رژیم صهیونیستی تمامی مبالغی که به ایران به خاطر خرید نفت از این کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بدهکار است را در یک حساب سری نگهداری می‌کند.

گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن بطور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

***

پهپادهای ایرانی با قابلیت پرواز با مدت زمان بیشتر و در ارتفاع بالاتر

به گزارش اسپوتنیک، سازمان هوافضای ایران برای افزایش محدوده پروازی پهپادهای بومی ایران برنامه‌ریزی کرده است. امیر عبدالکریم بنی‌طرفه گفت که سازمان هوافضا در نظر دارد قدرت پروازی و همچنین دقت تصویربرداری پهپادهای بومی را افزایش دهد.

پهپادهای ایرانی با قابلیت پرواز با مدت زمان بیشتر و در ارتفاع بالاتر

ایران شانه به شانه آمریکا، چین، روسیه و رژیم صهیونیستی از جمله تولیدکنندگان اصلی پهپاد در جهان شناخته می‌شوند. ایران چندی پیش از پهپاد جدیدی با نام ابابیل 3 رونمایی کرد که می‌تواند بدون وقفه 8 ساعت در ارتفاع 15000 پایی پرواز کند. این پهپاد با بدنه کامپوزیتی قادر است در لحظه تصاویر خود را به ایستگاه‌های زمینی یا هر سکوی دیگری انتقال دهد.


حضور مقامات انرژی ایران و آمریکا در ژنو نشان‌دهنده تغییر مواضع است

به گزارش روزنامه گاردین، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا برای اولین بار به محل مذاکرات در ژنو رفتند که این مساله می‌تواند نشان‌دهنده افزایش احتمال دستیابی به توافق جامع باشد.

پهپادهای ایرانی، بلندپروازتر و تیزبین‌تر می‌شوند

مقامات ایران و گروه 5+1 از روز شنبه مذاکرات خود را در ژنو از سر گرفتند و برای اولین بار علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا نیز به مذاکره‌کنندگان ملحق شدند.

مقامات غربی می‌گویند که تصمیم آمریکا برای اعزام مونیز پس از آن اتخاذ شد که ایران اعلام کرد که صالحی به ژنو می‌آید. اما، به هر صورت حضور این دو نفر می‌تواند کمک شایانی به عبور سریع‌تر از مسائل فنی و تسهیل دستیابی به توافق نهایی نماید.

گفته می‌شود در این دور از مذاکرات طرفین درباره موضوعاتی از قبیل تعداد سانتریفیوژهای ایران، میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده، نوع فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای ایران و آینده راکتور آب سنگین اراک بحث و گفتگو خواهند کرد.


توافق‌نامه هسته‌ای با ایران می‌تواند باعث تسلط این کشور بر خاورمیانه شود

روزنامه جروزالم‌پست درحالی‌که همچنان بر طبل ایران‌هراسی می‌کوبد درباره مذاکرات هسته‌ای و توافق‌نامه محتمل نهایی ایران و گروه 5+1 می‌نویسد: مخالفت نتانیاهو با دولت اوباما درباره پارامترهای توافق نهایی با ایران سال‌هاست که ادامه دارد.

پهپادهای ایرانی، بلندپروازتر و تیزبین‌تر می‌شوند

یوال استینیتز وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با بیان مواضع رژیم متبوع خود مدعی شد که مفاد توافق‌نامه مورد مذاکره نمی‌تواند مانعی برای برنامه هسته‌ای ایران باشد. وی گفت: ما از همان ابتدا، دغدغه‌های خود را به گوش مقامات آمریکایی رساندیم. ما در ابتدا فکر می‌کردیم که به ایران تنها اجازه غنی‌سازی مقدار نمادینی از اورانیوم داده می‌شود، اما زمانی‌که نتانیاهو فهمید که قرار است تا ایران هزاران سانتریفیوژ در اختیار داشته باشد تصمیم گرفت تا به جنگ لفظی علیه مذاکرات روی بیاورد. ما معتقدیم که نظارت و بازرسی نمی‌تواند مانعی برای برنامه هسته‌ای ایران باشد.


رژیم صهیونیستی از برقراری روابط ایران و آمریکا در هراس است

به گزارش پایگاه المانیتور، تقابل علنی بین اوباما و نتانیاهو دو رو دارد: روی آشکار و روی پنهان. روی آشکار آن مسلماً آن چیزی است که مقابل چشمان ماست. روزی نمی‌گذرد که ما شاهد شکستن خطوط قرمز بین این دو نفر نباشیم. چندی پیش جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نگرانی خود را از افشای اطلاعات درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران ابراز داشت. وی همچنین گفت که آمریکا ضمانتی را از رژیم صهیونیستی می‌خواهد تا صحبت‌هایی که بین طرفین درباره برنامه هسته‌ای ایران ردوبدل می‌شود محرمانه بماند. در عصر حاضر، تا کنون چنین اتفاقی نیفتاده بود.

پهپادهای ایرانی، بلندپروازتر و تیزبین‌تر می‌شوند

اما در پشت صحنه، تقابلی پنهانی در جریان است. آمریکا به تقابل با هم‌پیمانان سنتی خود در خاورمیانه از قبیل رژیم‌صهیونیستی، عربستان سعودی، و دیگر کشورها روی آورده است. این تقابل آرام، محدود و شاید بصورت مخفیانه باشد، اما این امکان وجود دارد که هر آن منفجر شود. این کشورها معتقدند که آمریکا قصد دارد تا ایران را در خاورمیانه جایگزین آنها کند.

این افراد که نظریه توطئه را دنبال می‌کنند معتقدند که اوباما رویای دست‌یابی به توافق هسته‌ای با ایران و در نتیجه تغییر کل منطقه را در سر می‌پروراند. طبق این نظریه، آمریکا قصد دارد از قدرت ایران برای ایجاد نظم در منطقه خاورمیانه استفاده کند. ایران تنها کشوری است که می‌تواند گروه داعش را نابود کرده، اوضاع یمن را آرام کند و نظم را به منطقه برگرداند.

مقامات آمریکایی با رد این ادعاها می‌گویند: جالب است که ما این حرف‌ها را فقط از منابع اسرائیلی می‌شنویم. واقعیت این است که خاورمیانه دارد از کنترل خارج می‌شود. گروهی معتقدند که با امضای توافق نهایی می‌توانیم ایران را تشویق کنیم تا از سیاست‌های قبلی خود دست برداشته و رویکرد اعتدال‌گرایانه‌ای را در پیش بگیرد.

نویسنده این مقاله در ادامه با طرح ادعاهایی مغرضانه می‌نویسد: آمریکا قطعاً نمی‌خواهد ایران را جایگزین عربستان یا رژیم صهیونیستی کند. اما، قطعاً می‌خواهد که نتانیاهو هر چه زودتر از صحنه سیاست محو شود. واشنگتن در حقیقت فرآیند سه مرحله‌ای را دنبال می‌کند: نخست، دست‌یابی به توافق جامع هسته‌ای با ایران که بتواند برنامه هسته‌ای این کشور را محدود سازد. دوم، پس از گذر از مرحله اول، آمریکایی‌ها قطعاً از توان ایران برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه بهره خواهند گرفت. آنها می‌دانند که این ایده هنوز خام است، اما امیدوارند که با رفع تنش‌ها بین ایران و غرب بر سر موضوع هسته‌ای این کشور، ایران سمت و سوی اعتدال را در پیش بگیرد. مرحله سومی که به نظر نوعی آرمانی می‌رسد این است که ملت ایران علیه نظام اسلامی شورش کرده و نظامی غربی را جایگزین آن کند.


رژیم صهیونیستی 250 میلیون دلار بدهی نفتی خود به ایران را در حساب سری نگهداری می‌کند

به گزارش روزنامه هاآرتص، رژیم صهیونیستی تمامی مبالغی که به ایران به خاطر خرید نفت از این کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بدهکار است را در یک حساب سری نگهداری می‌کند. رژیم صهیونیستی از پاسخ به این سوال که چه کسی مسئول واریز و برداشت از این حساب است طفره می‌رود.

پهپادهای ایرانی، بلندپروازتر و تیزبین‌تر می‌شوند

برای سی سال است که رژیم صهیونیستی حسابی مرموز در بانک اسرائیل دارد. این حساب حاوی پول‌هایی است که این رژیم به شرکت ملی نفت ایران به‌خاطر خرید نفت از این کشور در قبل از انقلاب اسلامی بدهکار است. سرنوشت این پول به کندی در دادگاهی بین‌المللی در سوئیس در حال بررسی است.

این پول تحت کنترل حسابدار کل در وزارت دارایی رژیم صهیونیستی است. طبق جدیدترین گزارش بانک اسرائیل تراز مالی این حساب تا پایان سال 2013 در حدود 256 میلیون دلار است. وزارت دارایی این حساب را حساب ویژه ارز خارجی می‌نامد.


لیبرمن: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند با حماس سر کند، چه برسد به ایران

به گزارش پایگاه میدل‌ایست مانیتور، لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت که ناتوانی این رژیم در ارتباط برقرار کردن با حماس شک و تردیدهای بسیاری درباره اینکه ما چطور می‌توانیم با ایران سر کنیم به وجود آورده است. وی که با کانال 2 تلویزیون اسرائیل مصاحبه می‌کرد گفت که نتانیاهو به جای آنکه درباره ایران اقدامی انجام دهد فقط درباره این کشور حرف می‌زند. وی در ادامه به تصمیم نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا اشاره کرد و آن را فاقد ارزش دانست.

پهپادهای ایرانی، بلندپروازتر و تیزبین‌تر می‌شوند

وی افزود: زمانی‌که مناخم بگین تصمیم گرفت راکتور هسته‌ای عراق را نابود کند، هیچ حرفی نزد. ما یک روز صبح از خواب بیدار شدیم و دیدیم که اثری از نیروگاه این کشور نیست. همین اقدام نیز درباره سوریه رخ داد. درباره ایران هم باید ما به تنهایی تصمیم بگیریم و مطابق آن عمل نماییم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عرشیا عرش نشین ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    پولمون رو ندادند به درک ما با موشک هایی که به حماس و حزب الله دادیم دمار از روزگارشون در آوردیم و فرآیند مسلح کردن کرانه باختری را هم که درحال اجرایی شدن است ضربه دیگری است بر پیکره اسرائیل و ان شالله با اعدام آن دوتا حیض و نفاس بخوانید موسوی و کروبی و ایضا تفاله های نفوذیشان در بدنه حکومت وازهمه مهمتر سیدمحمدخاتمی تیرخلاص را به پیکر اسرائیل روانه میکنیم و اسرائیل را از صفحه روزگار کان لم یکن میکنیم
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    راست میگه ما هم یه روز صبح از خواب بیدار میشیم و متوجه میشیم دیگه اسراییلی وجود نداره چون توسط ایران نابود شده
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    اونموقع که عربده مستانه تان تو منطقه گوش فلک رو کر میکرد نتونستید ... بخورید، الان که زیرش زائیدید. ....
  • مهدی ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    حریف حماس نمی شی اونوقت ایران رو تهدید میکنی خودت رو به یه روانپزشک نشون بدی خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس