کد خبر 494906
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

دولت روسیه قانون اهدای "مشروط" یک هکتار زمین به هر یک از شهروندان روسیه در مناطق واقع در شرق دور این کشور را به تصویب رساند.

به گزارش مشرق، وزارت رشد و توسعه مناطق شرق دور روسیه اعلام کرد: مساحت مجموعه زمین درنظر گرفته شده برای اهدا به شهروندان، بیش از 614 میلیون هکتار است که 147 میلیون هکتار آن قابل سکونت و یا رشد و توسعه اقتصادی است.

این قانون اعطای زمین در مناطق یاد شده به اتباع خارجی را ممنوع اعلام کرده است.

وزارتخانه مزبور اعطای یک هکتار زمین به شهروندان روسیه را منوط به آن دانست که فرد داوطلب ظرف 5 سال، زمین اعطایی را اصلاح کرده و در آن دستکم یک واحد مسکونی بنا کرده و یا یک پروژه کاری راه اندازی کند.

شهروند روس در صورت تحقق شرایط یاد شده می تواند قطعه زمین اهدایی را به عنوان ملک شخصی به نام خود ثبت کند.

کارشناسان معتقدند یک هکتار زمین برای راه اندازی یک پروژه فعال در زمینه کشاورزی کافی نیست، اما در آن می توان خانه های پلاستیکی و یا پرورش مرغ و یا کارگاه چوب بری راه اندازی کرد. صاحبان این زمین ها همچنین می توانند در آنها مغازه و یا قهوه خانه ایجاد کنند.

یادآور می شود که این زمین ها دستکم ده کیلومتر با شهرهای دارای 50 هزار نفر جمعیت؛ و بیست کیلومتر با شهرهای بالغ بر 300 هزار نفر جمعیت فاصله خواهد شد.

نظرسنجی به عمل آمده در ماه ژوئن گذشته توسط مرکز تحقیقات روسیه نشان می دهد که 20 درصد افراد شرکت کننده در این نظرسنجی از فرصت دستیابی به یک قطعه زمین در منطقه شرق روسیه استقبال کرده اند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    این همان طرح احمدی نژاد است که مسخره میکردند
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در کوهسار این شهرستان خبر داد
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    فرماندار ساوجبلاغ از 317 مورد قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در یک سال و 7 ماه گذشته در این شهرستان با هدف حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از قطعه بندی اراضی کشاورزی به منظور ساخت ویلاهای گران قیمت و خانه باغ ها با انگیزه های سودجویانه خبر داد.
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    1 0
    دولت باید واگذاری زمین به جوانان که قبلا از طریق زمین شهری انجام میشد دوباره فعال کنه تا مردم از شر انبوه سازان خلاص بشن
  • هما ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 1
    مرغ همسایه غازه
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 1
    خوب هنوزم مسخرس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس