بلژیک در رقابت‌های یورو 2016 در گروه E موسوم به گروه مرگ با آتزوری پر افتخار، سوئد که با درخشش ایبرا به این مرحله صعود کرده است و تیم جمهوری ایرلند هم گروه شده است. بلژیک با ستاره‌های بی‌شماری که در ترکیب خود دارد انتظار درخشش و اثبات قدرت خود در این رقابت‌ها را دارد.

ویژه نامه یورو 2016 مشرق - پانزدهمین دوره رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا (یورو 2016) از 21 خرداد ماه با حضور 24 تیم در 6 گروه و در 10 استادیوم فرانسه آغاز خواهد شد. 

سرویس ورزشی مشرق در ویژه نامه خود به معرفی تیم های حاضر در رقابت های مذکور به صورت مجزا خواهد پرداخت تا علاقه مندان به فوتبال با تیم های یورو 2016 بیشتر آشنا شوند.


* بلژیک

معرفی تیم‌های حاضر در یورو 2016؛ بلژیک

تیم اول اروپا با ستاره‌های بی‌شمارش به دنبال اولین قهرمانی است. تیم ملی بلژیک به تازگی به اوج رسیده است. بلژیکی‌ها در کارنامه خود تنها چهار بار حضور در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا را دارند و تشنه افتخار آفرینی هستند. بهترین مقامی که بلژیک در رقابت‌های یورو کسب کرده، نایب قهرمانی در سال 1980 است. این تیم در رقابت‌های جام‌جهانی هم کارنامه چندان درخشانی ندارد و تنها 11 بار در این رقابت‌‌ها حاضر شده است. بهترین مقام آنها در رقابـت‌های جام جهانی چهارمی در سال 1986 است.

بلژیک در رقابت‌های یورو 2016 در گروه E موسوم به گروه مرگ با آتزوری پر افتخار، سوئد که با درخشش ایبرا به این مرحله صعود کرده است و تیم جمهوری ایرلند هم گروه شده است. بلژیک با ستاره‌های بی‌شماری که در ترکیب خود دارد انتظار درخشش و اثبات قدرت خود در این رقابت‌ها را دارد.

معرفی تیم‌های حاضر در یورو 2016؛ بلژیک

بلژیک در حالی تا چند ماه پیش تیم نخست رنکینگ فیفا بود که بیشتر کارشناسان حتی آن ها را جز سه تیم برتر این تورنمنت نمی دانستند. در بلژیک بسیاری معتقدند کوین دی بروین بهتر از ادن ازار در سطح ملی بازی می کند. رسیدن به یک چهارم نهایی جام جهانی، آن ها را به تیم سطح بالایی تبدیل کرده است. آیا تیمی که اساسش را بیشتر بازیکنان لیگ جزیره تشکیل می دهند، قادر به فتح یورو خواهد بود؟

رهبر خط هافبک بلژیکی های کسی نیست جز ادن هازارد ستاره تیم چلسی؛ این بازیکن خلاق و با استعداد که فصل پیش در میان پیشنهادات تیم های بزرگ اروپایی به تیم چلسی پیوست در کنار مروان فلینی هافبک جدید منچستر خط هافبکی خلاق و خطرناک برای تیم ملی بلژیک ساخته اند. موسی دمبله از باشگاه تاتنهام و اکسل ویتسل ستاره جوان و گرانقیمت باشگاه زنیت که با مبلغی بالا از بنفیکا راهی این تیم روسی شد از دیگر چهر های شاخص بلژیک در خط هافبک به شمار می روند. کوین دی بروین هافبک تهاجمی تیم ملی بلژیک که در باشگاه چلسی توپ می زند از دیگر ستاره های جوان و آینده دار کشورش به شمار می رود. در خط حمله این تیم نیز می توان به روملو لوکاکو ستاره جوان اورتون که به صورت قرضی از چلسی در این تیم حضور یافته است و کریستین بنتکه ستاره خط حمله استون ویلا اشاره کرد.

معرفی تیم‌های حاضر در یورو 2016؛ بلژیک

این بازیکنان تنها گوشه ای از استعدادهای ناب فوتبال بلژیک هستند که توانسته اند نام کشورشان را در بین ده تیم برتر فوتبال جهان قرار دهند، بدون شک با داشتن چنین پتانسیلی از این تیم در سال های آینده خبرهای بیشتری خواهیم شنید. امیدوارم با آشنایی با بازیکنان و همچنین شرایط حال حاضر این تیم ابهامی که در مورد قرار گرفتن این تیم در مکان ششم FIFA در ذهن بسیار از فوتبال دوستان بود برطرف شود.

رنکینگ فیفا: 2

رنکینگ یوفا: 1

بهترین نتیجه: نایب قهرمان ۱۹۸۰

سرمربی: مارک ویلموتس

گلزنان برتر: تمام دوران – برنارد وورهوف و پائول فان هیمست ۳۰ گل، گلزن برتر فعلی – ماروان فلائینی ۷۶ گل

بیشترین حضور: تمام دوران – یان کولمن (96)، در حال بازی – یان ورتونگن (76)

سال تاسیس اتحادیه: 1895

لقب: شیاطین سرخ

استادیوم اصلی: استادیوم روا شهر بروسل

عملکرد بلژیک در ادوار مختلف جام ملت های اروپا

تعداد بازی در مرحله نهایی و مقدماتی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

116

53

28

35

183

132

تعداد بازی در مرحله نهایی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

12

4

2

6

13

20

تعداد بازی در مرحله مقدماتی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

104

49

26

29

170

112

در تیم ملی بلژیک اگر مصدوم و محرومی نباشد، طبق روال کورتوآ گلر جوان چلسی در درون دروازه قرار می‌گیرد. در خط دفاعی کمپانی، لُمبارتس، ورتونگن، آلدرورلد بازی می‌کنند. با نگاه به مهر‌ه‌های خط دفاعی می‌توان فهمید که بلژیک خط دفاعی مستحکمی دارد. در خط میانی بلژیک با ستاره‌های خود به نام‌های فلینی، ویتسل و نایگولان به میدان می‌رود که هر تیمی را می‌توانند با مشکل روبه رو کنند. در خط حمله که نقطه قوت بلژیک به شمار می‌آید، ادن آزار فوق‌ستاره چلسی، دی بورین ستاره منچسترسیتی و لوکاکو بازی می‌کنند که هر خط دفاعی را به وحشت می‌اندازند.


بازی های خاطره انگیز بلژیک در رقابت های یورو

1980/06/22: بلژیک 1-2 آلمان غربی،فینال جام ملت های اروپا 1980

1972/06/17: مجارستان 1-2 بلژیک، رده بندی جام ملت های اروپا 1972

1972/06/13: بلژیک 2-1 ایتالیا،  مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های اروپ 1972


سرمربی: مارک ویلموتس

تاریخ تولد: 22 فوریه 1969 (47 ساله)
ملیت: بلژیک
دوران بازی: سنت ترویدنس، میشلن، استاندارد لیژ، شالکه (دوبار) بوردو
دوران مربیگری: شالکه، سنت ترویدنس و تیم ملی بلژیک

اولین باشگاهش سنت ترویدن در سال 1985 بود، سه سال بعد در سال 1988 به میشلن پیوست در همان سال در ترکیب ثابت تیمش در فینال سوپر جام اروپا برابر آیندهوون بود که بازی را واگذار کرد. پست ابتدایی او فوروارد بود اما بعد ها در پست هافبک جا افتاد . ویلموتس به میشلن کمک کرد تا در فصل 1982/1983 فاتح لیگ بلژیک شود او همچنین در سال 1993 فاتح جام حذفی بلژیک شد.

بعد 5 فصل حضور در استاندارد لیژ به شالکه پیوست ، در دیدار رفت فینال جام یوفا برابر اینتر گلزنی کرد. او فوتبالش را در شالکه تمام کرد. 

در 70 بازی برای بلژیک 28 گل به ثمر رساند، او 2 گل در جام جهانی 98 و سه گل در جام جهانی 2002 به ثمر رساند ، همچنین ویلموتس همراه با بلژیک جام جهانی 94 و یورو 2000 را تجربه کرده است.

معرفی تیم‌های حاضر در یورو 2016؛ بلژیک

در سال 2003 هدایت شالکه را به دست گرفت اما خیلی زود این پست را ترک کرد تا شانسش را در سیاست امتحان کند. به عنوان سناتور در مجلس بلژیک انتخاب شد.

در سال 2009 سیاست را رها کرد و به عنوان دستیار ادووکات در تیم ملی بلژیک انتخاب شد ، در سال 2012 نامش به عنوان یکی از نامزدهای سرمربیگری تیم ملی بلژیک اعلام شد و نهایتا به این پست رسید. او ابتدا بلژیک را به جام جهانی 2014 برزیل رساند که در آن مسابقات تا مرحله یک چهارم بالا آمد سپس آنها را به یورو 2016 رساند.


بازیکن کلیدی: کوین ده بروین

تاریخ تولد: 28 ژوئن 1991

باشگاه: منچسترسیتی

اولین بازی رسمی ملی کوین ده بروین: 11 آگوست 2010 (دوستانه) فنلاند 1-0 بلژیک

تعداد بازی ملی: 36

تعداد گل ملی: 11

در سن 17 سالگی برای اولین بار برای باشگاه گنک به میدان رفت ، او در سال 2012 به چلسی پیوست اما با یک تصمیم اشتباه به شکل قرضی به وردربرمن رفت سپس به شکل دائمی به وولفسبورگ رفت. گل ها و پاس گل های کوین برای وولفسبورگ باعث انتخاب او به عنوان بهترین بازیکن سال 2015 بوندس لیگا شد. در تابستان 2015 با رقم نجومی 76 میلیون یورو به منچستر سیتی پیوست که اور  را به گرانترین بازیکن بلژیک تبدیل کرد و به عنوان پلیمیکر اصلی سیتی شناخته شد.

معرفی تیم‌های حاضر در یورو 2016؛ بلژیک 

در آگوست 2010  اولین بازی ملی خود را برای بلژیک انجام داد و در مقدماتی جام جهانی 2014 بازیکن ثابت بلژیک بود. اولین گل و پاس گلش برای بلژیک را برابر صربستان به ثبت رساند ، با گلش برابر امریکا بلژیک را به یک چهارم نهایی جام جهانی فرستاد. همچنین در مقدماتی یورو 2016  پنج  گل و سه پاس گل به ثبت رساند.



برنامه بازیهای بلژیک در گروه E
یورو 2016

* دوشنبه 24 خرداد - ساعت 23:30

ایتالیا - بلژیک

* شنبه 28 خرداد - ساعت 17:30

جمهوری ایرلند - بلژیک

* چهارشنبه 2 تیر - ساعت 23:30

سوئد - بلژیک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • آرش ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    شک نکنیدبلژیک به دوران طلایی دهه هشتادخودبرگشته (دوران یان کلومنس-انزوشیفو-ژان ماری فاف)ودرحالی که غول های اروپایی به دوران تنزل خودرسیده انداین تیم یکی ازبخت های اول قهرمانیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس