هما هودفر

هودفر از عضو موسس سازمان «ولوم» است؛ شبکه‌ای بین‌المللی برای فمینیست‌های دنیای اسلام. ماموریت هودفر، شبکه‌سازی در میان زنان مسلمان با هدف ترویج فمینیسم و ایدئولوژی‌زدایی تعریف شده است. «زنانه‌کردن چهره مجلس ایران» آخرین پروژه وی بود.

گروه گزارش ویژه مشرق - دستگیری یک استاد نسبتا سالخورده دانشگاه، با تابعیت دوگانه ایرانی و کانادایی، به تیتر بسیاری از رسانه‌های کانادایی و بین‌المللی تبدیل شد. خطی که رسانه‌ها از ماجرای دستگیر او روایت می‌کنند، کمابیش چنین است که یک استاد مجرب و مورد احترام رشته «انسان شناسی» در دانشگاه «کنکوردیا» در مونترئال کانادا، برای پیگیری کارهای شخصی در ماه فوریه به ایران سفر کرد که توسط ضابطان قضایی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شد. برخی از این رسانه‌ها هم به صراحت این اقدام سپاه را نوعی تضعیف موضع دولت در رابطه با غرب عنوان کردند. بستگان همای هودفر تحرک رسانه‌ای گسترده‌ای را برای تحت فشار قراردادن دستگاه امنیتی-قضایی کشور آغاز کردند.
 
نگاهی به سوابق، تفکرات و اقدامات هما هودفر + عکس و فیلم

خواهر او، خانم کتایون هودفر، در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی، بارها بر این مساله تاکید کرد که خواهرش یک فرد «غیرسیاسی» است که صرفا برای مسایل شخصی به ایران سفر کرد. طبق معمول عملکرد رسانه‌های غربی در این نوع موارد، فرد دستگیر شده سریعا مبتلا به انواع و اقسام بیماری‌های حاد و خطرناک معرفی می‌شود. کتایون هودفر هم مدعی شد که خواهرش به یک نوع بیماری عصبی نادر مبتلاست و سردردهای میگرنی وحشتناکی دارد. پس، طبق مدعای کتایون هودفر، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران یک استاد محترم دانشگاه که «سن بالا» دارد و از چند نوع بیماری رنج می‌برد، و برای کارهای «شخصی» به ایران سفر کرده را بازداشت کرده است.

 
معرفی کتاب هودفر

اما تناقض‌گویی بلافاصله آغاز می‌شود. «آماندا قهرمانی» (Amanda Ghahremani)، خواهرزاده همای هودفر (Homay Hoodfar) که به عنوان سخنگوی خانواده او با رسانه‌های مصاحبه می‌کند، در اولین اظهارنظر خود در مصاحبه با «سی بی سی نیوز»، به صراحت گفت که خانم هودفر می‌خواست در زمان انتخابات (مجلس و خبرگان) «این امتیاز را داشته باشد که از نزدیک تحقیقات انسان‌شناختی خود را انجام دهد.»

گفتگوی خواهرزاده همای هودفر با شبکه سی‌بی‌سی

از سوی دیگر، «هادی قائمی»، سخنگوی تشکیلات ضد ایرانی «کمپین حقوق بشر برای ایران» در نیویورک (که یکی از منابع اصلی گزارش‌های جانبدارانه احمد شهید علیه ایران است) درباره این دستگیری چنین می‌گوید:

«دستگیری خانم هودفر نشان دیگری از عدم تحمل و سوء ظن نسبت به افراد با تابعیت دوگانه است که به ایران سفر می کنند و تنها می‌خواهند با کار آکادمیک خود به سرزمین مادری خود کمک کنند.»

روزنامه نیویورک تایمز هم به نقل از خانواده او، هدف از سفر او را «انجام پژوهش تاریخی و انسان شناسی درباره نقش حکومتی زنان (در ایران)» خواند.

تا این جای کار دست کم معلوم شد که برخلاف مدعای خواهر خانم هودفر، مساله «دلایل شخصی» برای سفر به ایران به هیچ وجه در میان نبود. به واقع، او برای پیگیری «پژوهشی» در آستانه انتخابات ایران، پای در «سرزمین مادری» خود گذاشت، که در سال‌های اخیر، در کنار تدریس در دانشگاه کنکوردیا، تمام وقت روی آن متمرکز بود. «مارجی مندل»، استاد اقتصاد و همکار هودفر در این داشنگاه کانادایی، در مصاحبه با روزنامه «گلوبال نیوز» چاپ مونرئال گفت که خانم هودفر 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز روی تحقیق خود کار می‌کرد:

«او شرایط دشوار و موارد نقض حقوق زنان را مستند می کرد، اما دستاوردهای زنان را هم در زمینه های مختلف، از طریق جنبش ها یا غیر از آن، به دقت ثبت می کرد.»

اما آیا خانم «همای هودفر» صرفا یک پژوهشگر و استاد دانشگاه و عنصری عمیقا غیرسیاسی است؟

همای هودفر، متولد 1329 در تهران، بعد از کسب لیسانس از دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت. او قبل از آن که 30 سال پیش برای تحصیل در مقطع دکتری و زندگی به کانادا مهاجرت کند، مدتی را هم در مصر تحصیل کرد.

هودفر از اعضای موسس سازمان «زنانی که تحت قوانین اسلامی زندگی می‌کنند» (ولومل/ولوم Women Living Under Muslim Laws) یک شبکه همبستگی بین المللی برای فمینیست های سراسر دنیای اسلام در سال 1984 بود. او هم اکنون هم عضو ارشد این سازمان محسوب می‌شود. اما ولوم چیست و چه ماموریتی دارد؟

نگاهی به سوابق، تفکرات و اقدامات ضدامنیتی «هما هودفر» + عکس و فیلم

این سازمان طبق تعریفی که در پایگاه اینترنتی آن آمده، مدت سه دهه است که مسوول «شبکه‌سازی» برای فعالان امور زنان و فعالان حقوق زنان در کشورهای اسلامی زندگی می‌کند. کارویژه اصلی این «شبکه بین‌المللی»، جاگیر کردن و جا انداختن ارزش‌های غربی چون فمینیسم، آزادی‌های جنسی، دگرباشی جنسی در میان زنان مسلمان است. در واقع این موسسه و موسسات همکار و موئتلف آن، کتمان نمی‌کنند که هدف اصلی آن ها سست‌کردن نقش مبانی دینی و باورها و اصول اسلامی حاکم بر زندگی زنان اسلامی (آن چه که خود «بنیادگرایی» می‌خوانند) است: «تامین اطلاعات، پشتیبانی و فضای جمعی برای زنان (فمینیستی) که زندگیشان با قوانین و سنت‌های برگرفته از اسلام شکل گرفته، مشروط شده یا اداره می‌شود.»

نگاهی به سوابق، تفکرات و اقدامات ضدامنیتی «هما هودفر» + عکس و فیلم
تصویر یکی از جلسات و شبکه‌های سازی‌های فمینیستی بنیاد ولوم در ایران که همای هودفر حلقه وصل آن به خارج کشور بود

گرچه این سازمان از شعارهای جذابی چون «توسعه عدالت جنسیتی»، «برابری» و حقوق زنان و به هم پیوند دادن زنان کشورهای مسلمان بهره می‌برد، اما همان‌طور که در جایی دیگری از «شرح اهداف» آن به صراحت بیان شده است، هدف اصلی، چیزی نیست جز «کار کردن با فعالان زن در سرتاسر «جنوب جهانی» (کشورهای در حال توسعه) برای ایجاد یک رهبری فمینیستیِ پایدار و (همزمان) تحول یابنده در خاورمیانه، آفریقا و آسیا.»

نگاهی به سوابق، تفکرات و اقدامات ضدامنیتی «هما هودفر» + عکس و فیلم
این جریان تحت عنوان «منشور زنان ایران» دستورالعمل شبکه‌سازی و سازمان‌دهی فعالان حوزه زنان را تکثیر و ابلاغ می‌کند

ولوم به همراه «مرکز منابع زنان» (با نام اصلی «شرکت گاه» مستقر در پاکستان) و «موسسه توانمندسازی زنان» (آی دابلیو ای) برنامه‌ای مشترک را با عنوان «ارتقاء توانمندی و رهبری زنان برای دموکراتیک سازی» (دابلیو ای ال دی دی) را مدیریت می‌کنند که با هزینه بنیادهای نیمه دولتیِ پنهان در کشورهایی چون ایالات متحده، بریتانیا و هلند، با بودجه‌هایی که معمولا از طرف پارلمان این کشورهای تامین می‌شود، کار ترویج فمینیزم و «ایدئولوژی زدایی» را در میان زنان مسلمان دنبال می‌کنند.

نگاهی به سوابق، تفکرات و اقدامات ضدامنیتی «هما هودفر» + عکس و فیلم

به واقع، از ابتدای دهه 1980، که راهبرد غربی‌ها از تمسخر و تحقیر مستقیم زنان مسلمان به واسطه «حجاب» و سایر ارزش‌های اسلامی، به سوی تلاش برای جذب و «همگرا»کردن این زنان به فرهنگ غربی چرخش کرد، «استحاله از درون» و «مسخ تدریجی» در دستور کار سیاستگذاران فرهنگی غرب در نسبت با جوامع مسلمان قرار گرفت. در این راهبرد جدید، دیگر شاهد توهین مستقیم به دین اسلام و شعائر دینی از قبیل حجاب از سوی دولت‌ها و سیاستمداران غربی و موسسات فرهنگی مورد حمایت این دولت هاف به عنوان یک رویه نیستیم. در پارادایم جدید، هیچ اشکالی ندارد که زن مسلمان، مسلمان باقی بماند و حتی به حجاب به عنوان یک نماد اسلامی پایبند باشد، اما در یک روند خزنده، با کار تشکیلاتی، شبکه‌ای و فرهنگی درازمدت و صبورانه، «محتوای» مسلمانی زنان مسلمان به جای ارزش‌های اسلامی و مبانی زندگی اسلامی، با محتوای غربی جایگزین می‌شود. به بیان دیگر، زنانی که در دایره فعالیت موسساتی مثل ولومل قرار دارند، تا سال‌ها حتی حجاب اسلامی خود (حتی چادر) را حفظ می‌کنند، ولی در درون یک پروسه مغزشویی فرهنگی را از سر می‌گذرانند که در نهایت منجر به شکل گیری یک «ذهنیت کاملا غربی» از مفهوم «زن» و «زنانگی» می‌شوند. و البته وقتی مبنای اعتقادی به مساله‌ای مانند «حجاب» سست شود و فرو بریزد، دیگر فاصله محجبه بودن و کشف حجاب تنها یک تلنگر خواهد بود (نمونه آن را در سال‌های اخیر بسیار دیده‌ایم و می‌بینیم).

نگاهی به سوابق، تفکرات و اقدامات ضدامنیتی «هما هودفر» + عکس و فیلم

خانم «همای هودفر» علاوه بر «ولوم»، عضو هیات مدیره موسسه‌ای به نام «آلترناتیو لینکز» هم هست. خواهر او «کتایون» (که پیشتر ذکرش رفت) هم دیگر عضو هیات مدیره این موسسه است. این بنیاد که طبق معمول این نوع موسسات به عنوان یک بنیاد خیریه و غیرانتفاعی در لندن ثبت شده است، در جهت «ایجاد ارتباط و توانمندسازی جنبش ها و ان جی او های محلی و بومی زنان در کشورهای مسلمان که در زمینه توسعه دموکراسی، برابری جنسیتی و بهبود وضع اقتصادی گروه‌های نابرخوردار کار می‌کنند» فعالیت می‌کند. سه محور اصلی فعالیت «آلترناتیو لینکز» عبارتند از:

1.آموزش زبان انگلیسی و مهارت های فناوری ارتباطات و اطلاعات برای فعالان زن

2.پژوهش برای اقدام

3.توانمندسازی اقتصادی برای گروه های نابرخوردار، با تمرکز بر زنان

نگاهی به سوابق، تفکرات و اقدامات ضدامنیتی «هما هودفر» + عکس و فیلم

«عدم تسلط به زبان انگلیسی معمولا مانعی برای فعالان محلی در کشورهای مختلف در شبکه‌سازی و مشارکت در رویدادهای محلی و بین‌المللی است.» برای همین «آلترناتیو لینکز» در حال تهیه مجموعه‌ای از متون و جزوات انگلیسی ساده است که هدف آن برآورده کردن نیازهای خاص فعالان و علاقه مندان به مسایل حقوق زنان به ویژه در کشورهای جنوب (در حال توسعه) است. باز هم طبق اعلام خود آن، این موسسه تحت مدیریت خانم هودفر، به دنبال آموزش مهارت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات است تا «پیوندها» را افزایش دهد و «تبادل اطلاعات» میان سازمان‌های محلی و فعالان داخلی را با همتایان آن‌ها در «جامعه بین‌المللی» تسهیل کند.

نگاهی به سوابق، تفکرات و اقدامات ضدامنیتی «هما هودفر» + عکس و فیلم
جلسات این بنیاد تنها محدود به ایران نیست و در کشورهای در حال توسعه (مسلمان) و بویژه پاکستان پیگیری می‌شود

خانم «همای هودفر»، در قالب و در موضع یک آکادمیسین، یک استاد دانشگاه که «صرفا» کار علمی انجام می‌دهد، کارگزار چنین موسساتی، با چنین اهداف اعلام شده‌ای است. اما او تنها در چارچوب نقش و عملکرد تعریف شده فرهنگی و علمی خود باقی نمی‌ماند، و بارها بارها به صراحت وارد حوزه سیاست شده و مواضع صریح سیاسی خود را عنوان داشته است. و این البته مسبوق به سابقه است. در ادامه به مصادیقی از کنشگری سیاسی این «پژوهشگر» ایرانی-ایرلندی-کانادایی می‌پردازیم.

نگاهی به سوابق، تفکرات و اقدامات ضدامنیتی «هما هودفر» + عکس و فیلم
گذرنامه ایرانی خانم هودفر

سازمان «ولومل» در سال 1998 کتابی از همای هودفر را با این این عنوان منتشر کرد: «فعالان بخش سلامت در ایران به عنوان فعالان اجتماعی: آیا سازمان های غیردولتیِ حکومتی، می توانند عاملی برای دموکراتی سازی باشند؟»

به بیان دیگر، این خانم «انسان شناس» دانشگاهی، در سال 1998، یعنی زمانی که هنوز مباحثی چون «جنگ نرم»، ابزارهای دیپلماسی عمومی و نفوذ به گستردگی امروز مطرح نبود، فعالان بخش سلامت را در کشورهای در حال توسعه به عنوان عاملان بالقوه پیشبرد یک برنامه سیاسی، یعنی «دموکراتیک سازی» معرفی می‌کند. بعید نیست که وقتی، سال‌ها بعد، «برادران علایی» در قالب پروژه «مبارزه با ایدز» ولی در عمل برای کسب اطلاعات و پیشبرد برنامه های دیگر وارد کشور می‌شدند، کتاب‌ها و دستورالعمل‌هایی همچون این کتاب خانم هودفر را از پیش مطالعه کرده بودند.

در سال 2000، ولومل کتاب دیگری از خانم هودفر منتشر کرد: «مشارکت عمومی در جامعه مدنی: راهنمای فعالیت های سیاسی و اجتماعی»

این چهره آکادمیک غیرسیاسی، در این کتاب که به صورت مشترک با «نیلوفر پذیرا»، فیلمساز و نویسنده کانادایی افغانستانی الاصل (بازیگر فیلم سفر قندهار محسن مخملباف) نوشته، به اصول کلی تدارک و تبلیغ انواع بسیج عمومی، به همراه تحلیل شیوه‌ها و بررسی محدودیت‌ها و تاثیرات هر یک از این شیوه‌های بسیج عمومی حول موضوعات اجتماعی می‌پردازد!

هودفر در مقاله‌ای با عنوان «سیاست اسلامی و جستجوی زنان ایرانی برای برابری» (31/6/2010)، رویکرد خود را نسبت به ایران و جمهوری اسلامی به صراحت بیان می کند. در چکیده این مقاله می خوانیم:

« اتحاد یک حکومت قوی و خودکامه با قوانین و نهادهای مذهبی، پس از انقلاب 1979، منجر به شکل گیری یک ساختار دوگانه حکومت شده است که در آن مقامات و نهادهای غیرانتخابی و غیرپاسخگو، که اکثریت آن‌ها نه به دمکراسی اعتقاد دارند نه به مبنای برابری میان زن و مرد (یا مسلمان و غیرمسلمان) می‌توانند بر مقامات و نهادهای انتخابی نظارت کنند. پرسش اساسی این است که چگونه یک دولت مذهبی قادر خواهد بود که جامعه را دموکراتیک کند و برابری زن و مرد را ایجاد کند.»

او در مصاحبه تلویزیونی خود با «داگ سَویج» از «موسسه امور بین الملل» (آی دابلیو اِی IWA) با موضوع «زنان و سیاست در ایران»(11/11/2010) به صراحت حضرت امام را مخالف حقوق سیاسی و اجتماعی زنان معرفی می کند و معتقد است که پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ نتیجه ای جز عقب گرد در وضعیت اجتماعی و حقوقی زنان نداشت. او در جای جای این مصاحبه، با نوعی افسوس از انقلاب سفید شاه ایران یاد می کند، انقلابی که به زعم او زنان ایران را به شدت پیشرفت داد، پیشرفتی که با انقلاب اسلامی متوقف شد.

به عنوان آخرین نمونه از کارکرد سیاسی این عنصر آکادمیک، می توان به انتشار کتاب «سیاست های انتخاباتی و سهمیه بندی جنسیتی» در سال گذشته، پیش از برگزاری انتخابات مجلس در ایران اشاره کرد. او در این کتاب که به زبان انگلیسی نوشته شده، شیوه های ورود زنان به رقابت های انتخاباتی، در جهت کسب کرسی های بیشتر و «زنانه کردن چهره مجلس» را بررسی و توصیه هایی را برای راه اندازی کمپین های اجتماعی و سیاسی زنان در کشورهای در حال توسعه، به ویژه کشورهای اسلامی ارایه می کند.

نگاهی به سوابق، تفکرات و اقدامات ضدامنیتی «هما هودفر» + عکس و فیلم

او در آذرماه سال گذشته، در وبسایت اینترنتی متعلق به «محبوبه عباسقلی زاده»، از چهره های ضد انقلاب شناخته شده و مروج فمینیسم و دگرباشی جنسی، سه درسگفتار خطاب به فمینیست های ایران ارایه کرد: «سیاست های انتخاباتی»، «سیاست‌های انتخاباتی و سهمیه‌بندی جنسیتی در احزاب» و «مبارزات و کمپین‌های زنان برای ورود به عرصه سیاست».

قابل ذکر است که خانوم «هما هودفر»، بارها به عنوان حلقه رابط چهره‌های ضدانقلاب افراطی همچون محبوبه عباسقلی زاده، شادی صدر، مهناز پراکند، مهسا بحرینی و امثال آن‌ها با سازمان‌های اروپایی به اصطلاح حقوق بشر همچون «هیفوس» و «ولومل» و حزب سیاسی دمکراتز66 هلند و حزب سیزهای آلمان و....عمل کرده است. برای مثال، نامه معرفی «شادی صدر»، فمینیست هتاک و ضد انقلاب را به بنیاد «هیفوس»، همین خانم هما هودفر نوشته است.

**مشرق در گزارش‌های بعدی به جزئیات بیشتری از فعالیت‌های این شبکه خواهد پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 32
  • ناشناس ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    دستگیری یک شخص جاسوس که تابعیت دوگانه دارد تضیف دولت نیست بلکه زمانی نشانه تضیف که دولت کا نادا بدون دلیل اموال این ملت مصادره می کند قابل توجه دوستداران غرب
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    لطفا در مورد نازنین زاغری هم مطلب بذارید.باتشکر
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    چرا جلو این کلاسهای داخل ایران گرفته نمیشه؟
  • امير ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    مرحبا به نيروهاي اطلاعاتي ايران.
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    1 0
    باید زودتر دستگیرش میکردن خداکنه تا آخر عمرش تو زندان بمونه حالش سرجاش بیاد
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 1
    باید جلوی ورود این خائنین به مملکت گرفته شود. چرا اجازه ورود به اینچنین افراد داده می شود که کارنامه مشخص دارند؟؟؟
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    «افشای جزئیات پروژه ایرانی راکفلرها» را در رجانیوز بخوانید تا حدس بزنید کدام عنصر اطلاعاتی دیگری برای بازدید و سخنرانی از دانشگاه به ایران دعوت می شود. در دانشگاه ها قرار است چه اتفاقاتی بیفتد تا راه برای سلطه دوباره آمریکا بر ایران آماده شود؟ نفوذی های داخلی کجاها و چگونه قرار است در دانشگاه ها پادویی کنند؟
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    چطور مجلش ایران زنانه شد ؟ چطور تعداد زنان از تعداد روحانیون در مجلس بیشتر شده خیلی عجیبه ؟
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    خانم فاطمه صادقی (خلخالی) دختر آقای خلخالی نیز همکار مترجم مجموعه «نساء تحت ظل القوانین الاسلامیه» است و کتاب لیلا احمد از انتشارات ولوم را ترجمه کرده است.
  • yas ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    ببین چجور این فاسده میاد تو ایران میخواد زنان و دختران مارا فاسد و با خودمحوری جنسیتی جامعه را متشنج و متفرق ومنهدم کنه....!میبینی چه قشنگ و گام به گام جلو میرن ...... فمنیستها یه مشت شیطانپرست, اراذل,عقده ایه,مریضند که کمبود توجه ومحبت دارند ,ومیخوان با مساوات,یا فحشا,خودنمایی,لذت گرایی جنسیتی ,خلق خدارو منحرف ,خانواده هارو متلاشی وتجرد گرایی روباب ,وباسو استفاده از نیاز جنسیتی مردها ,خدایی کنند..... اگر مردهاهم بخوان مثل شما خودمحور باشند و شمارو به زور به کنیزی بگیرند ومساوات رو برقرار کنند ,چه جنگلی شود,اونوقت نفستون درنمیاد,ولی مردها درکل, نسبت به نوامیسشون غیورند. اما , ای ملعونهابرید غرب, تو همون خرابشده های شبانه ,دگرباشی کنید تا عمر کثیفتون تموم شه, اینجا جایی براتون وجود نداره,اینجا مملکت حضرت معصومه س وامام رضا ع هست. اینو در ملاعام و زیر شلاق له ش کنید.
  • من من ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    خدا شفا بده ... جوابتون رو منطقی می نویسیم مشرق جرات انتشار نداره ...
  • عدنان ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    این فمینیستم شده جریان استقلال و پرسپولیس!! دو روز دیگه هم ایران ولش میکنه چون تابعیت کشورای قدرتمنده
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    سلام داعشی
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    رفتم نگاه کردم دیدم جناب دوگین را از روسیه اورده اید ایران و اتاق فکرهای ایرانی!
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    زنده‌باد‌سپاه
  • اسفندیار ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    بازگشت احمدی نژاد=ناامیدی شیاطین
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 5
    آخ که خدا پدرت رو بیامرزه یاس که تمام حرف دل ما رو زدی.بخصوص مریض بودن این گروه فمنیست به دلیل کمبود محبت و محروم بودن از محبت یه واقعیت محضه. به خدا وقتی به قیافه های اینا آدم نگاه میکنه عقده و کمبود در چهره و رفتارشون موج میزنه. این غیر از کریه بودن چهره هاشونه که زشتی روحشون رو نشون میده.اگر جزئیات زندگی این فمنیستها رو بشه در آورد شکست در زندگی مشترک.کمبود محبت از خوانواده و پدر و مادر و بخصوص شوهر و جنس مخالف قطعا بخشی از زندگیشون بوده.ولی اینا یه چیزی رو نخوندن! و اون محبت عمیق اهل بیت(ع) در دل مردم ایران هستش که هرگز به این انگلا اجازه نفس کشیدن رو نمیده.
  • صبا ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    کسانی که تابعیت دوگانه دارند معمولا علاقه ویژه ای به کشور دوم یعنی کشوری که تابعیت را اعطا کرده است دارند. به نظر من نباید به این افراد اعتماد نمود و بایستی به عنوان جاسوس با آنها رفتار نمود. البته معدود ایرانبهای با عرق ملی گرایی همچون پرفسور سمیعی وجود دارند که به عنوان شخصیتهای علمی مطرح به هیچ عنوان در توصیف فوق نمیگنجند و خیلی قابل احترام هستند. روی سخن ما با کسانی است که در شرایط حساس ممکلت را رها کرده و برای آسایش دنیای خود به کشورهای ضد ایران به ویژه به کانادا مهجرت نموده و تابغیت گرفته اند. از نظر ما اگر شرایط زندگی در ایران از نظر اقتصادی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و سیاسی برای این افراد قابل تحمل نیست و تابعیت یک کشور منخاصم را بر زندگی در ایران ترجیح داده اند پس دلیل ندارد که تابعیت ایرانی هم داشته باشند. لذا به عنوان یک ایرانی توصیه می کتن که دولت مردان، تابعیت این اقراد را لغو و تمام اموال آنها را مصادره نماید. نمونه بارز این افراد همان خاوری دزد و اختلاس گر بزرگ بانکی است که در کشور متخاصم و دشمن ایران کانادا با غارت ملیاردها تومان سرمایه مردم به ریش آنها می خندند. پس بهتر است یک تحقیق گسترده در مورد افراد با تابعیت دوگانه انجام شده و آنها را از تمام حقوق اجتماعی محروم نمایند.
  • yas ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    خدا همه رو شفا بده,بالاخص مریضای منظور نظر-منطقت اینقدر مزخرف بوده که مشرق منتشر نکرده...!فمنیست بدبو...! علیک,گیج خدایی,....! با داعشی فرهنگی ,باید داعشی برخورد کنی ,این تنها راهشه.
  • دکتر گاوچرون از کومور ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    من مرد تنهای شبم. دست از مبارزه کشیدن تو دایره واژگانم تعریف نشده.
  • ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    مرگ بر فيمينيسم
  • علی ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    راجع به حقوق ها نا متعارف مطلب بزارید
  • دکتر گاوچرون از کومور ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    بزدل بقیشو زدی حذف کردی؟
  • حقگو ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    غربی ها با فیمنیسم در غرب به کجا رسیده اند ؟ جایگاه خانواده در آنجا کجاست؟ ازدواج قانونی و شرعی را برداشته اند جای او همزیستی یا ازدواج سیاه و بچه های حرامزاده را گذاشته اند؟ که چی ؟ دو نفر سالها با هم زندگی کنند چند بچه داشته باشند و بعدا با هم ازدواج کنند ایا این رفتار را مردم ایران می پسندند؟ آیا مردم ایران می پسندند که پس از مدتی به دلیل اینکه مرد یا زن از فرد دیگری خوشش آمده پا روی بچه ها بگذارد و به دنبال هوا و هوس خود برود؟ آیا برابری زن و مرد در تحمیل فشار بر زن ها است که باید هزینه های زندگی خود را خودشان تامین کنند؟ ما باید با رفع اشکالات موجود که ناشی از عدم توجه به احکام الهی و اسلامی است و از چشم و هم چشمی از یک سو و از سوی دیگر ناشی از برنامه های ماهواره ای است موجب فروپاشی خانوده در ایران می شود به فکر باشیم که فیمنیسم و غربگرایی راه چاره نیست و به جز بدبختی برای زنان ما دست آوردی ندارد اگر به خیابان بروید و به زندگی زنان معتاد توجه کنید متوجه بی اعتقادی آنها از قبل می شوید . زنانی که درموقعیت خانوادگی بی دینی و بی اعتقادی رشد کرده اند در خیابان ها آواره هستند و تعداد کمی از آنها که در خانواده های مذهبی بوده اند هم فریب آب و رنگ و موسیقی و رقص و به ظاهر آزادی را خورده اند اما زنان مومنه همچون کوهی استوار به تربیت و خانمی و ریاست خانواده مشغول هستند
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    خیلی جالبه. یعنی زنها حق ندارن برای حقوقشون مطالبه داشته باشن. اصلا این وظیفه دولت و حاکمیت هست که زنها و مردها رو با حقوقشون آشنا کنه. حالا کاری ندارم این خانم حقیقت وجودیش کی بوده ولی این دلیل نمیشه حقوق اجتماعی و شخصی زنها بره زیر سوال. یه سوال دیگه هم دارم؟ فمنیست بودن جرمه؟؟؟؟
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    زنها در تمام دوران بازیچه دست مردان بوده اند عصر حاضر بدترین دورانشان است چرا که به تمامی از هویت تهی شده اند و معیار برتریشان شده زیبایی چهره و شدت دریدگی، دو خصیصه ای که هر مردی را به هیجان می آورد چه بهشتی ساخته اند این مردان برای خود
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    جناب من من و همیشه من که ادعای جواب منطقی برای جرفهای یاس رو داری.باید حضورت عرض نمایم که بدان و آگاه باش که حرف منطقی رو باید به کسی عرضه کرد که حرفهاش بی منطق و نادرست باشه نه به کسیکه حرف حساب زده باشه.حرفهای یاس حرف حساب هستند و حرف حساب هم جواب نداره.پس پیشنهاد من به جنابعالی این هستش که به جای اینکه بخای با فرافکنی و ادعای حرف منطقی سیاه نمایی کنی و واقعیت رو جور دیگه ای جلوه بدی کمی واقع گرایی و وجدان رو چاشنی کارت کن.باشد که مورد لطف و عنایت پروردگارت قرا گیری.و اما اون جناب ناشناس20:29 باید خدمتت عرض کنم که داعشی ها افراطی هستند.آیا افراطی تر از انگلهایی مثل مریم نمازی و اربابانش وجود داره که به تمام ارزشها.اعتقادات و داشته های میلیونها انسان آشکارا توهین میکنند و دیگران رو به سخره میگیرن و برای رسیده به اهداف کثیفشون از هیچ کاری فروگزار نمیکنن؟امثال اینها از صدتا داعشی بدتر هستند.و قطعا باید زمین از وجودشون پاک بشه.
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    فمنیزم سه جنبش داره که جنبش اولش تناقض خاصی با اسلام نداره بلکه یه جورایی موافق اسلامه. فمنیزم جنبش دوم و خصوصا سوم به انحراف میرن. واژه فمنیزم کاملا منفی نیسش بلکه باید شاخه های متفاوتش فهم بشه.
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    فمنیست بودن جرمه؟؟؟؟ از جرم هم بدتر است. فمینست یعنی آمریکایی یعین هیلاری کلینتون جنایتکار و بچه کش و خائن به بشریت که با ... برای بانکداران صهیونیست میلیونها دلار به جیب زده است. خودش همیشه می گوید ما وقتی وارد سیاست شدیم یک فولگس واگن کهنه بیشتر نداشتیم. امروز به برکت پیاده کردن برنامه های "حکومت جهانی" جهود میلیونها مسلمان و بچه های مسلمانان تیکه تیکه شده ، رهبران آنان به قتل رسانده و کشورهای آنان را به نفع اسراییل خراب کرده است. امروز فمنیست هایی نظیر الیزابت وارن شیاد - که می خواهد خود را "مترقی" جا زند مثل ساندرز شیاد و صهیونیست - در کمپ این ادمکش و فاسد مردمان ساده لوح را بنفع این بچه کش فمنیست شکار می کنند. فمنیست آمریکایی که یقه زنان ایرانی ساده لوح را گرفته می گوید: آمریکا امپریالیزم نیست بلکه دموکراسی دارد. آیا ابلهانه تر از این ممکن است. فمنیست های ایرانی با جنایتکاران آمریکایی همراه هستند و باید نابود شوند تابشریت بتواند نفسی بکشد. مرگ بر هیلاری کلینتون بچه کش ، زن کش و جنایتکار حرفه ای. نماینده فمینست امروز جهان وحشی.
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    هر زمان که با کوشش های آقای ظریف گشایشی در حال انجام است کمیته تخریب کار خودش را برای تخریب روابط بیت المللی انجام می دهد -
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    میمون هرچه زشت تر بازی اش بیشتر
  • عبدالله ستمدیده ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    تا زمانی که قانونی قوی و انقلابی در مقابل اقدامات جاسوسان و براندازان وجود ندارد باید هر روز هزینه داد.
  • پويا ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    بنازم به عقايد تو
  • پويا ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    ان شاء الله كه ديگه از استان سمنان كسي رئيس جمهور راي نياره، نه روحاني نه احمدي نژاد نه كسي ديگه فقط استان امام خميني و اميركبير
  • پويا ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    من از حق فمنيستها دفاع ميكنم (سازمان حمايت از حيوانات سرگردان)
  • حسین ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    ممنون از اطلاع رسانی شما تا میتونید زنان به خصوص جوانان ایرانی را از اهداف این مؤسسات و مزدوران شیطان آنها آگاه کنید. بسیاری از کسانی که فریب اینهارو میخورند نا اگاهند و آوای ساده ای هستند.
  • محسن ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    با سلام ممنونم از مقاله خوبتون ،در مورد جامعه فمینیستی ایالات متحده امریکا و کشورهای غربی و تابع این شیطان بالفطره ،باید عرض شود که همین بس که در سنین جوانی اغلب دختران و زنان این کشور ها اسیر تبلیغاتهای غولهای رسانه ای این کشورها می شوند و از طریق جذب در گرو های مدگرا و روسپی گری جنسی و یا کمی مدرن تر هم جنس بازی ،زندگی خود را تباه می کنند ،به نحوی که سن الوده شدن به این معضلات در این کشور ها هم اکنون به سیزده و چهار ده سال رسیده است و تا به سن بیست سال نرسیده معمولا یا مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند یا بچه دار می شوند ،فرزندانی که پدران متفاوتی دارند و اغلب انها توسط مادرانشان ، یا توسط افرادی دیگر نگهداری می شوند ،با این وجود زمانی به این معضلات واقف می شوند که از سن روسپی گری افتاده اند و مجبورند با کمک دولتمردانشان زندگی بگذرانند و غالب همین فرزندان نامشروع هم پس از رسیدن به سن قانونی جذب ارتش های این کشورها می شوند ،حال باید از کسانی که داعیه دار تفکرات افراطی فمینیستی هستند پرسید که ،انچه که غرب به انتهای ان رسیده است ،و دستاوردی برای جامعه غربی نداشته است ،چگونه می تواند در این جامعه اسلامی با وجود ارزش های خاص فرهنگی و اجتماعی و سنتهای خاص جای پایی باز کند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس