رسانه‌های خارجی نمایش اقتدارآمیز ایرانیان در روز 22 بهمن را پوشش رسانه‌ای دادند.

گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن بطور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

***

رسانه‌های خارجی نمایش اقتدارآمیز ایرانیان در روز 22 بهمن را پوشش رسانه‌ای دادند. آنچه در ذیل می‌خوانید بخشی از این انعکاس رسانه‌ای اتحاد ملت ایران است:

کریستنین ساینس مانیتور: راهپیمایی عظیم ایرانی‌ها در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

ایران 37 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با راهپیمایی بزرگ مردم برگزار کرد. ایرانی‌ها که در حال مذاکره درباره برنامه هسته‌ای با غرب هستند، شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر دادند.

ایران

حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز در سخنرانی خود قول داد که از هر تلاشی برای حفاظت از حقوق ایرانی‌ها فروگذار نکند. در سالهای اخیر، ایران از راهپیمایی 22 بهمن برای نشان دادن مقاومت ملت در برابر تحریم‌های غرب استفاده کرده است.


روزنامه هارتز: ایران در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای سالگرد انقلاب اسلامی را برگزار کرد

جمهوری اسلامی سی و ششمین سال‌گرد پیروزی انقلاب را با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جشن گرفت.

ایران

حسن روحانی در جمع راهپیمایان روز 22 بهمن گفت: این تحریم‌ها نبوده است که ایران را پای میز مذاکره آورده است. بلکه ناکارآمدی آنها و پیشرفت‌های چشمگیر ایران در زمینه برنامه صلح آمیز هسته‌ای آمریکا را وادار به مذاکره با ایران کرد.


خبرگزاری شینهوا: ایران در جریان سالگرد انقلاب اسلامی از غرب خواست تا تحریم‌ها را بردارد

حسن روحانی رئیس جمهور ایران که در جمع کثیری از مردم تهران سخنرانی می‌کرد گفت: غرب باید تحریم‌های غیرانسانی و غیرقانونی علیه این کشور را بردارد. وی ادامه داد: آن‌هایی که ادعا می‌کنند که ایران بخاطر تحریم‌ها پای میز مذاکره آمده است دروغ می‌گویند. ایران وارد مذاکرات شد تا به امنیت و صلح جهانی کمک کند.

ایران

مردم در نقاط مختلف ایران با در دست داشتن عکس‌هایی از رهبر فقید ایران امام خمینی (ره) و جانشین ایشان آیت الله خامنه‌ای به خیابان‌ها آمده‌اند. در تهران، مردم با بنرهایی که روی آنها شعارهایی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی نوشته شده است راهپیمایی می‌کنند.


شبکه سی‌بی‌اس نیوز: ایران با وجود فشارهای هسته‌ای سالگرد انقلاب را برگزار کرد

ایران در حالی‌که همچنان مشغول مذاکره با غرب درباره برنامه هسته‌ای خود است، سی و ششمین سالگرد انقلاب را برگزار کرد. در این راهپیمایی ایرانی‌ها شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

ایران

ایران همیشه از این رویداد برای نشان دادن قدرت خود در برابر غرب استفاده کرده است.


تایمز آو اسرائیل: در حالی‌که ایرانی‌ها شعار مرگ بر اسرائیل می‌دهند، رهبر ایران بدنبال توافقنامه برد-برد است.

در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، مردم این کشور به شکل وسیعی شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

ایران

روحانی رئیس جمهور ایران در این مراسم گفت: ما بدنبال قرارداد برد-برد هستیم که در آن ما شفافیت برنامه هسته‌ای خود را در چارچوب قوانین بین‌المللی نشان ‌دهیم و طرف مقابل تحریم‌های غیرانسانی و غیرقانونی را بر‌دارد. وی همچنین سخنان صهیونیست‌ها مبنی بر تلاش برای برهم زدن مذاکرات را محکوم کرد. امسال دومین سالی است که راهپیمایی روز 22 بهمن با مذاکرات هسته‌ای مصادف می‌شود.


****************

اگر مذاکرات هسته‌ای با ایران شکست خورد، اقدامی نکنید

به گزارش روزنامه دیلی استار چاپ لبنان، چند روز پیش باراک اوباما گفت: من تمدید مجدد مذاکرات را مفید نمی‌دانم. اگر ایران در زمان تعیین شده توافق‌نامه را امضا کند، به دنیا نشان خواهند داد که برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است.

ایران

حال با وجود مشکلاتی که بر سر امضا توفق‌نامه نهایی وجود دارد، این سوال پیش می‌آید که در صورت شکست مذاکرات دو کشور چه کاری انجام می‌دهند؟ بهترین راه‌کار برای دو طرف این است که هیچ‌اقدامی انجام ندهند. بهتر است که آنها مثل قبل به کارهای خود ادامه دهند. دو طرف از جانب تندروهای خود برای مقابله به مثل کردن تحت فشار هستند. نمایندگان کنگره آمریکا مترصد هستند تا به محض شکست مذاکرات تحریم‌ها را علیه ایران افزایش دهند. در طرف مقابل نیز، نمایندگان مجلس ایران به‌دنبال طرحی هستند که در صورت شکست مذاکرات برنامه هسته‌ای کشور را توسعه دهند. اما دو طرف باید از هر اقدامی که شرایط فعلی را برهم می‌زند اجتناب ورزند. هر طرف باید منتظر حرکت طرف مقابل باشد تا مورد اتهام از جانب دنیا برای بر هم زدن مذاکرات قرار نگیرد. در این شرایط هر گونه وضع تحریم جدید ایران را در جایگاه قربانی قرار می‌دهد و از سویی دیگر، اگر ایران در ابتدا غنی‌سازی را افزایش دهد نشان خواهد داد که این کشور بدنبال تسلیحات هسته‌ای است.

نویسنده این مقاله درباره پیامدهایی شکست مذاکرات برای منطقه خاورمیانه می‌نویسد: به‌نظر می‌رسد که ایرانی‌ها مطمئن هستند آمریکا در مبارزه با داعش به کمک نظامی این کشور نیاز دارد. اما اگر از جنبه دیگر نگاه کنیم، ایران در مرزهای خود دچار بحران است و اگر مذاکرات شکست بخورد این کشور دیگر هم‌پیمان قابل اتکایی نخواهد داشت.


موضع غیرقابل انعطاف تندرویان ایران

به گزارش روزنامه گالف نیوز، اگرچه پس از حمله حزب‌الله به کاروان نظامیان صهیونیست، شیخ حسن نصرالله گفت که قصد جنگیدن با رژیم صهیونیستی را ندارد، اما فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تندوریان این کشور تهدیدات خود علیه این رژیم را افزایش داده‌اند. سه توضیح برای این موضع تهاجمی وجود دارد: نخست، شاید این تهدیدات برای مصرف داخلی و فرار از سرزنش‌ها برای واکنش ایران به حمله رژیم صهیونیستی باشد. شاید این توضیح درستی باشد چراکه ایران در شرایط کنونی بدنبال جنگ همه‌جانبه با این رژیم نیست.

ایران

توضیح دوم می‌تواند با رویکر پلیس بد - پلیس خوب در ارتباط باشد: مذاکره‌کنندگان ایرانی در برابر گروه 5+1 این پیام را مخابره می‌کنند که در صورت شکست مذاکرات، غرب و رژیم صهیونیستی با تندورهای داخلی سروکار خواهند داشت.

توضیح سوم که در مقابل توضیح دوم قرار می‌گیرد این است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌خواهد دشمنی بین ایران و رژیم صهیونیستی و ایران و آمریکا را افزایش داده و در نتیجه احساسات تندرویان آمریکایی طرفدار رژیم صهیونیستی را برانگیزد و در نتیجه مانع اقدامات صلح‌جویانه اوباما در قبال ایران شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس