ایران در حال به خدمت‌گیری توانمندی‌های پیشرفته دریایی و هوافضایی از جمله مین‌های دریایی، زیردریایی‌های کوچک اما توانمند، موشک‌های دفاع ساحلی کروز، موشک‌های ضد کشتی، قایق‌های تهاجمی، و پهپادهای مجهز به تسلیحات می‌باشد.

گروه جنگ نرم مشرق_  جامعه اطلاعاتی آمریکا با انتشار گزارشی به ارزیابی تهدیدات جهانی علیه این کشور پرداخت. در این گزارش به تهدیدات سایبری، تروریسم، سلاح های کشتار جمعی و تهدیدات ناشی از فضا پرداخته شده است.

ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا از تهدیدات جهانی بخشی را نیز به تهدیدات ناشی از ایران اختصاص داده است.

در این گزارش آمده است: جمهوری اسلامی ایران به سبب  حمایت از حکومت بشار اسد در سوریه، ترویج سیاست‌های ضداسرائیلی، توسعه توانمندی‌های پیشرفته نظامی، و پیگیری برنامه هسته‌ای تهدید همیشگی برای منافع ملی آمریکا محسوب می‌شود.

رئیس جمهور روحانی به عنوان چهره قدیمی نظام اسلامی از اهداف امنیت ملی ایران در زمینه حفاظت از حکومت و افزایش تاثیرگذاری حکومت در خارج از کشور تخطی نمی‌کند، هرچند که وی ممکن است روش‌های متفاوتی را برای رسیدن به این اهداف انتخاب کند.

وی نیازمند حمایت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب برای ادامه تعامل با غرب، ادامه سیاست خارجی اعتدال‌گرایانه و کاهش محدودیت‌های اجتماعی در داخل ایران است.


موشک‌های ایران دورترین نقطه در جنوب شرقی اروپا را هدف قرار می دهند+دانلود// در حال ویرایش

ایران زرادخانه‌های عظیمی از موشک‌های بالستیکی در اختیار دارد که قادرند که حتی تا دورترین نقطه در جنوب شرقی اروپا بروند. تهران به شکل روز‌افزونی در حال توسعه موشک‌های هوشمند و بهبود دقت و برد دیگر سامانه‌های موشکی خود است.

ایران همچنین در حال به خدمت‌گیری توانمندی‌های پیشرفته دریایی و هوافضایی از جمله مین‌های دریایی، زیردریایی‌های کوچک اما توانمند، موشک‌های دفاع ساحلی کروز، موشک‌های ضد کشتی، قایق‌های تهاجمی، و پهپادهای مجهز به تسلیحات می‌باشد.

ایران در عراق و سوریه به دنبال حفظ دولت‌های دوست، حفاظت از منافع شیعیان، شکست سنی‌های تندرو و به حاشیه‌راندن تاثیرگذاری آمریکا است.

ظهور نیروهای داعش ایران را بر آن داشت تا منابع بسیاری را را صرف خنثی کردن پیشرفت‌های سنی‌های تندرو کند، پیشرفت‌هایی که منافع و هم‌پیمانان ایران در منطقه را تهدید می‌کرد.

سرویس‌های امنیتی ایران پشتیبانی نظامی بسیاری از بغداد و دمشق کرده‌اند. این پشتیبانی‌ها شامل ارسال سلاح، مستشار، کمک مالی، و پشتیبانی مستقیم نظامی می‌شود. این درگیری‌ها این امکان را برای ایران فراهم کرده‌اند تا تجربه ارزشمندی در عملیات‌های زمینی ضدشورش بدست آورد.

کمک‌های ایران بسیار در گسترش توانمندی‌های شبه‌نظامیان شیعی در عراق حائز اهمیت بوده است. تهدید گروه داعش همچنین باعث کاهش مقاومت عراق در برابر ورود این نیروها، با کمک ایران، به داخل نیروهای امنیتی عراقی شده است. ایران کنترل بسیاری بر این گروه‌ها دارد.

این گزارش مدعی می شود: علی رغم غم مقاصد ایران برای کاهش فرقه‌گرایی، ایجاد شرکای وفادار و کاهش تنش‌ها با عربستان سعودی، رهبران ایران خصوصاً در سرویس‌های امنیتی سیاست‌هایی را دنبال می‌کنند که پیامدهای ثانویه منفی برای ثبات منطقه و بصورت بالقوه برای ایران دارد. اقدامات ایران برای حفاظت و قدرت بخشیدن به جوامع شیعی باعث ایجاد هراس و واکنش‌های فرقه‌گرایانه شده است.

موشک‌های ایران دورترین نقطه در جنوب شرقی اروپا را هدف قرار می دهند+دانلود// در حال ویرایش
برای دانلود گزارش روی تصویر کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    هدف از این جملات ترساندن مردم یونان و شرق اروپا از ایران است. مخصوصا الان که احساسات ضد آمریکایی و ضد اروپایی در یونان اوج گرفته است.
  • ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    راست میگه
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    جنوب شرقی اروپا که اگه ترکیه رو اروپا در نظر بگیریم میشه همین بقل!!! خسته نباشه
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    کجای کارین موشکای ما کم مونده به آمریکا برسه شایدم رسیده
  • کریم ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    اولا شما با هزاران کیلومتر دور از منطقه غلط میکنید که دنبال منافع هستید که ایران برای آن خطر داضشته باشد. در ثانی شما به فکر کشورهای اروپا نباشید. به فکر خودتان باشید که ایران هر وقت اراده کند موشکهای درست میکند تا به آمریکاهم برسد. ثالثا تروریست خود شما وان رژیم جعلی صهیونیستها میباشید
  • صابر22 ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    موشک های شوروی کل دنیا را هزار بار به ویرانه تبدیل می کرد که چی بشه الان وقت این حرفها که متعلق به نازی ها بود گذشته دنبال صلح وعلم باید باشیم نه نابودی آمریکا میتواند تمام دنیا را هزاران بار به ویرانه تبدیل کند که چی بشه ؟
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    به تعبیری ایران هراسی...
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    امیدوارم بزودی از نارحتی و عقده دق کنید و بمیرید.
  • manamhamintor ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    death to amrika
  • saeid ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    اشتباهی مثبت زدم
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    کاملن حرفاش درست بود ولی دلیل نمیشه که نگیم مرگ بر امریکا
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    ایران اسلامی بحمدالله روز به روز قوی تر می شود واین به برکت خون شهیدان است ما باید بر قله های بلند علم وفن آوری بایستیم ودشمن را زیر پایمان خار وذلیل ببینیم .فرزندان اسلام در سپاه پاسداران اسلامی شب وروز کار کرده وزحمت کشیدند تا به اینجا رسیدیم قدرت نظام اسلامی قدرتی الهی است واحدی یارای مقاومت در برابر آن را ندرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس