همواره در اذهان عمومی رابطه بین ایستگاه رسانه ای لندن (BBC) و اصلاح طلبان شنیده می شود، زمزمه ای که نمونه کوچک آن امروز در روزنامه مردم سالاری مشاهده شد.

پروژه نفوذ کلید خورد؛ مقاله جاسوس BBC در روزنامه اصلاح‌طلب منتشر شدگروه سیاسی مشرق - پروژه نفوذ همه‌جانبه در ساختارهای کشور کلید خورده است؛ از سوی دیگر، همواره در اذهان عمومی رابطه بین ایستگاه رسانه ای لندن (BBC) و اصلاح طلبان شنیده می شد، زمزمه ای که نمونه کوچک آن امروز در یکی از روزنامه‌ها اصلاحات رقم خورد.

روزنامه اصلاح‌طلب مردم‌سالاری - ارگان رسمی حزب اصلاح‌طلب مردم سالاری به دبیرکلی مصطفی کواکبیان - در سرمقاله امروز خود به قلم «رامین ولی‌زاده میدانی» با عنوان «اجرا شدن یا نشدن توافق جامع هسته‌ای»[1] به بررسی تبعات عدم اجرایی شدن توافق در ایران پرداخت اما این مقاله به‌طور کامل از مقاله حسین باستانی، تحلیل‌گر برجسته بی‌بی‌سی فارسی با عنوان «اگر توافق هسته‌ای به هم بخورد چه می‌شود؟»[2] استفاده‌شده است و حتی عبارت‌های آن هیچ‌گونه تغییری پیدا نکرده است و مطالب این جاسوس با نام نویسنده دیگر در سرمقاله این روزنامه درج‌شده است.

مقاله جاسوس BBC در روزنامه اصلاح‌طلب منتشر شد


در این مقاله سعی شده است با بزرگنمایی عدم تصویب توافق در نهادهای قانونی، از این اقدام تعبیر به ایجاد «بحران» در جامعه ایرانی بکند.


مقاله جاسوس BBC در روزنامه اصلاح‌طلب منتشر شد

اتاق خبر بی‌بی‌سی فارسی از بدو تأسیس تا اکنون برای تولید خبر و تحلیل پیرامون رخدادهای سیاسی کشور با منابع داخلی به‌خصوص خبرنگاران رسانه‌های زنجیره‌ای در ارتباط بوده است؛ به این صورت که این پایگاه جاسوسی مدل «پینگ‌پنگی» را در دستور کار قرار داده است و از یک‌سو داده‌ها و اطلاعات خاص را از منابع خود در داخل کشور دریافت می‌کند و به‌صورت اخبار اختصاصی در برنامه‌های خود کار می‌کند و از سوی دیگر خط رسانه
ٔ موردنظر خود در مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را از طریق این کانال‌ها در رسانه‌های زنجیره‌ای اعمال می‌کند؛ این رفتار روزنامه مردم‌سالاری مدل دوم را به‌صورت ناشیانه اجرا کرده است.

اخیرا صادق خرازی در گفت‌وگو خود از اصلاح‌طلبانی که گرا به دشمن می‌دهند؛ نام می‌برد و اظهار داشت: «من اصلاح‌طلبی که نمادش خارج از کشور باشد و پول بگیرد را قبول ندارم. اینکه بروند و اتهام بزنند و بدوبیراه بگویند و شانتاژ کنند را قبول ندارم. کسانی را یادم است که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن گرا می‌دادند؛ من آن‌ها را به‌عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم

حسین باستانی کیست؟

بولتن‌نویس رییس دولت اصلاحات یکی از افرادی است که در جریان راه‌اندازی روز آنلاین به‌عنوان یکی از دو نفر اصلی (به همراه مسعود بهنود) توسط فرح کریمی نماینده ایرانی‌تبار پارلمان هلند انتخاب شده و مأموریت ایجاد شبکه رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران را بر عهده می‌گیرد. تهیه‌کنندگی سایت و رادیو بی‌بی‌سی فارسی از مهم‌ترین اقدامات او طی سال‌های حضورش در خارج از کشور هست که پتانسیل خوبی را برای نامبرده در خصوص سازماندهی فعالان مطبوعاتی خارج از کشور فراهم آورد.

حسین باستانی که از اعضای شورای سردبیری روز آنلاین محسوب می‌شود، به‌عنوان رابط مالی این شبکه با بنیاد هیفوس محسوب شده و در شورای پولی روز آنلاین نیز فعالیت می‌کند و الگوی حمله به ایران را به کشورهای غربی تجویز می‌کنند.[3]



 -[1]http://mardomsalari.com/Template1/Article.aspx?AID=34241

 -[2]http://www.bbc.com/persian/iran/2015/08/150824_l39_analysis_nuclear_deal_failure

 -[3]http://farsnews.com/newstext.php?nn=13940601000315


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • مسافر ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    اصلاح طلبان و رسانه هاشون سرشون تو آخور بی بی سی داره نشخوار میکنه
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    واقعا !! ارشاد باید به جای اینکه به 9 دی تذکر بدهد این روزنامه رو توقیف کند
  • علی ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    من واقعا فکر نمیکردم اینها تا همچین حدی پیش برند دیگه به خودباختگی شون یقین پیدا کردم.
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    چامسکی و ریچارد فالک دو صهیونیست لیبرال از کاخ سفید فرمان گرفتند که در فروش تسلیم نامه لوزان روی قشری از جمعیت آمریکا کنند. هر دو از "زائده های سبز" حمایت می کنند و با آنان لاس می زنند. مقاله چامسکی زیر "خطر ایران" در مجله اینترنتی UNZ بچاپ رسید که خوانندگان حملات زیادی چامسکی صهیونیست مهره دولت آمریکا کردند و او را از اینکه دست اسراییل در تسلیم نامه لوزان را رو نمی کند و اسراییل را بعنوان سگ آمریکا نشان می دهد نشان می دهد که جنایات یهودیان را مخفی کند حملات شدیدی به این پیرمرد مکار کردند. ریچارد فالک هم به دستور کاخ سفید نوشته ای با علی اکبر گنجی مهره سازمان سیا و سازمانهای جاسوسی غرب در سایت خود چاپ کرد و از مزایای بسیار تسلیم نامه لوزان نوشت . بطور حتمی این خزعبلات را خود فالک نوشته و اسم گنجی را به دستور کاخ سفید در کنار اسم خود گذاشته تا نفوذش بیشتر شود زیرا گنجی سواد ندارد که چیزی بنویسد. همه اینکارها برای کمک به فتنه گران است که چامسکی و ریچارد فالک از هیچ کاری تاکنون دریغ نکرده اند. چامسکی و فالک همیشه مانند اوباما از تقلبی بودن انتخابات به مردم بیسواد آمریکا دروغ ها سر و هم کردند بطوریکه سر دبیر سایت "سیاست خارجی" هاموند که مقالات فالک را چاپ می کرد به او هشدار داد که انتخابات 88 تقلبی نبوده و از این ببعد حق ندارد این دروغ را در مقاله هایی که به اینجا میفرستد درج کند. فالک خفه شد و دیگر اینکار را در آن سایت نکرد. ریچارد فالک از کجا با مهره سازمان سیا اکبر گنجی آشنا شده است. مگر اینکه خود مهره باشد. چامسکی با اکبر گنجی در اعتصاب غذا جلوی سازمان ملل لاس زد و عکس گرفت. اکبر گنجی شیاد بیسواد را همین مهره ها - چامسکی و فالک یاری می دهند تا تسلیم نامه لوزان را بنفع فتنه گران و نمایندگان آمریکایی آنان در ایران بفروشند.
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    ۹دی رو که توقیف کردن! حالا ما به تذکر به مردم سالاری هم راضی هستیم!!
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    کبوتر با کبوتر....
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    اولا که اینان از روز اول مزدور آنان بوده اند وو هستند دوم اینکه ای مزدوران و حقوق بگیران دشمن چقدر و چند ملیارد گرفته اید و می گیرید و بابت خوش خدمتی و کاسه لیسی و مزدوری از دشمن و روباه مکار حتما ناموس مملکتتان را دو دستی تقدیم این شبکه جاسوسی کرده اید ناموس به خودتان ربط دارد ولی مملکت ایران کورخوانده اید زهی خیال باطل شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه حسنه ختام پیام این است شعار ملت که مرگ بر انگلیس روباه پیر مکار مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل .مرگ بر انگلیس روباه پیر مکار مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل .مرگ بر انگلیس روباه پیر مکار مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس روباه پیر مکار مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل .مرگ بر انگلیس روباه پیر مکار مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل .مرگ بر انگلیس روباه پیر مکار مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل
  • فاطمه ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    هردم ازین باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد و اما بعد بی بی سی دیگه کدام خری همان شبکه جاسوسی در دنیا واقعا که روزنامه اصلاح طلب گل کاشته . .. ابو موسی اشعری ها یک به یک در حال نشان دادند ماهیت دشمنیشان با ملت ایران و مقدسات هستند مرگ و نفرین خداوند بر این مزدوران دشمن و بلندگیان و قلم بدستان دشمن ایران اسلامی و خداوند چه خوب گفته است در قران در مورد این افراد که این سوره از قران مسداق بارز این افراد و شامل حال آنان است بخاطر خوش خدمتی و مزدوری برای جمع کردن مال ثروت زیاد . تَبَّتْ یَدا أَبی‏ لَهَبٍ وَ تَبَّ1ما أَغْنى‏ عَنْهُ مالُهُ وَ ما کَسَبَ2سَیَصْلى‏ ناراً ذاتَ لَهَبٍ3وَ امْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ4فی‏ جیدِها حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ5 (1) بریده باد هر دو دست ابو لهب و مرگ بر او. (2) مال و دست آوردش او را بی نیاز نکرد. (3) زودا که وارد آتشی شعله ور شود (4) و همسر او [ نیز ] ، که بارکش هیزم است (5) به گردنش ریسمانی از لیف خرما است. در آخر اینکه هزاران بار مرگ بر دولت مکار انگلیس و شبکه جاسوسی بی بی سی و میر برنامه های ان و کارمندان جاسوس ان و قلم بدستان ان قاتل ایرانی ها و دشمن دون ایرانی و انسانهای بی گناه از سفید گرفته تا سرخپوست سیاه پوستها در دنیا مرگ بر انگلیس روباه پیر مکار خبیث .مشق شب و روز هر ایرانی معتقد به جنایات این کشو ر این است که . مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث .مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث . مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث .مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث . مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث .مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث . مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث .مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث . مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث .مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث . مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث .مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث . مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث .مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث . مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث .مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث . مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث .مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث . مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث .مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث . مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث .مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث . مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث .مرگ بر انگلیس رو باه پیر مکار و خبیث .
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    آآقایان اصلاح طلب یا در واقع ذلت طلب به کجا چنین شتابان چه زود باهم دیگر پسر خاله شدید کمی صبر باید کردبه قول ترکها گاماز گاماز مرگ بر انگلیس و مزدوران قلم بدستان داخلیش .مرگ بر انگلیس و مزدوران قلم بدستان داخلیش .مرگ بر انگلیس و مزدوران قلم بدستان داخلیش .مرگ بر انگلیس و مزدوران قلم بدستان داخلیش .
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    مشرق یعنی واقعا فکر کردی خودت رسانایی بر حقی تا حالا انقدر نخندیده بودم مطمیننی عدم توافق به ضرر مردم(ببین من ادم خود باخته غرب دوستی نیستم اما با این مسولانی که ما داریم کلاهمون پس معرکه هست)مشرق انقدر حرص نخور طفلکی مشرق
  • کیا ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    اومد همینا رو زنده کنه ؟
  • مهدی ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    یادمون باشه اصلاح طلبان سربازان با وفای وپیاده نظام شیمون پرز صهیونیسم هستند.
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    نقل قول کردن از یک رسانه دیگر اگر به معنا رابطه داشتن با اون هاست که خود مشرق و می شه به هزارتا روزنامه آمریکایی و اسراییلی و ... ربط داد. بارها خود مشرق از بی بی سی مطلب گذاشته (اون هایی که به نفعش بوده البته) یعنی مشرق با اون ها هم ارتباط داره؟
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    اگر مشرق نقل قول کرده اخبارش رو نقل کرده نه تحلیلهاش رو! نقل کردن با کپی کردن فرق داره! مردم سالاری نقل قول نکرده که بگه بی بی سی اینو گفته! بلکه بدون اینکه بگه این حرف بی بی سیه!! نشخوارهای اون اجانب رو کپی کرده!
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    نقل قول کردن زمین تا آسمون فرق داره با اینکه یه مطلبی رو به اسم خودت منتشر کنی و نگی این رو فلان شبکه انگلیسی که تو فتنه 88 اینهمه امنیت ملی مملکت رو به خطر انداخت چاپ کرده و من دارم نقل میکنم ازش! وقتی بگی داری از کی نقل میکنی مخاطب خودش دستش میاد کی به کیه
  • parsa ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    خدا لعنت کند کسانی رو که هنوز درس عبرت از سابقه تاریخی این شیطان و روباه پیر نگرفتند.فتنه هاشون تو دنیا و جهان و به جون هم انداختن مسلمانان که دبگه جای بحث نداره.چرا باید رورنامه خودمون همچین غلطی بکند.؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس