کد خبر 559750
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹

افشای تخلفات مالی نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و افرادی که با وی در ارتباط بودند، موقعیت او را در انتخابات ایالتی روز سه شنبه در نیویورک تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش مشرق، انتخابات ایالتی آمریکا در حالی فردا در ایالت نیویورک برگزار می‌شود که «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری به دلیل ارتباط داشتن با تخلفات مالی درج شده در اسناد پاناما تحت فشار قرار دارد.
 
بنابر اعلام روزنامه آلمانی «زوددویچه»، پنهان‌کاری مالی کلینتون که در اسناد پاناما به آنها اشاره شده به نکته‌ای منفی علیه کلینتون تبدیل شده است. در این اسناد به افرادی که  به دلیل کلینتون با اسناد ارتباط داشتند اشاره شده است یکی از آنها «گابریله فیالکوف» است که در سال 2000 خزانه‌دار نخستین دور رقابت‌های انتخاباتی هیلاری برای شرکت در رقابت‌های سنا در شهر نیویورک بود.
 
یکی دیگر از آنها «فرانک جیوسترا» کارآفرین کانادایی است که مدت زمان طولاتی با کلینتون آشنا بوده است. وی متهم شده که در مجموع حدود 100 میلیون دلار به بنیاد کلینتون اهدا کرده است. همچنین اسم «انجی لپ سنگ» میلیاردر چینی هم در این فهرست دیده می‌شود که وی در دوران ریاست‌جمهوری «بیل کلینتون» همسر هیلاری یکی از افراد مهم پرونده فساد مالی بود.
 
زوددویچه به تازگی 11.5 میلیون مدرک را در اختیار بیش از 100 گروه رسانه‌ای قرار داده بود. در این اطلاعات به تخلفات مالی و فرار مالی افراد فراوانی در مناطق مختلف جهان اشاره شده بود.کارکنان شرکت موساک فونسکا هم در این رسوایی‌ها نقش داشته‌اند.
 
بخش زیادی از اسناد منتشر شده به اسامی سران جهانی می‌پردازد که با استفاده از شرکت‌های برون‌مرزی قصد داشته‌اند تا بر اقدامات مالی خود سرپوش بگذارند. افشای این اسناد به کناره‌گیری نخست‌وزیر ایسلند و وزیر صنایع اسپانیا منتهی شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    کلینتون یعنی خااااااااااااااااااااااااک بر سرت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس