روی راسور نماینده این رژیم در سازمان ملل گفت: این مسابقه رد هولوکاست را تایید کرده و از انکارکنندگان هولوکاست می‌خواهد تا همچنان به عقاید خود ادامه دهند.

گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن به طور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

***

توافق‌نامه خوب برای ایران

روزنامه نشنال پست چاپ کانادا در گزارشی به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 پرداخته و می‌نویسد: حال به نظر می‌رسد مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا در هفته‌های آتی به سرانجام برسد. گزارشات بسیاری به این مساله اشاره می‌کند که شکاف‌ها در حال کاهش می‌باشد. این توافق‌نامه یکی از مهمترین توافق‌نامه‌های بین‌المللی ظرف 50 سال گذشته محسوب می‌شود. این توافق‌نامه مشخص خواهد کرد که یا ایران برای همیشه توانمندی هسته‌ای خود را کنار گذارد و یا توانمندی این کشور به رسمیت شناخته خواهد شد. آنچه از شواهد امر پیداست این است که گزینه دوم از احتمال بیشتری برخوردار است.

توافق‌نامه خوب برای ایران

از ابتدا هدف آمریکا از ورود به مذاکرات حذف و به عقب بازگرداندن برنامه هسته‌ای ایران بود. هدف ثانویه کاخ سفید ایجاد رژیم راستی آزمایی و بازرسی سرزده از تاسیسات هسته‌ای این کشور بود تا به جامعه جهانی اطمینان بدهد که ایران هیچ‌گاه از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای عدول نمی‌کند.

اما آمریکا در هر یک از این اهداف عقب‌نشینی‌هایی انجام داد، که عقب‌نشینی از هدف اول از همه مهمتر می‌باشد. درحالی‌که دولت آمریکا به دنبال حذف توانمندی هسته‌ای ایران بود، اما حالا به نظر می‌رسد که آمادگی لازم برای پذیرش ایران هسته‌ای را دارا می‌باشد.

نویسنده این مقاله در ادامه ادعا می‌کند: این توافق‌نامه قدرت عمل را در اختیار تهران قرار می‌دهد که به سمت تسلیحات هسته‌ای حرکت کند یا خیر. به علاوه، گفته می‌شود که مدت این توافق‌نامه نیز طبق اصرار ایران بین پنج تا هفت سال است. بنابراین، پس از این مدت محدود ایران می‌تواند با شتاب بیشتری برنامه هسته‌ای خود را از سر گیرد. بنابراین، این فقط اوباما بوده است که تا کنون از مواضع خود عقب‌نشینی کرده است.


افزایش جنگ سایبری بین آمریکا و ایران

به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، یک سند آژانس امنیت ملی که به تازگی افشا شده از افزایش چشمگیر استفاده ایران و آمریکا از تسلیحات سایبری علیه یکدیگر با هدف جاسوسی و خرابکاری حکایت دارد.

توافق‌نامه خوب برای ایران

این سند که در سال 2013 توسط کیس الکساندر مدیر وقت آژانس امنیت ملی آمریکا نوشته شده است توضیح می‌دهد که چطور مقامات ایرانی سندی را سال قبل از آنکه آمریکا برای حمله سایبری به شبکه‌های آن‌ها آماده شود کشف کرده بودند.

این سند که توسط ادوارد اسنودن افشا شده است به اهداف این حملات اشاره نکرده است. اما، برای اولین بار، آژانس امنیت ملی هدف آن را تاسیسات هسته‌ای ایران خواند. این سند همچنین به این مساله اشاره می‌کند که درحالی که مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا در جریان بوده است نیز دو کشور از حملات سایبری علیه یکدیگر دست برنداشته‌اند.

مایکل راجرز مدیر جدید آژانس امنیت ملی اولین هدف خود را بالا بردن هزینه حملات سایبری برای کشورهایی نظیر روسیه، چین و ایران ذکر کرده است. ایران در چند سال گذشته حملاتی را علیه بانک مرکزی آمریکا و بانک جی‌پی مورگان انجام داده است. این حملات باعث ایجاد اختلالات شبکه‌ای در این بانک‌ها شد.


ایران گفتگو‌های هسته‌ای را رو به جلو می‌داند، اما مسیر طولانی هنوز باقیمانده است

به گزارش پایگاه بیزینس اینسایدر، وزرای امور خارجه ایران و آمریکا چندین جلسه مشترک را برای رفع شکاف‌ها و تسهیل دست‌یابی به توافق هسته‌ای برگزار کردند. محمدجواد ظریف گفت که گفتگوها با گروه 1+5 درباره برنامه هسته‌ای ایران پیشرفت‌هایی داشته است، اما هنوز کاری بسیاری برای دست‌یابی به توافق نهایی باید انجام شود.

توافق‌نامه خوب برای ایران

وی همچنین مذاکرات طرف غربی خصوصاً طرف آمریکایی را سازنده، مفید و جدی خواند. قرار است دور بعدی مذاکرات روز دوشنبه آینده در سوئیس از سر گرفته شود.


پوتین و ایران به دنبال تغییر قواعد بازی

مولفه‌های سیاست خارجی روسیه از زمان اعمال تحریم‌های مالی و اقتصادی آمریکا علیه این کشور اجباراً ملایم‌تر شده است. اما اینکه این تغییر سیاست می‌تواند برای مقابله با فشارهای آمریکا موثر باشد یا خیر مشخص نیست. آنچه که مشخص است این است که ولادمیر پوتین و چند کشور حامی وی ترسی به دل راه نمی‌دهند. آخرین نمونه آن سفر وزیر دفاع روسیه به تهران و امضای توافق‌نامه همکاری نظامی بود. پیامدهای این همکاری برای هر دو کشور و همچنین برای آینده اوراسیا بسیار زیاد می‌باشد. نزدیکی دو کشور منطقه اوراسیا، کشورهایی که در دریای راهبردی خزر هم‌مرز هستند می‌تواند برای ژئوپولتیک جهانی پیامدهایی داشته باشد. دولت اوباما تلاش کرده است تا با استفاده از سیاست چماق و هویج ایران را وادار به عقب‌نشینی در برنامه هسته‌ای خود کند. روسیه نیز که اخیراً نیروگاه اتمی بوشهر را تکمیل کرده است تلاش می‌کند تا با شرکت موثر در مذاکرات بین ایران و گروه 5+1، تهران را به پذیرش توافق‌نامه ترغیب نماید.

توافق‌نامه خوب برای ایران

بخشی از اهداف فشارهای آمریکا بر ایران با هدف توقف حمایت‌های این کشور از بشار اسد در سوریه انجام می‌شود. ایران در سال 2011 توافقی را برای انتقال خط گازی خود از عراق و سوریه و سپس اروپا امضا کرد. آمریکا به دنبال آن است تا با تعطیلی این خط لوله به قطر به عنوان بزرگترین کشور صادرکننده گاز و بزرگترین حامی مالی گروه تروریستی داعش کمک نماید. قطر در سال 2009 در تماسی با بشار اسد سعی کرد وی را به پروژه انتقال گاز خود از طریق سوریه ترغیب نماید. اما با پاسخ منفی دمشق مواجه شد؛ سوریه گفت روابط با ایران و روسیه با اهمیت‌تر است. درست در زمان امضای قرارداد خط لوله انتقال گاز ایران-عراق-سوریه بود که آمریکا، عربستان سعودی، و قطر جنگ تمام عیاری را علیه بشار اسد راه انداختند.

روسیه و ایران دو حامی اصلی بشار اسد در جنگ با تروریست‌ها می‌باشند. با این حال، همکاری بین تهران و مسکو تا کنون محتاطانه بوده است. در سال 2010، دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور وقت روسیه تلاش‌های بسیاری را برای جانب‌داری از آمریکا انجام داد. یکی از پرهزینه‌ترین اقداماتی که مدودف انجام داد امضای فرمان ریاست جمهوری کاخ سفید در سال 2010 درباره ممنوعیت فروش تسلیحات به ایران بود. این ممنوعیت باعث ضرر 13 میلیاردی صنایع نظامی روسیه شد. مدودف همچنین بصورت یک‌طرفه قرارداد فروش سامانه‌های پدافندی اس-300 را لغو کرد که این اقدام باعث شکایت ایران به دادگاه بین‌المللی ژنو شد.

تا کنون، موضوع اس-300 یکی از موضوعات تنش‌زا بین دو کشور محسوب شده است. مطابق گزارشات موثق، روسیه نه تنها با ارسال سامانه اس-300 موافقت کرده است بلکه سامانه‌های پیشرفته اس-400 را نیز در اختیار ایران قرار می‌دهد. اگر خبر ارسال سامانه اس-400 به ایران صحت داشته باشد، پس ژئوپولتیک کل نبرد بین دولت اوباما، روسیه، ایران و سوریه بسیار احمقانه خواهد بود.


درخواست رژیم صهیونیستی از سازمان ملل برای توقف مسابقه کاریکاتور هولوکاست در ایران

به گزارش پایگاه تایمز آو اسرائیل، رژیم صهیونیستی از بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل و کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا مسابقه بین‌المللی کاریکاتور در رد هولوکاست را محکوم کنند. روی راسور نماینده این رژیم در سازمان ملل گفت: این مسابقه رد هولوکاست را تایید کرده و از انکارکنندگان هولوکاست می‌خواهد تا همچنان به عقاید خود ادامه دهند.

توافق‌نامه خوب برای ایران

این رقابت توسط سازمان‌های ایرانی در واکنش به اهانت به پیامبر اعظم در مجله شارلی ابدو برنامه‌ریزی شد. خانه کاریکاتور ایران و مجتمع فرهنگی سرچشمه مسئول برگزاری دومین مسابقه کاریکاتور هولوکاست هستند. قرار است به نفر اول 12000 ، نفر دوم 8000 و نفر سوم 5000 دلار اهدا ‌شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • رونیکا ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    تن این صهیونیست ها بدجوری میخواره و دلشون هوای موشک های ما کرده
  • ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    اونقدر کاریکتور این هولوکاست مسخره رو بکشید تا این صهیونیست ها از شدت عصیانیت بمیرند
  • محمدرضا ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    (قرآن کریم) : فاعتدوا علیه بمثل ماعتدی علیکم . بر علیه ایشان مشابه خودشات تعدی کنید . موشک جواب موشک .
  • محسن ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    سلام خوشحالم که این موشهای کثیف از شذت عصبانیت در حال مرگ هستند ،از مردن و نابودی شما صهیونیستهای نجس حرامزاده مسروریم.
  • امیر تبریز اوغلی ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    احمدی نژاد چه با این ها کرد..................
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    کاریکاتور که آزادی بیان بود :/ عجیبه هااااااااااا آزادی بیان یکطرفه که میگن اینه :)
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    به نظر من بهترین جواب برای اهانت های بی شرمانه آن ها به پیامبر عظیم الشانمان صلی الله علیه و آله و سلم همین است که بزرگ ترین دروغ تاریخی آن ها را مورد هجوم خود قرار دهیم ...
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    مشرق یه پیشنهاد شما هم روزی یکی از اون کاریکاتورها رو تو سایت بذارین تا حال کنیم :))
  • راهنمایی مهم ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    روسیه نه تنها اس 300 رو نمیده بلکه اس 400 رو مگر اینکه تو خواب ببینیم غرامت هم نمیده چون فقط دست بگیر داره.من تا حالا نشنیدم روسیه به کسی چیزی بده ما فقط نباید کوتاه بیایم که رسانه های عرب زبان به عنوان نوکر روسیه در منطقه نشونمون بدن و جا برای حضور امریکا باز کنن باید مثل شیر مقابل روسیه ایستاد و حقمونو از گرفت تا سایر کشورها از انقلاب اسلامی ایران مطمئن و دلگرم بشن
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    احمدی نژاد چه با ایران کرد.................
  • امیر رضا ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    حیف که بلد نیستم بکشم.ولی خدایی هر کی بلده بکشه و بذارید امار شرکت کننده ها بره بالا بترکونید.
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    یه بنده خدایی یه کاریکاتور از هولوکاست کشیده بود که کلی خندیدیم میدانید هولوکاست را خودشون ساختند تا مجوز کشتار انسانها را بگیرند مرگ بر اسراییل
  • ... ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    من خودم کاریکاتوریست هستم منتظر کاریکاتورهای افشا گرانه از هولوکاست باشید،دعا کنید تاثیر گذار باشد
  • . ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    1 0
    درود بر احمدی نژاد که نقشه آنها را به آب داد
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    وجودمان،همه هستی مان ،خون مان وفرزندانمان ودار وندارمان فدای رسول مهربانی ها حضرت محمد پیامبر عظیم اشان مسلمانان لبیک یا رسول ا... لبیک یا علی ولی ا...
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    کاریکاتورهای هولوکاست را بذار تا کلی بخندیم
  • علی اکبر ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    من موندم کدوم آدمیه که داره به این کامنتها منفی میده ... اسرائیلیه یا خودفروخته
  • علی ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    چه ربطی به موضوع خبر داشت؟
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    چه جالب ! یادآوری هلوکاست دروغین موجب ناراحتی خاطر اونا میشه و باید جمع بشه ولی توهین به مقدسات یک میلیارد آدم آزادی بیان و کسی نباید جلوی اونو بگیره !!! من هلوکاست هستم !
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    در جواب علی: پوتین و ایران به دنبال تغییر قواعد بازی با قرمز نوشته.علی جان بیشتر دقت کن !
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    سلام من در یکی از دانشگاه های اروپا تحصیل کردم و الان به کشورم برگشتم. توی تعهداتی که دانشگاه از من موقع ثبت نام کرفت این بود که : هولوکاست رو انکار نکنم. از بنده و همه دانشجویان امضا میگرفتند که اگه هولوکاست رو انکار کنم از دانشگاه اخراج میشم الانم تمام مدارکم ایران پیشمه و مستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس