کد خبر 562537
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

کره شمالی اعلام کرد که اگر آمریکا و کره جنوبی انجام تمرینات نظامی مشترک را متوقف کنند، این کشور نیز حاضر است تا آزمایش‌های هسته‌ای را متوقف کند.

 به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، "ری سو یونگ" وزیر خارجه کره شمالی تاکید کرد: کشورش آزمایش های هسته ای را متوقف می کند، اگر آمریکا و کره جنوبی انجام تمرینات نظامی مشترک را متوقف کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تمرینات جنگ هسته ای را در شبه جزیره کره متوقف کنید، آنگاه ما نیز آزمایش های هسته ای را متوقف خواهیم کرد.

وزیر خارجه کره شمالی گفت: آزمایش های هسته ای کره شمالی تنها با هدف دفاع از خود در برابر تهدید هسته ای آمریکا است. وی نسبت به هرگونه تشدید فشارهای اقتصادی و نظامی آمریکا هشدار داده است.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در اظهاراتی روز شنبه تاکید کرد: کره شمالی یک سلاح انفجاری را شلیک کرده است که ظاهرا یک موشک بالستیک زیردریایی بوده است.

کره شمالی تلاش زیادی کرده است تا به توانایی موشک های دوربرد که قابلیت حمل کلاهک هسته ای داشته باشد، دست پیدا کند.

پیونگ یانگ 6 ژانویه چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده و در ماه فوریه نیز یک ماهواره را با استفاده از موشک بالستیک به فضا پرتاب کرده است.

کره شمالی اعلام کرده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس