کد خبر 573157
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

کره شمالی با انتقاد از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای سفر به هیروشما، آن را " نهایت دورویی خواند ".

 به گزارش مشرق، کره شمالی روز شنبه از تصمیم باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای سفر به هیروشما انتقاد کرد و آن را " نهایت دورویی خواند ".روزنامه رودونگ ارگان حزب حاکم کارگران کره شمالی نوشت سفر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به هیروشیما که برای اواخر ماه میلادی کنونی برنامه ریزی شده است با این هدف انجام می گیرد که با برجسته کردن تلاش های اوباما برای جهانی عاری از تسلیحات هسته ای ، ماهیت واقعی این کشور به عنوان جنایتکار هسته ای پنهان شود.

این نخستین واکنش کره شمالی به سفر برنامه ریزی شده باراک اوباما به هیروشما است که در بمباران اتمی آمریکا در اوت سال 1945 در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم ویران شد.

روزنامه رودونگ در مقاله ای درباره برنامه اوباما برای سفر به هیروشیما که نخستین سفر رئیس جمهور آمریکا به این شهر خواهد بود اعلام کرد این تصمیم " نهایت دورویی و شرمساری " برای آمریکاست که به بهانه خلع سلاح هسته ای ، شبه جزیره کره را با نیروی هسته ای تهدید می کند.

این انتقادها در حالی مطرح شد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نیز اعلام کرد تصمیم ندارد مانع از فعالیت های هسته ای کشورش شود. به گزارش خبرگزاری کیودو ، رئیس جمهور آمریکا قرار است پس از شرکت در اجلاس دو روزه گروه هفت در ژاپن ، بیست و هفتم ماه مه راهی شهر هیروشیما شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس