انگلیس تیم مدعی و همیشه ناکام در مسابقات یورو بوده و هنوز نتوانسته در این مسابقات به قهرمانی برسد. روی هاجسون و مردانش امیدوارند امسال این طلسم را بشکنند.

ویژه نامه یورو 2016 مشرق - پانزدهمین دوره رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا (یورو 2016) از 21 خرداد ماه با حضور 24 تیم در 6 گروه و در 10 استادیوم فرانسه آغاز خواهد شد. 

سرویس ورزشی مشرق در ویژه نامه خود به معرفی تیم های حاضر در رقابت های مذکور به صورت مجزا خواهد پرداخت تا علاقه مندان به فوتبال با تیم های یورو 2016 بیشتر آشنا شوند.


* انگلیس
معرفی تیم‌های حاضر در یورو 2016/ انگلیس
به عنوان یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی در یورو 2016 انگلیس حق دارد پیش بینی رسیدن به قله قاره سبز را داشته باشد، تیم ملی فوتبال انگلیس برای قهرمانی در یورو 2016 خیز بلندی برداشته و خود را مدعی جدی تصاحب جام می‌داند.

تیم ملی فوتبال انگلیس به عنوان تیمی زخم خورده و متهم به ناکامی‌های سریالی، این بار برای اعاده حیثیت قدم در جام ملت‌های اروپا خواهد گذاشت، تیمی با ادعای مهد فوتبال بودن کشورش سالیان درازی است که سهمی از فوتبال نداشته و معمولا در پیش بینی کارشناسان برای قهرمانی و نایب قهرمانی، محلی از اعراب ندارد.

این بار اما انگلیس به واقع یک مدعی است، یک تیم قوی و کامل که بهترین نتایج ممکن را در مراحل راه یابی به جام ملت‌های اروپا کسب کرده و نشان داده که بیهوده مدعی قهرمانی نیست. کاروان سه شیر، در سالهای 1960 و 1964 حضور نداشت، وارثان فوتبال منطقی و حساب شده اشراف بریتانیا در جام ملت‌های سال 1968 به رتبه سوم رضایت دادند. اوضاع بحرانی و ناکامی‌های پیاپی ادامه داشت و هیچ رتبه شایان توجهی نصیب انگلیس نشد تا اینکه در یورو 1972 انگلیس مدعی خود را به سختی تا یک چهارم نهایی رساند.

رنکینگ فیفا: 10

رنکینگ یوفا: 5

بهترین نتیجه در یورو: نیمه نهایی 1968 و 1996

سرمربی: روی هاجسون

گلزنان برتر: تمام دوران: وین رونی 51 گل، در حال بازی: وین رونی 51 گل

بیشترین حضور: تمام دورانپیتر شیلتون (125)، در حال بازیوین رونی (109)

سال تاسیس اتحادیه: 1863

لقب: سه شیرها

استادیوم اصلی: ومبلی، لندن

عملکرد انگلیس در ادوار مختلف جام ملت های اروپا

تعداد بازی در مرحله نهایی و مقدماتی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

127

75

33

19

89

57

تعداد بازی در مرحله نهایی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

27

9

9

9

31

36

تعداد بازی در مرحله مقدماتی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

100

66

24

10

58

21

حضور در نیمه نهایی 1996 شاید اوج خودنمایی انگلیس در جام ملت‌های اروپا بود و بعد از آن تلخی غیبت در یورو 2008 ثبت شد. غیبتی که هیجان جام ملت‌های اروپا را کم نکرد و به رغم ادعای رسانه‌های بریتانیایی، دنیا پای تماشای فوتبال بدون انگلیس نشست و مشکلی هم برایش پیش نیامد. انگلیسی در یورو 2012 نیز به چیزی بهتر از حضور در یک چهارم نهایی دست پیدا نکرد تا کار به پاریس 2016 برسد. اکنون این تیم با زخم‌هایی بدون مرهم برای قهرمانی می‌آید و مردم خشمگینی که کاسه صبرشان لبریز شده و از مردان هاجسون توقع یک قهرمانی قاطعانه دارند.

معرفی تیم‌های حاضر در یورو 2016/ انگلیس


* رکورددار بازی ملی

بیشترین حضور ملی در فوتبال انگلیس به پیتر شیلتون با 125 بازی مربوط می‌شود که بعد از او بزرگانی همچون دیوید بکام با 115 بازی ملی، استیون جرارد 114، وین رونی 109 و بابی مور 108 بازی به چشم می‌خورند.


* آخرین حضور در یورو

در آخرین حضور انگلیس در جام ملت‌های اروپا، گری نویل با 11 بازی، تونی آدامز، استیون جرارد، آلن شیرر 9 بازی، سول کمپبل و استوارت پیرس 8 بازی خوش درخشیدند. سه شیرها در یورو 2012 در گروه خود در حضور فرانسه و اوکراین و سوئد صدرنشین شدند و در یک چهارم نهایی پس از تساوی بدون گل مقابل ایتالیا در ضربات پنالتی 4-2 به لاجوردی پوشان باختند تا همچنان در حسرت جام قهرمانی در اروپا بمانند.


* سابقه حضور انگلیس در مسابقات یورو:

1968- مقام سوم

1972- یک چهارم نهایی

1980- مرحله گروهی

1988- مرحله گروهی

1992- مرحله گروهی

1996- نیمه نهایی

2000- مرحله گروهی

2004- یک چهارم نهایی

2012- یک چهارم نهایی


 بازی های خاطره انگیز انگلیس در رقابت های یورو

کرواسی 2-4 انگلستان؛ مرحله گروهی یورو 2004

هلند 1-4 انگلستان؛ مرحله گروهی یورو 1996

یوگسلاوی 1-4 انگلستان؛ مقدماتی جام ملت های اروپا 1988

* مربی و بازیکنان کلیدی انگلیس:

روی هاجسون: انگلیس برای قهرمانی آمده و خیال عقب نشینی ندارد، مردان من برای قهرمانی آمادگی کامل دارند و شک ندارم که یکی از بهترین انگلیس‌های تاریخ فوتبال بریتانیا را تماشا خواهید کرد. در گروه سختی هستیم اما برای حضور در جمع بزرگان فوتبال اروپا تلاش خواهیم کرد، هدف اصلی ما قهرمانی است و با رسیدن به مراحل بالاتر اشباع نخواهیم شد.

وین رونی: تیم جوان و خوبی داریم، بازیکنان با هم هماهنگ هستند و برای صعودی مقتدرانه از گروه خود کاملا آماده هستیم، انگلیس آمده تا حقش را از دنیای فوتبال بگیرد و ثابت کند که بهترین تیم اروپا است.

گری کیهیل: خط دفاعی خوبی تدارک دیده شده و میزان اشتباه ما کم بوده است، انگلیس هجومی بازی می‌کند چون در ذات فوتبالش بازی دفاعی معنا ندارد، ما در خط دفاعی هم کامل هستیم و به حریفان اجازه نخواهیم داد به راحتی به ما حمله کنند.


* آشنایی با سرمربی

تاریخ تولد: 9 آگوست 1947 (68 ساله)
ملیت: انگلیس
دوران بازی: کریستال پالاس ، تونبریج آنجلس ، گراوسندو نورت فلت ، میدستون  یونایتد و بریا پارک
دوران مربیگری: هالمشتاد، بریستول سیتی ، اودولد، اوربرو ، مالمو، نوشاتل، تیم ملی سوئیس، اینتر میلان (دو بار)، بلکبرن راورز، گراس هوپر، کوپنهاگ، اودینزه، تیم ملی امارات متحده عربی، وایکینگ، تیم ملی فنلاند ، فولام، لیورپول،وست برومویچ آلبیون و تیم ملی انگلستان

روی هاجسون که اکثر روزهای بازیگری خود را در تیم های آماتور فوتبال انگلیس گذراند، در 8 کشور مربیگری کرد.

او ابتدا به سوئد رفت و کار خود را با باشگاه هالمشتاد آغاز کرد، او در مدت حضور در این تیم آنها را برای اولین و آخرین بار در سالهای 1976 و 1979 به قهرمانی لیگ برتر سوئد رساند. بعد از آن به دیگر تیم سوئدی یعنی مالمو رفت و 5 فصل پیاپی این تیم را در صدر جدول لیگ برتر سوئد نگه داشت اما به دلیل اینکه در آن زمان برای تعیین قهرمان لیگ سوئد بازی پلی آف انجام می شد از این 5 بار و فقط 2 بار جام قهرمانی را بدست آورد.

  بعد از آن به لیگ سوئیس و تیم نوشاتل پیوست و بعد از آن هدایت تیم ملی سوئیس را بر عهده گرفت ، سوئیس یکی از چهار کشوری بود که هاجسون هدایت آن را بر عهده داشت. هاجسون سوئیس را به جام جهانی 1994 آمریکا و یورو 1996 انگلیس رساند اما قبل از آغاز یورو 96 به اینتر پیوست.

 معرفی تیم‌های حاضر در یورو 2016/ انگلیس

او بعد از اینکه اینتر را به فینال جام یوفا 1997 رساند در کشورهایی نظیر انگلیس، سوئیس، دانمارک، ایتالیا، امارات و نروژ نیز کار کرددوباره برای یک دوره کوتاه مدت به عنوان مدیر فنی به اینتر بازگشت.

هاجسون در فصل 2007-2008 به انگلیس بازگشت و هدایت تیم در معرض سقوط فولام را بر  عهده گرفت. در همان  فصل اول این تیم لندنی را از سقوط نجات داد. در فصل دوم حضور در فولام این تیم را به رده هفتم رساند و اوج کارش رساندن فولام به فینال لیگ اروپا در سال 2010 بود، هاجسون در فینال در وقت اضافی مغلوب اتلتیکو مادرید شد تا به نایب قهرمانی بسنده کند، او در انتهای فصل پیشنهاد لیورپول را پذیرفت اما بعد از 31 بازی لیورپول را ترک کرد. این زمان به عنوان کوتاه ترین زمان حضور یک مربی در تاریخ لیورپول ثبت شد.

بعد از لیورپول به عنوان مربی وست برومویچ انتخاب شد و آنها را به رده 11 رساند. هاجسون در 1 می 2012 به عنوان سرمربی تیم ملی انگلیس منصوب شد و سه شیرها را به مرحله یک چهارم یورو 2012  و سپس با اقتدار به جام جهانی 2014 رهنمون کرد اما نتوانست در برزیل از مرحله گروهی صعود کند. حالا او در حال ساختن تیمی یک دست برای پیشرفت در یورو 2016 فرانسه است.

معرفی تیم‌های حاضر در یورو 2016/ انگلیس


* بازیکن کلیدی: هری کِین

تاریخ تولد: 28 حولای 1993

باشگاه: تاتنهام

اولین بازی رسمی ملی کین: 27 مارس 2015 (مقدماتی یورو 2016) انگلیس 4-0 لیتوانی

تعداد بازی ملی: 10

تعداد گل ملی: 4

هری کین (Harry Kane) نمونه بارز پیشرفت سریع یک بازیکن در فوتبال مدرن امروزی است، روزی که پوچتینو برای میدان دادن به او روی نام مهاجمین نامی مثل سولدادو و آدبایور خط کشید کسی فکر نمی کرد این بازیکن روزی آقای گل لیگ برتر انگلستان لقب بگیرد. او با سبک بازی منحصر به فردش نگاه همگاه را به خود جلب کرد. در مورد سبک بازی این بازیکن می توان گفت که هری کین تلفیقی از فیزیک و قدرت بالا در سرزنی یک بازیکن بلند قد و تکنیک و سرعت یک بازیکن با قد متوسط است. گلهای او چه در لیگ برتر انگلستان برای تاتنهام و چه در تیم ملی انگلیس موید این موضوع است.

 معرفی تیم‌های حاضر در یورو 2016/ انگلیس

قدرت سر زنی بالا، حمل توپ و حفظ توپ در شرایطی که تیم تحت فشار است، تکنیک خوب در امر شوتزنی، قدرت بالای وفق پذیری با تاکتیک های مختلف در یک بازی و استفاده حداکثری از کمترین موقعیت های گل از دیگر خصوصیات این مهاجم آینده دار فوتبال انگلیس است. کین احتمالا در کنار واردی یکی از ترسناک ترین زوج های تهاجمی یورو 2016 در فرانسه خواهند بود.


فهرست اولیه 26 نفری روی هاجسون

دروازه‌بان‌ها: تام هیتون (برنلی)، فورستر (ساوتهمپتون) و جو هارت (منچسترسیتی)

مدافعان: رایان برتراند (ساوتهمپتون)، گری کیهیل (چلسی)، کلین (لیورپول)، دنی رز (تاتنهام)، کریس اسمالینگ (منچستریونایتد)، جان استون (اورتون) و کیل والکر (تاتنهام)

هافبک‌ها: دله علی (تاتنهام)، رز بارکلی (اورتون)، فابین دلفا ( منچستر سیتی)، اریک دایر ( تاتنهام)، دنی درینک‌واتر (لسترسیتی)، جردن هندرسون (لیورپول)، آدام لایانا (لیورپول)، جیمز میلنر ( لیورپول)، رحیم استرلینگ (منچسترسیتی)، آندروس تاو‌سند (نیوکاسل) و جک ویلشر (آرسنال)

مهاجمان: هری کین (تاتنهام)، دانیل استوریج (لیورپول)، جیمی واردی (لسترسیتی)، وین رونی (منچستریونایتد)، مارکوس راشفورد (منچستریونایتد)


برنامه بازی‌های انگلیس در گروه B یورو 2016

* شنبه 22 خرداد - ساعت 23:30

انگلیس - روسیه

* پنجشنبه 27 خرداد - ساعت 17:30

انگلیس - ولز

* دوشنبه 31 خرداد - ساعت 23:30

انگلیس - اسلواکی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علیرضا ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    هلند کو؟؟؟!!! چرا هلند رو بین تیم ها نمیبینم؟
  • سید علی حسینی ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    علیرضا هلند سعود نکرده راستی معرفی ایتالیا رو نزاشتید ایتالیا رو هم بزارید و اگه میشه به جیمیلم بفرستید خیلی دنبالش گشتم تو وبسایت مشرق ولی نبود
  • سید علی حسینی ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    علیرضا هلند سعود نکرده راستی معرفی ایتالیا رو نزاشتید ایتالیا رو هم بزارید و اگه میشه به جیمیلم بفرستید خیلی دنبالش گشتم تو وبسایت مشرق ولی نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس