به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در واکنش به بحث‎های مطرح شده در خصوص وجود اختلاف بین اوباما و نتانیاهو در روند مذاکرات هسته‎ای ایران با 1+5 گفت: معتقدم که این یک اختلافی است که از نتیجه‌ آن جهت بالا بردن ظرفیت چانه‌زنی آمریکا در مذاکرات استفاده می‌شود.

وی با مطرح کردن این نکته که اگر اختلاف بین اوباما و نتانیاهو واقعی باشد به هر حال خروجی این اختلاف این است که آمریکا تحت فشار است و به واسطه تحت فشار بودنش حتماً خواسته‌های نامعقول و غیرمنطقی خودش را افزایش خواهد داد، بیان کرد: اگر هم اختلاف ساختگی و به نوعی یک بازی تبلیغی باشد باز حکایت از این می‌کند که آنچه نیت و خواست آمریکاست پافشاری بر امیال باطل و بالا بردن ظرفیت‌هایی است تا بتواند بیشتر خواسته نامشروع خودش را تحمیل کند.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این نکته که ما بجای قرار گرفتن در اینکه آیا دعواها در این بازی ترسیم شده ساختگی است یا واقعی باید به این توجه کنیم که از ماحصل این دعواها چه اتفاقاتی رخ می‎دهد، اظهار داشت: ما باید به ازای اتفاقاتی که آمریکا پیگیری می‌کند و تلاش می‌کند که سطح مطالبات نامشروعش را بالا ببرد و خواسته‌های نادرستش را به تیم مذاکره کننده ما تحمیل کند.

زاکانی بر لزوم هوشمندی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در روند مذاکرات پیش رو با 1+5 تاکید و تصریح کرد: تیم مذاکره کننده باید هوشمندانه بر منافع ملی پافشاری کند و در واقع به هیچ وجه معیار وملاک خود را این دعوا یا خروجی‌های این دعوا قرار ندهد بلکه معیار و ملاک را پافشاری بر منافع ملی و داشته‌هایی قرار دهدکه محصول زحمات دانشمندان ایران اسلامی است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگریان مجلس ضمن یادآوری این مطلب که طبق مقررات بین‎المللی استفاده از توانمندی‎های صلح آمیز صنعت هسته‎ای(در قالب ان پی تی) حق مسلم ملت ایران است، عنوان کرد: بر این اساس نظام سلطه و خواست آمریکا باید در معرض اتهام قرار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه نظام سلطه باید در این‎خصوص که چرا تاکنون به وظایف قانونی خود در قبال "ان پی تی" عمل نکرده و امروز خواستار عملی فراتر از چارچوب‌های قانونی از ایران است، در معرض اتهام قرار گیرد، افزود: معتقدم که خروجی این دعواها نهایت امر می‌خواهد به بالا رفتن مطالبات آمریکا بیانجامد واز این جهت تیم مذاکره کننده باید هوشمندی خودش را حفظ کند، خشنود و یا خوش‌بین به این دعواها نشود.

علیرضا زاکانی در ادامه این گفتگو یادآور شد: اساس مشکل آمریکا با ما تاسیسات هسته‎ای و موشکی و حتی مسائل حقوق بشری نیست چرا که آمریکا خود مولد و تأییدکننده تروریسم بین‌المللی و تروریسم منطقه‌ای است و بر همین مبنا خودش ناقض‌ترین کشور در بحث حقوق بشر  به شمار می‎رود.

وی با بیان اینکه کشوری که جنایات جنگی متعدد از جمله استفاده از بمب اتمی را در پرونده و کارنامه سیاه خویش دارد مشکلش با ما بر سر این مسائل نخواهد بود، گفت: در واقع آنها به دنبال بهانه‌جویی برای ایجاد تعارض با اصل انقلاب اسلامی هستند.

این نماینده مردم تهران در مجلس در همین راستا، اظهار داشت : آمریکائی‌ها در درجه اول به دنبال انقراض جمهوری اسلامی و در درجه دوم به دنبال مهار  انقلاب و وادار کردن آن به همراهی و سازش با خودش است لذا دعوای آن دعوای اسلام و دعوای انقلاب اسلامی و دعوا بر سر استقلال ایران است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگریان مجلس دشمنی اصلی آمریکا با انقلاب ایران را برگرفته از  الگوگیری از مردم شریف ایران توسط سایر ملت‌ها دانست و گفت: همان‎گونه که رهبر معظم انقلاب هم در فرمایشات خود تاکید کرده‌اند مسئله هسته‌ای بهانه غرب است و بالطبع برنامه موشکی هم بهانه خواهد بود چرا که غربی‎ها به دنبال مورد هدف قرار دادن عقبه انقلاب اسلامی در جهان هستند و به دنبال این هستند که انقلاب ما را محدود و محصور کنند و از این جهت هر روز یک بهانه‌ای را می‌تراشند.

وی در ادامه اظهارکرد: در شرایط فعلی هم در حالی که هنوز بهانه هسته‌ای غرب تمام نشده بحث حقوق بشر و بحث موشکی و بحث حزب‌الله و حماس مطرح می‎شود و این در حالی است که همه کسانی که اندک اطلاعی از اینگونه اظهارات دارند به خوبی می‌دانند که اینها همه بهانه‌ای بیش نیست.

علیرضا زاکانی با تاکید بر اینکه هدف اساسی غرب از بین رفتن استقلال ملت رشید ایران است، افزود: در حقیقت آنها به دنبال این هستند تا ملت ما را از جایگاه رفیعی که امروز در منطقه وجهان دارند پایین بکشند لذا بحث تحریم‌ها و تجدید فشارها تا وقتی که ما از داخل کشور به یک مصونیتی نرسیم و فشارهای موجود از درون خنثی نشود ادامه خواهد داشت و هر روز به یک بهانه جدید می‎آورند.

نماینده اصولگرای مجلس راه حل خروج از فشارهای غرب را مدیریت تحریم دانست و در خصوص ملزومات این مدیریت، گفت: مسئولین کشور باید همه تلاش خود را بر داشته‎های ملی معطوف کنند و همه ظرفیت‌های کشور را جهت ایجاد مصونیت و ایجاد درجه‌ای در برخورداری از امکانات بسیج کنند تا در نتیجه  فشارهای اقتصادی روز به روز کم اثرتر و نهایتاً بی اثر شود و ابعاد مختلف جامعه ما بتواند استقلال خودش را حفظ کند.

علیرضا زاکانی با ابراز تاسف از اینکه ما امروز در حوزه‎های فرهنگی و اقتصادی مستقل نیستیم، گفت: به شعارهای انقلاب درست عمل نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بحمدلله ملت رشید ایران از نظر سیاسی مستقل‌ترین کشور جهان است اما متأسفانه هنوز در حوزه‎های فرهنگ و اقتصاد دچار وابستگی هستیم، متذکر شد: تا وقتی که ما در این حوزه‌ها به استقلال نرسیم این فشارها بر ما ادامه دارد .

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگریان مجلس همچنین با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‎های داخلی برای حرکت در مسیر استقلال همه جانبه و مدیریت تحریم‎ها، گفت: این مقوله یک جهت‌گیری خارجی هم دارد و آن هم بهره‌گیری از همه فرصت‌های بین المللی و نیز بهره گیری از تعارض موجود بین منافعی که کشورهای مختلف با هم دارند، است.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری اظهاراتش در خصوص چرایی تأخیر در حکم مهدی هاشمی و مطالبه مردمی از قوه قضائیه در این خصوص، گفت: همانطور که بارها گفته‎ام جامعه خواهان رعایت عدالت و تاثیرنپذیرفتن از  فشارها است و اگر این امر مدنظر قرار بگیرد بی شک مراد و مقصود جامعه حاصل شده است.

زاکانی با تاکید بر اینکه باید توجه شود که رعایت عدالت و عدم توجه به فشارها در پرونده های قضائی برای همه یکسان است، متذکر شد: اما چون عموم مردم از این مؤلفه‌های فشار محرومند و برخی از نور چشمی‌‌ها و عناصر پیرامونی مسئولین می‌توانند از ین فرصت‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: آقای مهدی هاشمی یکی از این افراد است و در حقیقت اگر بیشترین اشکال معطوف به آقای مهدی هاشمی است به این دلیل است که ایشان از بیشترین حمایت گروه‌های فشار و جوانب مختلف هم برخوردار هستند.

زاکانی در پایان در خصوص مطالبه مردم از قوه قضائیه در پرونده مهدی هاشمی و صدور حکم وی گفت: ما هم خواستار رعایت عدالت در مورد پرونده مهدی هاشمی هستیم و هم میخواهیم که قوه قضائیه در این ‎خصوص تحت فشار قرار نگیرد.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس