کد خبر 569137
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

«جب بوش» همچون تعداد دیگری از جمهوری‌خواهان ارشد آمریکا اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر به «دونالد ترامپ» رأی‌ نمی‌دهد.

 به گزارش مشرق، «جب بوش» فرماندار سابق فلوریدا که خود یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا بود اعلام کرد که از «دونالد ترامپ» در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری ماه نوامبر حمایت نمی‌کند و به او رأی نمی‌دهد.

شبکه «بی بی سی» اعلام کرد، جب بوش به چندین جمهوری‌خواه عالیرتبه آمریکا پیوست که حاضر به حمایت از دونالد ترامپ نشدند.

طبق این گزارش، «پائول رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که آمادگی حمایت از ترامپ را ندارد اما هفته آینده قصد دارد با او دیدار کند.

از طرف دیگر، «جرج هربرت دابلیو بوش» معروف به جرج بوش پدر و «جرج دابلیو بوش» معروف به جرج بوش پسر نیز اعلام کردند که از ترامپ حمایت نمی‌کنند.

بی بی سی گزارش کرد که برخی جمهوری‌خواهان اعلام کرده‌اند که از «هیلاری کلینتون» نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016  آمریکا حمایت می‌کنند اما جب بوش این گزینه را رد کرد.

جب بوش تصریح کرد: «دونالد ترامپ» از خود خلق و خو یا صلابت شخصیت نشان نداده است و او یک جمهوری خواه منسجم نیست. اینها دلایلی است که من نمی‌توانم از نامزدی او حمایت کنم».

از جمله جمهوری‌خواهانی که گفته‌اند از ترامپ حمایت نمی‌کنند می‌توان به  «پائول رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، جرج بوش پدر، جرج بوش پسر، جب بوش، «لیندسی گراهام» سناتور کارولینای جنوبی، «میت رامنی» فرماندار سابق ماساچوست و «بن ساس» سناتور نبراسکا اشاره کرد.

از طرف دیگر، «تد کروز» سناتور ایالت تگزاس، «جان کیسیک» فرماندار اوهایو و نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا و «مارکو روبیو» سناتور ایالت «فلوریدا» هنوز نظر نهایی خود را درباره حمایت از ترامپ اعلام نکرده‌اند.

طبق این گزارش، بسیاری از مردم آمریکا ترجیح می‌دهند از حزب جمهوری خواه یا دموکرات و نه یک حزب مستقل، رئیس‌جمهوری آینده خود را تعیین کنند.

برخی جمهوری‌خواهان از جمله یکی از مشاوران سابق و نطق‌نویس سناتور «جان مک کین» به صورت آشکارا از جمهوری‌خواهان می‌خواهند که با ترامپ مخالفت کنند و به طور مستقل یک نامزد جمهوری‌خواه همچون بن ساس سناتور نبراسکا که خود مخالف ترامپ است را انتخاب کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس