وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي به نمايندگي از دولت جمهوري اسلامي ايران، مبلغ ۲ ميليون و 980 هزار دلار به دانشگاه فناوري اسلامي داکا بابت حق عضويت سالهاي گذشته بدهکار است که مقرر شده با دستور مسئولان اجرايي، اين مبلغ پرداخت شود.

گروه سیاسی مشرق -روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.


********



*خراسان

بدهي عجيب دولت به يک دانشگاه خارجي

بر اساس گزارش يک نهاد نظارتي، اعلام شده است که طبق بررسي ها و نامه نگاري هاي صورت گرفته توسط مسئولان اجرايي، مشخص است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي به نمايندگي از دولت جمهوري اسلامي ايران، مبلغ ۲ ميليون و 980 هزار دلار به دانشگاه فناوري اسلامي داکا بابت حق عضويت سالهاي گذشته بدهکار است که مقرر شده با دستور مسئولان اجرايي، اين مبلغ پرداخت شود.

شکايت ديوان محاسبات از آخرين بخشنامه دولت دهم

در حالي که بر اساس ماده 28 قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران، شرايطي براي حقوق و مزايا و اشتغال جانبازان و ايثارگران در نظر گرفته شده است، طبق بخشنامه 16 مرداد سال گذشته دولت دهم، مقرر شده بود خدمت جانبازان و آزادگان داراي مدرک کارشناسي تا سن 35 سالگي ادامه داشته باشد که اين دستور با شکايت ديوان محاسبات کل کشور به دستگاه قضايي، طي روزهاي اخير ابطال و لغو آن به مسئولان اجرايي ابلاغ شده است.


*وطن امروز

وزارت جهاد کشاورزی مقصر گرانی مرغ است

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفته است حدود 2 ماه پیش، گرانی مرغ را به مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی هشدار دادیم اما در پاسخ گفتند ناراحت نباشید، ما مدیریت می‌کنیم. رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفته است که حدود دو ماه پیش، گرانی مرغ را به مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی هشدار دادیم اما در پاسخ گفتند ناراحت نباشید، ما مدیریت می‌کنیم. این اظهارنظر سیدمحمود نوابی درباره گرانی این روزهای مرغ است و باز هم همان داستان انداختن توپ‌ قیمت‌ها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی به زمین یکدیگر. گویا با الحاق شرکت بازرگانی دولتی ایران و پیش از آن شرکت پشتیبانی امور دام به این وزارتخانه، باز هم مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت دوست ندارند دست از سر این وزارتخانه بردارند و به روش‌های مختلف توپ گرانی و کمبود کالا را در زمین محمود حجتی می‌اندازند. تازه‌ترین اختلافات موضوعی این دو وزارتخانه، واردات برنج و شکر بود که البته با پیگیری وزیر جهاد کشاورزی در ظاهر سر و سامان داده شده است. جالب است در این‌باره به اظهارات عضو هیأت علمی موسسه تحقیقات برنج کشور اشاره شود که درباره واردات برنج گفته است، سودآوری واردات برنج در مقایسه با تجارت داخلی آنگاه رنگ جدی به خود می‌گیرد که به تفاوت فاحش قیمت‌های جهانی با قیمت نهایی فروش برنج خارجی در ایران و به مقدار واقعی برنج وارد شده، اعم از مجاز و غیرمجاز توجه شود.  غلامرضا خانکشی‌پور خاطرنشان کرد: تولید سالانه بیش از 2 میلیون و 300 هزار تن برنج در حدود 600 هزار هکتار شالیزارهای ایران و واردات یک‌میلیون تن برنج به مفهوم عرضه بیش از 3 میلیون تن برنج داخلی و خارجی در بازار داخلی است. خانکشی‌پور اضافه کرد: گردش پولی این حجم برنج حداقل تا 17 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. البته با احتساب هزینه‌هایی همچون اجرت کار خانوار، ارزش اجاره شالیزار، اجاره ماشین‌آلات و سود بانکی متناسب با نقدینگی هزینه شده، حداقل سود حاصل شده در سال 1500میلیارد تومان خواهد بود.  تدقیق در گفته‌های عضو هیأت علمی موسسه تحقیقات برنج کشور این نکته را هشدار می‌دهد که حامیان واردات برنج به هیچ روی حاضر نیستند منافع میلیاردی خود را از دست بدهند. البته علیرضا رفیعی، معاون کالاهای مصرفی سازمان حمایت نیز درباره قیمت مرغ سخن گفته و اظهار داشته است که مرغ‌های ذخیره‌سازی‌شده، داخلی بوده و وارداتی نیستند و حتی تاریخ آنها نیز با اشکالاتی همراه نیست و مردم نباید در این راستا نگرانی داشته باشند.


ابتکار در جشن سیاسی


انگار نام سازمان حفاظت محیط‌زیست با حاشیه گره خورده است و هر کجا نامی از معصومه ابتکار به میان می‌آید رد پای یک فعالیت سیاسی هم به چشم می‌خورد. اقدامات حاشیه‌ای در این سازمان اصل صیانت و حفاظت از محیط‌زیست را به فرع تبدیل کرده و موج اعتراضات را از خوزستان تا بهارستان گسترش داده است. حضور ابتکار در یک مراسم سیاسی درست زمانی که مردم خوزستان نیازمند کمک‌رسانی مدیران سازمان حفاظت محیط‌زیست هستند به عنوان یکی از حاشیه‌های پر رنگ‌تر از متن این سازمان مطرح است که واکنش جدی بسیاری از نمایندگان را نیز به دنبال داشته است تا جایی که تقاضا برای استعفای ابتکار نیز از سوی بهارستان‌نشینان مطرح شده است.

پرداختن رئیس سازمان محیط‌زیست به کار‌های حاشیه‌ای و سیاسی و نبود تمرکز بر رفع مشکلات زیست‌محیطی کشور بویژه موضوع ریزگرد‌های استان خوزستان کار را به جایی رساند که سیدراضی نوری، نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این شیوه عملکرد گفته است: زمانی که استان خوزستان و استان سیستان و بلوچستان در محاصره ریزگرد‌ها و توفان‌های شن قرار گرفته‌اند، سیاسی‌بازی و بیان صحبت‌های غیرتخصصی به صلاح نیست، بهتر است اگر خانم ابتکار وقت اضافه‌ای دارند آن را به مردم استان خوزستان و استان‌های همجوار اختصاص دهند تا مشکلی از مشکلات این مردم مظلوم حل شود.

این در حالی است که اختصاص ندادن زمان لازم از سوی رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به رفع مشکلات زیست‌محیطی از جمله رفع ریزگرد‌های استان خوزستان و حضور در مراسم سیاسی صدای گلایه مردم خوزستان را نیز بلند کرده است. این موضوعی است که ناصر صالحی‌نسب، نماینده دشت‌آزادگان در مجلس شورای اسلامی نیز با تایید آن به تسنیم گفته است: اگر پای صحبت‌های مردم بنشینیم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. من به نمایندگی از مردم دشت‌آزادگان می‌گویم که مردم بشدت از عملکرد ابتکار در این منطقه ناراضی هستند. وی که معتقد است رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به هیچ عنوان عملکرد قابل قبولی نداشته است، بیان داشت: مدت زمانی که ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بوده نزدیک به 10 سال است و فرصت بسیاری داشت تا ایران را از لحاظ زیست‌محیطی در شرایط ثابت و نه ایده‌آل قرار دهد اما متاسفانه این فرصت و این مدت طولانی در مسیر دیگر و برای مسائلی دیگر هزینه شد و به همین دلیل امروز می‌بینیم که چه در استان خوزستان و چه در استان‌های همجوار منابع آبی از بین رفته، پوشش خاکی و گیاهی بشدت تضعیف شده و حتی میزان پراکندگی و تعداد جانوران نیز بشدت تقلیل یافته که تمام اینها نشان از انحراف در کار و پرداختن به کار‌های حاشیه‌ای است که نسبت به حفاظت از محیط‌زیست اولویت کمتری دارد.

سرنوشت یارانه‌ دست دولت

نمایندگان مجلس با پیشنهادهای دولت مبنی بر کاهش یارانه نقدی (35 روزه شدن پرداخت یارانه نقدی)،قطع شدن سهمیه‌بندی بنزین و تعیین سقف درآمدی برای حذف یارانه نقدی مخالفت کردند و عملا سرنوشت هدفمندی را به خود دولت سپردند. روز گذشته مجلسی‌ها با اجرای فاز جدید هدفمندی یارانه‌ها مخالفت کردند تا دولت هر برنامه‌ای که درباره یارانه‌ها دارد اجرا کند و پیش‌بینی می‌شود با مصوبه مجلس نرخ حامل‌های انرژی در سال 1394 افزایش نیابد.  نمایندگان در ادامه بررسی لایحه بودجه 94 بخش درآمدی تبصره 21 را که مربوط به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی است تصویب کردند که بر این اساس در بند الف درآمد حاصل از اجرای مواد یک و 3 قانون مذکور در سال 1394 تا مبلغ 480 هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود. همچنین بند «د» این تبصره نیز تصویب شد یعنی ۱۰۰درصد منابع حاصل از افزایش قیمت برق و آب در سال‌های 93 و 94 به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.  نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد نماینده تهران برای افزایش درآمد ۶۲ هزار میلیاردی دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها مخالفت کردند. کمیسیون تلفیق در جریان بررسی بودجه، تبصره ۲۱ درباره هدفمندی یارانه‌ها را اصلاح کرده بود که براساس آن خانوارهایی که بالای 5/2میلیون درآمد دارند از دریافت یارانه نقدی حذف می‌شدند. این بند از لایحه بودجه در صحن علنی مورد ایراد واقع شده و مجددا جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد. روز دوشنبه دولت به کمیسیون تلفیق پیشنهاد جدیدی را ارائه کرد که شروط جدید برای پرداخت یارانه نقدی مطرح می‌شد که بدین ترتیب افراد زیادی از دریافت یارانه نقدی حذف می‌شدند اما کمیسیون تلفیق بازگشت به لایحه دولت و کسب درآمد ۴۸ هزار میلیارد تومانی از محل اجرای قانون هدفمندی را به تصویب رساند تا دست دولت در اجرای قانون هدفمندی در سال ۹۴ باز باشد.
در جریان بررسی این بند در صحن علنی مجلس نوبخت در صحن علنی حاضر شد. وی با اشاره به  اظهارات نمایندگان مبنی بر اینکه در سال ۹۴ از تولید حمایت نشده است به تلاش‌های دولت جهت برداشت از منابع متفاوت برای پرداخت یارانه نقدی به مردم اشاره کرد. نوبخت ادامه داد: مگر چیزی از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها باقی‌مانده که به تولید بپردازیم؟ در سال جاری
۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هم از خزانه برداشت کردیم تا بتوانیم یارانه نقدی بپردازیم به عبارت دیگر پولی که باید به پروژه‌های عمرانی و پرداخت و حقوق و مزایای کارمندان اختصاص می‌یافت به پرداخت یارانه نقدی اختصاص یافت.

*ایران

سؤال 30 نماینده از وزیر کشور

سؤال ۳۰ نفر از نمایندگان مجلس از وزیر کشور درباره ورود پول‌های قاچاق مواد مخدر به انتخابات تقدیم هیأت‌ رئیسه مجلس شد. به گزارش تسنیم، حسینعلی حاجی، عضو شورای مرکزی «فراکسیون اصولگرایان» مجلس با اعلام این خبر گفت: «از آنجا که آقای رحمانی ‌فضلی در گردهمایی مبارزه با مواد مخدر اتهاماتی را به نظام وارد کردند، سؤالی از وی مطرح شد که به امضای 30 نفر از نمایندگان رسیده و این سؤال تقدیم هیأت‌ رئیسه مجلس شد.»

معاون فرهنگی قوه قضائیه: رحیمی از خودی‌های متخلف است

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: «از نظر دسته‌بندی‌های سیاسی، محمدرضا رحیمی جزو خودی‌ها بوده اما یک خودی متخلف محسوب می‌شود.» به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام هادی صادقی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: «انتظار این است که در این پرونده هم اقتدار و هم عدالت اجرا شود، اما بعضاً در رسانه‌ها مشاهده می‌کنیم که تنها یک سوی مسأله را می‌بینند زیرا یک عده طالب اقتدار هستند و کاری به عدالت ندارند و معتقدند این آقا باید محکومیت سنگینی داشته باشد و مدعی هستند که اگر محمدرضا رحیمی به 15 سال حبس محکوم شده بود، این فرد باید حکمش 150 سال حبس باشد که این حرف نه منطق حقوقی و نه منطق عقلانی و نه منطق سیاسی دارد.» او ادامه داد: «عده‌ای می‌گویند که اصل محاکمه آقای «م. ﻫ» سیاسی است که با این حرف بگویند این فرد بی‌گناه است که این حرف سخن غلطی است و عده‌ای دیگر می‌خواهند در اذهان مردم پیشداوری ایجاد کنند که حکم قاضی نتیجه‌ خوبی نداشته باشد. در هر صورت قاضی این پرونده هر حکمی را که صادر کند، یک گروهی ناراضی می‌شوند.»

عارف: می‌خواستند تخلفات رحیمی را به گردن رمضان‌زاده بیندازند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «اگر با آقای رحیمی در همان زمانی که در استانداری بود برخورد می شد دیگر معاون اول رئیس جمهوری سابق به زندان نمی افتاد. البته خطاهایی که در زمان تصدی استانداری، آقای رحیمی مرتکب شد می خواستند به گردن آقای رمضان زاده بیندازند که موفق نشدند».به گزارش «امید»، محمدرضا عارف در جمع دانشجویان دانشگاه کاشان وجود جنبش و تشکل‌های دانشجویی را به عنوان یک واقعیت ضروری دانست و تصریح کرد: متأسفانه در مقاطعی به دلیل محدودیت‌ها و نوع نگاه رؤسای دانشگاه‌ها برخی از این جنبش با محدودیت مواجه بوده‌اند.

احمدی‌نژاد مجدداً به دادگاه احضار می‌شود؟

«ایسنا » در گزارشی نوشت: «در پرونده احمدی نژاد به نظر می‌رسد دادگاه موضوعی را استعلام یا اسناد و اطلاعاتی از ادارات دولتی یا مجلس مطالبه کرده که این امر منجر به صدور دستور تعیین وقت احتیاطی شده است. با این حال، در هر صورت «وقت احتیاطی» تعیین شده در این پرونده که از 16 دی 92 آغاز شد رفته رفته به یک «سال احتیاطی» تبدیل شد و ظاهراً با گذشت این مدت هنوز هم اقدام مورد دستور دادگاه انجام نشده است تا دادگاه در این پرونده تصمیم نهایی را اخذ کند... باید دید آیا احمدی‌نژاد مجدداً احضار می‌شود؟»

ابتکار: انجمن‌های اسلامی به مردم دروغ نگفتند

رئیس سازمان حفاظت  محیط زیست گفت: «دروغ مبنای فساد و اختلاس و تقلب است، انجمن‌های اسلامی دروغ نگفتند به مردم؛ ولو اینکه منحل‌شان کردند.» به گزارش فارس، معصومه ابتکار در جشن سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه شریف افزود: «دولت تلاش خود را برای رفع تمام حصرها و ایجاد فضای بازسیاسی می‌کند ولی این در اختیار روحانی نیست و قوای مختلف باید همکاری کنند.»

«اس-400»؛ گزینه پیشنهاد 2 روسیه برای ایران

درحالی که «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه امریکا مخالفت خود را با پیشنهاد روسیه برای واگذاری سامانه موشکی «آنتی 2500» به ایران به عنوان جایگزین سامانه موشکی «اس 300» اعلام کرد، یک «مقام آگاه» در سازمان همکاری‌های نظامی- فنی به روزنامه «کامرسانت» خبر داد که روسیه تحویل سامانه‌های دفاع ضد موشکی «اس-400» به ایران را به عنوان «گزینه شماره 2» در نظر دارد که اگر مقامات تهران با خرید سامانه‌های «آنتی 2500» به جای موشک‌های «اس-300» موافقت نکنند، پیشنهاد آن را مطرح کنند.»

*جمهوری اسلامی

* سازمان ملل متحد، دیروز در گزارشی موارد نقض حقوق بشر توسط گروه تروریستی داعش در عراق را برشمرده و آن را حیرت‌آور خوانده است. این گزارش می‌گوید قربانیان داعش عبارتند از اعضاء جوامع متنوع قومی و مذهبی که شامل ترکمن‌ها، شبک‌ها، مسیحی‌‌ها، ایزدی‌ها، صابئین، کاکانی‌ها، کردهای فیلی و شیعیان عرب می‌شوند. سازمان ملل این کشتارها را سازمان یافته و عامدانه می‌داند و اضافه می‌کند داعش،‌ حتی پزشکان، رهبران مذهبی، روزنامه‌نگاران،‌ رهبران انجمن‌های زنان و رهبران سیاسی را که مظنون به عدم همکاری با این گروه تروریستی باشند به قتل می‌رساند. گزارش سازمان ملل، اقدامات دفاعی مردم و نیروهای شبه نظامی که برای دفع شر داعش انجام داده‌اند را نیز نقض حقوق بشر دانسته و گزارش خود را به یک گزارش دو پهلو تبدیل کرده است. مشروح این گزارش را در صفحه 16 روزنامه بخوانید.

* امام جمعه شیعیان اسلامبول با انتقاد شدید از شبکه ملی ترکیه که نسبت‌های ناروایی را به حضرت امام علی(ع) روا داشته است گفت: چرا اجازه می‌دهید نوکران وهابیت بیایند و در برنامه زنده درباره شیعیان صحبت کنند؟ «شیخ صلاح الدین اوزگوندوز» که در جمع صدها تن از شیعیان منطقه هالکالی اسلامبول سخن می‌گفت افزود: تی. آر. تی. یک موسسه ملی است؛ موسسه‌ای که مال همه ماست. اگر می‌خواستند در مورد شیعیان صحبت کنند، یک عالم شیعه در این کشور نبود که نوکران وهابیون آمدند و حرف زدند؟! وی گفت: تلویزیون ملی با پخش سخنان دشمنان تشیع، سخنگوی نوکران وهابیت شده است.وی در ادامه با انتقاد از روشنفکران و سیاستمداران ترکیه افزود: همیشه در سخنرانی‌های خود می‌گویید که به اراده آزاد مردم اهمیت می‌دهید، باید هر کسی که مردم می‌خواهند با آرا آنان در انتخابات به قدرت برسد، پس چگونه در بحرین، عراق، یمن و حتی در سوریه اجازه نمی‌دهید مردم به پای صندوق‌های رای بروند و رهبر خود را انتخاب کنند؟ وی با محکوم کردن اقدامات تبعیض آمیز مقامات ترک در قبال شیعیان و اقلیت‌های دینی در این کشور گفت: «سیاست‌های دوگانه شما هیچ ربطی به عدالت، حقوق بشر و دموکراسی ندارد.» یک نویسنده ترک به نام «مصطفی اوز» در برنامه‌ای به نام «مذهب‌ها و فتنه‌ها در اسلام» که از شبکه رسمی ترکیه پخش شد، با بیان مغلوط حوادث مربوط به ماجرای افک، حدیث غدیر، ماجرای قلم خواستن پیامبر(ص) قبل از وفات، حوادث سقیفه و ماجرای خلافت، اتهامات ناروایی را به امیرالمومنین علی(ع) و نیز شیعیان وارد کرد.

* گروه تروریستی داعش اقدام به تخریب قبور شماری از بزرگان و علمای شیعه در استان دیاله (دیالی) در شرق عراق کرده است. در تصاویری که داعش منتشر کرده یکی از این مزارهای تخریب شده مرقد محمد بن موسی‌الکاظم(ع) است که تکفیری‌ها پس از ورود به این مکان مقدس با جاسازی کردن بمب آن را منفجر و با خاک یکسان کردند. داعشی‌ها برای تخریب قبور از بخش امور حسبیه (مسئولین رسیدگی به امور دینی) که تفکری برگرفته از وهابیون دارند دستور می‌گیرند و در اجرای این دستورات از مواد منفجره و بولدوزر استفاده می‌کنند. تروریست‌های داعش در بیانیه‌ای ضمن اعلام افتخار به تخریب مزار فرزند امام کاظم(ع) این جنایت فجیع را منت خدا بر خود دانستند. مساجد و حسینیه‌های دیگر که جزو موقوفات شیعه هستند نیز توسط این گروه تروریستی منهدم شده‌اند اما تعداد دقیق آن‌ها مشخص نشده است.

* در شب ولادت حضرت زینب کبری(س)، تروریست‌های تکفیری خودروی بمب‌گذاری شده خود را در ورودی منطقه زینبیه(س) منفجر کردند. روز دوشنبه ساعت16 به وقت محلی، دو عامل انتحاری، سوار بر یک خودروی تاکسی، خود را از جاده فرودگاه بین‌المللی دمشق، به نخستین پست ایست بازرسی در ورودی منطقه زینبیه رساندند و پس از قرار گرفتن در صف خودروها برای بازرسی، خودرو را منفجر کردند. در این اقدام تروریستی دست کم 7 نفر شهید و 15 نفر دیگر، زخمی شدند. علاوه بر چند شهروند، شماری از مدافعان حرم هم جزو شهدا و مجروحان هستند.

*قدس

استفتا درباره واردات کالا

جهان: آیت ا... صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید در پاسخ به استفتایی پیرامون واردات اجناس و کالاهای خارجی پاسخ داد که حکم شرعی این است که اگر واردات هرگونه کالا از کشورهای بیگانه، موجب ضرر و زیان بر اقتصاد کشور اسلامی شود، مثل اینکه سبب تعطیل یا رکود کارخانه‌ها و صنایع و بیکاری افراد شود، ‌باید ورود آن ممنوع شود و نیز بازرگانانی که از این پیامد اطلاع دارند، شخصاً موظفند که این کالاها را وارد نکنند.

آلودگی شدید رودخانه کرج

جهان: خبرها حاکی است که میزان آلودگی وارده به رودخانه کرج در برخی مواقع کیفیت آب رودخانه را به حدی تنزل داده که نه تنها قابل شرب نیست، بلکه زیست جانورانی را که در آب زندگی می کنند، با خطرات جدی مواجه کرده است.

از گرانی برق بی‌اطلاعیم!   

مهر: با وجود اعلام افزایش قیمت برق مشترکان خانگی از اول اسفندماه توسط معاون وزیر نیرو، شرکتهای برق با اظهار بی‌اطلاعی از ابلاغ بخشنامه گرانی‌ها، می‌گویند که تعرفه‌های جدید هنوز به دستشان نرسیده است.

توقیف 23 میلیاردی   

مشرق: دفتر مرکزی حراست وزارت ورزش و جوانان در تکمیل اخبار خود از پرونده زمین‌خواری ورزشی در اصفهان اعلام کرد که حدود ۲۳۰ میلیارد ریال از اموال زمین خواران و سودجویان اراضی ورزشی توقیف شد.

احتمال لغو ۵۰ درصد پرواز‌های عمره

عصرایران: پس از انتشار خبری مبنی بر کاهش صدور روادید عمره برای زائران ایرانی از سوی عربستان سعودی، سعيد اوحدي رئیس سازمان حج و زیارت از احتمال لغو ۵۰درصد پرواز‌های حج عمره خبر داد.

دولتی ها حق ورود ندارند

مشرق: غلامرضا اسداللهی، عضو فراکسیون ورزش مجلس اعلام کرد: شرکتهای دولتی نمی‌توانند وارد بحث واگذاری شده و قصد خرید باشگاه‌ها را داشته باشند، زیرا واگذاری سهام شرکتها از دولت به دولت غیر قانونی است.

تجمع اعتراض آمیز فرهنگیان بوشهر

عصرایران: شمار زیادی از معلمان و فرهنگیان بوشهر روز گذشته در اعتراض به برکناری مدیر کل آموزش و پرورش استان، مقابل استانداری بوشهر تجمع کردند.

از طریق قوه قضاییه پیگیری می کنیم

مهر: علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره به پشت پرده انتشار یک فهرست درباره اسامی نمایندگان دریافت کننده پول از رحیمی، از پیگیری این موضوع ازطریق قوه قضاییه خبر داد.

تجمع بازنشستگان فولاد مقابل مجلس

ایرنا: جمعی از بازنشستگان فولاد کشور با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی، خواستار دریافت به موقع حقوق و مطالبات خود شدند.

علت فرود اضطراری پرواز یزد - مشهد

ایرنا: سعد ا... وطنخواه مدیرکل فرودگاه‌های یزد گفت: هواپیمای مسافربری یزد به مقصد مشهد پیش از ظهر دیروز سه شنبه به دلیل قفل شدن چرخ هواپیما مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه یزد شد.

مافیای قدرتمند میوه چه کسانی هستند؟

تابناک: عیسی کلانتری وزیر کشاورزی دولت‌های پنجم و ششم درباره علت گرانی موادغذایی وارداتی ومافیای واردات میوه گفت: این‌که چرا قیمت محصولات وارداتی بالاست به دلیل پدیده دلالی است که در ایران غیرقابل کنترل شده است.

وی افزود: دلالی در ایران ریشه‌دار است. همان‌هایی که تولید داخلی را دلالی می‌کنند و چند برابر کشاورز سود می‌برند همان‌ها هم واردکننده هستند.

کلانتری افزود: نمی‌شود به‌طور دقیق گفت آنها از کجا می‌آیند یا ماهیت‌شان چیست؟
 5٠٠- 4٠٠ نفر هستند که قدرت زیادی دارند، بسیار باهوشند و از رانت‌های سرمایه‌ای و اطلاعاتی خود به درستی استفاده می‌کنند.

اقدام جدید تروریستهای داعش  

مشرق: داعش برای جلوگیری از انتقال اطلاعات داخلی در شهر موصل به سایر نقاط کشور عراق و جهان، استفاده از هرگونه تلفن همراه از سوی شهروندان موصل را ممنوع اعلام کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    اجب
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    تا زمانیکه خاتمی دادگاهی نشده حق دادگاهی کردن احمدی‌نژاد را ندارید جناب قوه قضائیه!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    پس کیهانش کو؟تقریبا بقیه خبرها تکراریه غیرازخبرهای ویژه کیهان
  • جاوید ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    جولان فاسدین و همین دلالان واردات کالا در مملکت بخاطر بی برنامگی و بی نظمی سیستم هست و اینکه برخی ها درون همین سیستم از اینها حمایت میکنن.اگه نظارت دقیق باشه اصلا نباید دلالی به این شکل افسار گسیخته باشه .نمیگیم دلالی نباشه نه امکان نداره ولی باید با سود عادلانه باشه .تنها یه راه مونده و اون اینکه ایمان برخی مسئولین دوباره برگرده و تازمانی که مسئولین سست ایمان یا خدای نکرده بی ایمان باشن تا هزار سال دیگه هم وضعیت همینه.
  • ویداخانم ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    مشرق حرفی نیست قهر قهر تا روز قیامت کامنت من رو نمیزاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس