پهلوان محرم عبدی‌پور نشان پهلوانی ایثارگری تهران را به خانواده‌های شهدای مدافع حرم و شهدای گمنام تقدیم کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، روز گذشته با حضور جمعی از ورزشکاران و پهلوانان ایثارگر در راستای ترویج ورزش جانبازان،کمربند پهلوانی به یکی از فرزندان خانواده‌های شهدا اهدا و در این مراسم مدیر مجموعه فرهنگی-ورزشی و توانبخشی بقیة‌الله نیز معرفی شد.

در بخشی از این مراسم مهندس محمد کاوه رئیس مرکز موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در سخنانی توضیح داد:مراسم امروز در درجه اول به این منظور برگزار شده است که در خانواده جامعه ایثارگران و شاهد در رشته‌های گوناگون قهرمان و پهلوان را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: ما باید در حوزه ورزش جانبازان و ایثارگران در تهران سطوح مختلف کارمان را توسعه بدهیم. به همین منظور آخرین فعالیتی که انجام شده است آغاز به کار پروژه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی بقیة‌الله در زعفرانیه است. این مجموعه ورزشی در اصل شامل سالن‌های متعدد ورزشی، هتل، پلی‌کلینیک و دیگر بخش‌ها برای ورزشکاران شاهد و ایثارگر و خانواده‌هایشان است.

وی تأکید کرد:‌ در حوزه ورزش ایثارگران باید از حالت سنتی خارج شویم و باشگاه‌ها را روزمند و مدرن کنیم. اولویت پذیرش در این باشگاه‌ها نیز با خانواده‌های شهدا و ایثارگر است و سپس با ضوابط خاص سایر اقشار مردم نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

در ادامه این مراسم پهلوان غلامی رکورددار ورزش‌های قدرتی جهان و دبیرکل ائتلاف بزرگ قهرمانان، پیشکسوتان، پهلوانان و ایثارگران ورزش کشور نیز در سخنانی با اشاره به ایثارگری جانبازان گفت: آن‌ها با حضور در خط مقدم دفاع و جانبازی ذکات بدنشان را اهدا کرده‌اند و ما باید امروز از آن‌ها تجلیل کنیم و با توجه به شرایط آرامی که به واسطه ایثارگری آن‌ها در کشور ایجاد شده است باید به یاد ایتام و فقرا نیز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید از پهلوانان و ورزشکاران ایثارگر و شاهد نیز تقدیر کنیم. امروز با توجه به بررسی‌هایی که انجام شده است پهلوان محرم عبدی‌پور نشان دیپلم افتخار، بازوبند پهلوانی و کمربند زرین طلایی را دریافت خواهد کرد و نشان پهلوانی ایثارگری تهران را خواهد گرفت.

در بخش دیگر این مراسم پهلوان محرم عبدی‌پور بیان کرد: من از تمام عزیزان تشکر می‌کنم و هر چه تاکنون آموخته‌ام از برادران و پهلوانان بوده است. تصمیم دارم این نشان پهلوانی را به پاس ایثارگری و رشادت مدافعان حرم و شهدای گمنام به خانواده این شهدا بسپارم چرا که آن‌ها پهلوانان حقیقی هستند.

در پایان این مراسم محرم عبدی‌پور به عنوان مدیر مجموعه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی بقیة‌الله معرفی شد. پهلوان عبدی‌پور فرزند شهید و برادر شهید است.

همچنین از تعدادی از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش کشور نیز در مجموعه فرهنگی، ورزشی جانبازان بهمن تقدیر به عمل آمد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس