می‌گفتند: «باید گوش به زنگ سخنان رهبری باشیم. ما مدیون خون شهدا هستیم، نمی‌دانم چرا بعضی افراد خودشان را طلبکار نظام می‌دانند». بدحجابی‌های جامعه هم حالشان را بد می‌کرد.

سرویس جهاد و مقاومت مشرق - بعد از گذر سالیان، به دور دست‌ها خیره شده‌ام ؛به اولین لحظات حرکت قطار زندگی از مبداء کودکی، قطاری که در هر پیچ بارش سنگین‌تر می‌شود. باری پر از خنده، گریه، شادی و آخرین واگنش فراق و دوری، عزت و سربلندی. امروز در پس روزهای رفته اولین روزهای زندگی‌ام را مرور می کنم. قطار زندگی‌ام را به عقب برمی‌گردانم به اولین واگن زندگی مشترکی در بین کوچه پس کوچه‌های شیراز، خاله که خیلی دوستش داشتم در حال گپ و گفت با مادرم بود، از خنده‌های مادرم و شادمانی خاله فهمیدم حرف‌های سرّی رد و بدل می‌شود که البته به ساعت نرسیده همگی از آن مطلع خواهیم شد.

خاله از فامیل‌هایمان بود و با ما همسایه، آنقدر با هم صمیمی بودیم و همدیگر را دوست داشتیم که خاله صدایش می‌زدیم. وقتی رفتن مادرم شادمان گفت‌: خاله تو را برای پسرش پسند کرده است. ذوقی پنهانی ته دلم نشست و جا خوش کرد. داد اله من را ندیده پسند کرده بود. آنقدر با حیا و نجیب و سر به زیر بود که روی حرف مادر و انتخاب مادر حرفی نزده بود. و در شهریور سال 70 سر سفره عقد نشستیم. بیست و سه سالش بود. در هوای گرم تیر ماه سال 47 به دنیا آمده بود، مثل همه بچه‌های سرزمینم سرگرم بازی و شادمانی و تحصیل که جنگ ناخوانده و ناخواسته وارد زندگی‌شان می‌شود و همراه برادرش به جبهه می روند. سال 66 جذب سپاه و سال 69 دانشجوی دانشگاه امام حسین ( علیه السلام ) می‌شوند. و حالا در زندگی من قدم گذاشته بود که زندگی‌ام را تغیر بدهد.

پاسداری که فیش حقوق و پاداشش را حضرت زینب(س) صادر کرد +تصاویر

وارد زندگی مردی شدم که با همه کسانی که تاکنون دیده بودم تفاوت داشت. در تمام این سال‌ها که یکی پس دیگری برای ما سپری شد، هر لحظه می‌گفتند باید گوش به زنگ سخنان رهبری باشیم، سخنان حضرت آقا را تا آنجا که در توانش بود در زندگی شخصی و شغلی خود عملی می‌کرد. و همیشه می‌گفتند : ما مدیون خون شهدا هستیم، نمی‌دانم چرا بعضی افراد خودشان را طلبکار نظام می‌دانند. بیت المال را بیشتر از جان خودشان مراقبت می‌کردند که نکند ذره‌ای از آن حیف و میل شود و یا در دستبرد نااهلان قرار بگیرد. بچه‌ها گاهی اوقات می‌رفتند سرکارشان، وقتی می‌خواستند حتی یک لیوان آب بخورند مانع می‌شدند و به شوخی می‌گفتند‌: اگر بخوری شاخ در می‌آوری و مانع آب خوردنشان می‌شدند. بیشتر از اینکه نقش پدر را در خانه به دوش بکشند نقش یک دوست مهربان را بازی می‌کردند‌، نفس بزرگ و نفس کوچک نام‌هایشان در خانه برای پدرشان بود. نهایت عصبانیتش از دست نفس‌هایش را با گفتن یک لااله الاالله به لبخند پدرانه و نگاه آرام پر از محبت تبدیل می‌شد. همیشه می‌گفت‌: حتی خلاف هم می‌خواهید انجام دهید بیایید با هم انجام بدهیم، من پایه‌ام اما هرچی هست برای من تعریف کنید. دور از چشم من کاری را انجام ندهید.

پاسداری که فیش حقوق و پاداشش را حضرت زینب(س) صادر کرد +تصاویر

بی‌‌حجابی‌های جامعه بدجور حالشان را بد می‌کرد و ناراحت می‌شدند و غم همه وجودشان را می‌گرفت. بی‌حجابی را یک تهاجم فرهنگی می‌دانستند و همیشه دوست داشتند قدمی در این راه بردارند تا کمی وضع حجاب بهتر شود. ایشان در نصب و راه اندازی سیستم‌های مخابراتی بی‌سیم و فیبر نوری کار می‌کردند. هیچ وقت در کار منتظر نمی‌شدند تا نیرو کار را انجام بدهد. سربازهای وظیفه را همراه خودشان بالای دکل‌های مخابراتی نمی‌بردند؛ می‌گفتند اینها بچه‌های مردم هستند و مادرانشان منتظر جوان رعنایشان تا چند صباحی بعد از خدمت سربازی او را در لباس دامادی ببیند.

پاسداری که فیش حقوق و پاداشش را حضرت زینب(س) صادر کرد +تصاویر

صمیمیت و در عین حال جدیت خاصی بین ایشان و نیروهایشان بود. کارهایی که از عهده هیچ کس برنمی‌آمد و یا غیر ممکن بود را ایشان بر عهده می‌گرفتند و به نحو احسن انجام می‌دادند. داداله یک فرمانده بود، فرمانده‌ای در قالب سربازی که بدون تکلف با روحیه بسیجی هدفش خدمت به نظام و انقلاب بود. فرماند‌ه‌ای که رقت قلب و مهربانی ایشان زبان زد خاص و عام بود. اگر کسی را ناراحت می‌کردند با شوخ طبعی از دلشان در می‌آوردند. و در این دنیایی که بعضی‌ها کیسه خود را به هر طریقی پر می‌کنند، تاکید بر روی لقمه حلال داشت و می‌گفتند لقمه حلال در نسل فرزندانمان هم تاثیر می‌گذارد.

پاسداری که فیش حقوق و پاداشش را حضرت زینب(س) صادر کرد +تصاویر

در این بیست و چند سالی که با هم زندگی کردیم، همیشه شب‌های قدر به من و بچه‌ها می‌گفتند: برای من دعا کنید، دعا کنید شهادت رزق من شود. و در بهترین لحظات اجابت دعا همیشه رزق شهادت را از خداوند می‌خواستند. در طول سا‌ل‌های زندگی ما را برای شهادتشان آماده می‌کردند، تقریبا هر روز به ما یادآور می‌شدند که اگر من شهید شدم صبور باشید و بی‌تابی نکنید. من گاهی اوقات شرمنده می‌شدم و می‌گفتم: آقا این حرف‌ها  را نزنید؛ من بدون شما نمی‌توانم زندگی کنم، زنده بمانم و نفس بکشم، مگر زندگی بعد از شما هم می‌تواند معنا و مفهومی داشته باشد. من با دلتنگی بعد از شما چه کنم، اصلا زندگی برای من بعد از شما وجود ندارد. هیچ کس حتی فرزندانت هم نمی‌توانند جای خودت را برای من پر کنند. می‌گفتند: همسر شهید شدن یک مدال افتخار است. وقتی شهید گرانقدر طهرانی مقدم به شهادت رسیدند من حسرت و همراه شدن با این شهید گرانقدر را در نگاه و رفتار و کردارشان به وضوح می‌دیدم. من هیچ وقت فکر نمی‌کردم ایشان شهید شوند چون بسیار شوخ طبع بودند، و فکر می‌کردم در طول این سالها هر دفعه اسم شهادت را می‌آورد یک شوخی بیش نیست. شوخی شوخی جدی شد و داداله من به آرزویش رسید.

حرم داداله شیبانی به روایت زهراشیبانی همسر شهید

جنگ سوریه شروع شد. و حرامی‌ها آرام آرام خودشان را به حرم عقیله بنی هاشم رساندند و داداله بی‌تاب رفتن به جهاد شده بود. میگفت: سوریه مرز اسلام است، و این تکفیری‌ها بیشتر از آنکه ما فکر کنیم یا بدانیم نامرد هستند. باید هر کسی که می‌تواند و در توانش هست حرکت کند و جلو این تکفیری‌ها باستیم چون معلوم نیست اگراز پا در نیاوریمشان چه اتفاقی خواهد افتاد.

کارهایش درست شد و راهی دفاع از حرم عمه سادات شد. یک سال در حال رفت و آمد و جهاد در سوریه بود. هر مرتبه که می‌رفت و برمی‌گشت علاقه و اشتیاقش برای رفتن بیشتر می‌شد. برای همه ما جای تعجب داشت با آن همه عشق و علاقه و وابستگی که بین ما وجود داشت، با این حال جنگ سوریه را رها نمی‌کردند و هر روز مشتاق‌تر بودند و شاید عشق به شهادت بود که بالاتر از همه این محبت‌ها و وابستگی‌ها بود.

برای اولین مرتبه که رفته بودند، زخمی شدند. ترکش به ماشین‌شان می‌خورد و شیشه‌ها خُرد و ماشین پر از ترکش می‌شود. از ناحیه بازو زخمی می‌شوند. اما وقتی برگشتند تقریبا زخمشان خوب شده بود. چند مرتبه رفتند و آمدند تا اینکه مرتبه آخر سه شنبه بود، از مدیر مدرسه‌ام مرخصی گرفتم که روز آخر را با همسرم باشم. شب تلفنی داشتند قرار ساعت هفت صبح را می گذاشتند. گفتم مگر قرار نبود فردا شب پرواز داشته باشید. گفتن‌: نه به هم خورده فردا صبح باید بروم. صبح خیلی عجله برای رفتن داشتند. بچه‌ها هنوز خواب بودند، رفتند بالای سرشان و آنها را بوسیدند.

اصلا در حین جمع کردن وسایل به من نگاه نمی‌کردند. نگرانی سرتاسر وجودم را گرفته بود و اصلا دوست نداشتم از حال و روز من مطلع شوند. نمی‌دانم چرا این مرتبه که می‌خواستند بروند اینقدر دلتنگ و ناراحت بودم. گفتم‌: آقا اجازه بدهید با رضا همراهتان تا فرودگاه بیاییم. گفت‌: من از این لوس‌بازی‌ها خوشم نمی‌آید. با آژانس رفت، پشت سرش آب ریختم، انگار از همه دنیا دل کنده شدم. نمی‌دانم چه حسی بود داشتم. برگشتم توی خونه دیدم گوشی شون جا گذاشتن. زنگ زدم دفتر آژانس تا به راننده‌شون اطلاع بدهند‌. یک ربع بعد برگشتند. رفتم گوشی را دادم‌.

پاسداری که فیش حقوق و پاداشش را حضرت زینب(س) صادر کرد +تصاویر

آخرین لحظه، آخرین نگاه بین ما رد و بدل شد. من هم به مدرسه رفتم و هر نیم ساعت به نیم ساعت زنگ می‌زدم، ببینم پروازشان حرکت کرده یا نه. تا اینکه ساعت یازده گفتن خانم آماده پروازم، خداحافظ. گفتم : در پناه حضرت زهرا ( سلام الله علیها ). گفت‌: خانم دیدارمان به آن‌ور. نمی‌خواستم این حرف را شنیده بگیرم. یا مفهومش را بدانم. گفتم‌: من را می‌خواهی ببری سوریه؟ گفت‌: نه خیر، منظورم اینه آن دنیا، برای همیشه خداحافظ. دلم لرزید. پیش خودم گفتم این مرتبه به آرزویش خواهد رسید. شک ندارم. این مدت که سوریه بودند به خاطر مشغله زیاد نمی‌توانستند زیاد تماس بگیرند. دو شب قبل از شهادت تماس گرفتند. گفتم‌: آقا امسال که نیستید تا روز تولدتان را مثل هر سال جشن بگیریم. اما ما این جا تولد گرفتیم و کیک و هدیه هم براتون گرفتیم. آن شب بیشتر از همیشه با هم صحبت کردیم. و مثل همیشه آرامش در صدایشان موج می‌زد. گفتند‌: کی باید روزه بگیرم که ثوابش بیشتر باشد. گفتم‌: سه روز آخر شعبان که وصل شود به ماه رمضان. و در 27 شعبان روزه شهادت گرفت و تشییع جنازه‌اش بود. و خداوند بهترین هدیه تولد را تقدیمش کرد؛ نوشیدن شهد شیرین شهادت.

پاسداری که فیش حقوق و پاداشش را حضرت زینب(س) صادر کرد +تصاویر

داداله در حین برگشت از ماموریت در تاریخ دوم تیر سال 93 در منطقه حماه سوریه تله انفجاری سر راهشون قرار می‌گیرد و از ناحیه سر زخمی می شوند، ترکش مغز سرشان را سوراخ می‌کند و خُرده‌های جمجمه وارد مغز می‌شود، حتی عمل جراحی هم انجام می‌دهند اما بی‌فایده و چند ساعت بعد از اصابت خمپاره به شهادت می‌رسند. ماشین‌شان کاملا سوخته، اما آنها قبل از انفجار از ماشین بیرون می‌آیند. و حالا فرزندانم همیشه می‌گویند پدرمان دستمزد اخلاص و مراقبت از بیت المال را گرفت.

پاسداری که فیش حقوق و پاداشش را حضرت زینب(س) صادر کرد +تصاویر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    1 0
    درود خدا و بندگان خاص خدا بر تو ای شهید عزیز
  • ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    بچه هاشون درست گفتن روحشون شاد
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    خدایش بیامرزد
  • نوربخش ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    شادی روحش صلوات
  • کرامت ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    باد سلام و درود برهمه شهیدان،دعا کنیم شهادت نصیب ما شود،آمین
  • عادل ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    روحشان شاد و خداوندکریم به خانواده شان صبر عنایت فرماید.
  • مصطفی ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    خدا رحمت کند شهدای حرم را
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    رضوان الله تعالی علیه
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    خوشا به سعادتشان. کاش ما هم کربلایی می شدیم.
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    خدا شهادت رو نصیب من هم بفرما
  • محمود ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    برای شادی ارواح مطهرشهدا وروح ملکوتی این شهیدبزرگوار صلوات ،ازخداوندبزرگ می خواهیم قسمت ماهم بنماید.
  • هادی ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    مشرق جان بدنیست شماواعضای تحریریه هم عازم شویدتاازاین فیشهاوپاداشهابگیرید
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    اخ که دل ادم هوایی می شه اللهم ارزقنی شهاده فی سلیلک بحق الحسین
  • صادق ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    ما سینه زدیم بی صدا باریدند از هرچه که دم زدیم آنها دیدند ما مدعیام صف اول بودیم از آخر مجلس شهدا را چیدند روحش شاد انشالا دست ما رو هم بگیرن
  • Unknown ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    من خودم جزو خونواده شهدا هستم و برای مملکتم خیلی دلم میسوزه که به این وضع فساد عمیق و لاعلاج افتاده و جوونای پاک و مومن از زور بیکاری و فشار زندگی دارن مثل شمع آب میشوند. اما بیایم باهم روراست باشیم ما اونی نبودیم که میخواست حکومت امام زمان برپا کنه و اساسی خراب کردیم. ما همچون قوم موسی کلیم الله در ابتدا به سمت حکومت برگزیده گام نهادیم و در اوایل انقلاب و بخصوص جنگ هشت ساله اوج زندگی به سبک حضرت محمد(ص) مردم تجربه کردند که همه برای هم باید فداکاری کنیم. اما در حال حاضر ما همچون قوم بنی اسراییل گوساله پرست شدیم و خداوند هم بخاطر این عهد شکنی مارو داره تنبیه میکنه. ماهم قرآن میخونیم و گوش به فرمان ولی فقیه هستیم اما بنظر میرسد خداوند قرار به برگزیدن قوم دیگری را دارد. شاید یمن یا شاید مجموعه ای از شیعیان و مسلمانان سراسر دنیا شامل این تشکیل حکومت الهی شوند ولی قطعا ما نیستیم. فسادکه یکی دوتا نیست ماشالله از هرجا میگن یه برنامه ای در میاد.
  • علی ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    سلام بر همه من عاشق شهادت هستم هروز دعا الهم الرزقنا شهادت را میخانم من می خواهم بروم سوریه تا بجنگم اما حیف که فقط 15سال بیشتر ندارم منا نمی برند اگر کسی میتونه منو ببره با خودش ببره
  • علی ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    کاش من خاک پای شهدا باشم
  • امید ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    درود خداوند بر تو ای عزیز ما شرمنده ایم
  • عرشیا فرزند شهید ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    اشک در چشمانم حلقه زده است و کمرم دو تاشده در این هنگام که مینویسم این مطالب رو بی حسی و غم در عمق وجودم رخنه کرده من دقیقا حال و روز این شهید را و خانواده محترمشان را با تمام وجودم حس میکنم اگر خوانندگان محترم متوجه شده باشند همه کسانی که به سمت سوی شهادت میروند هر کدام در زندگی خودشان در بین عزیزانشان دربین همکارانشان یک جوری الگو بوده اندمحبت انبساط خاطر دلسوزی و عشق به دیگران غیرت در برابر اعتقادات اسلام و دستورات الهی و احترام با جان و دل به اهل بیت ائمه معصومین ... من بارها شاهد بودم و دیدم شهیدانی را که چقدر ارادت داشتند به اهل بیت و چقدر ارادت به مردم داشتند . چقدر ارادت به دین مبین اسلام ...اراده با امام را من بارها دیده ام در کسانی که شهید شدند شاید کسی به من انتقاد کند که این حرف ها شعار گونه است یا دیگر قدیمی شده اما ای مردم بدانید قبل از انقلاب ایران عزیز ارام ارام به به اغوش فرقه ضاله بهایی رفت و غیرت و غرور مردم مسلمان را بارها دچار خدشه کردند هر از صد سال در پی هم ناجی می امد تا نوبت به امام عزیز رسید نیت او زنده کردن اسلام بود و بعد از ان سیل دشمنی ها از همه سوی جهان از جانب استعمارگران به سوی ما متوجه شد این انقلاب و ارزش های ان ثمره جان فشانی های زیادی بود و امر رهبری معظم باید بر دیده نهیم همانگونه که در مورد جهانخواران در راس انان امریکا و اسراییل و این وهابی های طرفدار ابلیس هیچگاه قابل اعتماد نبوده و نخواهند بود اما میماند یک مطلب ایرانی همیشه غیرتمند بوده و چون این شهید غیرتش قبول نکرد حرم عمه سادات و فداش بشم رقیه دختر امام حسین و مردم بی دفاع ان مرزو بوم مورد بی حرمتی قرار بگیرند مگر نه این است که ای مسلمان فریاد هر مظلومی را شنیدی برخیز رو سوی انان کن و این شهید چون دیگر با غیرتان تاریخ قدم در خون گذاشت و با خون خود امضا کردو سندی شد برای بی غیرتان تاریخ که طمع دنیا پرستی شان مارا یاد صدر اسلام انداخت و اکنون هم این دنیا پرستان در اطراف ما هستند چرا به بیرون از مرزهامان بنگریم ؟؟ من طرف صحبتم با دنیا پرستانی است که عهد نامه های شهدا را نمیبینند اشک خانواده های شهدا را نمیبینند و غرق در لذات دنیایی شده اندایا شما نمیدانید که هر چه هم جمع کنید باز باید چون سرابی ان ها را اها کرده و به زیر خاک رفته و زندگی زبون خود را پیش عدل الهی پاسخگو باشید/؟ و یا ان شخصی که دفاع میکند از دریافت های میلیونی ای کسی که صورتت چون انسان و باطنت خبیث است ایا تو خود نمیدانی دفاع از دزد خود دزد بودن توست ؟؟؟ عهد نامه شهدا همیشه تازه است و خون شهید همیشه در جوشش است من متعجبم خدایا اینانی که جسور وار از دریافتی خود دفاع میکنند و از 8 تا 10 میلیون برایشان در روز پول خوردی بیش نیست چه جوابی به محضر الهی دارند ؟؟با عرض معذرت از همه عزیزان دلم خون بود نوشتم به بزرگی خودتان مرا عفو کنید از خدای مهربان با همه وجودم میخواهم همه مارا نسبت به خون شهدا وفادارو رهرو قرار دهد من ایرانی ام ارزویم شهادت
  • عرشیا فرزند شهید ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    فدای دل پاکت علی جونم که اسم بزرگی داری قوربون دلت عزیز دلم ای دنیا پرستان از این جوون 15 ساله خجالت بکشین شما دینا پرست ها برین بچه هاتونو تو امریکا مخفیشون کنین تا زنبور اونا رو نگزه شما ها کی با ایرانی بودین تا اینبارش باشین شماها برین لشتونو تو امریکا بزارین بزارین کشور ما پر باشه از مردهایی مثل علی جان شماها برین با این میلیونی هایی که گرفتین و جای مهر رو پیشونیتون هست لشتونو ببرین که منو یاد ابن ملجم مرادی میندازین دهانتان خاموش باد ای دنیا پرستان ایا وجدان شما ذره ای غمگین نشد از فیش هایتان و اشک کودکی در چهار راهی برای فروختن یک دستمال کاغذی؟ اف بر شما باد
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم
  • سروش ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    خدا روح این شهید عزیز رو قرین رحمت کنه ولی خدایی چقدر منفی بده داریم فکر کنم از گروهگ منافقین باشن راستی از مریم فیصل رئیس منافقین چه خبر شنیده شده رجوی رو حذف فیزیکی کرده.
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    صلوات
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    تحت فرمان اباالفضلیم و ارتش میشویم*با مدد از مادرش کابوس دشمن میشویم.
  • ضياء طاهري ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    سلام و درود خداوند بر شهداء که راه‌یافتگانند و شما که راه آنها را با نشر افکار آنها دنبال می‌کنید. شهید دادالله فقط یک دوست و یک همکار برای ما نبود، او معلم اخلاقی بود که در تمام لحظه های زندگی، فقط با رفتار و کردارش به ما راه حقیقت را می‌آموخت. جزو آمران عامل بود. مخلصی بود که گویا می‌دانست قرار است به کجا پر بکشد. عشق همکارانش بود و در قلب تک تک آنها جا داشت. هر چند هجرت وی به سوی جنت اعلی، برایمان بسیار سخت و مشکل است و هنوز باورمان نشده که از بین ما رفته است، لیکن اطمینان می‌دهیم هیچکدام از ما، لحظات شیرین همکاری و در رکاب وی بودن را هرگز و تا ابد، فراموش نخواهیم کرد. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد. برای شادی روحش صلوات
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    سلام و درود بر شهید داداله دهقان ( شیبانی) و تمامی شهدایی که با اهداء خون شریفشان باعث آرامش و امنیت در کشور اسلامی گردیده اند .
  • ناشناس ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    روحشون شاد،ان شاءالله شفیعمون باشن
  • ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    خداوند این شهید بزرگوار را با حضرت زینب (س) و شهدای کربلا محشور فرمایند .این شهید بزرگوار در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شدند.
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    مشرق عالی بود. شناسوندن این شهدابه مردم
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    لوگو رو بهتر هم میتونستی بندازی
  • ناشناس ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    خیلی مطلب تا ثیر گذاری بود .امیدوارم صاحبان فیش های نجومی از خواندن زندگی ا ین شهدا خجالت بکشند. خدایا مارا هم مدیون خون شهدا قرار نده .الهی امین .
  • حسین ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    خداوند با شهدای کربلا محشورش کنه. ما در کشور خودمون هم کم داعشی نداریم نمونش هم همین هایی که منفی میدن . البته هیچ غلطی نمیتونن بکنن. مرگ بر امریکا و اسراییل و حامیان داخلی و خارجی و مرگ بر وهابیت نجس
  • حبیب ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    سلام ایشان بسیار انسان شریفی بودند وهیچگاه از کمک کردن به همکاران خود دریغ نمیکردند انسانس دوست داشتنی وقابل احترام /خداوند اورا رحمت کند وبا شهدای کربلا محشورش کند وبه فرزندان ایشان عاقبت به خیری وسعادت واینده ای روشن ارزومندم
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    رحمت ورضوان الهي بر روح بزرگ شهيدان
  • ناشناس ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 0
    این شهیدبزرگوارانسانی وارسته ازدنیابودکه درزمین جای نمی شداویک فردآسمانی بود داداله شهادتت میارک که این جامه برقامتت برازنده است
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    زیبا و جذاب
  • عباس ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام بر روح پاک تمام شهیدان خصوصا همرزم همکار قدیمی وخستگی ناپذیر بعداز شهادتش برای ادامه راهش به منطقه اعزام شدم وبسیار فردی وارسته واستاددر امور ارتباطات بوداویک فردآسمانی بود شهید داداله شهادتت میارک که این جامه برقامتت برازنده است محل شهادت صببوره حما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس