خواهر شهید مدافع حرم خرم‌آبادی گفت: برادرم موقع رفتن به سوریه شور شهادت داشت، آن را انتخاب کرد و به آن هم رسید.

به گزارش مشرق، سردار شهید حاج رضا رستمی مقدم (مدهنی) نخستین شهید مدافع حرم خرم‌آبادی که در طول 8 سال دفاع مقدس برای پاسداری از میهن اسلامی ایران نقش آفرینی کرده بود 15 خرداد ماه امسال در  مبارزه با گروه‌های تکفیری داعش در سوریه به فیض شهادت نائل آمد و چندی پیش پیکر پاکش بر دستان مردم شهید پرور لرستان تشییع و خاکسپاری شد.

برای آشنایی بیشتر با شخصیت سردار شهید رضا رستمی مقدم گفت‌وگویی داشتیم با سه خواهر این شهید والامقام که در ادامه بدین شرح می‌خوانیم.

فاطمه رستمی مقدم خواهر سردار شهید رضا رستمی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگارتسنیم اظهارداشت: هدف برادر شهیدم شهادت و نوشیدن شربت امام حسین (ع) بود که الحمدالله آخر به آرزویش رسید.

وی با بیان اینکه برادرم موقع رفتن به سوریه عشق شهادت داشت، افزود: برادرم شهادت را انتخاب کرده بود و به آن هم رسید.

خواهر سردار شهید به عشق شهید به امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: خدا را شکر می‌کنم که اکنون برادرم افتخاری برای خانواده، مردم استان و  مملکتمان شده است.

وی با یادی از حضور سردار شهید رستمی مقدم در دوران 8 سال دفاع مقدس، عنوان کرد: شهدا می‌خواهند کشورشان موفق، اسلامشان پیروز و مردمشان با ایمان باشند.

رستمی مقدم شهادت برادرش را یک پیروزی دانست و افزود: پشت همه این صحنه ها آمریکاست پس کشور ما همیشه باید پیروز و سربلند باشد و برادرم رفت تا اسلام پیروز باشد.

وی  به خوش‌خلقی  و مردمداری سردار شهید رستمی مقدم اشاره و بیان کرد: برادرم همیشه با بستگان، همسایگان، همکارانش رفتار بسیار خوبی داشت به طوری با غریب و آشنا بسیار خوش رفتار بود و به ما هم همیشه توصیه می‌کرد که خدا را در نظر داشته باشید تا موفق شوید.

مریم رستمی مقدم خواهر دیگر شهید نیز در گفت وگو با تسنیم گفت: شهید بسیار عزیز و بزرگوار بود به طوری که فقط شهادت را کم داشت و در این مدت که حدود چهار ماه در سوریه بود مرتب احوال فامیل را می‌پرسید و میگفت سلام مرا به اقوام برسانید.

وی خاطر نشان کرد: پیام من برای دیگر خانواده شهدای مدافع حرم این است که  برای شهدایشان گریه نکنند همان طور که من دیگر برای رفتن برادرم گریه نمیکنم چون اکنون فهمیده‌ام که چه سعادتی نصیبشان شده است.

خواهر شهید اظهارداشت: دشمنان و حامی آنها هیچ موقع موفق نمی‌شوند بنابراین یقین دارم دشمنان خار شده و به پیروزی نمی‌رسند و برای موفق نشدن دشمنان حاضرم فرزندانم نیز شهید شوند پس ما باید زینبی و فاطمی باشیم.

فرحناز رستمی مقدم خواهر بزرگ شهید رستمی مقدم  نیز شهادت را آرزوی دیرینه برادرش دانست و گفت: شهادت آرزوی همیشگی برادرم بود.

وی به ویژگی‌های اخلاقی شهید رستمی مقدم اشاره کرد و افزود: شهید نمازش همیشه سروقت بود و هرگز صله رحم را ترک نمی‌کرد.

خواهر شهید  عنوان کرد: برادرم با هر کسی که ارتباط داشت رفتارش بسیار دوستانه بود و همیشه به یاد فقرا بود و به آنها خیلی کمک می‌کرد.

وی مردم‌دوستی را یکی از ویژگی‌های بارز شهید برشمرد و بیان کرد: برادرم همیشه در صف اول نماز جمعه حضور داشت.

رستمی‌مقدم در ‌ارتباط‌ با آخرین خاطره‌اش با سردار شهید رستمی‌مقدم گفت: آخرین بار برادرم از سوریه به من زنگ زد و گفت ان‌شالله خودت و بچه‌هایت عاقبت به خیر باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس