کد خبر 475933
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۴

شهر سیلوان در جنوب شرق ترکیه طی 24 ساعت اخیر صحنه جنگ مسلحانه شدیدی میان نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه با تروریستهای حزب کارگران کرد ترکیه بوده است.

گروه بین الملل مشرق- منابع محلی ترکیه از تبادل آتش شدید میان نیروهای نظامی و پلیس این کشور در عملیات ضد تروریستی هنگام ورود به یکی از شهرهای کردنشین خبر دادند. بنابر این گزارش، نیروهای نظامی و پلیس ترکیه ساعت صبح روز گذشته در قالب عملیات ضد تروریستی وارد شهر کردنشین «سیلوان» واقع در جنوب شرقی این کشور شدند که در این میان درگیری‌های شدیدی گزارش شدند.
 
جنگ خیابانی در یک شهر ترکیه

شاهدان در صفحه‌های شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر از شلیک خمپاره و استفاده واحد ضد تروریسم ترکیه از خودروهای نظامی سنگین و هلی‌کوپتر خبر دادند. مقام‌های آنکارا ساعت هفت صبح به وقت محلی ممنوعیت عبور و مرور را در بخش‌هایی از شهر اعلام کردند. شهر سیلوان با جمعیتی حدود ۴۳ هزار نفر در آگوست گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای نظامی ترکیه و اعضای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) بود.

جنگ خیابانی در یک شهر ترکیه

جنگ خیابانی در یک شهر ترکیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ایرانی ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    رویای امپراطوری عثمانی. چاه مکن بهر سوریه اول خودت دوم کسی
  • ماهور ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    ترکیه بای بای !!!!
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    اقدامات وحشیانه تروریستی پ ک ک محکوم به شکست و نابودی است
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    پس تاخت وتاز تروریسم در ترکیه شروع شد شما بودید به عراق وسوریه تروریسم صادر میکردید که نفتشونو بچابید حالا یک سال منابع توریستی شما قطع شود اون موقع حالتون جا میاد
  • کرمانشان ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    کردهای ترکیه فقط از خودشان دفاع میکنند و بس
  • Saeed ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    امیدوارم اردوغان همراه با نوچه های داعشی خود هر چه زودتر به درک واصل شوند.
  • محمد ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    ترکیه داره اشتباه میکنه ....
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    و همچنين اقدامات وحشيانه و خارج از عرف انساني، اسلامي و بين الملل، دولت تروريست پرور تركيه در قبال كشورهاي عراق و سوريه محكوم به شكست و نابوديست.
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    فقط نگران مردم کرد هستم... ترکیه رحم نداره.امیدوارم ختم به خیر بشه
  • دیده بان ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    به نظر شما دومین ارتش ناتو نمی تواند از پس چندتا کلاش به دست برآید؟ اردوغان مکار با تحریک پ ک ک علاوه بر اهداف انتخاباتی با چالش خود ساخته این فرصت را به ارتش این کشور داد تا سلاح های تولیدی در این کشور را محک جدی بزنند به نوعی تبلیغات مفت و مجانی در رسانه های جهانی با پوشش اخبار این درگیری ها. ظاهرا ترک ها صنعت نساجی را با عنوان تحت لیسانس به کشور هایی همچون ایران قزاقستان و عراق و افغانستان و... صادر خواهند کرد و صنعت ادوات نظامی که امروزه بازار پر رونقی دارد را جایگزین آن کنند. شرکتهای نظامی چند ملیتی ترکیه در آینده سیاست های ترکیه را جهت خواهند داد . جایگزینی سیستم ریاست جمهوری بر سیستم پارلمانی که اردوغان پیشنهادش را به پارلمان خواهد داد در واقع هدف شرکت های نظامی ترکیه است که با اسپانسرینگ ریاست جمهوری و دیکته کردن سیاست های اقتصادی خود راحتتر به اهداف اقتصادی شان برسند تقریبا مدلینگ کوچک کشور داری در امریکا در ترکیه ایجاد خواهد شد. مونتاژ انحصاری اف 35 د رترکیه در خارج از مرزهای امریکا تانک های پیشرفته و مشترک اسرائیلی موشک های بتن شکن و فوق سری بالگر دهای بومی سازی شده تنها نمونه ای از فعالت های کمپانی های نظامی در ترکیه هستند که صرفا برای بازار ترکیه پی ریزی نشده اند قطعا در پشت این سرمایه گذاری های کلان انتظار سود های هنگفت را هم خواهند داشت شد امیدوارم مشرق مقاله ای در رابطه با سرمایه گذاری های نظامی در ترکیه منتشر کند و مسئولان ما با دید بازتری تحولات را پیگیری کنند و از سرمایه گذاری در این بخش غافل نشوند هر چند موشک های بالستیک افتخاری برای هر ایرانیست ولی با توجه به مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان بهره برداری اقتصادی از صنعت نظامی علاوه بر تقویت بنیه نیرو های مسلح محرک اقتصادی خوبی برای آینده خواهد بود
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    مرگ بر ترکیه مرگ بر خردوخان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس