کد خبر 490758
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

اکران انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» طی مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پردیس سینمایی آزادی آغاز شد.

به گزارش مشرق، محمود واعظی طی سخنانی در این مراسم تصریح کرد: اگر هنرمندانی داشته باشیم که بتوانند هنر را با تکنولوژی تلفیق کنند، قطعا حرف‌های زیادی داریم که می‌توانیم در دنیا بزنیم.

وی ادامه داد: در دنیای امروز، تکنولوژی در خدمت همه کارها قرار گرفته است و این باعث می‌شود که بسیاری از کارهایی که پیش از این هم زمان‌بر بودند و هم هزینه‌بر، به کارهایی تبدیل شوند که از طریق فناوری منظور خود را راحت‌تر به مخاطب منتقل می‌کنند.

وزیر ارتباطات افزود: در دنیای امروز توجه مردم بیشتر معطوف به این است که پیام‌هایشان را از طریق فیلم یا عکس دریافت کنند و این فقط در ایران نیست بلکه در همه جای دنیا ذائقه‌ها تغییر کرده است.

واعظی با اشاره به انیمیشن «شاهزاده روم» اظهار کرد: امیدواریم که این انیمیشن شروع یک کار خوب باشد و این کمپینی که امروز به راه می‌افتد، با پشتوانه حضرت ولی‌عصر (عج) موفق عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته تمامی انیمیشن‌هایی که ساخته می‌شد بسیار کوتاه بود ولی امروز انیمیشنی ساخته شده است که به قصه‌ای جهت‌دار و هدف‌دار پرداخته است و این جای تشکر دارد.

وزیر ارتباطات در پایان تصریح کرد: من وظیفه خود می‌دانم که از تمامی دست‌اندرکارانی که در این پانزده شانزده ماه روی این انیمیشن کار کرده‌اند، تشکر کنم و امیدوارم که زمینه‌ای شود برای کارهای بیشتر.

حامد جعفری تهیه کننده انیمیشن «شاهزاده روم» نیز طی سخنانی در این مراسم، توضیحاتی پیرامون ساخت و تولید این انیمیشن ارائه کرد و گفت: پروژه شاهزاده روم، محصولی از گروه هنر پویا و موسسات فرهنگی و هنری هفت‌سنگ و سلوک افلاکیان است.

وی ادامه داد: این پروژه آخرین محصولی است که پس از 10 سال تلاش در حوزه انیمیشن تولید شده است و شاید بتوان گفت برای این انیمیشن تلاشی شده است که از بقیه آثار تاکنون تولیدشده در کشور، یک گام جلوتر باشد.

جعفری اضافه کرد: شاهزاده روم پس از تولید این توفیق را داشته است که به رویت مقام معظم رهبری برسد و مورد توجه ایشان قرار بگیرد.

تهیه‌کننده انیمیشن شاهزاده روم همچنین گفت: این انیمیشن در بهمن‌ماه سال گذشته نیز در جشنواره فجر برای اولین‌بار به نمایش درآمد و لوح تقدیر ویژه دبیر جشنواره را دریافت کرد. همچنین این انیمیشن پس از اکران در جشنواره فجر در کشور لبنان به نمایش درآمد. پس از کشور لبنان در کشورهای عراق، کویت و چند اکران محدود در کشورهای دیگر نیز داشته است.

وی تصریح کرد: انیمیشن شاهزاده روم در مدت 15 ماه و با هزینه‌ای در حدود 2 میلیارد تومان تولید شده است. لازم به توضیح است که تولیدات قبلی انیمیشن در ایران عموما با هزینه‌های بالای سه میلیارد تومان و در مدت بیشتر از سه سال تولید شده است.

تهیه‌کننده شاهزاده روم اظهار کرد: ما توانستیم هم از نظر زمان ساخت و هم از نظر هزینه، رکورد تازه‌ای را ثبت کنیم؛ با این توضیح که زمان تولید به نصف کاهش پیدا کرده است و هزینه تولید هم 2 میلیارد تومان و در حدود 700 هزار دلار بوده است. اینها یک نکته مثبت دیگر برای این اثر در تولیدات ملی به حساب می‌آیند.

این تهیه‌کننده در ادامه به‌ بین ادیانی بودن این اثر اشاره کرد و گفت: همان‌طور که وزیر فرهنگ لبنان در افتتاحیه این اثر توضیح دادند، این یک اثر بین ادیانی است که در لبنان هم اکران موفقی داشته است.

او همچنین خاطرنشان کرد:‌ باید بدانیم که پخش‌کننده‌های بزرگ و بین‌المللی در لبنان وجود دارند و فیلم‌های روز دنیا در آنجا اکران می‌شود و شاهزاده روم در رقابت با آثار روز دنیا توانست در هفته پنجم نمایش خود ششمین فیلم پرفروش سال لبنان شود.

جعفری در پایان با اشاره به کمپینی که برای این انیمیشن به وجود آمده است، گفت: ما یک کمپین را برای این انیمیشن با نام «دوستداران امام عصر» تعریف کرده‌ایم؛ چرا که این انیمیشن در مورد نرگس خاتون مادر امام زمان (عج) است.

او اضافه کرد: امیدواریم از فردا که اکران عمومی این انیمیشن در 33 سالن در شهرستان‌ها و 23 سالن در تهران آغاز می‌شود، با اقبال مواجه شویم و این کار مورد توجه مردم و صاحب اصلی اثر قرار بگیرد.

در انتهای این مراسم، پوستر انیمیشن شاهزاده روم توسط وزیر ارتباطات و حبیب‌الله حقیقی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رونمایی و امضا شد.

در این مراسم، علاوه بر وزیر ارتباطات و معاونانش، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، حبیب‌الله حقیقی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، علی‌اصغر جعفری قائم‌مقام رئیس شورای عالی فضای مجازی، عباس شراره مدیرعامل جمعیت کشافه المهدی از لبنان و محمدرضا دماوندی رئیس انجمن دوستی ایران و ارمنستان نیز حضور داشتند که به همراه دست‌اندرکاران این انیمیشن به کارگردانی هادی محمدیان، به تماشای آن پرداختند.

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز به دلیل ترافیک سنگین، موفق به حضور در این مراسم نشد.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس