درحالی که که چند هفته بیشتر به پایان مذاکرات نمانده است، بنظر می‌رسد که ایران دارد مذاکرات را به سمتی که می‌خواهد سوق می‌دهد. در حال حاضر بحث درباره میزان و توان غنی‌سازی اورانیوم است.

گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن بطور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

***

تاکید آیت‌الله خامنه‌ای بر مواضع محکم ایران در بحث هسته‌ای

به گزارش رویترز، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی گفتند که ایران در برابر تحریم‌های جهانی به خاطر برنامه‌ هسته‌ای این کشور مقاومت می‌کند. ایشان فرمودند که ایران پاسخ این تحریم‌ها را با قطع صادرات گاز خواهد داد.

رژیم صهیونیستی در برابر آمریکا بر سر پرونده هسته‌ای ایران

ایشان فرمودند: اعتقاد من این است که اگر ما به آنها اجازه دهیم چیزهایی را درباره مساله هسته‌ای به ما دیکته کنند، آنها همچنان بر اعمال تحریم‌ها ادامه می‌دهند زیرا آنها با اساس انقلاب مخالف هستند.

ایشان افزودند: اگر تحریم‌ها ابزار دست آنهاست، ایران نیز می‌تواند از آن استفاده کند. بخش بزرگی از ذخائر نفت و گاز دنیا در اختیار ایران است، پس در صورت لزوم ایران می‌تواند گازی که اروپا و دنیا به آن خیلی وابسته است را قطع کند.


رژیم صهیونیستی در برابر آمریکا بر سر پرونده هسته‌ای ایران

به گزارش روزنامه کویت‌تایمز، آمریکا و ایران در آستانه دستیابی به توافق‌نامه جامع هسته‌ای هستند، چیزی که چندان مورد پسند نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیست. این رژیم معتقد است که هر گونه قراردادی به جز حذف برنامه هسته‌ای ایران اشتباه است. از سوی دیگر واشنگتن به دنبال محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است.

رژیم صهیونیستی در برابر آمریکا بر سر پرونده هسته‌ای ایران

درحالی که که چند هفته بیشتر به پایان مذاکرات نمانده است، بنظر می‌رسد که ایران دارد مذاکرات را به سمتی که می‌خواهد سوق می‌دهد. در حال حاضر بحث درباره میزان و توان غنی‌سازی اورانیوم است. کشورهای غربی در ابتدا با ادعای حذف برنامه هسته‌ای ایران پای میز مذاکره آمدند، اما با دیدن مقاومت ایران با وجود 4500 سانتریفیوژ برای غنی‌سازی اورانیوم موافقت کرده‌اند.

دیپلیمات‌های مطلع معتقدند که آمریکا آمادگی لازم را برای پذیرش تعداد بیشتر سانتریفیوژهای ایران را دارد، به این شرط که توان غنی‌سازی آنها کاهش یابد.


جزئیات زیردریایی جدید ایران با قابلیت حمل موشک کروز

به گزارش اسپوتنیک، ایران در حال ساخت زیردریایی جدیدی با نام بعثت است که قابلیت شلیک کردن موشک کروز و کارگذاشتن مین زیرسطحی را دارا می‌باشد. به گفته امیر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، این وسیله زیرسطحی جدید به زودی آماده و در اختیار نیروی دریایی قرار می‌گیرد.

رژیم صهیونیستی در برابر آمریکا بر سر پرونده هسته‌ای ایران

زیردریایی بعثت 60 متر طول و توان حمل 1300 تن بار را دارد. این زیر دریایی همچنین دارای 6 لانچر پرتاب اژدر و موشک کروز دریایی را دارد. بعثت بزرگترین زیردریایی ساخت داخل ایران است.


انتقاد رهبر ایران از فیلم تک‌تیرانداز

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران از فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» انتقاد کرده و می‌گویند که این فیلم درباره نبرد یک سرباز آمریکایی در عراق می‌تواند خشونت علیه مسمانان را تشویق نماید.

رژیم صهیونیستی در برابر آمریکا بر سر پرونده هسته‌ای ایران

ایشان فرمودند: فیلم «تک‌تیرانداز» که توسط هالیوود ساخته شده است غیرمسلمانان و مسیحیان را تشویق می‌کند که تا آنجایی که می‌توانند به مسلمانان اهانت کنند.


ناراحتی ایران از خرابکاری سایبری آمریکا

به گزارش پایگاه هیل، ایران نگرانی خود از اقدام آمریکا برای ورود کدهای بدافزاری به داخل رایانه‌های حساس این کشور را ابراز داشت. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در حالی که نامی از آمریکا نبرد از کشورهای دنیا خواست تا درباره مبارزه با بدافزارها باهم همکاری کنند. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران توجه زیادی به این موضوع دارد چرا که در کانون حملات سایبری است.

رژیم صهیونیستی در برابر آمریکا بر سر پرونده هسته‌ای ایران

ایران در حال بررسی این موضوع است که رایانه‌ها قبل از ارسال به این کشور با برخی بدافزارهای هوشمند آلوده می‌شوند. چندی پیش شرکت روسی کاسپرسکی از آلوده شدن رایانه‌های بیش از 30 دولت، شرکت و واحد نظامی خارجی با نوعی بدافزار خبر داده بود. درحالی که این شرکت نامی از آمریکا نبرده بود، اما به شباهت این بدافزار با ویروس استاکس‌نت اشاره کرده بود.

طبق تحقیق این شرکت روسی، چند روش برای ورود بدافزار وجود دارد. برخی از این کدهای مخرب از قبل بر روی سخت‌افزار رایانه‌ها نصب می‌شوند. برخی دیگر نیز از طریق اینترنت یا درگاه‌های یو‌اس‌بی وارد رایانه‌ها می‌شوند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 0
    چند صنعت هستند که راهبردی بوده و ایران باید در آنها خودکفا باشد: 1-صنایع نظامی 2- صنایع هسته ای 3-صنایع مخابرات 4-صنعت نرم افزار و سخت افزار 4-صنایع ابزار دقیق 5- کشاورزی و آبیاری
  • علی ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 0
    شاید قطع گاز رکود اقتصادی را به دنبال داشته باشد ولی بالاخره باید ازوابستگی نفت و گاز بیرون اییم اما در این میان باید به دلال های بزرگ هم نظرداشته باشیم که.... وغرب هم بنداند ایران عراق و کشورهای دیگرنیست ما ملتی با تاریخ 7000 ساله هستیم.
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 0
    جب بوش: بلندپروازی‌های ایران باید نابود شود نه این که مدیریت شود!
  • امیر ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 0
    مادر نزاییده هنوز
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 0
    شکر تو حلقش !
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 0
    ما بزرگترین ذخایر گاز جهان و بیشترین مجموع ذخایر نفت و گاز جهان رو داریم و تنها کشوری هستیم که برای 100 سال آینده توان تولید نفت و گاز رو داریم، پس غربی ها از الان خودشون رو بیچاره ما میدونند.
  • مهدی ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 0
    خدا رحم کنه یه بوش دیگه داره میاد این قبیله بوش تمام شدنی نیست ؟
  • امیر ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 0
    خود کامنت مثبت دارد چون حرف بوش رو کاربر ایرانی به درستی نقل کرده. اما متن آن منفی دارد. پس باید مثبت داد نه منفی!
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 0
    یک جمله هم از ماشین عروس!
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 0
    تک تیر اندازه مثل س... مردم را میکشت لامذهب.
  • ناشناس ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    چیه یه بوش دیگه داره میاد چرا میترسین صد تا از این بوش ها بیان و برن هدف ما مشخصه و کسی نمیتونه خدشه ای بهش وارد کنه >
  • محمد ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    بوش که قبلا اومده بودحالا داره گندوبوش میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس