شهید مجید قربانخانی

شب آخر همرزمش‌ می‌گوید: مجید حیف تو نیست با این اعتقادات و اخلاق و رفتار که خالکوبی روی دستت است. مجید می‌گوید: تا فردا این خالکوبی یا خاک می‌شود و یا اینکه پاک می‌شود؛ و پاک شد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - آن زمان که مسعود ده‌نمکی بر روی پرده نقره‌ای سینما مجید سوزوکی را به نمایش گذاشت، شاید باورمان نمی‌شد امروز هم در حقیقت مجیدی وجود داشته باشد که با غیرت و بامرام باشد. اهل دل و دست و دلباز، لوتی و بامرام که عاقبتش شبیه مجید سوزوکی به شهادت ختم شود. همه با مجید سوزوکی خندیدیم، ناراحت شدیم و بعد در پایان قصه گریه کردیم. و شجاعت مجید را احسنت گفتیم و برایش دست زدیم. و حالا امروز بعد از چند سال داداش مجیدی هست نه شبیه و یا کپی مجید سوزوکی قصه اخراجی‌ها اما شباهت‌هایی داشت که پلان آخر زندگی‌اش را به شهادت ختم کرد. شاید در قصه ده‌نمکی مجید سوزوکی یک تفاوتی با بقیه‌ی همردیفانش داشت‌، یک گوهری در وجودش بود که این گوهر باعث انتخاب شدنش توسط معبود شد.
 
خالکوبی «مجید سوزوکیِ» یافت‌آباد در حلب پاک شد +تصاویر

مجید قصه امروز ما در هوای گرم روز آخر مرداد ماه سال 69 در محله یافت آباد تهران به دنیا آمد. تک پسر خانواده و عزیز کرده خانواده و البته کل محل، شاید دلیل محبوبیتش در بین همه اهالی محل به خاطر شوخ طبعی و اخلاق بسیار خوبش بود. بچه‌های محله دوستش داشتند چون با نیسان آبی پدر هر روز آنها را به زمین بازی می‌برد و تا پاسی از شب با آنها فوتبال بازی می‌کرد. و حالا بچه‌های محل چندین ماه است به رسم هر روز و هر سالشان سر کوچه جمع می‌شوند تا با مجید قصه ما به فوتبال بروند، اما مجیدی دیگر حضور مادی ندارد تا با آنها گرم بگیرد و بازی کند. او داداش مجید همه بچه‌های محله یافت آباد بود. پیران محله مجید را دوست داشتند چون هر کدام را که می‌دید و به کمک احتیاج داشتند، کمکشان می‌کرد و حتی خریدهایشان را که توانایی نداشتند با خود به منزل ببرند، آنها را تا پای یخچالشان می‌برد تا نکند اذیت شوند. با همه مردم محل دوست و رفیق بود با هر کسی زود دوست می‌شد و با شوخ طبعی‌هایش دل هر کسی را می‌برد تا ابدیت پیش خودش .

خالکوبی «مجید سوزوکیِ» یافت‌آباد در حلب پاک شد +تصاویر

اما مجید قصه امروز ما در چند ماه آخر عمرش در این دنیا حال و هوایش به کلی تغیر کرده بود، پشت همه خنده‌ها و شوخ‌طبعی‌هایش یک غم بزرگی در چهره و رفتارش بود و البته آرام‌تر از همه عمرش شده بود.

امروز گذری کوتاه از زندگی مجید قربانخانی از زبان یک خواهر عاشق را برای مخاطبان محترم مشرق می‌نویسیم.

مجید هیچ وقت علاقه‌ای به درس خواندن نداشت تا هشتم خواند و برای همیشه کتابهای درسی‌اش را در قفسه‌های کتاب به یادگار گذاشت، و کنار پدر در بازار آهن مشغول به کار شد. در آمد روزانه‌اش را بین من و مادر آن خواهرانم تقسیم می‌کرد، وقتی معترض این رفتارش می‌شدیم می‌گفت روزی‌رسان اصلی خداوند است. همه خانواده و فامیل آرزویمان بود که دامادی مجید را ببینیم، وقتی میگفتیم برایت آستین بالا بزنیم، میگفت: داماد می‌شوم، عروسی‌ام خیلی هم شلوغ می‌شود، ماشین عروسم به جای اینکه گل قرمز داشته باشد، گل سیاه دارد و چون خیلی شوخ طبع بود هیچکدام از ما حرف‌هایش را اصلا جدی نمی‌گرفتیم.

خالکوبی «مجید سوزوکیِ» یافت‌آباد در حلب پاک شد +تصاویر

مجید هیچ وقت اهل نماز و روزه و دعا نبود، اما سه چهار ماه قبل از رفتن به سوریه به کلی متحول شد، همیشه در حال دعا و گریه بود، نمازهایش را سر وقت می‌خواند و حتی نماز صبحش را نیز اول وقت می خواند، خودش همیشه می‌گفت نمی دانم چه اتفاقی برایم افتاده که این طور عوض شده‌ام و دوست دارم همیشه دعا بخوانم و گریه کنم و همیشه در حال عبادت باشم. در این مدتی که دچار تحول روحی و معنوی شده بود همیشه زمزمه لبش «پناه حرم، کجا می‌روی برادرم» بود؛ همیشه ارادت خاصی به حضرت زینب (سلام الله علیها) داشت.

خالکوبی «مجید سوزوکیِ» یافت‌آباد در حلب پاک شد +تصاویر

بسیار غمگین و ناراحت از اینکه تکفیری‌ها بی‌رحمانه کوکان و مردم بی‌پناه را می‌کشند. و خیلی دوست داشت قدمی در راه این جهاد بردارد. و همیشه پیگیر اخبار سوریه بود و مدام از سوریه و آزاد سازی مناطق و شهدای مدافع حرم صحبت می‌کرد. به مادرم می‌گفت: مادر من شهید می شوم و شما نمی گذارید هیچ کس جای من بنشیند و یا اینکه جای من بخوابد، و اگر من شهید شدم پیکرم برگشت من را گلزار شهدای یافت‌آباد به خاک بسپارید. و مادرم هیچ وقت در باورش هم نمی‌گنجید که این حرف‌ها یک روز به دست واقعیت‌هابپیوندد. چون همیشه با شوخی و خنده این حرف‌ها را می‌زد، حتی یک آهنگ مادر هم داشت که به ما می‌گفت بعد از اینکه من شهید شدم شما این آهنگ را در مراسم ختم من بگذارید. و ما آن آهنگ را در مراسم یادبود و ختمش گذاشتیم.

همیشه هر وقت زنگ در خانه را می‌زد می‌گفت : اون پسر خوشکله کیه‌، داره نیسان آبی‌، به همه بدهکاره، اون اومده‌. و مادرم وقتی صدایش را می‌شنید انگار زندگی‌اش و روزش تازه شروع شده است. با شادمانی به استقبالش می‌رفت.

خالکوبی «مجید سوزوکیِ» یافت‌آباد در حلب پاک شد +تصاویر

قبل از رفتن به سوریه از همه اهل محل حلالیت طلبید، می‌گفت شاید ناخواسته دل کسی را شکسته باشم. نمی‌خواهم حتی ذره‌ای ناراحتی از من در دل کسی باشد. روز آخر قبل از اینکه برود به مغازه پدر برای خداحافظی رفت، دوست پدرم به او می‌گوید: مجید نرو تو تنها پسر خانواده هستی و اگر تو بروی پدرت تنها می‌شود. مجید می‌گوید: نه من قرارم را با حضرت زینب (سلام الله علیها) گذاشته‌ام و باید حتما بروم. پدرم گفته: مجید جان می‌خواهم بعد از اینکه از ماموریت 45 روزه‌ات برگشتی برایت به خواستگاری بروم. و به خانه من آمد و با من هم خداحافظی کرد. گفتم مجید نرو، گفت اینقدر توی تصمیم من نه نیاورید، من تصمیم خودم را گرفته‌ام. مگر هر کس رفته سوریه شهید شده؛ و رفت و با خود دل و روح و همه ی وجود من را به ابدیت برد.

مجید یک هفته قبل از اینکه به سوریه برود خواب شهادتش را دیده بود و یک هفته بعد از رفتن به سوریه هم شهید شد. یک هفته‌ای که سوریه بود هر روز زنگ می‌زد، مادرم خیلی بی‌تابی می‌کرد، روز آخر که زنگ زد گفت‌: من تا یک هفته دیگر نمی‌توانم زنگ بزنم. و به مادرم گفت یه وقت نروی پادگان بگویی بچه من زنگ نزده و آبروی من را ببری. من خودم هر وقت توانستم به شما زنگ می‌زنم.

خالکوبی «مجید سوزوکیِ» یافت‌آباد در حلب پاک شد +تصاویر

شب آخر جوراب‌های همرزمانش را می‌شسته، همرزمش به مجید گفته: مجید حیف تو نیست با این اعتقادات و اخلاق و رفتار که خالکوبی روی دستت است. مجید می‌گوید: تا فردا این خالکوبی یا خاک می‌شود و یا اینکه پاک می‌شود. و فردای آن روز داداش مجید محله یافت آباد برای همیشه رفت.

یک تیر به بازوی سمت چپش می خورد، دستش را پاره کرده و سه تا از تکفیری‌ها را می‌کشد، سه یا چهار تیر به سینه و پهلویش می‌خورد و شهید می‌شود و هنوز پیکر مطهرش برنگشته است. محل شهادتش جنوب حلب، خان طومان، باغ زیتون است. و همه محله یافت آباد تهران هنوز منتظر بازگشت پیکر پاک و نورانی مجید هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 81
  • در انتظار بررسی: 26
  • غیر قابل انتشار: 10
  • پويا ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    43 0
    عاقبت بخيري يعني اين، روحش شاد
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
      3 0
      روحت شاد پهلوان....راننده نیسان آبی
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      0 0
      خوش بحالت پهلوان مجید محله ی یافت آباد،ای کاش شهادت نصیب ما هم بشه.
  • ساناز ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    24 1
    اینهایی که برای شهدامدافع میزنیدعالی هستن ادامه بدهیدخاهش میکنم
  • سعید ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    29 0
    مجید جان شهادتت مبارک!
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    23 0
    یا خدا به حق شهدا ما را هم پاک کن خاک کن
  • حسین ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    14 0
    شهدای حرم مظلوم هستند. و اونهایی که ظاهراً اسم هموطن را یدک میکشند ولی‌ در واقع نوکری انگلیس و BBC را میکنند و دشمن این ملت و سرزمین هستند واقعا چقدر پست و بی‌ شرف هستند که مدام میان طوری تیتر میزنند و حمله میکنند به شخصیتهای بزرگوار و مظلوم که انگار با اینها پدر کشتگی دارند. البته پدر کشتگی دارند چون نقشه‌های پدر و ارباب اونها انگلیس خبیث و آمریکای جانی را نقش بر آب کردند این مدافعین حرم اهل بیت (ع). انشا‌الله عمه‌ سادات حضرت زینب (سلام الله علیها) میزبان این عزیزان هستند و شفاعت کنند ما را که حد اقل در دلمون عشق اهلبیت و مدافعین حرم اهل بیت را داریم .
  • عباس ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    8 0
    بله من در تشیع نمادینش شرکت کردم .خیلی از مردم و بجه محل ها حضور داشتند .
  • اصفهانی ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    12 2
    خدا قسمت کنه ما که به هر دری زدیم نشد که نشد ولی بازم خدا بزرگه
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    13 0
    شادی روحش صلوات
  • صدای عدالت ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    9 0
    روحش شاد و یادش گرامی انشاء الله با ارباب مان حضرت اباعبدالله الحسین محشور شوند
  • ایرانی ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    2 2
    آیة الله مکارم شیرازی(مدظله): سوال: خالکوبى چه حکمى دارد و آیا براى غسل و وضو مشکلى ایجاد مى کند؟ هرگاه ضرر خاصّى براى بدن نداشته باشد عکسهاى موجب فساد اخلاق در آن نباشد جایز است و در هرحال براى وضو و غسل مشکلى ایجاد نمى کند. سوال: آیا خالکوبی در اسلام حرام است؟ چرا؟ حرام نیست مگر اینکه عکس های مستهجن باشد و یا اسامی مقدس که در حال عدم وضو یا جنابت مایه اشکال شود.
  • abbas ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    19 0
    خدایا قسمت میدم به ابروی حضرت زهرا منم اینجوری عاقبت به خیر کن
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    21 1
    حسودیم شد :((
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    6 0
    بسم رب شهداء و الصدیقین ، خوش به سعادتشون که عاشقانه پریدند . شادی ارواح طیبه شهداء صلوات کلنا عباسک یا زینب سلام ا... علیه
  • پیروز ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    11 1
    این یعنی عاقبت بخیر شدن ،اما بعضی ها یه عمر باصطلاح توی انقلاب و صدر انقلاب بودن حالا خونوادگی چپ کردند خدا عاقبت ما رو هم بخیر کنه
  • سید جواد ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    19 0
    توی بازی مار و پله زندگی، مجید قصه ما نردبون خدا رو دید و از اون بالا رفت ... خوش به سعادتش، نکنه که امثال من سرگرم مار خوش خط و خال دنیا بشیم.
  • حسین ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    20 0
    اروم شدم با این داستان بغضم شکست ما هم شهید می شویم
  • رسول محمدی ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    13 1
    مارا هم باخود ببرید
  • محمد ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    19 0
    روحش شاد....بنظرم داستان زندگی تمامی شهیدان حرم با حجم گسترده تری باید پوشش خبری و اطلاع رسانی داده بشه...این شهید ها مارو از خواب غفلت وضعیت کنونی درمیارن...
  • عباس ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    4 2
    خداوند روحش را قرین رحمت قرار بدهد .برای خانواده و دوستان این شهید گرامی آرزوی صبر و سلامتی دارم .باشد که ما هم ادامه دهنده راه شهدا باشیم ان شا الله
  • ایزا ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    16 0
    قشنگ ترین حسودیه عمرته دادا
  • علی ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    2 0
    خدا خیلی دوستش داشته و شاید اتفاقی و جرقه ای تاثیرشو گذاشته ، آسمانی بوده و امانت در زمین خاکی که عاقبت یه خیر شد . خدا عاقبت همه مونو خیر کنه
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    20 0
    دادا کلمه حسودی برای این مورد استفاده نمی شه برای این مورد از کلمه غبطه استفاده می شه حسود به شخصی گفته می شه که چون خودش توانایی انجام یک کار را نداره سعی و تلاش می کنه تا طرف مقابل ش را از او کار باز داره و یکجورایی به او ضربه بزنه تا عقده هاش وا بگذاره اما غبطه خوردن مال کسی که استعداد یا برتری شخصی را می بینه او را تحسین می کنه و سعی می کنه خود نیز شبه ان فرد بشه یا به ان برتری برسه نه اینکه ضرری به طرف مقابل برسونه موفق باشید یا حق
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    8 1
    خدایا به حرمت خون پاک شهدا همه جوانان این مملکت را عاقبت به خیر بگردان برای شادی روح شهدا صلوات
  • سلام ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    10 0
    با این وصف حال مجید آقا می فهمم که چقدر خدا مهربونه و رحمتش به ما بنده ها زیاده
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    15 0
    شهادت قسمت ما می شد ای کاش .
  • هاني ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    2 0
    دمت گرم داش مجيد ، پرچم دسته شماهاس
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    4 0
    خداوند با اولیا ء محشورش کند ان شالله
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    3 0
    صلوات
  • حسين ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    5 0
    خدايا مارو متحول كن
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    4 1
    من نمیدونم اون ........ که منفی میدن حرف حسابشون چیه مشرق نظرشون یه باربذار
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    1 1
    یادش گرامی
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    3 2
    کدوم ...... به نظرات به این زیبایی منفی میده؟؟؟
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    3 1
    خوب گفتی دمت گرم ....
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    2 1
    من مصداق شعر وحشی بافقی نیستم که: ما چون ز دری پای کشیدیم کشیدیم. بلکه مصداق مجید سوزوکیم که وقتی به دری رسیدم بست میشینم ولو به قیمت پای کشیدن روی مین.
  • امید ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    5 1
    شهادت کار مردان خداس خداحافظ بچه محل
  • هاتف ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    5 1
    رضوان خداوند متعال بر شهدای مدافع حرم
  • مریم ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    2 0
    ممنون از نگارنده محترم. واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم و اشکهام سرازیر شد. خدا را شکر بابت آفرینش چنین انسانهایی...
  • یه ایرانی ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 1
    هی ما تو یافت آباد سعی می کنیم فرهنگ و ببریم بالا شما فخر نشینای مذهبی اون بالا نشستید و نمی دونید با هر تیترتون چه می کنید با این مردم و دید مردم نسبت به پایین شهر .........مادرت اینو بزار همه ببینند. یه بچه پولدار مذهبی که صاف صاف رفته مدرسه و خبری از بد بختی های پایین شهر نداره برای خواننده پیدا کردن می خواد هی تیتر های دهن پر کن بزاره.....اون شهید خوب و بدش به خودش ربط داره وعاقبت بخیر هم شد.... برا پیدا کردن خواننده و ثابت نگه داشتن آمار و یا بالا بردن امار بازدید سایتت هر چرتی می نویسی ........ ما هم بچه مذهبی هستیم دیگه مثل تو دنبال زیر بغل مار نمی گردیم و توی زندگی شخصی شهدا دنبال یه چیز واسه دهن پر کردن نمی گردیم.چیه بهت برخورد ............ از قصه دوستی خاله خرسه حد اقل یاد می گرفتی افراطی گاو نمی دونم با چه سهمیه ای رفتی دانشگاه درس خوندی و فقط دنبال
  • علی از قم ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    2 0
    خوش به سعادتش . خدایا به آبروی امام حسین علیه السلام نصیب هر کی آرزوش رو داره بکن
  • ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    3 0
    حضرت صادق علیه السلام می فرماید: «أربعُ مَن كُنَّ فیه كَمُلَ إیمانُهُ وَإن كانَ مِن قَرْنِهِ إلَى قَدَمِهِ ذُنُوباً لَم یَنْقُصْهُ ذَلِك ، قالَ : وَهُو الصّدقُ وأداءُ الأمانةِ وَالحَیاءُ وَحُسنُ الخُلُقِ؛ چهار خصلت است اگر در كسى باشد ایمانش كامل مى شود، اگرچه از سر تا پایش گناهانى باشد، این گناهان چیزى از او نمى كاهد؛ فرمود: و آن چهار چیز: صدق و اداى امانت و حیا و حسن خلق است» (كافى: 2 / 99، باب حسن الخلق، حدیث 3 ؛ بحار الانوار: 68 / 374، باب 92، حدیث 3). آقا مجید یه کمک بده این بار سنگین ما رو هم سبک کن داداش
  • یا مهدی ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    10 0
    منم حسودیم شد
  • mahdi ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    2 0
    کلنا عباسک یازینب الهم مرزقنی شهاده
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    1 0
    عزیز دل همه می دونند حرام نیست. اما کسی که ارزشی باشد دنبال این جور چیزها نیست.
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    2 1
    خوشا به غیرتت.
  • قاسمی ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 1
    خاک تو سر اونی که منفی داده
  • ايمان ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    2 0
    شهادت مباركت باشه
  • ايمان ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    1 0
    اونايي كه منفي ميدن برن دوغشونو بنوشن،فقط بعد از افطار!
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    17 0
    اولأ بی تربیت برو روانپزشک معاینه شو . ثانیأ خالکوبی معمولأ مال بچه لات هاست که بعضی هاشون نه اهل نماز و روزه اند نه دنبال اسلام ولی بقول عامه مردم لوطی و مردمدار و ایثارگر هستند و این خبر مشرق میحواد بگه حالا به هر علتی این شهید متحول شده و به واجبات مقید و دوستدار خانم زینب کبری(س) و برای دفاع از حرم و ناموس اهل البیت به شهادت رسیده . روحش شاد و راهش پر رهرو
  • علی اصغر ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    1 0
    وای بر ما که تو بچه مذهبی باشی . خیلی ناراحتی نخون و نیا این سایت شخصیت و فرهنگ خوب چیزیه که عده ای ندارن
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    1 0
    قاسمی جان! نمی دونم کی منفی داده، اما احتمال اینو بذار چون این دو علامت به هم نزدیکند در صفحات لمسی ممکنه اشتباهی تاچ بکنند. اوکی؟!
  • ابی ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    1 0
    السلام علیک یااباعبدالله .... این هم عاقبت حلال زادگی وحلال خوری .... روحت شاد سالار ....
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    علی اصغر جان! من هم قبول دارم بچه مسلمون بالا و پایین شهر یه کم (شاید هم بیشتر) از لحاظ رفاهی متفاوتند اما: تفحص برای شهدا آری! تفحص در زندگی شهدا خیر! تو به دنبال گلی میگردی که بویش کنی نه به دنبال خاری که تیزش کنی!
  • مهدی 90085 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    2 1
    کلنا عباسک یا زینب
  • خسته ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    4 1
    دمت گرم داداش یه جوری حالم گرفت ، اینا خیلی شیرن خیلی جیگر میخواد لپ مطلب روحش شاد
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 1
    روحش شاد اشکم درومد
  • ايمان ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    اقاي يك ايراني بخدا قسم من از بچه مذهبي هايي مثل شما ميترسم ... يك ذره اخلاق خوب و ادب داشته باشي جايي دوري نميره
  • مهدي ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    من هم مثل گذشته مجيد اوضاع خوبي ندارم دعا كنيد عوض بشم
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    گذشته ها گذشته فراموش کن و خودت به خودت کمک کن که عوض بشی .
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    مادرم هنوز راضی نشده
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    هدیه به ارواح طیبه ی معصومین علیهم السلام وشهدا صلوات..!
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام. احسنت به این قلم که توانسته اینطوربکنه باخوانندگان. وگرنه همه از شهدامینویسن
  • Alamdar ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    1 0
    خوشا به حالت مجید جان کاش ما هم عاقبت به خیر بشیم و پر بکشیم
  • محمدی ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    1 0
    شادی روح مطهرش صلوات
  • ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    لعنت خدا به اونایی که با بهائیت ارتباط برقرار کردند و دوستشان به پرچم امام حسین ع توهین کرد
  • ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    این طور افراد به علت بعضی فضائل اخلاقی زمینه عاقبت به خیری را در خود ایجاد کرده اند مثلا علی گندابی و رسول ترک به علت غیرتی بودن به ناموس مردم نگاه نمی کردند و احترام ایام عزاداری را نگه می داشتند .
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    شهدای حرم شهدای مظلوم
  • فاطمه ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    خوشا به حال آنان که باشهادت رفتند. نثار ارواح پاکشان صلوات.
  • فلاح ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    خداوند به باطن انسانها نظر دارد. ما مدعیان صف اول بودیم. از آخر مجلس شهدا را چیدند مجید جان شهادتت مبارک.
  • زندیه ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    وقتی خدا یک بنده ای رو می پذیره و پاکش می کنه چرا ما کارهای قبلی که کرده و بخشیده شده هی تو بوق می کنم مثل همین خالکوبی. آیا خدا راضیه؟
  • ناشناس ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    شهادت لباس تک سایزیست که انسان بایدبه سایزآن درآید تاشهیدشود...ازاین سخن زیبای شهیدآوینی پی می بریم که شهدادرجهت رشدخود قدم برداشتندواین چنین افرادی وجودشان چیزعجیبی نیست اخلاص این فرداوراعاقبت بخیرکرد ...وچه بسیارافرادی که باوجودسالهاعبادت خراب میکنندوعاقبت به شرمیشوند ...شهداهوشمندانه وزیرکانه راه خویش رابرگزیدند ..خوشابه سعاتشون
  • یاور ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    1 0
    شهادت مبارک... از سنندج تا یافت آباد، درود و سلام بر روح پاکت، خوش به سعادتت، رستگار شدی.
  • طناز ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    شهادتت مبارک بهشتیه زیبارو
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    10 0
    مجید عشق منه
  • mahdi ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    دمش گرم
  • محمد ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    فیلمنامه نویسش دهنمکی بوده؟
  • ناشناس ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    مثل حر عاقبت بخیر شد.خوش بسعادتش
  • محمدامین قربانی ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
    1 0
    سلام..از این جور ادمها تو ایران زیاد هستند.من مدتی تو بندرعباس بودم یه محله ای هست تو بندرعباس که بهش میگن محله دو هزار که خیلی خلاف و خلافکار داره.یه پسری بود که اهل همه جور خلافی بود.اون موقع که رهبر تو تلوزیون گفت اسرائیل 25 سال اینده را نخواهد دید این پسره گفت حرف پسر فاطمه زهرا درسته و ردخور نداره.بخدا بعد مدتی دیدم دست از همه خلافی کشیده و میگفت کارنامش پر از تجدیدی هست وقتشه از دوباره امتحان بدم اگر خدا خواست قبول بشم و سربازی کنم برای فرزند غائب و حاضر زهرا
  • حسن IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 0
    کاش منم هم شهید می‌شدم
  • سمیه تاجیک IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    خوش به سعادتش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس