کد خبر 583849
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

تیم ملی فوتبال کرواسی به عنوان یکی از تیم‌های قدرتمند در مرحله انتخابی و مقدماتی رقابت‌های یورو 2016 بر روی کاغذ شانسی برای رسیدن به جمع بزرگان دنیای فوتبال ندارد اما می‌تواند در لباس یک پدیده ظاهر شود، چنان که پیش از این نیز به همین روش عمل کرده است.

ویژه نامه یورو 2016 مشرق - پانزدهمین دوره رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا (یورو 2016) از 21 خرداد ماه با حضور 24 تیم در 6 گروه و در 10 استادیوم فرانسه آغاز خواهد شد. 

سرویس ورزشی مشرق در ویژه نامه خود به معرفی تیم های حاضر در رقابت های مذکور به صورت مجزا خواهد پرداخت تا علاقه مندان به فوتبال با تیم های یورو 2016 بیشتر آشنا شوند.


* کرواسی
کرواسی

اولین بازی این تیم برابر ترکیه در مرحله گروهی کلید خواهد خورد و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که نتیجه این قدم اول، در روند صعودی کرواسی تاثیر زیادی خواهد داشت، خیلی ها کرواسی را تیمی برای مرحله گروهی می‌دانند.

تیم ملی فوتبال کرواسی به عنوان یکی از تیم‌های قدرتمند در مرحله انتخابی و مقدماتی رقابت‌های یورو 2016 بر روی کاغذ شانسی برای رسیدن به جمع بزرگان دنیای فوتبال ندارد اما می‌تواند در لباس یک پدیده ظاهر شود، چنان که پیش از این نیز به همین روش عمل کرده است. این تیم از سال 1960 تا 1992 به عنوان تیم ملی فوتبال یوگوسلاوی در دنیای فوتبال حضور داشت و البته یکی از قطب‌های فوتبال بود و همیشه مدعی به نظر می‌رسید، شاخصه فوتبال یوگوسلاوی در آن زمان، بازی فیزیکی و قدرت بدنی بود و همین موضوع هنوز هم به عنوان یکی از برگ برنده‌های تیم ملی کرواسی به حساب می‌آید.

کرواسی

این تیم در سال 1996 به عنوان تیم ملی کرواسی تا یک چهارم نهایی رقابت‌ها به میزبانی انگلیس پیش آمد و بعد از آن بیشتر در مرحله گروهی بود و هرگز تا مرز صعود پیشروی نداشت. این تیم در سال 1012 نیز تا مرحله گروهی پیش رفت و در رتبه دهم جا خوش کرد.

رنکینگ فیفا: 23

رنکینگ یوفا: 16

بهترین نتیجه: یک چهارم نهایی 1996 و 2008

سرمربی: آنت جاجیچ

گلزنان برتر: تمام دوران – داور شوکر 45 گل، گلزن برتر فعلی – داریو سرنا 21 گل

بیشترین حضور: تمام دوران – داریو سرنا (127)، در حال بازی – داریو سرنا (127)

سال تاسیس اتحادیه: 1912

لقب: Kockasti - Checks

استادیوم اصلی: استادیوم ماکسیمیر شهر زاگرب

عملکرد کرواسی در ادوار مختلف جام ملت های اروپا

تعداد بازی در مرحله نهایی و مقدماتی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

76

46

18

12

136

55

تعداد بازی در مرحله نهایی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

14

6

4

4

18

16

تعداد بازی در مرحله مقدماتی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

62

40

14

8

118

39

در ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال کرواسی، ستارگانی چون مودریچ، راکیتیچ و کواچیچ حضور دارند و البته بخش اعظمی از محبوبیت خود را مرهون اعتبار لالیگا و دو تیم بارسلونا و رئال مادرید هستند. در خط حمله این تیم نیز بزرگانی چون پریسیچ، کالینیچ و پیاچا بازی می‌کنند که راه آزار دروازه‌بان حریف را خوب بلدند.

کرواسی

مودریچ درباره گروه خود می گوید: سه تیم اسپانیا، چک و ترکیه برای ما سه حریف بزرگ هستند، از نام آنها هیچ هراسی نداریم و تمام تلاش خود را برای صعود از گروه خواهیم کرد.

کواچیچ در واکنش به شایعه افت و مصدومیت خود می‌گوید: در رئال مادرید شرایط خاصی برقرار است و این موضوع ربطی به تیم ملی کشورم ندارد، در آمادگی کامل به سر می‌برم و هیچ مشکلی ندارم.

سوباسیچ، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کرواسی می‌گوید: مدعی قهرمانی نیستیم و بیهوده خود و مردم را فریب نمی‌دهیم اما اگر از ما بپرسند برای چه می‌جنگید، می‌گوییم برای قهرمانی. دروازه کرواسی به راحتی باز نخواهد شد و من با اعتماد به نفس کامل اعلام می‌کنم که تمام قد در خدمت تیم هستم و روحیه خوبی دارم.

کرواسی

سرمربی: آنته جاجیچ

تاریخ تولد: 29 سپتامبر 1953 (62 ساله)
ملیت: کرواسی

در پی شکست 2 بر صفر تیم ملی کرواسی در هفته هشتم از مرحله انتخابی یورو 2016 که دومین بازی بدون برد متوالی این تیم پس از تساوی بدون گلش در آذربایجان بود، فدراسیون فوتبال کرواسی، نیکو کواچ را از سرمربیگری تیم ملی کرواسی برکنار کرد. فدراسیون فوتبال کرواسی (HNS) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: متقاعد شدیم که آنت جاجیچ می‌تواند تیم را به مرحله پایانی جام ملت‌های 2016 اروپا در فرانسه برساند. آنت جاجیچ 61 ساله که پیش از قبول سرمربیگری تیم ملی کرواسی هدایت لوکوموتیو زاگرب را بر عهده داشت، تا پایان جام جهانی 2018 روسیه روی نیمکت این تیم خواهد نشست.

کرواسی

رسانه‌های کرواسی این مربی را مردی برای تئوری پردازی توصیف می‌کنند و البته وی جایگاه مناسبی در رسانه‌های کشورش ندارد و می توان این طور مدعی شد که دشمنان زیادی در فضای رسانه‌ای داشته و دارد.


بازیکن کلیدی: لوکا مودریچ

تاریخ تولد: 9 فوریه 1986

باشگاه: رئال مادرید

 اولین بازی رسمی ملی لوکا مودریچ: 1 مارس 2006 (دوستانه) کرواسی 3-2 آرژانتین

تعداد بازی ملی: 87

تعداد گل ملی: 10

کرواسی یک هافبک سطح جهانی به نام لوکا مودریچ را در اختیار دارد که می تواند در رقابت های یورو 2016 چهره تعیین کننده ای باشد. به دلیل شباهت ظاهری او به یوهان کرایف فقید، به او لقب کرایف کراوسی را داده اند.

او اولین گل ملی اش را دیداری دوستانه مقابل ایتالیا در سال 2006 به ثمر رسانده است و سابقه حضور در  تیم های دینامو زاگرب، تاتنهام و رئال مادرید حضور داشته است.

مودریچ بهترین تورنمنتش را  در سال 2008 در رقابت های یورو تجربه کرد و  در تیم منتخب یورو 2008 هم قرار گرفت. او در یورو 2012 هم بازیکن کلیدی کرواسی بود و در مرحله حذفی بهترین بازیکن تیمش در شکست 1-0 برابر اسپانیا بود.

کرواسی

پتانسیل او دفاع و حمله بسیار بالا است و توانایی بازیسازی فوق العاده ای دارد.  او بازیکنی دو پا است با استفاده از پاس های کوتاه و بلند می تواند نقش مهمی در ضدحملات داشته باشد. کنترل توپ و اولین تماس با توپ از نکاتی است که مودریچ را با سایر هافبک ها متمایز می کند. مودریچ توانایی بازی در پست های مختلف میانه زمین را دارد و می تواند در پست های شماره 6، 8، یا 10 بازی کند.


برنامه بازیهای کرواسی در گروه D یورو 2016

* یکشنبه 24 خرداد - ساعت 17:30

ترکیه - کرواسی

* جمعه 28 خرداد - ساعت 20:30

کرواسی - جمهوری چک

* سه شنبه 1 تیر - ساعت 23:30

اسپانیا - کرواسی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس