کد خبر 564416
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

هیلاری كلینتون نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریكا از حزب دمكرات گفت: رئیس جمهوری بعدی آمریكا باید نیروهای نظامی آمریكایی را از مناطق جنگی واقع در منطقه خاورمیانه دور نگهدارد.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری روسی 'اسپوتنیك' روز چهارشنبه از مبدا واشنگتن با انتشار این خبر گزارش داد: هیلاری كلینتون این اظهارات را در پی برداشتن گامی دیگر برای كسب نامزدی حزب دمكرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریكا، بیان كرد.

بنابراین گزارش هیلاری كلینتون شب گذشته پس از پیروزی بر 'برنی سندرز' رقیب هم حزبی خود در ایالت 'پنسیلوانیا'، در این باره گفت: ما معتقدیم رئیس جمهوری بعدی آمریكا باید نیروهای نظامی را از یك جنگ زمینی و پر هزینه دیگری در خاورمیانه دور نگاه دارد.

اسپوتنیك گزارش داد: هیلاری كلینتون درحالی این سخنان را مطرح كرد كه خود وی در دوران چهارساله ای كه مسئولیت وزارت خارجه آمریكا را بین سال های 2009 تا 2013 بر عهده داشت، از حضور نیروهای نظامی آمریكایی در عراق و افغانستان حمایت می كرد.

اسپوتنیك افزود: هیلاری كلینتون در دوران وزارت خود از توان هوایی پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) در حمایت از شورشیان جهت سرنگونی معمر قذافی در لیبی حمایت كرد. وی همچنین تلاش هایی را برای سرنگونی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه انجام داد.

به گزارش ایرنا؛ درحالی نامزد پیشتاز ریاست جمهوری 2016 آمریكا از حزب دمكرات درباره اعزام نكردن نیروی نظامی به منطقه خاورمیانه سخن می گوید كه در روزهای اخیر باراك اوباما رئیس جمهوری كنونی آمریكا در جریان سفر اخیر خود به عربستان و اروپا در اظهاراتی متناقض، از اعزام نظامیان جدید آمریكایی به سوریه خبر داد.

اوباما در جریان سفر سه روزه خود به انگلیس كه دوم اردبیهشت ماه آغاز شد، در مصاحبه با یك رسانه انگلیسی به صراحت گفت: اعزام نیروی نظامی از سوی آمریكا و یا انگلیس به سوریه اشتباه است.

این درحالی بودكه اوباما پس از ترك انگلیس و ورود به آلمان در نطق خود در روز ششم اردیبهشت ماه در شهر هانوفر، اعزام 250 نیروی نظامی دیگر آمریكایی به سوریه را اعلام كرد.

در همین حال تونی بلر نخست وزیر پیشین انگلیس (2007-1997) روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه در مصاحبه اختصاصی با سی ان ان خواستار از سرگیری حضور نظامی آمریكا در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شد.

بلر به سی ان ان گفت كه برای مقابله با افراطی گری و گروه تكفیری – تروریستی داعش در لیبی، مداخله نظامی از سوی غربی ها ضروری است .

بلر افزود كه كشورهایی همچون انگلیس و آمریكا با تجربه در دو مداخله نظامی در افغانستان و عراق در مقابله با چنین افرادی، خبره هستند.

نخست وزیر اسبق انگلیس از سوی سازمان های مدنی و مدافع حقوق بشر به دلیل مشاركت در جنگ عراق به ارتكاب جنایات جنگی متهم شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس