کد خبر 578855
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

در پی رد دو درخواست قبلی کره شمالی مبنی بر گفت وگوهای نظامی و دولتی با کره جنوبی توسط سئول، این کشور بار دیگر با مطرح کردن خواسته خود، مذاکره با همسایه جنوبی را خواستار شد.

 به گزارش مشرق، کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد که برای گفت و گوهای کاری نظامی با کره جنوبی با هدف کاهش تنش ها میان دو کشور آماده است.

این در شرایطی است که پیشتر دولت و وزارت دفاع کره جنوبی با انتشار بیانیه هایی اعلام کرده بودند حاضر به گفت و گو با کره شمالی نیستند.

از دیدگاه کره جنوبی درهای گفت وگو میان دو کشور زمانی باز می شود که کره شمالی برنامه ساخت تسلیحات هسته ای را رها کند.

خبرگزاری کره شمالی در گزارشی آورده است که ارتش این کشور می خواهد در باره احتمال برخورد نظامی دو طرف در سرحدات مرزی و دریای غربی با کره جنوبی وارد گفت و گوهای کاری نظامی شده و بهتر است این درخواست از جانب سئول پذیرفته شود.

این کشور افزوده است که هیچ عذر، بهانه و شرطی برای گفت و گو نباید قائل شد و در واقع با مذاکرات می توان همه مسائل را حل و فصل کرد.

وزارت نیروهای مسلح کره شمالی در نامه ای به کره جنوبی اعلام کرده است که برای این گفت وگوها در اواخر ماه جاری یا اوایل ماه آینده میلادی آماده است.

این کشور تاکید کرده است که اگر گفت و گوها از سر گرفته شود می توان با اعتماد سازی روابط را بهبود بخشید و تنش ها را کاهش داد.

وزارت دفاع کره جنوبی تاکنون همه درخواست های کره شمالی را رد کرده و گفته است تا زمانی که این کشور در مسیر عاری سازی منطقه از تسلیحات هسته ای حرکت نکند، مذاکره انجام نخواهد شد.

خبرگزاری شین هوا نیز امروز گزارش کرد که منابع مطلع در کره جنوبی به این رسانه چینی اعلام کرده اند که نامه درخواست گفت و گو را از کره شمالی دریافت کرده اند.

کره شمالی و جنوبی پس از جنگ خونین سالهای 1950 تا 1953 میلادی، تاکنون موفق به امضای پیمان صلح نشده اند و به دلیل سرد و شکننده بودن روابط آنان، گاهی تا مرز شروع مجدد جنگ پیش رفته اند.

اگر چه هر دو کشور از طرح الحاق دو کره حمایت می کنند، اما هر یک خواستار استقرار نظام دولتی خاص خود به عنوان نظام سیاسی حاکم در کره متحد هستند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس