ایران در آستانه استفاده از سامانه راداری ساخت خود برای شناسایی موشک، هواپیماهای رادار گریز و پهپادهای در فاصله هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای خود می‌باشد.

گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن بطور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

***

آسمان در احاطه کامل رادار 360 درجه ایران

به گزارش راشا‌تودی، ایران در آستانه استفاده از سامانه راداری پیش‌اخطاری ساخت خود برای شناسایی موشک، هواپیماهای رادار گریز و پهپادهای در فاصله هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای خود می‌باشد.

آسمان در احاطه كامل رادار پيش‌اخطار 360 درجه ايران

این سامانه فازی راداری بردبلند موسوم به سپهر می‌تواند فضای هوایی تمامی کشورهای همسایه در خاورمیانه و آسیای مرکزی و همچنین بخشهایی از شمال آفریقا، اروپای شرق و روسیه را رصد کند. سپهر با برد 3000 کیلومتر و ارتفاع 300 کیلومتر می‌تواند از آسمان کشور بخوبی حفاظت نماید.

ایران چندی هم پیش دو سامانه راداری ساخت داخل دیگر را با قابلیت شناسایی هواپیماهای رادارگریز و اهداف بردبلند با نامهای آرش 2 و کیهان رونمایی کرد. 


مخاطرات زیاد برای رئیس‌جمهور ایران

به گزارش مجله آتلانتا، در طول مدت مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1، حسن روحانی رئیس جمهور ایران توانسته است در برابر انتقادات تندرویان داخلی با این استدلال که توافق با دشمن قسم خورده کشور می‌تواند آرامش و رفاه را برای مردم به ارمغان بیاورد مقاومت کرده است. بنابراین با نزدیک شدن مهلت مذاکرات فشارها و مخاطرات برای رئیس‌جمهور میانه‌رو ایران بسیار افزایش یافته است.

آسمان در احاطه كامل رادار پيش‌اخطار 360 درجه ايران

اگر وی موفق شود، تحریم‌های شدید چندساله که به اقتصاد کشور آسیب رسانیده است رفع خواهد شد. بهبود اوضاع اقتصادی نیز در صحنه داخلی باعث افزایش حمایت‌ها گردیده و توان دولت برای ورود به انتخابات آتی مجلس را دوچندان خواهد کرد. میانه‌روها در ایران بدنبال روابط کمتر تخاصمی در برابر غرب هستند.

با این حال، شکست مذاکرات می‌تواند به تقویت موضع مخالفان روحانی منجر شود. روحانی با شعار بهبود اوضاع اقتصادی وارد صحنه انتخابات شد. درصورتی‌که وی نتواند این شعار خود را محقق کند، کشور دوباره بدست تندروها خواهد افتاد. روحانی در حال حاضر به لطف حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌تواند فشارها را تحمل کند. اما مشخص است که بدون این حمایت‌ها، تیم مذاکره‌کننده نمی‌تواند حتی برای ده دقیقه سرپا بماند.


پرونده وحشتناک قاچاقچی ایرانی سلاح

مجله نیوایسترین اوتلوک در گزارشی به پرونده یک تبعه ایرانی با نام امیر حسین اردبیلی که 5 سال را در زندان فدرال آمریکا زندانی بوده است پرداخته و می‌نویسد: وی در حالی‌که با عوامل ویژه آمریکا در حال مذاکره بود دستگیر شد. مطالب زیادی درباره وی نوشته شده است. اما، اکثر این مطالب توسط دولت آمریکا ارائه شده است.

آسمان در احاطه كامل رادار پيش‌اخطار 360 درجه ايران

حقیقت این است كه اردبیلی در زیر فشار شکنجه و تهدید به مرگ به این گناه اعتراف کرد. بنابراین، امید است که با این شرایط وی بتواند از زندان فدرال زنده خارج شود. طبق اطلاعات بدست آمده از گروههای مدافع حقوق بشر به صراحت گفته‌اند که فرآیند حقوقی پرونده وی در گرجستان و آمریکا کاملاً مخالف حقوق این دو کشور و حقوق بین‌الملل می‌باشد.

اردبیلی که در سال 2007 در تفلیس به اتهام قاچاق قطعات نظامی به ایران دستگیر شد به آمریکا منتقل و در آنجا محاکمه گردید. به وی اتهاماتی از قبیل صادرات محصولات نظامی، خیانت و پولشویی زده شده بود. وی بخاطر قاچاق سالیانه یک میلیون دلار کالا به ایران به پنج سال زندان محکوم گردید.

با این حال، اردبیلی بدون آنکه پای خود را در آمریکا بگذارد، ربوده و زندانی شد، مورد آزار و اذیت قرار گرفت و طبق قوانین ایالات متحده محکوم شد. اردبیلی در جایی گفته بود که آمریکایی‌ها برای آنکه او را بدام اندازند، به بهانه بستن قرارداد او را به گرجستان کشاندند.

اردبیلی تا قبل از سال 2007 و تله‌ای که برای او در تفلیس گذاشته بود، هیچگاه از کشور خارج نشده بود. وی به‌تازگی شرکت قطعات رایانه‌ای خود را شروع کرده بود و بنظر نمی‌رسد وی به گروهی غیرقانونی وصل بوده یا فعالیت غیرقانونی انجام داده باشد. ماموران ویژه آمریکایی برای آنکه کسی را بربایند و به زندان بیندازند و بعد ادعا کنند در خارج از کشور هم فعال هستند برای او در تفلیس دام پهن کردند. این مامورین تحت عنوان یک شرکت آمریکایی که قصد فروش قطهات الکترونیکی دارد از طریق ایمیل با او تماس گرفتند. پس از انتقال پول، از وی خواسته شد تا برای تحویل قطعات به گرجستان برود. این جلسه هشت ساعت بطول انجامید. فروشنده دائماً از وی می‌خواست تا برای بررسی بازدید قطعات نظامی به یک انبار برود. وی از این کار امنتاع می‌کرد و می‌گفت که وی فروشنده تسلیحات نظامی نیست. پس از این ماجرا، مامورین وی را دستگیر و گرجستان او را بصورت غیرقانونی به آمریکا منتقل شد. اردبیلی برای دو سال در سلول انفرادی نگهداری شد و پس از پیگیریهای بسیار محاکمه وی برگزار و به پنج سال محکوم شد.


نگاه اشتباه واشنگتن به روابط ایران و آمریکا در بحث پرونده هسته‌ای

به گزارش پایگاه گلوبال ریسرچ، اوباما چند روز پیش گفت که ایرانی‌ها باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند به توافق هسته‌ای جواب مثبت بدهند یا خیر. اما این حرف نشان‌دهنده نگاه یک‌جانبه و اشتباه آمریکا به روابط ایران و آمریکا در بحث پرونده هسته‌ای است. صحبت‌های اوباما در ظاهر نشان می‌داد که خواسته‌های آمریکا کاملاً ملی و فنی است. تنها بهانه آمریکا در مذاکرات هسته‌ای بحث از انحراف برنامه هسته‌ای ایران است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این مساله نامعقول بنظر می‌رسد. نمی‌توان با محدوسازی برنامه‌هسته‌ای ایران از ترس انحراف باعث حذف توانمندی احتمالی این کشور در تولید تسلیحات هسته‌ای شد.

آسمان در احاطه كامل رادار پيش‌اخطار 360 درجه ايران

نویسنده این مقاله در ادامه می‌گوید: مقامات آمریکایی در اظهار نظرهای مختلف بارها گفته‌اند که ایران در عدم پذیرش توافقنامه هسته‌ای روش غیرمنطقی را دنبال می‌کند. این افراد سعی می‌کنند تمامی تقصیرها را به رهبری ایران نسبت دهند. اما بررسی سخنان آیت‌الله خامنه‌ای نشان می‌دهد که ایشان به دستیابی به توافق هسته‌ای تمایل دارند و تنها مشکل شک و تردید ایشان نسبت به علاقمندی در طرف آمریکایی است. مشکل تمامی این تحلیل‌ها این است که آنها دهه‌ها سیاست خصمانه آمریکا در قبال ایران را نادیده گرفته‌اند، سیاستهایی که نخبگان ایرانی را درباره راهبرد آمریکا در مذاکرات دچار دودلی کرده است.

آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به همه مسائل ایران اشراف دارند. ایشان از همان بدو شکل‌گیری انقلاب اسلامی همراه امام خمینی (ره) بوده‌اند. ایشان و دیگر مقامات تهران معتقدند که آمریکا قصد دارد تیم مذاکره‌کننده را مجبور به پذیرش توافقنامه عادی‌سازی روابط با واشنگتن کند، در حالیکه همچنان کاخ سفید به تحریمهای خود علیه ایران ادامه می‌دهد. آمریکا می‌خواهد همه کارتها را نزد خود نگه دارد و از سویی دیگر ایران نیز می‌خواهد چند کارت در اختیار داشته باشد. ایران از غنی‌سازی اورانیوم بعنوان یکی از کارتها خود برای مذاکره با غرب و رفع تحریمها استفاده کرده است. آمریکا نیز دارد از کارت تحریم خود برای محدودسازی برنامه هسته‌ای ایران استفاده می‌کند و حتی نمی‌خواهد اندکی از این تحریمها را نیز کاهش دهد.


رقابت ایران با عربستان در بازار نفت آسیا

به گزارش اسپوتنیک، ایران درصدد است تا با کاهش قیمت نفت خود در بازارهای آسیایی گوی سبقت را از عربستان سعودی و دیگر تولید‌کنندگان برباید. عربستان در چند وقت اخیر سعی کرده با همین راهکار پنج بازار بزرگ فروش نفت خام را در انحصار خود درآورد و قیمت نفت خود را در چهار بازار اروپا، آفریقا، آمریکا و شمال اروپا افزایش داده است.

آسمان در احاطه كامل رادار پيش‌اخطار 360 درجه ايران

محسن قمصری مدیر روابط بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام عربستان، ایران را تحت فشار قرار داده است گفت: اینطور نیست. رقابت در بازارهای آسیایی بسیار جدی است. در این بازار شرکتهایی از آمریکا، آمریکای جنوبی، ونزوئلا و حتی روسیه حضور دارند. ما هم برای رقابت کردن باید در فرمول قیمتی خود تجدید نظر کنیم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • آذری اردبیلی ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    دعا می کنم برات برادر همشهری. به امید روزی که آمریکاییهای آشغال در دادگاه عدل واقعی محاکمه بشن.
  • ناشناس ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    به غربی های وحشی و شرقی های پولکی نمیشه اعتماد کرد شعار ما همون نه غربی و نه شرقیه والسلام >
  • صلواتی ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم نهضت جهانی صلوات
  • کوکب خانم 97ساله ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    امریکا و غرب وصهیونیست ها و تمام کسانی در داخل و خارج که خرده شیشه دارند بدانند ملت ایران فقط مطیع رهبر عزیزشان است و کسانی را که در راه او نیستند را پشیزی برایشان ارزش قائل نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس