کد خبر 480263
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

نماینده «مرکز بین‌المللی تولیدات بیروت» با اشاره به بازتاب‌های اکران «شاهزاده روم» در لبنان گفت: لبنانی‌ها مشتاق به کار مشترک سینمایی و تلویزیونی با ایران هستند.

 به گزارش مشرق، احمد زین‌الدین نماینده «مرکز بین‌المللی تولیدات بیروت» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس درباره فعالیت‌های این مرکز گفت: ده سال است که این مرکز به کار تولید فیلم و سریال مشغول است که همه آنها به نوعی درباره مقاومت در لبنان بوده و ده‌ها کار در این موضوع در این مرکز ساخته شد که از جمله آنها سریال الغالبون، سریال «رستاخیز تفنگ‌ها» و سریال‌های در مسیر یاسمین و نمک‌ خاک است و همچنین برخی کارهای انیمیشن چون شاهزاده روم و همچنین فیلم‌های مستند مثل «ایران و آمریکا» از دیگر تولیدات این مرکز است.

وی افزود: سریال‌های مشترک لبنانی ـ سوری نیز تولید کرده‌ایم که از جامعه و مشکلات آن می‌گوید و کارهای ویژه درباره زیست مقاومت داریم و همچنین کارهای علمی داریم که از اختراعات و... سخن می‌گوید و همچنین مستندهایی درباره مناسک و روحانیات حج داریم.

زین‌الدین با اشاره به آخرین تولید مشترک این شرکت و ایران تاکید کرد: شاهزاده روم، آخرین کار مشترک ما با ایران است که توسط یک شرکت ایرانی ساخته شده و کارهای مشترک ایران و لبنانی در این بین دنبال می‌شود.

وی افزود: ما در لبنان با ایران کارهای مشترک زیادی انجام داده‌ایم و می‌دهیم و این اشتیاق وجود دارد و ما و ملت ایران و شرکت‌های ایران یکی هستیم و ما از هر شرکت ایرانی که به دنبال همکاری باشد استقبال می‌کنیم و اگر ببینیم که شرکت ایرانی تولیدات خوبی دارد، ما به سراغ آنهایی می‌رویم و می‌گوییم که به دنبال همکاری هستیم.

نماینده «مرکز بین‌المللی تولیدات بیروت» همچنین با اشاره به اکران فیلم سینمایی انیمیشن «شاهزاده روم» در سینماهای لبنان تصریح کرد: نسبت مشاهده این فیلم در سالن‌های لبنان نسبت خوبی بود؛ چه اینکه این فیلم در 7 سالن سینمایی در بیروت، در جنوب و همچنین در منطقه بقاع اکران شد و حضور مردم خوب بود و نسبت حضور کودکان به‌دلیل اینکه این فیلم داستانی برای کودکان داشت که به طریق خوبی ارائه شده، بیش‌تر بود.

وی افزود: فیلم همچنین مورد نقد و بررسی رسانه‌ها و روزنامه‌ها قرار گرفت و عنوان کردند این کار زیباست و اولین کار از این نوع در لبنان است و در کنار روزنامه‌ها، مصاحبه‌های تلویزیونی زیادی هم انجام شد و سایت‌های خبری هم به آن پرداختند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس