کد خبر 490779
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

«شاهزاده روم» در تهران با در اختیار داشتن 10 سالن سینما در شیفت بعدازظهر و 22 سالن سینما در شیفت صبح و زنگ سینما (ویژه اکران مدارس و گروهی) اکران خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش مشرق، "شاهزاده روم" به کارگردانی هادی محمدیان انیمیشن سینمایی با موضوع مادر امام زمان (عج) است که پیش از این در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و بازخوردهای بسیاری داشت. این انیمیشن در کشورهای عربی از جمله لبنان و عراق اکران شده و مورد استقبال مردم این کشورها نیز قرار گرفته است. این اثر کیفیت منحصر به فردی در بین انیمیشن‌های ایرانی دارد و از ویژگی‌های این کار پرداختن به برهه‌ای از زندگی مادر امام زمان (عج) در روم است.

شاهزاده روم داستان عاشقی و دلدادگی پرنسسی مسیحی و پاکدامن به نام ملیکا را روایت می‌کند که از تبار پدر از نوادگان یشوعا وصی حضرت عیسی و از تبار مادر نواده قیصر روم است. سرنوشت این بانوی پاکدامن به گونه‌ای رقم می‌خورد که وی نهایتاً به بلاد اسلامی عزیمت می‌کند،این پرنسس مسیحی نهایتاً پس از آنکه به همسری امام یازدهم شیعیان در می‌آید، مادر منجی بشریت می‌شود...

این انیمیشن تحت عنوان امیره الروم پیش از اکران عمومی در ایران، در لبنان و عراق به اکران درآمد. در مراسم افتتاحیه اکران شاهزاده روم در لبنان، مسئولان مختلف لبنان از جمله ریمون عریجی وزیر فرهنگ لبنان حضور داشت. عریجی در این مراسم  از سازندگان این اثرتقدیر کرد و در سخنانی ضمن تجلیل از محتوای بین ادیانی این اثر آغاز حمایتهای فرهنگی هنری جمهوری اسلامی ایران از مردم لبنان را مورد تقدیر قرار داد و به نفع دو کشور دانست.

انيميشن سینمایی «شاهزاده روم» از ۱۳ آبان ماه همزمان با روز دانش آموز در گروه سینمایی آزاد اکران خواهد شد.

 اسامی سینماهای اکران کننده انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» در تهران مشخص شدند.
 
«شاهزاده روم» در تهران با در اختیار داشتن 10 سالن سینما در شیفت بعدازظهر و 22 سالن سینما در شیفت صبح و زنگ سینما (ویژه اکران مدارس و گروهی) اکران خود را آغاز خواهد کرد.
 
همچنین این اثر سینمایی انیمیشن همزمان در 25 شهرستان از روز چهارشنبه 13 آبان ماه به نمایش در خواهد آمد.
 
پردیس های سینمایی ملت، آزادی، راگا، تماشا، رازی، سپیده، کورش، شاهد، پامچال و پیام در شیفت بعدازظهر و پردیس های ملت، آزادی، شکوفه، راگا، کیان، تماشا، رازی، سپیده، کورش، ماندانا، شاهد، جوان، اریکه ایرانیان، کارون، پامچال، ایران، ناهید، پیام، تیراژه 2، چارسو، برج میلاد و ساحل در شیفت صبح و مخصوص دانش آموزان این اثر را اکران می کنند.
 
گفتنی است طبق اظهارنظر غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش، فیلم سینمایی «شاهزاده روم» همزمان با روز دانش آموز، 13 آبان ماه در گروه سینمایی آزاد اکران می شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    این فیلم را دیدم در سینما در انگلیس (توسط یک خیریه عراقی در آنجا پخش شد)....بسیار جالب بود و از بهترین انیمیشن ها. شخص سختگیری هستم و نمره 15 از 20 می دم چون جا برای پیشرفت داشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس