فوربز در تحلیل پوتین به عنوان قدرتمندترین فرد جهان نوشته است که او ثابت کرده یکی از معدود رهبران جهان است که قدرت کافی برای انجام هر آنچه که می‌خواهد انجام بدهد را در اختیار دارد. پوتین با وجود تحریم‌های بین‌المللی ضد روسیه، توانست کریمه را به خاک این کشور الحاق کند.

گروه بین‌الملل مشرق- بنیاد فوربز هر ساله با نزدیک‌شدن به پایان سال میلادی، فهرستی از قدرتمندترین افراد جهان منتشر می‌کند که البته فقط مربوط به سیاست نیست، بلکه شامل حوزه‌های متعدد دیگر نیز می‌شود:‌ اقتصاد، انرژی، نفت و گاز، مؤسسات پولی و بانکی، مؤسسات تولیدی و کارخانجات،‌ فلزات و معادن، رسانه‌های جمعی، دنیای مد، دنیای خودرو،‌ سرمایه‌گذاران، انجمن‌های غیردولتی، املاک و مستغلات، نهادهای مذهبی، فناوری و نهایتاً‌ ارتباطات راه دور و رایانه. همانطور که مشخص است،‌ فوربز از میان حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی متنوع، بر برخی بیشتر تأکید دارد. در عالم سیاست نیز، بررسی فوربز هم به جایگاه فرد در سیاست داخلی و هم به جایگاه وی در سیاست خارجی معطوف است که البته این دومی فقط به خود او مرتبط نیست بلکه برآیندی از مجموع قدرت فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مملکت او نیز هست.

پوتین همچنان قدرتمندترین مرد جهان


جدیدترین فهرست فوربز


روز گذشته بنیاد فوربز بار دیگر لیست 73 نفری خود را منتشر کرد که برای سومین سال متوالی، ولادیمیر پوتین در صدر نشسته است و پس از او باز هم دو چهره سیاسی، یعنی آنگلا مرکل و باراک اوباما دیده می‌شوند. آشکار است که دلیل افت قدرت اوباما به سیاست داخلی ایالات متحده مربوط است، یعنی رأی‌نیاوردن حزب او در آخرین انتخابات کنگره و محاصره او توسط نمایندگان جمهوری‌خواه و افکار عمومی راست‌گرایان، مشکلی که به مراتب کمتر برای مرکل و پوتین وجود دارد.

پوتین همچنان قدرتمندترین مرد جهان

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌ها به عنوان رهبر گسترده‌ترین دین الهی از لحاظ جمعیت پیروان در جهان، در جایگاه چهارم قرار گرفته و پس از آن بار دیگر یک چهره سیاسی، یعنی ژی‌ جین‌پینگ رئیس‌ جمهوری خلق چین قرار دارد. چین هم‌اکنون دومین اقتصاد بزرگ دنیا است و بدیهی است با گسترش نفوذ سیاسی و اقتصادی آن در کشورهای مختلف جهان و رشد تولید ناخالص این کشور در سال‌های آینده، احتمال صعود ژی و جانشینانش در فهرست سال‌های بعد دور از انتظار نیست.

پوتین همچنان قدرتمندترین مرد جهان

نفر ششم به دنیای ارتباطات و رایانه تعلق دارد،‌ بیل‌ گیتس که ثروتمندترین فرد جهان نیز هست و با درگذشت استیو جابز بزرگترین رقیبش،‌ یکه‌تازی می‌کند. با توجه به جایگاه دلار در اقتصاد جهانی، جَنِت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو)‌ به عنوان بزرگترین مؤسسه مالی در جهان در جایگاه هفتم قرار گرفته است.

رتبه هفتم و هشتم به دو چهره سیاسی تعلق گرفته است:‌ دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا و نریندرا مودی، نخست‌وزیر هند. این دو کشور که سال‌ها رابطه استعماری را تا نیمه قرن 20 میلادی تجربه کردند، اکنون همکاری‌های گسترده سیاسی و اقتصادی دارند و در فهرست فوربز هم سرنوشت مشترکی یافته‌اند. انگلیس اقتصاد پنجم و هند اقتصاد نهم دنیا است.

نهایتاً به دهمین چهره می‌رسیم:‌ لَری پیج که یکی از دو بنیانگذار موتور جستجوی گوگل بوده است. او که یک مهندس آمریکایی است،‌ بنیان‌گذار و عضو هیأت مدیره چندین مؤسسه رایانه‌ای و اینترنتی دیگر نیز هست.

{$sepehr_media_1226469_400_300}

مستند ناتو از زاویه نگاه خود به بررسی عوامل موفقیت روسیه در جنگ ترکیبی بر سر اوکراین می‌گوید
دانلود

از افراد شناخته‌شده در ادامه فهرست، می‌توان به پادشاه عربستان (14)،‌ اولاند رئیس‌جمهور فرانسه (16)، رهبر انقلاب (18)،‌ زاکربرگ مبتکر فیس‌بوک (19)،‌ نتانیاهو (21)،‌ تیم کوک مدیر اَپِل (27)، دیلما روسف رئیس‌جمهور برزیل (37)،‌ بان‌کی‌مون (40)،‌ کیم جونگ اون رهبر کره شمالی (46)،‌ عبدالفتاح السیسی (49)، ابوبکر البغدادی (57)،‌ هیلاری کلینتون (58) و جاستین ترودو نخست‌وزیر جدید کانادا (69) اشاره کرد.

پوتین همچنان قدرتمندترین مرد جهان

چرا پوتین قدرتمند است؟

بر اساس گزارش نشریه فوربز، اقدامات اخیر مرکل سبب شده تا در این فهرست رشد قابل توجهی داشته باشد، در این گزارش از صدر اعظم آلمان با عنوان ستون فقرات اتحادیه اروپا یاد شده است. همچنین اقدامات مرکل در ماه‌های گذشته در زمینه پناهجویان سوری و بحران بدهی‌های یونان در اروپا از دیگر دلایل پیشی گرفتن مرکل از دیگر رقبا یاد شده است. (گزارش ویژه مشرق از پوتین، نابغه کا.گ.ب چگونه به ریاست کرملین رسید)

فوربز در تحلیل پوتین، رئیس جمهوری روسیه به عنوان قدرتمندترین شخص این فهرست نوشته است که او ثابت کرده یکی از معدود مردان در جهان است که قدرت کافی برای انجام هر آنچه که می‌خواهد انجام بدهد را در اختیار دارد. پوتین با وجود تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه، توانست کریمه را به خاک این کشور الحاق کند و همچنان هم در پی گسترش نفوذ روسیه در خارج از مرزهای این کشور است.

چرا پوتین همچنان قدرتمندترین مرد جهان است + فیلم ///// آماده انتشار//////
پوتین توانسته است همزمان با تحریم‌های بین‌المللی بر ضد روسیه، نفوذ و نقش‌آفرینی بین‌المللی خود را افزایش دهد

این نشریه درباره ارزیابی کاهش قدرت اوباما نوشته که او در سال پایانی ریاست جمهوری‌اش قرار دارد و روشن است که به همین دلیل نفوذش را از دست داده است.

فوربز همچنین میزان محبوبیت اوباما در داخل خاک آمریکا را زیر 50 درصد ارزیابی کرده و نوشته که رئیس جمهور ایالات متحده در خارج از کشور و در قیاس با مرکل در اروپا و مقایسه با پوتین در خاورمیانه، از این منظر شکست خورده است.

به گزارش بانک جهانی،‌ حجم اقتصاد روسیه کمی بیش از یک‌پنجم چین و یک‌دهم ایالات متحده است،‌ اما پوتین بالاتر از سران این کشورها قرار گرفته است. پوتین که از سال 1999 تا 2000 , از سال 2008 تا 2012 میلادی به عنوان نخست‌وزیر روسیه فعالیت می‌کرده و از سال 2000 تا 2008 و همچنین 2012 تاکنون رئیس‌جمهور این کشور بوده است، عملاً تصمیم‌گیر اصلی روسیه در تمامِ این سال‌ها بوده است. دمیتری مدودیف که از سال 2008 تا 2012 میلادی رئیس‌جمهور روسیه بود،‌ سیاستمدار نبود بلکه رئیس‌دفتر پوتین بود که برای عدم نقض قانون اساسی بر اثر تداوم ریاست پوتین برای سومین دوره، بر سر کار آمد.

حزب پوتین با نام «روسیه متحد» قدرت برتر در این کشور است و 238 کرسی از 450 کرسی دوما را در اختیار دارد. قدرت داخلی این حزب، با ارسال نیروی نظامی توسط پوتین برای سرکوب جدایی‌طلبان چچن اوج گرفت. وی که در آن زمان (1999 میلادی) نخست‌وزیر روسیه بود، حزبی را تشکیل داده بود که توانست در انتخابات پارلمانی با آرای حزب کمونیست روسیه همآوردی کند. روس‌ها احیای مجدد قدرت روسیه را در برنامه‌ها و عملکرد پوتین حس کردند.


{$sepehr_media_1226470_400_300}

گزارش پرس‌تی‌وی نشان می‌دهد روسیه و اروپای غربی چگونه با اهرم گاز در منازعه اوکراین بازی می‌کنند
دانلود

زاده لنینگراد در سال 1952، خانواده متوسطی داشت. در نوجوانی به ورزش جودو روی آورد و حالا رو در روی ابرقدرت‌های بلوک غرب ایستاده است. تأسیس شبکه راشاتودی در سال 2005 میلادی، عرصه جدیدی را برای زورآزمایی با بلوک غرب گشود و ابتکاراتی در جنگ اطلاعاتی و ترکیبی روسیه، دست آمریکا و اتحادیه اروپا را در اوکراین بست. تصرف شبه‌جزیره کریمه در پاسخ به دخالت آمریکا در محیط امنیتی این کشور و به نتیجه‌رساندن برنامه خودمختاری‌طلبانه در شرق اوکراین، نشان داد پوتین سازماندهی خوبی به دولت روسیه برای مقابله قدرتمند و نبرد همزمان در عرصه‌های مختلف داده است. موفقیت نسبی در برابر تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا و ایالات متحده پس از ورود ارتش روسیه به کریمه برقرار کردند (تا جایی‌ که روسیه را از گروه 8 کشور صنعتی جهان خط زدند) و دراختیارداشتن اهرم اثرگذار گاز که از طریق اوکراین در اختیار کشورهای اروپایی قرار می‌گیرد، قدرت روسیه را در عرصه سیاست خارجی تثبیت کرده است. یکی از آخرین موارد، فوریه سال جاری میلادی بود که در بحبوحه نزاع با اتحادیه اروپا بر سر اوکراین، روسیه تهدید به قطع گاز کشورهای اروپایی کرد. شرکت گازپروم روسیه هر ساله حدود 150 میلیارد متر مکعب گاز به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر می‌کند.

آسیای مرکزی یکی دیگر از مناطق نفوذ روسیه است که نمونه آن، استقرار پایگاه فضایی روسیه در بایکونور قزاقستان است. آخرین برنامه روسیه در گسترش قدرت بین‌المللی خود، مبارزه با داعش در سوریه است.


منابع:

http://www.forbes.com/powerful-people/list/#tab:overall
http://eng.putin.kremlin.ru/bio
https://www.rt.com/about-us
http://databank.worldbank.org/data/download/GDP.pdf
https://www.wilsoncenter.org/publication/russias-party-problem-united-russia-putin-and-the-fate-democracy-russia
http://www.independent.co.uk/news/world/europe/putins-gas-threat-what-happens-if-russia-cuts-the-gas-to-europe-10074294.html

http://www.dw.com/fa-ir/%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%86%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%A8%D8%B3-%D8%A2%D9%86%DA%AF%D9%84%D8%A7-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DA%A9-%D8%A7%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%85%D8%A7-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA/a-18830236



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 109
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • کاپیتان ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 2
    مردشورتونو ببره با عکس و فکرتون چیزی که در میدان عمل وجود داره اینه که امام خامنه ای لب تر کنه دنیا رو آتیش میزنم اونوقت میفهمید قدرت دست کیه
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 2
    متاسفم براي سايت انقلابي مشرق كه پوتين رو قدرتمندترين مرد جهان مي نامد خيلي خيلي افسوس از اين جهالت اگه نمي دانيد بدانيد قدرتمندترين مرد جهان حضرت بقيه الله اعظم روحي الفدا و نايب بر حقش امام خامنه اي مي باشد قدرتمندترين مرد جهان سرباز نايب امام زمان قاسم سليماني ست نه يك فردي همچون پوتين اين يك فريبيست كه اذهان جهان را از قدرت ايران غافل كنند و باشبيه سازي قدرت اسلام را پنهان كنند لطفا اين خبر مزخرف برداريد
  • مجید ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    اولین مرد قدرتمند جهان که آقا صاحب زمان هست دومی هم رهبر عزیزمون که با این همه مشکلات و دشمنی و سعی در هدایت ایران باز هم ایران قدرتمنده
  • مصطفی ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    1 0
    مشکل اینه که امام خامنه ای اذن جهاد نداده که به جهانینان قدرتش رو نشون بدیم آقامون بی مثاله حیفه با مشتی آدم ... مقایسه بشه و تو یه لیست باشه
  • ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    1 0
    پوتین یک سیاستمدار خبره است
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    3 0
    چرا پوتین همچنان قدرتمندترین مرد جهان است؟.... چون پوتین است نه دمپایی ابری
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    چهره سر افکنده اوباما تو عکس اول چقدر خنده داره.
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    روسیه کشور فرصت طلبی هست که از روی همه عبور کرده و دیگران را نردبان میکند!!!!
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    نظر من کو؟؟؟
  • علی ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    پوتین مساوی با روباه مکار
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    1 0
    واقعا مرده
  • محمد ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    2 0
    با سلام واقعا پوتین مرد بزرگ و قدرتمندی است درود بر او
  • یاور ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    1 0
    بنظر من پوتین سیساتمدار خوب و با قدرتی هست اما در مورد تحلیل بنیاد فوربز: با کمی تامل متوجه میشویم که این تحلیل سعی کرده است با ضعیف نشان دادن اوباما نسبت به پوتین اعتماد خواننده را به خودش جلب کند. چر؟ برای اینکه همه ما میدونیم که با توجه به امکانات کشور ما رهبر ایران یکی از قدرتمندترین رهبران جهان است که مردم خیلی دوستش دارند اما این بنیاد مغرض، رهبر فرزانه و قدرتمند ایران عزیزمان را بعد از ملک سلمان روانی و اولاند دیوانه و خیلی های دیگر قرار داده است. و اما در مورد مشرق نیوز: متاسفانه چند صباحی است که گزارشهای خوبی را در سایت نقل قول میکنید کاش قبلا خودتون مطالعه بفرمائید و بعد اقدام به انتشار بکنید و یا حداقل کاری که میکنید این باشه که خودتون یک تحلیل در مورد اینجور گزارشها زیرش بنویسید.
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    همين كه مجبور شده‌اند اسم حضرت آقا را جزو 20 نفر بياورند، يعني دشمنان ديگر نمي توانند قدرت ايشان را سانسور كنند. هرچند نفوزذ ايشان بالاتر از رتبه اي است كه آنها فرض ميكنند
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    والسلام؛ آفرین
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    فدایی امام سید علی خامنه ای
  • مسعودشینی ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    به نظر بنده قدر تمندترین مرد جهان کسی است که بر دلها حکومت می کند وبا یک اشاره دست مبارکش بسیج ملیونی شکل می گیرد پس منتظر بمانید تا روزی که اذن جهاد صادر شود
  • احسان ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    رهبر ما رو تو رتبه ی 18 قرار داده!!!1رهبر ما اول اول هستن نمیخوای قبول نکن یک نمونه ی قدرت رهبری ایران عربستان رو سر جاش نشوند و و ترسیدند پاسخ ایران سخت و خشن خواهد بود همین ضمنا این پادشاه ملعون عربستان تو رتبه ی 14 هست!!!!هاهاهاهااه چه طور شد اونوقت؟!
  • علی اصغر سهرابفر ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    بنام خداوند یکتا با احترام ، متاسفانه این یک واقعیت است که پوتین یک ریس جمهور بسیار قدرتمند است اما دلیل قدرت این آقا ضعیف بودن ماست نه قدرتمند بودن او .
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    رده بندی که رهبر ایران قدرتش کمتر از رهبر عربستان باشه چه جای بحث داره؟! واقعا دنبال چی میگردید دوستان ما در سایت مشرق؟
  • قاسم خوشنویس ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    اول قدرت ، قدرت لایزال الهیست ؛دوم قدرت اولیا الله سوم شهدا ، یه روز فرزندم بسیار بیمار شده بود اونو پیش متخصص اطفال بردم دارو تجویز کرد اما پس از چند روز اثر ی نداشت و همچنان فرزندم بیمار و بی رمق و بیحال ، دوباره بردم متخصص و اینبار دارو را تغییر داد و اثر نکرد چون به قدرت دکتر ایمان داشتم و فوق تخصصها هم همونی رو میگفتند که این دکتر میگفت برای بار آخر بردم دکتر و هیچ تاثیری نداشت ،درمانده بودم چه کنم ، تصویر سردار شهید سید محمد صادق دشتی در ماشینم بود به خانم گفتم شهدا شاهد و ناظر بر اعمال ماهستند این طفل رو بکش به این تصویر شفای اونو از شهید دشتی بگیریم به روح شهید قسم 30 دقیقه بعد گویی این طفل مریض نبوده و در خانه به جست و خیز پرداخت ، اشک در چشمانم حلقه زده بود این سردار شهید بزرگوار در آبادان در سال 64 به شهادت رسید رفقای این شهید به زور اونو با لباس خاکی با ترفند هایی به منزل میرسوندن تا دیداری تازه کنه وگر نه هیچوقت حاضر نبود بیاد مرخصی همیشه میگفت من جاروکش جبهه ها هستم و تفاوتی بین خودش و بسیجی ها قائل نمیشد شادی روحش صلوات
  • محمد ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    جااااااااااااااااااااااان سلمان نفر 14؟ آقا 18؟ پس بگو به خاطر همین بود که وقتی آقا فرمود اگه عربستان نشینه سرجاش مینشونیمش پوشک بزرگسالان تو عربستان قحط شد!!!!!!!!!!!!!!
  • محمد ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 1
    میشه کسایی که منفی دادن یک نمونه از قدرت نمایی این سلمان و بیل گیتس و پاپ و بقیه رو مقابل ایران بگن؟
  • محمد ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 1
    میشه قدرت رو تعریف کنید؟ تا بدونیم قدرت پاپ کجاشه؟
  • ناشناس ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    1 0
    واقعا برای مشرق متاسفم !
  • ناشناس ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    واقعا برای مشرق متاسفم !
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    افرین
  • ناشناس ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    واقعا برای مشرق متاسفم !
  • زمان ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    مااصلا علاقه ای نداریم که تصویرحضرت آقاکنارتصویراین جانی ها باشه
  • ناشناس ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    اگر آنها امام خامنه ای را قدرتمند ترین مرد انتخاب کنند یعنی به قدرت اسلام اعتراف کردند اما آنها این را نمی خواهند
  • یک دوست ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    چون پوتین رئیس جمهور خوبی برای ملت روسیه ومردمش از ایشان راضی هستند این میشود قدرت که ملت با تو و پشت تو باشند
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    2 0
    براخودتون متاسف باشين كه نه كمترين مطالعه اي دارين نه چيزي سرتون ميشه زودم جوگيرميشين وامام زمان وشهداو..... رو باهرچيزي تواين دنيامقايسه ميكنيد واقعاجاي تاسف داره بااين سطح شعوربعضيا.
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    رییس جمهور روسیه قدرتمند ترین نیست . در زمان ریاستش اوکراین از روسیه جدا شد . این قدرت است ؟ قدرت رییس جمهور امریکا بیشتر است جون برای اولین بار موفق شد مذاکره و توافق با ایران را انجام بدهد .
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    اينكه پوتين با اهرم گاز با اروپا بازي ميكنه به خاطر ملت شريف ايران هست كه به خاطر تحريمها نميتواد گاز استخراج و به كشورهاي اروپايي صادر كند.شما مطمئن باشيد همين حالا هم پوتين با گرفتن امتياز گاز جنوب از ايران در مسئله سوريه دخالت نظامي كرده.حداقلش اينه كه به ايران گفته حق صادرات گاز به اروپا رو نداري. قابل توجه برادراني كه جديدا عاشق برادر پوتين شدند
  • ناشناس ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    اینها از اسلام می ترسند به خاطر همین پاپ چهارم است وامام خامنه ای هجدهم !
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    و ما از این فرصت رابطه بهترین استفاده را خواهیم برد
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    خخخخخ
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    :| الان باید بخندیم
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    اون انگلیس بود داداش
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    البته نه بر اساس این امار ارائه شده
  • کریمی ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    1 0
    ای جانم
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    پس قدرتمند است!
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    من هم
  • علیخانی ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    هر چیزی رو که نباید منتشر کرد مشرق
  • دانشجو ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    این آمار اصلا قابل اعتنا نیست چون بر اساس معیار های اونهاست نه ما
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    حالم از مرکل و اوباما به هم میخوره
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    و البته زرنگ
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    رفت پیش نظر من :|
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    این گزارش برای نگارنده با معیار های خودش اعتبار دارد
  • مجیدی ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    قدرتمند ترین مرد جهان؟!؟!؟ پوتین؟!
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    احسنت قدرت افراد در این مواقع مشخص میشه نه اینجاهایی که این گزارش گفته
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    من همیشه برام سوال بوده نقش پاپ دقیقا در جهان چیست؟چه اثری بر جهان پیرامون خود میذاره!؟
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    احسنت
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    دمپایی ابری خوب بود خخخخخخخخ
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    مشرق براش عادیه این چیزا...
  • حسن ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    ایول خوب گفتی
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    پوتین به واسطه کشور پهناور و ثروتهای روسیه و قدرت صنعتی و علمی بازمانده از ابرقدرت پیشین یعنی شوروی خود را مطرح کرده. وگرنه سیاستمداری نیست که دنیا را بچرخاند. همین که تمام کشورهای بلوک شرق الان جزو سلطه آمریکا هستند و فقط سوریه مانده، نشان میدهد اصلا هم قوی نیست. در مقابل باید به واقع رهبری عزیز را از بیشتر این افراد بالاتر دانست. چرا که علاوه بر دستاوردهای فراوان، صلح و ارامش در میان کشورهای منطقه که همه غرق در تروریسم هستند، پیشرفتها در میان سخت ترین تحریمها، می شود گفت، زمینه های دیگری برای قدرت و برتری بوده که به لحاظ تقوا و دینداری در آن وارد نشده است. همانطور که مولا علی فرمود اگر تقوی نبود من از معاویه زیرک تر بودم. افرادی مثل پاپ کورن در این لیست که حتی نتوانسته حرمت سقط جنین را بین مسیحیان بقبولاند، واقعا جای تعجب دارد. دوستانی که در اعتراض به این رده بندی، ادعای به آتش کشیدن جهان را دارند لطفا از کپسول آتشنشانی استفاده کنند و کمی آرام باشند. قرار نیست همه را بکشیم و با همه دشمن باشیم. قدرت به کشتار و نابودی نیست. در این صورت چین و آمریکا رده اول خواهند بود.
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    رؤسای جمهور امریکا همیشه قدرتمند ترین بودند البته در جنایت و کشتار انسانها
  • جوان چهارمحالی ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    سلام دوستان. چرا با تعصب و. کورکورانه دارید نظر میدید. این همه با تعصب و الکی حرف نزنید. کشورهایی که رتبه شان بالاتر از کشور ماست وسعت و ثروت و اقتصاد و ... قوی تری دارند.
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    نظر دیگه ای داری؟
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    از پوتین خوشم میاد چون این امریکایی های ... رو سر جاشون نشونده مشرق سانسور نکن
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    کا گ ب الان کجاست؟!
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    دقیقا همین طوره
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    چون جهان بی در و پیکر شده .
  • علی ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    بد نیست اینم بدونیم: در سفر پوتین به ايران، با توجه به توضيحاتي که مسولان تشريفات روسيه درباره ي مقام معظم رهبري و جايگاه ولايت فقيه در جمهوري اسلامي به وي داده بودند، وي در طول مسير خود از فرودگاه تا مکان استقرار خود، مدام مي پرسيد که من چگونه بايد رفتار کنم؟ وقت ملاقات من با ايشان در چه زماني است و ايشان را چگونه بايد خطاب کنم؟ اين اضطراب پوتين تا حدي بوده است که حتي درخواست مي کند که اگر در ملاقات با مقام معظم رهبري عرف بر اين است که کفشها را در آورند، همين طور عمل نمايد. ولاديمير پوتين که هيچ تعلق مذهبي نداشته و شخصي لائيک به شمار مي رود، پس از ديدار با رهبر انقلاب مي گويد: با عنايات به مطالعاتي که من درباره ي مسيح داشته ام، در ملاقات با رهبر ايران، تمام ويژگي هاي نوشته شده براي مسيح را در آيت الله خامنه اي ديدم و برايم متجلي شد. وي ادامه داده است: حکيم بزرگي در ايران نشسته است که به ذهن من خطور نمي کرد او تا به اين حد همه جانبه نگر باشد.
  • عرب خوزستانی ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    به نظر من پوتین قوی نیست اگه من ریس جمهور روسیه بودم حکمای ال سعود وهابی رو با خاک یکسان میکردم قول میدم پشت قضیه تروریستی هوا پیما روسیه که تو مصر سقوط کرد عربستان و پسرش داعش همدست هستند السیسی که از دلار عربستان دستور میگیره
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    درود
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    اره دقیقا
  • ساره ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    خجالت بکش چرا مسخره می کنی؟؟
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    دمپایی ابری یا چکمه به هر حال نتایج رو می بینی دیگه
  • مسی خطر ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    روس خیلی خوشتیپه کله ی کچلش هم چیزی از ارزش ها کم نمی کنه
  • بید ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    نظرت خیلی مهم بوده حالا؟؟؟
  • سیروس ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    مُرده؟ مَرده؟ مِرده؟ کدامیک؟؟
  • بیژن ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    اره افرین
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    ایول برادر
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    یه خورده احساسات خودت رو کنترل کن اتیش خیلی چیز بدیه
  • مسی خطر ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    افرین قاسم
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    20
  • محسن ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    منم همینطور
  • محمد رضا ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    مردم ایارن اکثرا بدون توجه و درک مطلب نر میدند... نمونش همین کامنت هست... دو ست عزیز مطلب سایت مشرق برگرفته از مطالب بنیاد فوربز هست... این رو اونها نوشتند نه مشرق...مشرق فقط تو سایت خودش درج کرده... در اسلام این مطلب هست که : ما با دشمن دشمنانمان همکاری و با دوست دشمنانان مبارزه می کنیم! هر وقت مطلبی در خصوص روسیه درج میشه یه عده میاند و می گند که چرا روس پرستید و فلان و بهمان...نه عزیزان...بحث سر این هست که ما با روس ها بر سر مسایلی منافع مشترک داریم! با این اوضاع تحریمها و جنگها و وضع بد غرب اسیا بهترین کار استفاده از این فرصت است...وگرنه همه می دانیم که هر کشوری به دنبال منافع خودش هست!
  • اسفندیار ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 1
    فقط احمدی نژاد
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 1
    احسنت ... حق گفتی علی آقا
  • محمد ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    میشه یکی از کسایی که منفی داده محبت کنه بگه قدرت پاپ کجاشه؟ ای کاش چند تا سفر به کشورای اروپایی داشتید تا به رابطه پاپ و مردم بیشتر پی ببرید
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    خب عزیز به جای منفی جوابشو بده چقد تو ....فهمی
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    جوان جان میشه بگی قدرت پاپ کجاس؟ قدرت سلمان ... چرا بیشتر از آقای خامنه ایه خودمونیم یه کم مرد باشید
  • حسين ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    منهم با علي اقا موافقم قدرتمند ترين فرد دنيا مقام معظم رهبري است كه حتي پوتين در مورد چگونگي مواجه اش با معظم له دست پاچه بوده است
  • اسفندیار ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 2
    وقت است به ملک که کرامت باز اید محمود کبیر به سلامت باز اید
  • حسین ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    عشق فقط امام خامنه ای
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    خدا پشت و پناهت
  • کاپیتان ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    :)
  • کاپیتان ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    ای به قربان تو!!! جانا سخن از زبان ما میگویی!!!
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    پوتین با همین فرمون پیش بره تجزیه دیگری شاهد خواهد بود شوروی سابق!!!
  • ناشناس ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    شبه جزیره کریمه ؟ شرق اوکراین ؟ قسمتی از گرجستان ؟ اینا رو ندیدی که دوباره وصل شدن به روسیه مگه نه ؟
  • ناشناس ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    نه پس لابد اوبامای بوزینه قویه ؟
  • ناشناس ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    خب عزیزم شما سیاست نداشتی که آل سعود و وهابی رو به خاک یکسان میکردی . ایشون سیاستمداره که میدونه کی و کجا باید چه کاری رو انجام بده که بهترین نتیجه نصیبش بشه .
  • ناشناس ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    الان اونایی که منفی دادن فازشون چیه دقیقا ؟ جزو اونهایی هستید که سر جاشون نشونده یا آمریکایی هستید یا موافق سانسورید ؟ دقیقا چی ؟
  • ناشناس ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    نمیدونم منظورت با کی بود ولی این آمار مال یه منبع خارجیه نه سایت ایرانی . فقط اعلام خبر بود وگرنه این افرادی که نام بردی اصلا قابل قیاس با این موجودات نیستند .
  • ناشناس ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    موندم خود آلمانیها اوقشون نمیگیره یه زنی مثل این همه کارشونه ؟
  • ناشناس ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    خب بابا . پنجاه بار گفتی . ریپیتت گیر کرده ؟
  • علیرضا ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    به نظر من (به عنوان یک بی طرف - بدون وابستگی و علاقه به شخص خاصی)، قدرتمندترین فرد جهان در حال حاضر آقای خامنه ایه ... تنها رهبری در جهان که ((فدایی)) به معنای واقعیه کلمه داره، یعنی سربازان و پیروانی داره که حتی حاضرن جونشون رو فدا کنن در خدمت این شخص و خط فکری و راه این شخص ... و هیچکدوم از افرادی که تو لیست بالا هستن چنین گستردگی و چنین ویژگی ای رو ندارن... ممکنه آقای اوباما و پوتین سران دو قطب قدرت جهان باشن امّا از نظر محتوایی فقط یک شخص هستن و هیچ پشتوانه فکری و جهان بینی گسترده ای برای این اشخاص موجود نیست ... امّا فدائیان رهبر ایران ولواینکه فدایی شخص رهبر هستن، در عمق مطلب و ب واقع فدایی و پیروئه یک خط فکری و یک ایدئولوژی هستن... یعنی اسلام-شیعه ... هر عقل سلیمی که معنی کلمه قدرت رو بدونه، به راحتی تشخیص میده قدرتمندترین فرد جهان در حال حاضر کیه...
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    زنده باد حرف حقو زدی
  • ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    من از همینجا تحلیل فوبرز رو رد و ترتیب واقعی رو اعلام میکنم 1-امام زمان ارواحنا فدا 2-امام خامنه ای 3-حاج قاسم سلیمانی از مشرق بعید نیست اینم منتشر نکنه مشرق است دیگر....
  • ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    درود بر ژنرال ولادیمیر پوتین کبیــر که پوزه نجس امپریالیسم سرمایه داری را به خاک مالید.
  • نینجا ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    خود پوتین گفته من مسیح را ندیدم،اما تعاریف او را در انجیل شنیده وخوانده ام ،من مسیح را در رهبری ایران دیده ام ای کاش مشرق یه تحلیلی رو مینوشت حرفای بقیه یه سیاستمدارارودر باره آقا مینوشت عید نیست مشرق اینو تایید نکنه از10 تا نظرم فقط این تایید کرد (لایک) مشرق است دیگر...
  • سید دکتر محمود ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    از کی ژنرال شده؟
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    جوگیرها
  • رضا ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    سخنرانی پاپ باعث شد خیلی ها مقاومت رو جلوی مهاجر پذیری کنار بزارند و با اغوش باز به استقبالشون برند
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    0 0
    در قبضه قدرت پوتین . بابا پوتینه لامصب ، دمپایی ابری که نیست
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    0 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس