کد خبر 494564
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۹

چین به تازگی موشکی را آزمایش کرده که به گفته تحلیل گران دفاعی غربی از جمله آمریکا برای نابود کردن ماهواره ها طراحی و ساخته شده است.

به گزارش مشرق و به نقل از رویترز، چین روز سی ام اکتبر موشک جدید دانگ ننگ -3 را از مجتمع آزمایش موشکی کورلا پرتاب کرد.
 
این آزمایش ، هشتمین پرتاب آزمایشی چین از سال 2005 تاکنون است. نگرانی بین المللی درباره برنامه موشکی ضد ماهواره ی چین از سال 2007 شدت گرفت . در آن سال ، پکن ماهواره هواشناسی از کار افتاده ای را با موشک هدف قرار داد و نابود کرد. تا با امروز هم تکه پاره های آن ماهواره در فضای جو زمین وجود دارند.
 
تحلیلگر بیل گرتز می نویسد موشک دانگ ننگ جدید همچون نمونه پیشین خود موشک دانگ ننگ -2 برای از بین بردن ماهواره ها طراحی شده است. این در حالی است که چین تاکید دارد این موشک ها فقط برای دفاع هستند و برای رهگیری موشک های بالستیکی که به سمت چین شلیک می شود کاربرد دارند و نه برای نابود کردن ماهواره ها.
 
نمونه قدیمی تر موشک دانگ ننگ -2 موشکی سه مرحله ای بود که با استفاده از پرتابگر ماهواره شلیک می شد و کلاهکی متحرک داشت.
 
موشک دانگ ننگ -3 شاید نمونه اصلاح شده موشک دانگ ننگ -2 و یا طرحی کاملا نو باشد. کنگره آمریکا در گزارشی گفته است موشک های ضد ماهواره ی چین فقط می توانند در مسیرهای از پیش تعیین شده به پرواز درآیند و فقط ماهواره هایی را هدف قرار می دهند که در آسمان چین پرواز می کنند. در این گزارش همچنین آمده است چین دارد با نسبت دادن این آزمایش ها به نام آزمایش های رهگیری موشک زمینی ، هدف اصلی خود را از طراحی این موشک ها پنهان می کند.
در ماه مه سال 2013 میلادی ، یک فروند موشک دانگ ننگ -2 تقریبا به مدار ژئوسینکرونوس واقع در 36 هزار کیلومتری زمین رسید و ماهواره های اطلاعاتی و ناوبری را تهدید کرد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس