کد خبر 392409
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸

مدیرمسئول روزنامه اعتماد در خصوص مصاحبه منتشر شده در این روزنامه که با شائبه توهین به مقدسات همراه بوده است، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، الیاس حضرتی با اشاره به توضیحات مندرج در شماره امروز روزنامه اعتماد در خصوص مصاحبه انتشار یافته در این روزنامه در روز گذشته، که با شائبه توهین به مقدسات همراه بوده است، اظهار داشت: افتخار ما ارادت به اباعبدالله الحسین (ع) است. امام حسین(ع) برای انقلاب و سایر مراحل زندگی ما به عنوان الگو بوده است.

وی ادامه داد: سردبیر روزنامه اعتماد در صفحه دوم این روزنامه توضیحاتی را در این خصوص ارائه داده و از اشتباه پیش آمده عذرخواهی کرده است.

مدیرمسئول روزنامه اعتماد همچنین گفت: ابراهیم اصغرزاده به عنوان فرد مصاحبه شونده نیز توضیحاتی در خصوص محتوای مصاحبه روز گذشته خود در صفحه سوم این روزنامه ارائه داده است.

*یادداشت سردبیر روزنامه اعتماد

 جواد دلیری، سردبیر روزنامه اعتماد در شماره امروز این روزنامه یادداشتی در همین زمینه منتشر کرد: برگ‌هایی از تقویم، گاهی انگار تاب ورق خوردن ندارند؛ آن جا که به تاریخی می‌رسند سرشار از هاشورهای خاطره، خاطره‌های ناب تنیده در لحظه‌لحظه مختصات زندگی یک ملت. آن جا که رد پای حضور رنگین‌کمانی آدم‌ها از هر قوم و مسلک، حک شده بر تارک دیاری به گستردگی ایران. همان مردمی که روزگاری بی‌هراس از غم «من» و «ما» با غرور افتخار آفریدند.

در تقوم تاریخ ایران اسفندماه را باید ماه پرخاطره از مردان و جوانان دلاور این سرزمین دانست. شاید کمتر ماهی باشد که همچون اسفندماه در تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی سالروز شهادت جوانان و فرماندهان پرخاطره دفاع مقدس به اندازه این ماه باشد. حمید باکری (٦اسفند)، حسین خرازی (٨اسفند)، امیر حاج‌امینی (١٠اسفند)، حاج محمد ابراهیم همت (١٧اسفند)، حجت‌الله رحیمی (١٨اسفند)، عباس کریمی (٢٣اسفند)، مهدی باکری (٢٣اسفند)، در این ماه جانشان را فدای دین و میهن خود کردند. آن روزها روحیه همیاری، اعتماد متقابل، ایثار، مقاومت و مسائلی از این دست در فضای عمومی جامعه به عنوان ارزش شناخته شدند و این فصلی نوین از زندگی اجتماعی یک کشور است که گذشتگان در شکل‌گیری آن نقش داشته‌اند.

هر چند آنان امروز در میان ما نیستند، اما راه و روش قهرمانانه مردان پرافتخار ایران که برگرفته از قیام امام حسین(ع) بود و هست امروز سرمایه‌ای عظیم و ملی برای جوانان این مرز و بوم است. آنها یا رفته‌اند و از خود میراثی به جا گذاشته‌اند یا هنوز هستند که باید از تجربه گردهم‌آوری سرمایه اجتماعی آنها به درستی بهره برد. ما باید آن میراث نیکو را پاس بداریم، آن را شکوفاتر کرده و برای آیندگان، باقی بگذاریم و آنانی که از همان نسل مانده‌اند، خود باید در انتقال این سرمایه به جوانان نقش اساسی را ایفا کنند.

جوانان شهیدی که امروز همه به آنها افتخار می‌کنند و نام و نشان‌شان مایه عزت و اعتبار است، به تاسی از امام کربلا در برابر دشمن همچون شیر غریدند به همین دلیل، به این رتبه و نام و نشان رسیدند و اکنون به ما عزت و اعتبار می‌بخشند و امروز الگو و سرمایه‌ای برای جوانان هستند. امروز می‌توان از این سرمایه ملی در بزنگاه‌های مهم کشور استفاده بیشتر کرد، نسل جدید انقلاب و جوان کشور که هرچند جنگ را ندیده اما برای نسلی که جنگیده و کشوری که با دادن خون‌های بسیار از مرزهایش حفاظت شده، احترام بسزایی قائل است. آنان را همچون امام حسین(ع) نماد مقاومت، ایستادگی و ارزش می‌داند. ما همچنان که ارزش‌های اسلامی و دینی را باید پاس بداریم و بر تقویت آن کوشش کنیم باید این سرمایه‌های ملی و دینی را نیز قدر بدانیم که می‌دانیم.

 


*توضیح ابراهیم اصغرزاده درباره محتوای یک مصاحبه


/امام حسین(ع) ، الگوی آگاهی بخش

 روزنامه اعتماد همچنین در شماره امروز خود درباره توضیح مطلب مورد اشاره مصاحبه ای با ابراهیم اصغرزاده به چاپ رساند که در آن آمده است: در پی چاپ مصاحبه‌ای از ابراهیم اصغرزاده، فعال دانشگاهی در دهه 50 ابهامی در برخی سایت‌های خبری پیش آمد که روزنامه اعتماد معتقد است که «امام حسین(ع) اسطوره‌ای رنگ‌باخته است.» از آنجا «اعتماد» چنین اعتقادی نداشته و ندارد، از ابراهیم اصغرزاده خواستیم که توضیحی درخصوص مصاحبه و سخنان و پرسش خبرنگار «اعتماد» داشته باشد.

وی به خبرنگار «اعتماد» توضیح داد: مصاحبه درباره سبک زندگی و فعالیت دانشجویی در دهه ٥٠ بود و تفاوت‌های آن با نسل امروز بود، سخن از فداکاری بود و اینکه چه شده در بین جوانان برعکس نسل گذشته (دهه ٥٠ و ٦٠) عنصر فداکاری کم شده است.اشاره داشتم و تاکید می‌کنم، برای ما جوانان نسل دهه ٥٠ امام حسین(ع) یک اسطوره و یک قهرمان بود که باعقلانیت ترکیب یافته بود. انقلابی‌گری و عقلانیت امام حسین(ع) برای نسل من یک نقش اسطوره‌ای و انقلابی و اسلامی داشت.مشخصه آن هم کتاب‌های شریعتی و شهید مطهری (همچون حماسه حسینی) بود.بحث بر سر این بود، نباید از مناسک دینی و آرمان و راه امام حسین(ع) استفاده ابزاری شود، بلکه همان‌گونه که بارها مقام معظم رهبری تاکید کردند، باید قیام امام حسین(ع) جوانان را به تفکر بیندازد. هم خبرنگار و هم خود من در آن مصاحبه به دنبال این بودیم که چرا از الگوهای انسانی و اسلامی بهره‌برداری بیشتر نمی‌کنیم، دنبال آسیب‌شناسی بودیم و معتقد بودیم و هستیم و قطعا مدیران و تحریریه «اعتماد» هم معتقد هستند که امام حسین(ع) نقش سازنده و محوری و الگو و اسطوره‌ای برای مردمان ما است. آنچه در آن مصاحبه درباره آن بحث شد این بود که نباید کاری کنیم که جوانان دور شوند یا بهره نبرند و این یک بحث بود که در پایان بحث هم در نتیجه‌گیری مشخص شد که ما امام حسین(ع) را اسطوره می‌دانیم و از عقلانیت و انقلابی‌گری آن امام بهره می‌بریم و نباید از آن انحرافی یابیم. تاکید می‌کنم امام حسین(ع) یک الگوی آگاهی بخش برای ما بود. همچنان که انقلاب اسلامی ایران و قیام امام راحل از محرم و صفر ٤٢ آغاز شد ما یک اصلاح‌طلب معتقد به اسلام و انقلاب هستیم وتقاضای بنده این است که نباید الگوهای اسلامی و دینی را وارد فضای جناحی کنیم و خدای ناکرده از آنها برای حذف رقیب استفاده کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رهگذر ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    اهل بیت (علیهم السلام) به ما دستور داده‌اند که از مواضع تهمت دوری کنید. چرا به توصیه ایشان عمل نمی‌کنید، آقای حضرتی؟! اصلا چرا حرفی می‌زنید که این همه شائبه داشته باشد و بعد بخواهید با هزار دلیل آن را توجیه کنید؟ چرا با فتنه گران فقط می‌پرید؟! حداقل «اعتدال» را رعایت کنید تا مردم به شما «اعتماد» کنند. گرچه یا فتنه‌ای که در سال 88 مجال بروز یافت، دست‌یابی یه «اعتماد» عمومی را تقزیبا غیر ممکن می‌دانم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس