کد خبر 475852
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱

با گذشت تنها دو روز از آغاز حملات هوایی نیروی هوایی ارتش روسیه بر علیه مواضع گروههای تروریستی تکفیری فعال در شمال و مرکز سوریه، منابع نظامی سوری و روس از گسترش حملات هوایی علیه تروریستها و احتمال آغاز عملیات نظامی وسیع زمینی خبر داده اند.

گروه بین الملل مشرق- با گذشت تنها دو روز از آغاز حملات هوایی نیروی هوایی ارتش روسیه بر علیه مواضع گروههای تروریستی تکفیری فعال در شمال و مرکز سوریه، منابع نظامی سوری و روس از گسترش حملات هوایی علیه تروریستها و احتمال آغاز عملیات نظامی وسیع زمینی خبر داده اند.

گسترش حملات هوایی روسیه علیه مواضع تروریستها

در حملات جدید ارتش روسیه در سوریه، استان‌های ادلب، لاذقیه و الرقه، که پایتخت خلافت خودخوانده داعش محسوب می‌شود نیز به فهرست اهداف جنگنده‌های روسی افزوده شده است. جنگنده‌های روسیه برای سومین روز پیاپی مواضع تروریست‌ها در شهرها و مناطقی در استان‌های لاذقیه، ادلب، حمص، الرقه و حماه هدف قرار دادند.

گسترش حملات هوایی روسیه علیه مواضع تروریستها

جنگنده‌های روسی روز گذشته از فرودگاه نظامی "حمیمیم"در استان لاذقیه در شمال غرب سوریه حملات خود را با جنگنده‌های سوخو به مناطقی در ادلب در شمال غرب و رقه در شمال شرق و حماه و حمص در مرکز سوریه انجام دادند. در همین حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بیش از 50 جنگنده و بالگرد جنگی و همچنین ده‌ها تفنگدار ویژه دریایی و چترباز را در سوریه مستقر کرده است. این نخستین بار است که مسکو رسماً حجم تجهیزات نظامی خود در سوریه را اعلام می‌کند.

گسترش حملات هوایی روسیه علیه مواضع تروریستها

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز گزارش داد که اخباری مبنی بر عملیات نظامی گسترده در شمال سوریه منتشر شده است که نظام سوریه با حمایت نیروهای حزب‌الله لبنان و همچنین نیروهایی از عراق آماده تدارک آن هستند. این عملیات زمینی که قرار است در استان‌های ادلب، حمص، حماه و اطراف دمشق انجام شود همزمان با حملات هوایی روسیه است و هدف از آن کنترل کامل بر ساحل سوریه و استان‌های مجاور دمشق اعلام شده است.

گسترش حملات هوایی روسیه علیه مواضع تروریستها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    انشاا...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس