وزارت دفاع ایالات متحده و کره جنوبی در بیانیه‌های جداگانه از شلیک سه موشک بالستیک، دو اسکاد کوتاه‌برد و یک رودونگ میان‌برد از شهر هوانگجو در غرب کره شمالی خبر دادند.

سرویس جهان مشرق- پیونگ‌یانگ در پاسخ به افزایش حضور نظامی آمریکا در شرق آسیا سه موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد. این اقدام با توجه به برد موشک‌ها تهدیدی علیه توکیو در آن سوی دریای ژاپن به حساب می‌آید.
 
هدفگیری سه موشک بالستیک به سمت ژاپن
 
به گزارش بی‌بی‌سی، وزارت دفاع ایالات متحده و کره جنوبی در بیانیه‌های جداگانه از شلیک سه موشک بالستیک، دو اسکاد کوتاه‌برد و یک رودونگ میان‌برد از شهر هوانگجو در غرب کره شمالی خبر دادند. خبرگزاری دولتی یونهاپ (Yonhap) به نقل از ارتش کره جنوبی، زمان آزمایش را بین 5 و 45 دقیقه تا 6 و 40 دقیقه صبح سه‌شنبه به وقت محلی اعلام کرده است.
 
این اقدام احتمالاً در ادامه واکنش‌های پیونگ‌یانگ به توافق سئول و اشنگتن در اوایل ماه جاری میلادی جهت استقرار سامانه دفاعی تاد در خاک کره جنوبی است. به گزارش راشاتودی، توافق اخیر به شدن مورد اعتراض چین و روسیه نیز قرار گرفت و آن را برهم‌زننده توازن قوا در منطقه دانستند.
 
کره شمالی تا به حال چندین بار از سوی شورای امنیت از آزمایش‌های بالستیک و هسته‌ای منع شده؛ اما در سال‌های 2006، 2009، 2013 و 2016 میلادی تسلیحات هسته‌ای خود را آزمایش کرد. موج جدید تنش در این حوزه از ژانویه سال جاری شروع شد، زمانی که پس از آزمایش یک بمب هیدروژنی، آزمایش‌های متوالی بالستیک آغاز شده و تا کنون تداوم یافته است.
 
 
سئول اعلام کرده نگران است آزمایش‌های متوالی بالستیک از سوی پونگ‌یانگ در ماه‌های جاری به نوعی مقدمه پنجمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی باشد. جئونگ جون هی سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در این باره گفت:«به نظر می‌رسد کره شمالی برای انجام آزمایش هسته‌ای کاملاً آماده است و هر لحظه ممکن است اقدام کند». وی ادامه داد «کره جنوبی از نزدیک با همکاری ایالات متحده هر گونه تحرکی را در سایت آزمایش موشکی همسایه شمالی رصد می‌کند».
 
 چندی پیش یک نهادهای امنیتی در ایالات متحده اعلام کرد تحرکات در سایت آزمایش هسته‌ای پونگ‌گیه‌ری (Punggye-ri) افزایش یافته است.
 
منابع:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 0
    درود بر کره شمالی
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 0
    اگه این دو تا کره با هم متحد بشن میشن ابرقدرت جدید جهانی.
  • ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 0
    ای جوووووونم
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    ای کاش هم کره جنوبی هم شمالی میتونستند متحد باشند در مغابل امریکا و دشمنان خارجی
  • ناصر ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    امیدوارم امریکا کره شمالی رو مثل ژاپن در جنگ جهانی دوم به لجن نکشه وگرنه شما عزیزان ایرانی هی می گوئید اون موقع که کره شمالی ارتش داشت و فلان شکل بود چه صفائی داشت چه کیفی داشت بعد یک مشت ادم عقب مونده ذهنی تو کره شمالی هی فیلم می سازن که بله اون موقع ها که ما بمب اتم داشتیم و ارتش داشتیم چه صفائی داشت افسوس که زمان هیچگاه به عقب برنمی گردد خوب حالا قدرشو بدونین نه زمانی که از دست رفت-بعضی از مردم فقط برای چیزهائی از بین رفته افسوس می خورند ما هم برای این افراد افسوس می خوریم.
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    تصاویر جالبی داشت
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    عشقم کره شمالیه.پدر امپریالیسم رو دراورده
  • ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    برو اونجا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس