کد خبر 457111
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

باستانی در دوران دوم خرداد مسئولیت بولتن نویسی برای دولت اصلاحات را عهده داشت و امروز به عنوان یکی از اعضای فعال در سایت‌های ضدانقلاب مشغول به کار است.

به گزارش مشرق، روزآنلاین به عنوان یکی از رسانه‌هایی که در جریان براندازی نرم جمهوری اسلامی ایران به صورت متمرکز فعالیت دارد با شبکه‌سازی فعالان رسانه‌ای فراری از ایران در خارج از کشور به دنبال ایجاد فشار در حوزه‌های مختلف بر جمهوری اسلامی می‌باشد.

یکی از اعضای فعال این شبکه رسانه‌ای حسین باستانی، بولتن نویس ویژه‌ دولت خاتمی است که اخبار محرمانه را در اختیار رئیس جمهور اسبق ایران قرار می‌داد.

باستانی یکی از افرادی است که در جریان راه‌اندازی روزآنلاین به عنوان یکی از دو نفر اصلی (به همراه مسعود بهنود) توسط فرح کریمی نماینده ایرانی تبار پارلمان هلند انتخاب شده و ماموریت ایجاد شبکه رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران را بر عهده می‌گیرد.

او که در سال 1384 دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران بوده، با ایجاد شرکت رسانه‌ای ایران گویا در قالب پروژه‌ تعریف شده از سوی بنیاد هیفوس به ساماندهی شبکه رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی مبادرت می‌کند.

تهیه‌کنندگی سایت و رادیو بی بی سی فارسی از مهم‌ترین اقدامات او طی سال‌های حضورش در خارج از کشور می‌باشد که پتانسیل خوبی را برای نامبرده در خصوص سازماندهی فعالان مطبوعاتی خارج از کشور فراهم آورد.

حسین باستانی که از اعضای شورای سردبیری روزآنلاین محسوب می‌شود، به عنوان رابط مالی این شبکه با بنیاد هیفوس محسوب شده و در شورای پولی روزآنلاین نیز فعالیت می‌کند.

باستانی به همراه نوشابه امیری و مسعود بهنود حلقه‌ای سه نفره برای مدیریت محتوای روزآنلاین را در هلند تشکیل داده و البته فقط به این امر بسنده نمی‌کند و با تشکیل گروهی که در آن صادق صبا، مسعود بهنود، برزگر، عطا مهاجرانی، اکبر گنجی عضو هستند، به طور دائم مسائل ایران را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

تلاش‌های باستانی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران به اینجا ختم نمی‌شود بلکه او با بررسی مدل‌های نظامی حمله به سایر کشورها پیشنهاد چگونگی حمله به ایران را به غربی‌ها ارائه می‌کند. او در این زمینه می‌گوید: «البته، وضعیت ایران ممکن است در آینده دستخوش تحولاتی شود که متغیرهای جدیدی را در محاسبه نتیجه احتمالی حمله به این کشور دخیل کند. اما اگر قرار باشد گمانه زنی در مورد نتیجه حمله به ایران را بر مبنای شرایط موجود ایران انجام دهیم، به این جمع بندی می‌رسیم که تبعات این حمله، احتمالا به کلی متفاوت با نتایج عملیات «موفقی!» خواهد بود که در گذشته، در مناطق مختلف جهان – از صربستان تا لیبی – صورت گرفته است.»

در الگوی لیبی، عملیات نظامی علیه کشور هدف برای تقویت اپوزیسیون مسلح و کمک به سقوط حکومت انجام می شود.

در الگوی عراق (جنگ اول خلیج فارس)، ترکیبی از تحریم های بین المللی و حمله نظامی، باعث تن دادن کشور هدف به همکاری موثر با نهادهای بین المللی می شود.

در الگوی صربستان، یک عملیات نظامی حساب شده و محدود، باعث شکسته شدن اقتدار حکومت و تشجیع اپوزیسیون برای براندازی آن می شود.

در الگوی ضربه به ایران (در آخرین سال جنگ هشت ساله)، عملیات نظامی محدود باعث بالا رفتن هزینه های کشور هدف می شود و حاکمان را به تجدید نظر در رفتار خود ترغیب می‌کند."

هر حمله محدود علیه ایران، می تواند زنجیره ای از اقدامات نظامی متقابل و تلافی جویانه ‏را از دو طرف در پیش داشته باشد و به یک درگیری گسترده بیانجامد.

البته این تحلیل باستانی نشان از نگرانی شدید او و اپوزسیون خارج از کشور در خصوص شکست سنگین حمله به ایران توسط آمریکا و اسرائیل حکایت داشته و از این مطلب پرده برمی‌دارد که در تحقق آرزوهایشان دچار توهم شده‌اند.

هرچند که باستانی و دوستانش به دلیل پروژه‌های شکست خورده براندازی جمهوری اسلامی ایران دچار انزوای درونی شده و حتی کمتر دست به تحلیل مسائل ایران می‌زنند اما هم‌چنان امیدوارند تا از طریق نفوذ در لایه‌های سیاسی و فرهنگی ایران جهت براندازی نرم به موفقیت برسند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس