کد خبر 415512
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۱

یک مقام کاخ سفید می‌گوید رئیس‌جمهور این کشور درخواست کشورهای حاشیه خلیج فارس برای معاهده‌های دفاعی را رد کرده است.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد آمریکایی می‌گوید کاخ سفید پیشنهاد کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تدوین معاهده دفاعی مشترک با آمریکا را رد کرده است.
 
نشریه فارن‌پالیسی از قول «رابرت مالی»، هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه، شمال آفریقا و منطقه خلیج فارس به خبرنگاران گفت که آمریکا از «چند هفته پیش» این موضوع را به اطلاع متحدان عربی خود رساند که معاهده دفاعی با آنها امکان‌پذیر نیست.
 
به گفته «مالی»، با وجود این مخالفت، متحدان عربی آمریکا بعد از بازگشت از نشستی در پاریس که وزرای خارجه ۶ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس و جان کری، وزیر خارجه آمریکا در آن حضور داشتند، خوشحال به نظر می‌رسیدند. این مقام کاخ سفید گفت: «بار دیگر یکی از آنها به ما یادآور شد که خواستار معاهده هستند اما غیر از این هیچ نشانه‌ای از نارضایتی وجود نداشت.»
 
وی افزود: «چند ساعت بعد بود که ملک سلمان با اوباما تماس گرفت تا به اطلاع وی برساند که نمی‌تواند این هفته به واشنگتن سفر کند.
 
اوباما ماه گذشته بعد از قرائت بیانیه لوزان سوئیس سران کشورهای عرب را برای گزارش آخرین تحولات مذاکرات به واشنگتن دعوت کرد. کاخ سفید مدتی بعد اعلام کرد این دیدار در روزهای 13 همین ماه میلادی (مه) در کاخ سفید و 14 مه در «کمپ دیوید»، «مریلند» دیدار برگزار خواهد شد.
 
مقامات کاخ سفید گفته‌اند پس از برگزاری این نشست بیانیه‌ای جدید درباره مانورهای مشترک نظامی احتمالاً صادر می‌شود اما این نشست در کل حاوی خبری مهم یا متضمن دریافت سپر موشکی جدید برای سران کشورهای عربی نخواهد بود.   
 
آمریکا از مدت‌ها پیش درخواست کشورهای عرب برای تقویت توان نظامی خود را رد کرده است. دلیل این امر آن است که واشنگتن متعهد است برتری نظامی رژیم صهیونیستی در برابر اعراب را حفظ کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمد علی ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    معلوم است که آمریکای سفاک نمی گذارد سگهای هار نجسش به برتری خاصی برسند چرا که می ترسد هارتر شده و پاچه ی نحسش را این کلاب درنده خو بگیرند.
  • ممم ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    چون احتمالا اگر این موشک ها به دست افرادی مانند داعش یا القاعده بیفتد منطقه ودنیا را ناامن میکنند به نظرم امریکا کار عاقلانه کرد که جواب رد داد
  • متعجب ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    بنظرتون دکترین سیاسی ایالات متحده آمریکا نسبت به منطقه خاور میانه عوض شده و کشورهای عرب خلیج فارس تاریخ مصرفشون تمام شده یا دوره اوباما که تمام بشه باز اینها مورد پوشش قرار میگیرن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس