یک کارگردان سینما گفت: جنایت‌های آل سعود در جهان اسلام روی اسرائیل را سفید کرده؛ در این میان فاجعه منا اتفاق ناگوار دیگری بود که توسط این قوم رخ داده است.

به گزارش مشرق، جمال شورجه، کارگردان سینما و تلویزیون درباره فاجعه رخ داده در منا چنین اظهار نظر کرد: آنچه در منا رخ داد حادثه‌ای بسیار تلخ برای تمامی مسلمانان است که در جوار خانه امن خداوند روی داده؛ اتفاقی که به وضوح به خاطر بی‌کفایتی و بی‌تدبیری آل سعود به وجود آمده است، البته آنها با تبلیغات گسترده خود می‌خواهند به نوعی فرافکنی کنند و تقصیر این کار را بر گردن حجاج بیندازند، اما دنیا می‌داند که در فاجعه چه کسی مقصر است.

وی افزود: در مقابل این توجیهات وقیحانه آل سعود باید گفت، مگر سال‌های گذشته همین اندازه جمعیت در مراسم حضور نداشت؟ پس چرا در آن سال‌ها اتفاقی رخ نمی‌داد؟ پاسخ این سوال به خوبی نشان می‌دهد که بی‌تدبیری و بی‌خردی آل سعود تنها دلیل این فاجعه است. این شاهزاده‌های آل سعود با محدود کردن حلقه مراسم شرایطی به وجود آوردند تا این اتفاق به وجود آید.

این کارگردان ادامه داد: در تصاویری که از تلویزیون نشان داده شد، یکی از شاهزاده‌های سعودی با اسکورت خود می‌خواست رمی جمرات کند که این اتفاق باعث شده، حلقه زائران کوچک‌تر شود. نکته جالب اینجاست که شاهزاده سعوی برای سنگ زدن به شیطان نمی‌رفت، بلکه در حقیقت می‌رفت که با شیطان دست دهد، اما افسوس که سال‌هاست مراسم حج توسط حکام بی‌لیاقتی اداره می‌شود که هیچ کفایتی در انجام کارشان ندارند.

پرونده آل سعود پر از اقدامات جنایت‌بار است

شورجه با بیان این‌که این قبیل جنایت‌ها در پرونده آل سعود بسیار است، گفت: سال 66 نیز عربستان سعودی تعداد زیادی از حجاج ایرانی را در مراسم حج کشت و باعث شد خون بسیاری روی زمین ریخته شود. برای همین مسئولان باید با جدیت پیگیر این موضوع باشند تا عربستان مسئولیت این فاجعه را بپذیرد و در کلامی، همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند بهای آن را بپردازد.

سخنگوی سابق شورای عالی سینما، رسالت دیگر کشورهای مسلمان در مواجه با این فاجعه را چنین توصیف کرد: کنفرانس اسلامی و جهان اسلامی باید برای این فاجعه‌ای که رخ داده، فکری جدی بکنند. برای مثال شورای در نظر گرفته شود تا مناسک حج توسط آنها رهبری و هدایت شود.

وی به مسئولان توصیه کرد: مسئولان حکومتی همانند مقام معظم رهبری باید در قدم اول خود را انقلابی بدانند، چون اگر این تصور را داشته باشند که سیاستمدار هستند، مطمئناً با تسامح و تساهل با چنین اتفاقی مواجهه خواهند داشت. البته این را هم متذکر شوم که می‌توان هم انقلابی بود هم اینکه سیاستمدارانه عمل کرد. نکته دیگر این‌که آل سعود تا به امر چند بار نسبت به کشورمان دشمنی کرده‌ است، بنابراین با چنین افرادی نمی‌توان با دست دادن و مذاکره به نتیجه رسید.

آل سعود روی اسرائیل را سفید کرده است

شورجه تاکید کرد: آل سعود روی اسرائیل را سفید کرده‌ است. قومی که فرزندی نامشروع به نام داعش دارد و هر روز این فرزند ناخلف در دنیای اسلام دست به جنایت می‌زند. در ضمن حملات وحشیانه عربستان به یمن هر روزه کودکان و زنان بسیاری را شهید می‌کند. با این قوم منحوس آیا می‌توان مذاکره کرد؟

وی درباره رسالت سینماگران هم چنین توضیح داد: حداقل کاری که سینماگران در قبال این فاجعه می‌توانند انجام دهند، دادن بیانیه‌ای است تا به واسطه آن جنایت این نابخردان محکوم شمرده شود، البته در این میان اگر فیلمسازان این امکان را داشته باشند که در قالب مستند جنایت آل سعود را فاش کنند قدمی مهم در این میان برداشته‌اند.

شورجه در پاسخ به سوال پایانی مبنی بر این‌که آیا اعتقادی به اینکه فاجعه منا اقدامی برنامه‌ریزی شده از سوی آل سعود بوده است دارید یا خیر؟ تصریح کرد: این قبیل فاجعه‌ها معمولاً از طرف حکومت روی می‌دهد که روح ضد شیعی آنان برای همه آشکار است و همه می‌دانند که گروهک دست پرورده آنان چه جنایاتی در سراسر جهان انجام می‌دهند، برای همین بعید نیست که چنین اتفاقاتی نیز عالمانه رخ داده باشد. این شک زمانی جدی‌تر می‌شود که بدانیم آنها به مسئولان امدادرسانی ما اجازه ورود به عربستان را صادر نمی‌کنند، زیرا وحشت دارند آنچه که در آنجا رخ داده برای مردم جهان، فاش شود.


منبع: ایکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس