عزل و برکناری مدیران متخلف چهار بانک در ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی، این پرسش را پیش می‌کشد که مسئولان بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصاد و رفاه چرا به مسئولیت نظارتی خود عمل نکرده‌اند.

به گزارش مشرق، براساس آخرین خبرها به دنبال برکناری مدیران بیمه مرکزی و بیمه ایران و بانک رفاه کارگران، مدیران بانک صادرات و ملت و مهر ایران نیز برکنار شده‌اند و بدین‌ترتیب تاکنون دو مقام ارشد بیمه و 4 مدیر بانکی به اعتبار تخلفات‌شان عزل شده‌اند.

در این میان چند سؤال مهم وجود دارد:

1- آیا این مدیران که در طول سال‌ها پول‌های هنگفت و نامشروعی را از بیت‌المال به جیب زده‌اند، صرفاً باید برکنار شوند یا باید مجازات‌های قانونی برای آنها درنظر گرفته شود؟

2- آیا رئیس بانک مرکزی و وزرای اقتصاد و رفاه نباید درباره کوتاهی خود نسبت به این مدیران و نظایر آنها مورد بازخواست و مؤاخذه قرار گیرند؟ و آیا سهم آنها قصور یا تقصیر بوده است؟

3- مشخصاً نقش امثال دستیار ارشد رئیس‌جمهور (حسین فریدون)، معاون اول رئیس جمهور (جهانگیری) و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سفارش برخی از این مدیران یا ریل‌گذاری و امضای اجرای پرداخت‌های ویژه برخی مدیران چیست؟ به تعبیر دیگر باید به نقش‌آمران و مسببان، به موازات پیگرد عاملان و مباشران ماجرا رسیدگی شود.

4- آیا برخی حاشیه‌سازی‌ها از سوی مسئولان ارشد دولتی (نظیر دروغ بورسیه‌ها، هیاهو درباره رد صلاحیت مینو خالقی، و برخی سخنرانی‌های تشنج‌آفرین و اعتراض برانگیز) در غفلت از عملکرد مدیران اشرافی که موضوع فیش‌های حقوقی تنها نوک کوه یخ تخلفات آنهاست؛ مؤثر نبوده است.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    0 0
    محاکمه نشدن خائنین ببیت المال واربابان انها خیانت به اسلام وپیشرفت انقلاب اسلامی است ----شاید نفوذی باشند واین نوعی مئموریت است--ایجادشکاف بین ملت ونظام وازبین بردن اعتمادملت
  • یاور ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    وقیی فرهنگیان محترم از فرق می نالند نه از فقر عده ای با انصاف که درد انان را نمدانند صحبت های تمسخر امیز وناروا به معلمین می بندند تا اینکه خدای معلمین گوشه ای از واقعیت های جامعه عدالت محور روشن نمود ؟ پس چرا معوقات فرهنگیان از سال 91 تا کنون پرداخت نمی شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس