کد خبر 593274
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

پیونگ‌یانگ اعلام کرده ساخت و آزمایش موشک‌های بالستیک و تسلیحات هسته‌ای صرفاً با هدف دفاعی به ویژه در برابر رزمایش‌های مشترک ایالات متحده و کره جنوبی صورت می‌گیرد.

سرویس جهان مشرق- کره شمالی دو موشک موسودان (Musudan) با برد متوسط را صبح امروز پرتاب کرد که بر اساس بیانیه ارتش کره جنوبی، دست کم آزمایش اول ناموفق بوده است. انجام این آزمایش‌‌ها همچنین به تأیید ارتش ژاپن و دفتر فرماندهی ارتش آمریکا در اقیانوسیه رسیده است.

آزمایش موشک بالستیک کره شمالی باز هم خبرساز شد

چند فروند موشک موسودان در رژه ارتش کره شمالی

این آزمایش‌های موشکی به گزارش فرانس24 با استفاده از پرتابگر‌های متحرک صورت گرفته و به نظر می‌رسد از ساحل شرقی شهر ونسان، همان‌جایی که آزمایش‌های پیشین صورت گرفته بود، انجام شده است.

ژاپن بلافاصله نسبت به آزمایش جدید پیونگ‌یانگ واکنش نشان داده و علاوه بر آماده‌باش ارتش، در حال تنظیم شکایتی برای ارائه به شورای امنیت است. پیش‌تر شورای امنیت در مارس سال جاری تحریم‌های جدیدی را پس از چهارمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی علیه پیونگ‌یانگ تصویب کرد.

پیونگ‌یانگ اعلام کرده ساخت و آزمایش موشک‌های بالستیک و تسلیحات هسته‌ای صرفاً با هدف دفاعی  به ویژه در برابر رزمایش‌های مشترک ایالات متحده و کره جنوبی صورت می‌گیرد و هیچ‌گاه پیش از بروز تهدید حیاتی از سوی دول رقیب، از این فناوری استفاده نخواهد کرد. کیم‌جونگ اون در ماه‌های اخیرها بارها برای مذاکره با سئول و واشنگتن با هدف حل و فصل مسالمت‌آمیز منازعه اعلام آمادگی کرده، اما هر بار با جواب منفی و پیش‌شرط دشوارِ خلع کامل تسلیحات هسته‌ای روبرو شده است.

گفته می‌شود پنجمین موشک آزمایش‌شده با برد متوسط از سوی کره شمالی در آب‌های میان شبه‌جزیره کره و جزایر ژاپن سقوط کرده است. حرکت این موشک پیش از پرتاب توسط ارتش کره شمالی به سمت سواحل شرقی این کشور از سوی همسایگان رصد شده بود. به گزارش آسوشیتدپرس، موشک ششم نیز تنها 400 کیلومتر پیمود که بسیار کمتر از برد متوسط (3000-5500 کیلومتر) است. پیش‌تر سه آزمایش ناموفق در ماه آوریل و یک مورد نیز در اوایل ماه جاری میلادی از سوی پیونگ‌یانگ گزارش شده بود.

آزمایش موشک بالستیک کره شمالی باز هم خبرساز شد

گفته می‌شود حدود 10 سال است که کره شمالی به فناوری ساخت موشک با برد متوسط دست یافته و تاکنون 30 فروند از چنین موشک‌هایی تولید کرده است. از آنجا که دستیابی کره شمالی به این فناوری به معنای تهدید متحدان آمریکا و پایگاه‌های نظامی این کشور در شرق آسیا است، موجب نگرانی واشنگتن شده است.

با توجه به عدم برقراری آتش‌بس صلح‌آمیز پس از جنگ دو کره (1950-1953 میلادی) ده‌ها هزار سرباز آمریکایی در کره جنوبی و ژاپن در حال انجام مأموریت هستند. آمریکا تلاش می‌کند نزدیک‌ترین دولت قدرتمند به پیونگ‌یانگ یعنی پکن را به قطع روابط با کره شمالی وادارد.

منابع

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    یک بار خبری از موفقیت کره شمالی در عرصه های فرهنگی اقتصادی سیاسی هنری ورزشی ادبی و.... منتشر نشده تنها هنرشون موشک ساختنه و وضع مملکتشون هم به اون نکبتی
  • ناشناس ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    مطمئن باش کشوری که در صنایع نظامی و هسته ای به این پیشرفت های شگفت انگیز دست یافته در سایر عرصه ها هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    کره شمالی حق دارد برای دفاع از کیان مملکت خود نیروی نظامی اش را قوی سازد
  • ناشناس ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    مرگ بر امریکا ؛ درود بر کره شمالی
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    این هم موفقیتهای کره شمالی: نداشتن بیکار نداشتن معتاد و مشکلات فرهنگی و اخلاقی نداشتن بی خانمان نداشتن مشکلاتی نظیر سقط جنین و خودکشی نداشتن مشکل بیمارهای عصر مدرن مصر سرطان و قلب و عروق و چاقی و نظایر آنها شهرهای پاکیزه و تمیز نداشتن هر نوع ترافیک و سر و صدا هوای پاک و شبهایی با اسمان پرستاره مردمی که زود می خوابند و زود هم بیدار می شوند. مردمی قوی از نظر بدنی به خاطر تمرینات سخت نظامی. و... اما چرا عده ای کافر و بی خدا این همه از ما در عمل به دستورات اسلام جلو افتاده اند؟ انصافا کدام کشور دیگر این همه موفقیت داشته است؟ آمریکا با آنهمه بدبختی قابل مقایسه با کره شمالی است؟ یا کره جنوبی با آنهمه آمار خودکشی؟ چررا فکر می کنید خوشبختی در دیدن ماشین های لوکس در خیابان است؟
  • حسین ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    دوستان باید در مورد کره شمالی و کشورهای مورد تخاصم غرب بیشتر تحقیق کنن تا گول نیرنگ ضدتبلیغاتی امریکارو نخورن. مگه همونا ما ایرانیا رو شترسواران بیابانگرد و دور از علم وپیشرفت نشون نمیدن!کارشون تخریبه و تحقیر.شنونده باید عاقل باشه
  • محسن ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    ناشناس ۱۶:۲۷ واقعا از خواندن نظرت لذت بردم،ازت خیلی ممنونم البته این رو هم اضافه کنم: حفظ فرهنگ اصیل و باستانی کره ای عدم وجود شکاف بین نسلی عزت و عدم نوکری استکبار عدم نیاز به پلیس فتا! و ...
  • علی ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    کره شمالی احسن
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    احسنت صحیح است. احسن به معنای نیکوتر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس