولیسی نمی‌خواهیم».

این در حالی است که شنیده می‌شود امروز تغییراتی در راس مدیریت باشگاه استقلال ایجاد خواهد شد.

شعار عجیب استقلالی‌ها مقابل وزارت ورزش +عکس


وعده نگران کننده تاج به کی‌روش


مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون وعده‌هایی را برای حل مشکلات تیم ملی داده که هنوز بسیاری از آنها محقق نشده‌اند.

تاج بلافاصله پس از انتخاب، جلسات مفصلی را به منظور نگه داشتن کی‌روش در تیم ملی با وی برگزار کرد. پس از اینکه سرمربی پرتغالی سرانجام متقاعد شد در تیم ملی ایران به کارش ادامه دهد، طرفین در چندین جلسه پیاپی حدود شصت الی هفتاد ساعت بر سر موانع موجود در راه آماده‌سازی تیم ملی برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه به رایزنی و مذاکره پرداخته و رئیس جدید در این بین وعده‌هایی را به کی‌روش داد که با گذشت زمان هنوز بسیاری از آنها محقق نشده است.


کشف آقامعلم، شاگرد برانکو شد +جدول عملکرد


هافبک- مهاجم جدید پرسپولیس کشف مجید جلالی در لیگ یازدهم است. ساسان انصاری در طول عمر فوتبالی اش به طور متوسط هر 409 دقیقه یک گل لیگ برتری برای فولاد به ثمر رسانده است.

جدول عملکرد ساسان انصاری در ادوار لیگ با پیراهن فولاد

لیگ

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

پاس گل

گل

نکته ویژه

یازدهم

16

5

477

-

2

به صبا و داماش گل زد

دوازدهم

19

4

419

-

-

5 دقیقه برابر استقلال و 58 دقیقه مقابل پرسپولیس به میدان رفت

سیزدهم

12

-

141

-

-

بیشترین شانس او برای بازی تلاش 33 دقیقه‌ای برابر استقلال بود

چهاردهم

28

26

2252

-

3

دروازه نفت، ذوب‌آهن و تراکتورسازی را باز کرد

پانزدهم

28

28

2439

3

9

3 گل از روی نقطه پنالتی زد. مقابل استقلال اهواز هت‌تریک کرد

مجموع

103

63

5728

3

14


روزه داری و کنترل بوی دهان


جراح و متخصص بیماری‌های لثه با بیان اینکه مصرف مواد قندی در ماه رمضان باید محدود شود، گفت: برای بهداشت دهان و دندان از مسواک زدن بعد از افطار و سحر غافل نشوید.

کارناوال عروسی تبدیل به عزا شد


مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی از حادثه برخورد سه دستگاه خودرو و موتورسیکلت در کاروانال عروسی در ترکمانچای میانه خبر داد و گفت: این تصادف عروسی را به عزا تبدیل کرد.

مرد شاخدار همسرش را تکه تکه کرد +عکس


قاتل به همسرش مشکوک شده بود که همسرش به وی خیانت کرده و پس از اینکه از او خواست در کمد بخوابد و او خودداری کرد، گردن وی را گرفته و او را محکم هل داده است.
 

مرد شاخدار همسرش را تکه تکه کرد +عکس


علی باغی، کسی که در یکی از مناطق پایین‌شهر مشهد زندگی می‌کند و ٢۵سال است که کارش گرفتن مار برای مراکز داروسازی است. جالب است که او مارها را در خانه‌اش نگهداری می‌کند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سعید ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    حداکثر حقوق سوژه خوبی برای خنده است
  • علی ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    باسلام اقای جهانگیری فکر نمیکنید کسی که با دوبچه یک میلیون کرایه خانه چجوری با نهصد هزار تومان باید چی بخورد
  • شناس ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    هورررا خدایا با این همه افزایش چیکار کنم؟! دم دولت دلسوز گرم
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    والا ما هر چه گفنیم فقط سانسور شدیم خیلی دلم میخواست یه نفر با جرات میرفت دریافتی برخی پزشکان را در میاورد بعد معاوم میشد این طرح سلامت به کی بیشتر خدمت کرد پزشک یا بیمار حالیمون نیست کلی داریم مالیات و عوارض از جیبمون میدیم بعد میریم بیمارستان ارزون که میشه خوشحال و راضی میایم بیرون غافل از اینکه عجب کلاه گشادی سرمون گذاشتن طبق معمول
  • ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    امیدواریم این قانون اجرایی بشه
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    سعید خان سوژه ولش خونهای تهرون بچسب یعنی کی این قیمتها را میذاره خونه 10میلیارد متری 20میلیون خدایا به نین کجا شتابان چقدر مال اندوزی چقدر ثروت اندوزی اینها مال کیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    اقا اعتراض وارد نیست این بندگان خدا(جهانگیری .نعمت زاده.نوبخت)خودشون هم نهصد تومن حقوق میگیرنتازه اجاره خونه هم میدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس