کد خبر 476177
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

4 سناتور مجلس سنای آمریکا با ارسال نامه ای به باراک اوباما رییس جمهور این کشور بطور رسمی خواستار ادامه برنامه آموزش و تسلیح گروههای تروریستی تکفیری فعال در سوریه و عراق شده اند.

گروه بین الملل مشرق- 4 سناتور مجلس سنای آمریکا با ارسال نامه ای به باراک اوباما رییس جمهور این کشور بطور رسمی خواستار ادامه برنامه آموزش و تسلیح گروههای تروریستی تکفیری فعال در سوریه و عراق شده اند.

سناتورهای آمریکایی:تروریستها را آموزش دهید+سند

بنابر این گزارش، این نامه به امضای 4 سناتور ارشد آمریکا به نامهای "تام اودال، کریستوفر موفی، مایک لی و جو مانچین" رسیده که طی آن با اشاره به بیانیه سه روز پیش وزارت دفاع آمریکا مبنی بر شکست برنامه 500 میلیون دلاری برای آموزش گروههای تروریستی تکفیری به اصطلاح میانه رو (القاعده، ارتش آزاد، جبهه اسلامی) در سوریه، از دولت آمریکا رسما درخواست شده تا این برنامه را به هر قیمتی با قدرت ادامه دهد.


سناتورهای آمریکایی:تروریستها را آموزش دهید+سند

لازم به ذکر است که دولت آمریکا از ابتدای بحران تروریستی تکفیری علیه مردم سوریه با استقرار هزاران نیروی نظامی در چندین پادگان آموزشی در ترکیه (مرز شمالی سوریه) و اردن (مرز جنوبی سوریه) ضمن ایجاد اتاق عملیات مشترک هدایت و فرماندهی گروههای تروریستی تکفیری همچون داعش، القاعده، ارتش آزاد و جبهه اسلامی نیروهای این گروهها را علاوه بر آموزشهای پیشرفته نظامی تسلیح و تجهیز کرده و به داخل سوریه اعزام می کند.

سناتورهای آمریکایی:تروریستها را آموزش دهید+سند

درخواست سناتورهای آمریکایی برای ادمه تجهیز و آموزش تروریستهای تکفیری در حالی است که طی هفته های اخیر و پس از ورود نخستین گروه از تیم 60 نفره تروریستهای به اصطلاح میانه روی مورد نظر آمریکا به داخل اراضی استان حلب سوریه، بخش اعظم آنها با تسلیحات و مهمات اهدایی آمریکا به القاعده (جبهه النصره) پیوسته و بخش دیگر نیز با تحویل کلیه سلاح و مهمات و تجهیزان پیشرفته آمریکایی به القاعده به مکان نامعلومی گریخته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس