کد خبر 465676
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

به دنبال تلاش بی نتیجه سنای آمریکا در رد توافق هسته ای ایران، شبکه سی ان ان گزارش داد: 'جان بینر' رییس مجلس نمایندگان آمریکا طی اظهاراتی به رویارویی با دولت اوباما برخاسته است.

به گزارش مشرق، جان بینر رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) 19 شهریور در پی شکست طرح رد توافق هسته ای، اعلام کرد که این تازه آغاز کار است.
وی به دنبال این ناکامی به صراحت، گفت: این توافقی بد است که پیامدهایی را برای امنیت مردم آمریکا و متحدانش برای دهه ها به همراه دارد.
رییس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: ما از هر ابزاری برای متوقف کردن، کند یا ایجاد تاخیر در اجرای این توافق استفاده خواهیم کرد.
رویترز نیز در گزارشی عنوان کرد: جان بینر روز گذشته (پنجشنبه) هشدار داد که احتمال دارد بر سر توافق هسته ای از باراک اوباما به دادگاه شکایت کند.
بامداد جمعه به وقت تهران، 42 نماینده دموکرات در مجلس سنای آمریکا به طرح جمهوریخواهان برای کفایت مذاکرات و آغاز رای گیری درباره پیش نویس طرح انتقادی آنها از توافق هسته ای ایران، رای منفی دادند.

** رویترز: 40 میلیون دلار هزینه تبلیغاتی علیه برجام از بین رفت
در واکنش به این ناکامی، رویترز نوشت: اکنون 40 میلیون دلار هزینه تبلیغاتی که از سوی گروه های محافظه کار طرفدار رژیم صهیونیستی برای رد این توافق صورت گرفته بود، از بین رفت.
رویترز افزود که ساعاتی پس از رای سنای آمریکا، 'ران درمر' (Ron Dermer) سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا که چندین لابی با قانونگذاران آمریکایی بر سر رد این توافق داشته است؛ مدعی شد که این توافق آمریکا و 'اسراییل' را هر چه بیشتر و بیشتر نا امن می سازد.
روز گذشته (پنجشنبه) برابر با 19 شهریور، 58 سناتور عمدتا جمهوریخواه، خواهان آغاز رای گیری درباره پیش نویس طرح انتقادی آنها از توافق هسته ای ایران شدند که در نهایت 42 سناتور دموکرات و مستقل با آغاز رای گیری درباره طرح مذکور مخالفت کردند.
رویترز یادآور شد 42 سناتور دمکرات حامی توافق هسته ای ایران که در روز گذشته طرح مخالفان توافق هسته ای ایران از سوی جمهوریخواهان را عقیم گذاشتند، بیش از حد نصاب لازم 34 سناتوری است که می توانند رای وتوی باراک اوباما را تضمین کنند.
در همین حال باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز از رای منفی سناتورهای آمریکا به تلاش های تحت حمایت جمهوریخواهان برای رد توافقنامه هسته ای ایران قدردانی کرد و گفت که این رای به منزله پیروزی دیپلماسی آمریکا بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس