تب سنگین کارزار بزرگ نیویورک تاثیر خود را بر نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا و جریانات مربوط به آنها گذاشته و طی چند روز اخیر شاهد حواشی جالب توجهی از سوی آنان بودیم.

گروه بین‌الملل مشرق - در طی چند روز اخیر‌ حواشی و اتفاقاتی حول گفتار و عملکرد نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا شکل گرفت که پرداختن به آنها در فهم روند انتخابات و فرهنگ انتخاباتی و سیاسی آمریکایی‌ها نقش بسیاری دارد. این اتفاقات شامل تقاضای ماموران پیشکسوت FBI از رییس فعلی این سازمان برای ورود به پرونده کلینتون، انتشار اظهارنامه مالیاتی سندرز، ابراز خرسندی هیلاری کلینتون از وضعیت فعلی خود، و اعمال فشار بر کریس کریستی برای اعلام برائت از ترامپ می‌شود.

از ورود اف بی آی به انتخابات تا

«شورای ماموران ویژه پیشکسوت آمریکا» به ریاست «جان گود» (که اعضای آن در دهه 1970 عملیات وسیع ABSCAM را انجام دادند) در نامه‌ای خطاب به «جیمز کومی» رییس FBI ضمن اشاره به اینکه این شورا بود که مشروعیت وی را در زمان انتصابش به ریاست این سازمان تایید کرد، صراحتا به وی اخطار داد که آبروی FBI در اثر موضوع ایمیل‌های مخفیانه هیلاری کلینتون در خطر است و تا دیر نشده این سازمان باید به قضیه ورود کند. هم اکنون موضوع ایمیل‌های مخفیانه هیلاری به خاطر افشاگری‌های اخیر برنی سندرز -رقیب انتخاباتی وی- در مناظره‌ها به یکی از موضوعات روز آمریکا بدل شده و هر آینه آبروی FBI را در معرض خطر قرار داده است.

از ورود اف بی آی به انتخابات تا

جان گود

گود، با اشاره به اعتبار FBI در میان تمامی سازمان‌‌های اطلاعاتی جهان اظهار داشت: «ما از کومی نهایت حمایت در این زمینه را بعمل خواهیم آورد و اجازه نخواهیم داد که اعتبار سازمانمان تحت‌الشعاع موضوع کلینتون قرار بگیرد». شایان توجه است که گود و همکارانش در سال 1978 دست به عملیاتی موسوم به ABSCAM زدند که طی آن تحقیقات و بازجویی‌های فراوان شکل گرفت و 30 چهره سیاسی، 6 نماینده مجلس و یک سناتور به جرم ارتکاب اعمل مجرمانه دستگیر و محکوم شدند. این مامور اطلاعاتی بازنشسته، در گفتگو با فاکس نیوز ابراز داشت: «پرونده ایمیل هیلاری، آبروی بین‌المللی آمریکا رو مورد آسیب قرار داده است. دیگر کشورها از خود می‌پرسند آیا واقعا آمریکا سرزمین قانون است در حالی که برای هیلاری کلینتون هیچ پیگرد قانونی مشخص نشده است و FBI هم فقط نظاره‌گر است؟ اعضای شورا به شور نشستند و به این نتیجه رسیدیم که باید به این پرونده ورود شود تا فردا شرمسار مردم آمریکا نباشیم».



از ورود اف بی آی به انتخابات تا

جیمز کومی


حاشیه دوم، به درخواست گروه «پلهایی برسیاست» از «کریس کریستی» -فرماندار نیوجرسی و رقیب سابق ترامپ- مرتبط است. این گروه متشکل از وکلای ایالت نیوجرسی از کریستی که اخیرا با کنار کشیدن از رقابت به جبهه حامیان دانلد ترامپ پیوست، خواسته‌اند تا از وی برائت جوید. در دهها بیلبورد مستقر در ایالت پوسترهای کریستی در حالی که پشت سر ترامپ ایستاده است نصب شده و بر روی آنها نوشته شده: «از نژادپرستی و تعصب حمایت نکن!».

از ورود اف بی آی به انتخابات تا


اتفاق سوم، به انتشار اظهارنامه مالیاتی از سوی برنی سندرز در پی درخواست هیلاری کلینتون در مناظره بروکلین مرتبط است. سندرز که پیشتر اعلام کرده بود که هیچ هراسی از انتشار اظهارنامه مالیاتی سال 2014 خود ندارد، آن را در روز رسما و علنا جمعه منتشر کرد. این اظهارنامه نشان می‌دهد که وی 4 درصد از درآمد خود در طی آن سال را به یک بنیادهای خیریه تقدیم کرده است. سندرز و همسرش مبلغ 8 هزار و 350 دلار از درآمد سالیانه 205 هزار دلار خود را به بنیادهای خیریه اختصاص داده‌اند. در مناظره بروکلین بود که کلینتون اظهار کرد که 30 سال پی در پی است که اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر می‌سازد و سندرز و ترامپ هم باید این اقدام را انجام دهند. سندرز نیز واکنش نشان داد: »درآمد من بسیار کمتر از خانم کلینتون است. نه سرمایه‌گذاری عظیم کردم و نه معاملات آنچنانی. من یک شهر,ند عادی این کشورم و حتما اظهارنامه‌ مالیاتی‌ام را منتشر می‌کنم».

از ورود اف بی آی به انتخابات تا


اتفاق چهارم، به گفتگوی هیلاری کلینتون با شبکه ABC نیوز مرتبط است. کلینتون، در گفتگو با این شبکه اظهار داشت: «حقیقتا از وضعیت فعلی خود خیلی خرسندم. نتیجه نظرسنجی‌ها به نفع من است و ترجیح می‌دهم به جای پرداختن و پاسخگویی به مسائل حاشیه‌‌ای نظیر تهمت‌هایی که به من می‌زنند، بر روی رقبایم متمرکز شوم. اکنون برای من، سندرز و ترامپ مد نظر هستند».

از ورود اف بی آی به انتخابات تا

نظرسنجی‌های پیش از کارزار بزرگ نیویورک تا اینجا نشان داده که هیلاری به طور قابل توجهی از سندرز جلوتر است. ترامپ نیز 20 امتیاز از جان کسیچ و 30 امتیاز از تد کروز جلوتر است. همچنین، «جورج کلونی» بازیگر مشهور هالیوود که از طرفداران و حامیان قدرتمند کلینتون است موفق به جمع‌آوری کمک‌ مالی به ارزش 353 هزار و 400 دلار برای ستاد هیلاری شده است.

در حاشیه دیگر، «کُری لواندوفسکی» رییس ستاد ترامپ در پاسخ به نظر خبرنگاران و منتقدان که وی و تیمش را محکوم به عدم اگاهی کامل از مقررات مربوط به نمایندگان ایالتی کرده‌اند، گفت: «بسیاری از نمایندگان ایالتی از قانون هیچ نمی‌دانند و وقتی از آنها بخواهی که یک چک ساده بنویسند، قادر به این کار نخواهند بود». وی وضعیت ستاد ترامپ را خیلی خوب توصیف کرد و نقدها را نشانه حسادت و بددلی دانست.

از ورود اف بی آی به مسئله کلینتون تا اظهارنامه مالیاتی سندرز /// آماده جهت ملاحظه ///


منابع:

http://www.foxnews.com/politics/2016/04/16/abscam-agents-to-fbi-chief-bureaus-reputation-on-line-in-clinton-probe.html

http://www.foxnews.com/politics/2016/04/15/new-jersey-billboards-ask-gov-christie-to-denounce-trump.html

http://www.foxnews.com/politics/2016/04/15/sanders-gave-4-percent-income-to-charity-in-2014-tax-returns-show.html

http://www.foxnews.com/politics/2016/04/17/clinton-looks-beyond-new-york-sanders-attacks-trump-looks-for-big-tuesday.html


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    کلینتون وحشی ترین کاندیدای آمریکا
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    سندرز شانسی نداره
  • علي ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    اگرچه ترامپ خيلي احمق است اما اين حسن را دارد كه چهره بدون بزك‌شده هيأت حاكم امريكا را نشان مي‌دهد
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    کلا این یانکی ها احمق ترین آدمای روی کره زمین هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس