افراد اثرگذار جریان اصلاحات بر دامنه فعالیت‌های خود در شهرستان‌ها و دانشگاه‌های کشور افزوده‌اند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

سخنان رییس‌جمهور و رخدادهای مذاکرات هسته‌ای در صدر مطلب خبری - تحلیلی رسانه‌های اصلاحات بود. از سوی دیگر، روزنامه آرمان نزدیک‌ترین رسانه مکتوب به هاشمی‌رفسنجانی در بخشی از تحلیل سیاسی خود راوی عدم حضور هاشمی است و در همین راستا نوشت «آن‌طور که از شواهد پیداست، آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی نیز نظر مثبتی بر ریاست هاشمی‌شاهرودی دارد و اگر رئیس سابق قوه قضائیه برای این پست نامزد شود، هاشمی‌رفسنجانی نامزدی خود را اعلام نخواهد کرد. در غیر این‌صورت و اگر فردی که هاشمی حضور آنان را صلاح نمی‌داند، در این انتخابات نامزد شوند، قطعاً هاشمی‌رفسنجانی برای این پست نامزد خواهد شد.»

روزنامه مردم‌ سالاری

پروژه پایداری برای عبور از روحانی/ تهدید خبرگان توسط زنجیره‌ای‌ها برای ریاست هاشمی/ بازسازی آشوب در دانشگاه توسط یک اصلاح‌طلبارگان رسمی حزب مردم‌سالاری دوشنبه را با تیترهای «عملیات ارتش اردوغان با رمز عثمانی» و «مذاکرات فشرده ظریف - کری و صالحی - مونیز» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· بازسازی آشوب در دانشگاه!

در مقطع کنونی افراد اثرگذار جریان اصلاحات بر دامنه فعالیت‌های خود در شهرستان‌ها و دانشگاه‌های کشور افزوده‌اند. بازسازی جریان آشوب و هدایت‌گری جریان‌های دانشجویی بارها از سوی اصلاحات در دستور کار قرارگرفته است. این بار دانشگاه کرمان قربانی شد.

روزنامه مردم‌ سالاری در صفحه سیاسی خود به انعکاس سخنان حجت‌الاسلام خامنه‌ای پرداخت و در همین راستا نوشت «حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید هادی خامنه‌ای» در مراسم تأسیس انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: مدیریت نادرست در سال‌های گذشته باعث شده است که خیلی از اساتید بزرگ و خوب این جامعه از دانشگاه‌های کشور جدا شوند.

وی با بیان اینکه سوء مدیریت سال‌های اخیر به نفع دشمنان نظام ازجمله آمریکا و اسراییل رقم خورده است تصریح کرد: عده‌ای از به کار بردن واژه «فتنه» برای کسانی که خدمت گذار نظام و مردم بوده‌اند کاسبی می‌کنند و این کار آنان جز مخدوش کردن اصول و اندیشه اسلام و انقلاب چیز دیگری را در بر نخواهد داشت.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره)، با بیان اینکه کسانی که شعارهای کودکانه سر می‌دهند به فکر حیثیت نظام و انقلاب نیستند افزود: نباید اجازه دهیم عده‌ای این میدان را که بر اساس ارزش‌های درست پایه‌ریزی شده است را به میدان جنگ، شمشیر، نیزه، نفاق و مبارزه تبدیل کنند. خامنه‌ای ادامه داد: عده‌ای همواره از شنیدن حرف درست و حقیقت هراس دارند این در حالی است که خودشان شبانه‌روز کارها و عقاید خودشان را مطرح می‌کنند اما حاضر نیستند سخنانی که از سر دلسوزی بیان می‌شود را بشنوند. دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره)، گفت: کسانی که شعارهای کودکانه سر می‌دهند به فکر حیثیت نظام و انقلاب نیستند و جز اینکه روزبه‌روز بر تعداد مخالفین نظام می‌افزایند کار دیگری انجام نخواهند داد.

وی با بیان اینکه اگر سخن حق جذب شدنی است تصریح کرد: همواره ارزش‌ها در سر جای خود قرار خواهد گرفت و یقیناً سخنی که به‌درستی گفته شود مردم آن را درک و قطعاً خواهند فهمید و سخن باطل در بین جامعه جایی برای خود نمی‌تواند باز کند و سخن درست و به‌حق که بر اساس دلیل و برهان باشد مانند درختی است که ریشه‌های درست و خوبی دارد و سخن نادرست همچون درخت ناپاکی است که گویی ریشه و پایه ندارد و قطعاً استوار نیز نخواهد بود. خامنه‌ای با بیان اینکه عده‌ای نمی‌دانند که چطور باید از ولایت‌فقیه دفاع کنند تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف جامعه دانشگاهی این است که در سطح دانشگاه افکار و اندیشه‌ها را بالا ببرد و دانشجویان را با مسائل مهم جامعه آشنا کنند و معتقدم که باید در دانشگاه‌ها مباحثه گذاشته شود تا به این طریق بتوانیم سطح آگاهی جامعه دانشگاهی و به‌ویژه دانشجویان را افزایش دهیم.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره)، با بیان اینکه چرا نباید نگذاریم برخی تریبون داشته و حرف خود را بزنند گفت: عده‌ای از روی جهالت شعارهایی می‌دهند که حتی خودشان هم معانی این شعارها را نمی‌دانند و این شعارها نه‌تنها دردی از جامعه دوا نمی‌کند بلکه باعث ضربه زدن به‌نظام و انقلاب اسلامی نیز خواهد شد.»

پروژه پایداری برای عبور از روحانی/ تهدید خبرگان توسط زنجیره‌ای‌ها برای ریاست هاشمی/ بازسازی آشوب در دانشگاه توسط یک اصلاح‌طلبروزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار دوشنبه را به تیترهای «خط‌ونشان ظریف برای توافق» و «باران ‌همدلی بابیت آیت‌الله خاتمی» اختصاص داد.

· پروژه پایداری برای عبور از روحانی

اسم رمز «عبور»؛ بعد از «عبور» اصلاحات از روحانی، نوبت به رقیبی سرسخت رییس‌جمهور رسید که از منظر مصطفی داننده می‌خواهند از روحانی عبور کنند.

مصطفی داننده در این یادداشت ابتدا به روایت تصمیم‌های سیاسی آیت‌الله مصباح‌یزدی می‌پردازد و از تلخ‌کامی ایشان نسبت به نتایج انتخابات 1392 روایت می‌کند؛ مصطفی داننده در بخشی از این یادداشت پیرامون استراتژی آیت‌الله قم نشین و جبهه پایداری نوشت «این جریان سیاسی چند راهبرد استراتژیک را در دستور کار خود قرار داده است. کشاندن پی‌درپی وزرا به کمیسیون‌های مجلس برای پاسخ‌گویی به سؤالات نمایندگان، قانع نشدن از جواب وزرا در کمیسیون‌ها و کشاندن آن‌ها به صحن علنی و ایجاد فضای پرتنش برای وزرای دولت، دادن ده کارت زرد به وزرای روحانی و تهدید آن‌ها به استیضاح، استیضاح وزیر علوم، پیشنهاد، نامه، توبیخ و حتی استفاده از ادبیات ناشایست بخشی از این راهبرد سیاسی منتقدان دولت روحانی در پارلمان هستند. دستور بعدی به نیروهای خارج از مجلس شورای اسلامی صادر گردید تا جنبش دلواپسان در سراسر کشور شکل بگیرد. دلواپسان وظیفه تخریب دولت روحانی در جریان پرنده هسته‌ای را به عهده داشتند. حل مسئلهٔ هسته‌ای مهم‌ترین خواسته روحانی قبل و بعد از پیروزی در انتخابات بود و همین معنا باعث شد که مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5، هدف اصلی دلواپسان قرار بگیرد. متهم کردن دولت به خیانت در جریان مذاکرات و سازش‌کار خواندن تیم مذاکره‌کننده، کلیدواژه‌های این استراتژی بود. تقدیر از عملکرد تیم سعید جلیلی در جریان مذاکرات با کشورهای 1+5 قسمت بعدی این راهبرد سیاسی بود. دلواپسان در سخنان خود در کنار انتقاد از ظریف، سعید جلیلی را یگانه رزمنده خط مذاکره می‌خواندند و از سرسختی‌های او در جریان مذاکرات سخن به میان می‌آوردند.

تمام تلاش‌های مصباح یزدی برای رسیدن به یک هدف مشخص است و آن‌هم «ناکارآمد نشان دادن دولت روحانی» به مردم است. آیت‌الله جبهه پایداری به این می‌اندیشد که با عدم موفقت روحانی در عرصه کشورداری، او می‌تواند قبای ریاست جمهوری را بر تن سعید جلیلی یا محمدباقر لنکرانی بیندازد. مصباح یزدی بعد از ناامید شدن از محمود احمدی‌نژاد و شکست در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به دنبال احیای سیاسی خود است و عبور از روحانی را بهترین وسیله برای رسیدن به این مقصد سیاسی می‌داند.»

روزنامه اعتماد

پروژه پایداری برای عبور از روحانی/ تهدید خبرگان توسط زنجیره‌ای‌ها برای ریاست هاشمی/ بازسازی آشوب در دانشگاه توسط یک اصلاح‌طلبروزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «پاسخ ولایتی به کری» و «تذکر شدید روحانی» اختصاص داده است.

· تقابل گفتمانی در اصولگرایی

صفحه احزاب روزنامه اعتماد «اختلاف نامه» جریان اصولگرایی محسوب می‌شود؛ گروه سیاسی این روزنامه از یک‌سوی از عدم اتحاد میان اردوگاه اصولگرایان سخن می‌گوید و از سوی دیگر دلواپس وحدت آنان هستند. گروه سیاسی این بار از اختلاف باهنر و لاریجانی خبر می‌دهد و در همین راستا نوشت«جریان اصولگرایی کم‌کم در حال نمایش عمومی وضعیت نهایی خود پیش از انتخابات مجلس است. آن‌ها که طی ماه‌های گذشته تلاش می‌کردند ائتلاف خود را حداکثری نمایش دهند و احمدی‌نژاد را مهره‌ای تمام‌شده معرفی کنند حالا در روندی آهسته از آرایش جدید خود پرده‌برداری می‌کنند.

فعال شدن احمدی‌نژاد، راه‌اندازی حزب لاریجانی، امتیازهای ویژه‌ای که جبهه پایداری از سنتی‌ها گرفته، نزدیکی موتلفه و باهنر به تندروها از یک‌سو و اختلاف رئوس هرم اصولگرایی با یکدیگر در کنار روابط تیره لاریجانی و باهنر باعث شده تا این جریان سیاسی در فاصله یک سال تا انتخابات ریاست‌جمهوری نمایش تازه‌ای از آرایش سیاسی را نشان دهد. حالا اظهارنظر درباره کلیت این جریان محدود به نیروهای درجه دو و سه شده و صف‌آرایی بزرگان فعلاً به تعویق افتاده است. بزرگان جریان اصولگرایی در حال حاضر ترجیح می‌دهند پیرامون اختلافات خود سخن نگویند اما نمایندگان و افراد نزدیک به آن‌ها بی‌واهمه درباره یکدیگر سخن می‌گویند. روز گذشته هم سید رمضان شجاعی کیاسری، عضو فراکسیون رهروان ولایت که در طیف نمایندگان حامی لاریجانی قرار دارد اعلام کرد احتمال ائتلاف طیف احمدی‌نژاد با بخشی از اصولگرایان چون پایداری، موتلفه و جامعه مهندسین وجود دارد.»

روزنامه شرق

پروژه پایداری برای عبور از روحانی/ تهدید خبرگان توسط زنجیره‌ای‌ها برای ریاست هاشمی/ بازسازی آشوب در دانشگاه توسط یک اصلاح‌طلبروزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «رانت زنجانی در ستاد انتخاباتی احمدی‌نژادی‌ها» و «نباید به تداوم تحریم‌ها کشیده شویم» اختصاص داد.

· رانت زنجانی در ستاد انتخاباتی احمدی‌نژادی‌ها

عوض حیدر پور بارها پیرامون جریان احمدی‌نژاد سخن گفته است؛ برخی از اطلاعات اعلامی او «امنیتی» است که باید دستگاه امنیتی در این موضوع ورود کند. این نماینده مجلس از فعال شدن سرتیم‌های جریان رییس‌جمهور سابق برای انتخابات بهارستان خبر می‌دهد و دستگاه «امنیتی» را به رصد آنان فرامی‌خواند.

عوض حیدپور درباره پول‌های کثیفی که خرج انتخابات می‌شود اظهار داشت «پول کثیفی که رحمانی فضلی به آن اشاره کرده در سرمایه‌گذاری‌های منسجم دولت گذشته دیده می‌شود؛ از هتلداری و بانکداری گرفته تا برخی پول‌شویی‌ها. برای نمونه در دوره گذشته فلان بانک یا سلسله هتل‌های زنجیره‌ای راه افتاده که حالا سودش توی جیب برخی خواص خواهد رفت یا همین ماجرای زنجانی.»

وی سپس نسبت به مسئله بابک زنجانی گفت «بله هنوز که از پول زنجانی چیزی به بیت‌المال بازنگشته است. آن‌ها در دوره قبل دست بابک زنجانی را حسابی باز گذاشته بودند، اتفاقاً برای همین روزها. ما هم از دستگاه‌های امنیتی می‌خواهیم پیگیر باشند. سرنخ این‌ها می‌رسد به همان ستادی که برای انتخابات مجلس قد علم کرده است.» و سپس درباره رانت زنجانی در انتخابات مجلس آینده گفت «بالاخره نگرانی در این زمینه زیاد است. ردپای این پول را که بگیری به ولنجک می‌رسد و برخی تلاش‌های انتخاباتی.»

روزنامه آرمان امروز

پروژه پایداری برای عبور از روحانی/ تهدید خبرگان توسط زنجیره‌ای‌ها برای ریاست هاشمی/ بازسازی آشوب در دانشگاه توسط یک اصلاح‌طلبروزنامه آرمان امروز صفحه اول خود را به تیترهای «نگذاریم در جامعه انشقاق ایجاد شود» و «بازی نهایی بزرگان در خط مقدم ژنو» اختصاص داد.

· هاشمی در انتخابات ریاست مجلس شرکت نمی‌کند

روزنامه آرمان نزدیک‌ترین رسانه مکتوب به هاشمی‌رفسنجانی دلواپس صندلی ریاست مجلس خبرگان رهبری است؛ در بخشی از این مطلب راوی عدم حضور هاشمی است و در همین راستا نوشت«آن‌طور که از شواهد پیداست، آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی نیز نظر مثبتی بر ریاست هاشمی‌شاهرودی دارد و اگر رئیس سابق قوه قضائیه برای این پست نامزد شود، هاشمی‌رفسنجانی نامزدی خود را اعلام نخواهد کرد. در غیر این‌صورت و اگر فردی که هاشمی حضور آنان را صلاح نمی‌داند، در این انتخابات نامزد شوند، قطعاً هاشمی‌رفسنجانی برای این پست نامزد خواهد شد. نامزد نشدن آیت‌ا... هاشمی‌شاهرودی در انتخابات مجلس خبرگان شاید زمینه‌ساز یک رقابت نفس‌گیر را در انتخابات مجلس خبرگان رهبری رقم بزند.

از سال 62 که مجلس خبرگان رهبری با پیام امام خمینی (ره) افتتاح شد تا سال 86، نمایندگان این مجلس به یک اصل نانوشته عادت کرده بودند و همه می‌دانستند که عبای ریاست مجلس خبرگان را برای معلم بزرگ اخلاق، آیت‌ا... مشکینی دوخته‌اند. باوجود آیت‌ا... مشکینی، هیچ‌یک از اعضای مجلس خبرگان به خود اجازه نمی‌داد که برای این پست نامزد شود. بعد از درگذشت آیت‌ا... مشکینی اما جریان‌های سیاسی تلاش خود را برای رسیدن به این صندلی آغاز کردند. رقابت در مجلس خبرگان به دو طیف حامی آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی و طیف آیت‌ا... مصباح‌یزدی- آیت‌ا... جنتی تقسیم شد و هر دو گروه رایزنی‌های خود را با اعضای مجلس خبرگان برای جلب نظرشان آغاز کردند. سرانجام برای رقابت نهایی دو نام بزرگ به رقابت با یکدیگر پرداختند. نتیجه انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری نشان داد که وزن سیاسی آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی بیش از جریان مقابل است. رئیس مجمع تشخیص با 41 رأی در مقابل 34 رأی آیت‌ا... جنتی از مجموع 76 رأی، توانست به کرسی ریاست مجلس خبرگان تکیه بزند.»

روزنامه ایران

پروژه پایداری برای عبور از روحانی/ تهدید خبرگان توسط زنجیره‌ای‌ها برای ریاست هاشمی/ بازسازی آشوب در دانشگاه توسط یک اصلاح‌طلبروزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «اعلام جزئیات جریمه مشمولان غایب» و «ترکیب جدید تیم مذاکره نشانه اراده قاطع برای تعامل است» اختصاص داد.

· بزنگاه مذاکرات هسته‌ای

روند پرپیچ‌وخم مذاکرات همچنان ادامه دارد؛ روزنامه دولتی ایران این مقطع زمانی را «بزنگاه» مذاکرات تعبیر می‌کند. گروه سیاسی روزنامه ایران در این راستا نوشت«بعد از موضع‌گیری اخیر ظریف که در پیغامی به کشورهای طرف مذاکره، پیامد ناکامی احتمالی مذاکرات را متوجه آن‌ها دانست، وزیر خارجه امریکا هم تأکید کرد که اگر ایران شرایط را نپذیرد، واشنگتن آماده ترک میز مذاکره است. فضای مذاکره، هنوز از شوک خبری ناشی از حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به همراه دستیار ویژه روحانی و نیز وزیر انرژی امریکا، خارج نشده است. حضور همزمانی که گمانه نزدیک شدن به زمان توافق را افزایش داده است.

مقام‌های آمریکایی اعزام ارنست مونیز به ژنو را پاسخی به مشارکت صالحی در مذاکرات اعلام کرده‌اند. برخلاف آمریکایی‌ها که تمایل چندانی نشان نمی‌دهند تا درباره اهداف سفر وزیر انرژی خود توضیح بیشتری دهند، ظریف، شفاف‌تر به این رخداد بی‌سابقه پرداخته است: «به نظر مسئولان کشور در حال حاضر به شرایطی در مذاکرات رسیده‌ایم که بحث‌های هسته‌ای نیاز به تصمیم‌گیری جدی در سطح عالی کشور دارد، به همین دلیل از آقای صالحی درخواست شد تا در این دوره از مذاکرات حضورداشته باشد تا موضوعات به‌صورت شفاف، دقیق و ریز بررسی شود».

وزیر خارجه کشورمان که با «واحد مرکزی خبر» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «موضوعات هسته‌ای ابعاد مختلفی دارد، ما غنی‌سازی و رآکتور اراک راداریم، مجموعه این بحث‌ها نیاز به اشراف کامل به برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز کشور دارد که آقای صالحی به‌عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی، فردی متخصص و علمی با سوابق هسته‌ای است که در این حوزه اشراف کامل دارند». ظریف تأکید کرد: «این بار احساس کردیم که زمان زیادی به پایان مهلت باقی نمانده است که باید در یک سطحی با اشراف کافی به موضوعات که همه مسائل را همه‌جانبه نگاه کند، شخص آقای صالحی می‌تواند در این بخش به ما کمک کند، طرف آمریکایی هم در این جلسه در پاسخ به پیشنهاد ما در سطح وزیر انرژی حاضر شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • محمدرضا ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    80 درصد مردم از مذاکرات رضایت دارند؟! از رکود عبور کردیم!؟ توافق ژنو یعنی تسلیم قدرت های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران!؟ تورم کم شد!؟ . . . !؟ یکی حرف های آقای روحانی رو برامون تحلیل کنه، ما که متوجه نمیشیم...
  • محسن ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    اخه کی به این خزعبلات زنجیری ها گوش میده اصلاح طلبان با خودشون هم در گیرن کشور دو سال افتاده دست اینا رفتن مذاکره میکنن به هیچ جا نرسیدن فقط قبح شکنی این کارا بی پاسخ نمی مونه
  • ناشناس ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    جان کری قبلا" گفته بود که ما باید احمق باشیم که این مذاکرات را ترک کنیم و حالا داره بلوف میزنه که ما مذاکرات رو ترک میکنیم جدی نگیرید.
  • ناشناس ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    سران فتنه با برپا کردن فتنه 88 و تهدید امنیت ملی و به آشوب کشیدن کشور و حمایت از حرمت شکنان عاشورا برای همیشه از صحنه سیاسی کشور حذف شدند و به زباله دان تاریخ پیوستند.
  • ناشناس ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    دکتر جلیلی از موضع قدرت و حکمت و مصلحت مذاکره میکرد و باج به شغال نمیداد .
  • الف ر ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    روحانی کشوری را تحویل گرفت فساد ،اختلاس،پارتی بازی بیداد میکنه خزانه خالی بدهی چند هزارمیلیاردی دولت به بانکها ،اشخاص غیر دولتی که در نتیجه رفتار عوام فریبانه دولت قبلی بود، فشار بی اندازه زیاده خواهان خارجی بویژه داخل خیلی فداکاری میکنه لعنت خدا بر آدم بی انصاف
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    آقای الف ر؛ واقعاً لعنت خدا بر بی انصاف
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    محمدباقر لنکرانی؟! خخخخخخخخخخ... ابتکار رو بخونین.
  • علی ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    روحانی امروز گفته تورم بهمن به صفر رسیده قیمت مرغ به 7500 تا 8000 تومان رسیده با زهم می گویند تورم پایین کشیدن . به نظر می اید تورم روبه افزایش است اما با شیب کم !
  • در میدان می مانم ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    کار این زنجیری‌‌ها به کجا رسیده که راجع‌به آیت‌الله مصباح حرف میزنن. اي مگس عرصه سيمرغ نه جولانگه توست عِرض خود مي بري و زحمت ما ميداري!
  • سید ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    چه تحلیل مسخره ای ...............عبور روحانی از زمانی معنی می ده که روحانی عضو حزب خودشون باشه پایداری ها از اول به روحانی نرسیده بودن که حالا بخوان ازش عبور کنن
  • روح اله ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    اینا اصولا اهل تحلیل نیستن فقط میخوان تخریب کنن و حرف مفت بزنن و اینارو درقالب تحلیل مینویسن. درضمن ب گفته دوستمون اینا اصلا ازاول بچه مچه رو بازی ندادن که حالا بخوان ازش عبور کنن.
  • مراد ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    به جای هم فکری برای نجات کشور از بحران زور مچ گذاشتن اقایون من موافق دولت روحانی نیستم میدونم تمام دولت ها برای حفظ نظام وحکومت خودشون کار می کنن و اکثر شعاراشون شعار می مونه اما به این اعتقاد دارم که نباید چوب لای چرخش بذارن باید کمک کنیم همه وهرکس
  • مهدی از قم ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    الف ر واقعا لعنت بر ادم بی انصاف.مگر روحانی وضع را نمیدونست که این همه قول به ملت داد که حالا این وضع را درست کنه؟؟؟اگر کسی قول میدهد باید عمل کند .در ضمن به گفته صندوق بین المللی پول خزانه از همیشه پر تر بوده و رشد کارهای عمرانی و زیرساختی و بورس و انرژی هسته ای و ساخت و ساز مسکن و.....بی نظیر بوده.به گفته بانک جهانی در اون هشت سال بدهی خارجی از 40میلیارد دلار به 24میلیارد رسیده بود و ذخیره ارزی را هم 130میلیارد اعلام کردند.واقعا خودتون رو به خواب زدید
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    ترکیب جدید تیم مذاکره نشانه اراده قاطع برای تعامل نیست بلکه نشانه اراده قاطع برای توافق به هر قیمتی است! فریدون چه ربط منطقی - تخصصی به قضیه دارد؟
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    الف ر امثال شما کشور را به این روز انداختند طوطیوار بعضی حرفهای زهوار در رفته را تکرار می کنند و کلا بغیر از غر زدن و ایجاد تفرقه و وادادگی در برابر دشمن و... کار دیگری بلد نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس