به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





اخبار ویژه روزنامه‌ها؛
حقوق ماهانه اعضای داعش/ تبعات سکوت ظریف/ باهنر: کسی جرأت قطع يارانه پولدارها را ندارد

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*****

*وطن امروز

تبعات سکوت ظریف

چرا وزیر امور خارجه در مقابل اظهارات ضدملی شیرزاد و زیباکلام موضع نمی‌گیرد؟
 به‌رغم درخواست‌های مکرر رسانه‌ها از وزارت امور خارجه و جواد ظریف برای اعلام موضع در مقابل آبروریزی هسته‌ای حامیان دولت در دانشگاه تهران، اما جواد ظریف همچنان نسبت به این موضوع بی‌تفاوت است. پس از آنکه احمد شیرزاد و صادق زیباکلام، 2 نفر از اساتید حامی دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، چندی پیش در دانشگاه تهران در اظهاراتی عجیب فعالیت‌های هسته‌ای ایران را بی‌فایده و صرفا هزینه‌ساز دانستند و تلویحا خواستار تعطیلی تاسیسات هسته‌ای ایران شدند، اظهارنظر عجیب این 2 دانشگاهی حامی دولت با واکنش وسیع در فضای رسانه‌ای و سیاسی مواجه شد به‌گونه‌ای که تحلیلگران این اظهارات ناپخته و ضدملی را که در واقع به معنای سیاست «تعطیلی هسته‌ای» بود؛ موجب تضعیف مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای دانستند. به اعتقاد کارشناسان، این قبیل اظهارات به معنای تکرار صدای آمریکا و اسرائیل در داخل ایران بود. اما نکته‌ای که در این میان بسیار قابل تامل بود؛ موضوع حمایت این افراد از دولت و تیم مذاکره‌کننده بود. در واقع این 2 نفر در حمایت از دولت علیه صنعت هسته‌ای کشور اظهارنظر کرده و خواستار توقف آن شدند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آل سعود آرایش جنگی به خود می گیرد؟

شاید یک دهه پیش اگر حرف از ارتباط میان کشورهایی مانند عربستان و ترکیه یا عربستان و رژیم صهیونیستی به میان می آمد، کسی باور نمی کرد که چنین ارتباطی بین این کشورها شکل گیرد اما طی سال های اخیر نحوه ارتباط کشورها در جهت منافع ملی با تغییراتی گسترده همراه شده است.

در شکل گیری نظم نوین جهانی به نظر می رسد آل سعود با ثروت برخاسته از نفت خود، تلاش بسیاری برای تاثیرگذاری در معادلات منطقه دارد. نمونه بارز آن نیز تاثیرگذاری بر کاهش قیمت نفت با ارزان فروشی نفت خام بود که اقتصاد برخی کشورهای منطقه را به سود غرب و آمریکا دچار مشکل کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


دستور وزارت کار درباره دستمزد 94

 10 روز پیش وزارت کار در نامه ای به نمایندگان کارفرمایی کشور از آنها خواست تا ظزف مدت یک هفته بسته پیشنهادی خود درباره افزایش حداقل دستمزد سال آینده مشمولان قانون کار کشور را ارائه کنند.

در نامه وزارت کار به کارفرمایان تاکید شده بود بسته پیشنهادی کارفرمایان باید برای طرح در شورای عالی کار و بحث درباره چگونگی افزایش حقوق و دستمزد سال آینده نیروی کار ارائه شود. در عین حال، نمایندگان کارفرمایان اعلام کرده بودند مهلت داده شده کم است و آنها باید درخواست وزارت کار را در هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایان ایران مطرح و سپس نتیجه گیری کنند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


موسویان: آمریکا نمی‌خواهد با ایران بازی کند

آقای حسین موسویان، دیپلمات اسبق ایرانی و از مقامات شرکت کننده در مذاکرات معروف هسته‌ای در سال 82، اخیراً در گفت‌وگویی پیرامون نامه سرگشاده آقای ظریف به سران کشورهای جهان پیرامون مذاکرات هسته‌ای گفته است: رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا برای توافق هسته‌ای و پذیرش غنی‌سازی در ایران و رفع تدریجی تحریم‌ها جدی هستند و قصد بازی کردن با ایران را ندارند!

به گزارش الف، وی همچنین با بیان اینکه هم ما باید مشکلات داخلی آمریکا را درک کنیم و هم آمریکایی‌ها باید مشکلات داخلی ما را درک کنند، در پاسخ به این سؤال که با توجه به اجرای ضعیف توافق اولیه ژنو احتمال دست یافتن به توافق وجود دارد؟ گفته است: «من خوشبین هستم»... توافق نهایی ممکن و انشالله حاصل خواهد شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تشییع چهار شهید در حرم علی(ع)

مردم نجف اشرف روز جمعه پیکر مطهر چهار تن از رزمندگان گردان امام علی(ع) را که در دفاع از مقدسات اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند تشییع کردند.

«شیخ مشتاق الزیدی»، «شیخ مصطفى حامد السرای» «سید فاضل عباس الزاملی» و «سید علی جاسم التمیمی» که در پی دعوت آیت‌الله العظمی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان مبنی بر جهاد کفایی و مقابله با عناصر تکفیری داعش به عضویت گردان‌ امام علی(ع) درآمده بودند در حین انجام وظیفه جهادی به شهادت رسیدند.

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


در آستانه برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال صورت گرفت؛
لابی گسترده برای دورزدن مدیر همیشه خندان

در آستانه برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال، گروه‌های مخالف کفاشیان دست به کار شده‌اند و به دنبال رایزنی با اعضای مجمع برای رسیدن به اهداف خود هستند. در جدیدترین کاری که صورت گرفته است، یکی از مدیران عامل سابق یک باشگاه لیگ برتری با برخی از کاندیداهای هیات رئیسه فدرسیون فوتبال جلسه گذاشته و اعلام کرده که از پست خود به نفع یک کاندیدای خاص کناره گیری کنند. وی وعده داده که پس از مجمع، فدراسیون فوتبال را از کفاشیان گرفته و با روی کارآمدن آنها(مخالفان کفاشیان) برای هر کدام از کاندیداها که از پست خود انصراف داده‌اند در فدراسیون جدید، پست جدید خواهند داد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


عکس منتشر نشده از دو دبیرکل حزب الله در تهران

شخصی که عمامه ی سفید بر سر دارد، «شیخ صبحی طفیلی» که در زمان برداشت این عکس، دبیرکل حزب الله لبنان بود. وی در سال 1371 شمسی، با رای «شورای اجرایی حزب الله»، جای خود را به «سید عباس موسوی» داد و در سال 1372 شمسی، راه خود را به طور کامل از «حزب الله لبنان» جدا کرد. روحانی دارای عمامه سیاه که امروز از شناخته شده ترین رهبران شیعه در جهان است، آن روزها، ریاست «شورای اجرایی حزب الله» را بر عهده داشت. حجت الاسلام والمسلمین «سید حسن عبدالکریم نصرالله»، به سال 1339 شمسی در جنوب لبنان متولد شد. ایشان  از سال 1371 شمسی، پس از شهادت «سید عباس موسوی» دبیر کلی «حزب الله لبنان» را بر عهده دارد، در این مدت، سه جنگِ تمام عیار و پیروزمند، علیه اشغال‌گران صهیونیست را رهبری کرده است.

عکس منتشر نشده از دو دبیرکل حزب الله در تهران

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مشرق گزارش می‌دهد:
یک دلار کاهش قیمت نفت، چقدر کسری بودجه می‌آورد؟

هر یک دلار کاهش قیمت نفت صادراتی کشورمان نسبت به رقم 72 دلار درج‌شده در لایحه بودجه سال 1394، بیش از 900 میلیارد تومان از درآمدهای دولت را در سال آینده کاهش خواهد داد. تعیین قیمت نفت از مباحث چالشی در تصویب لایحه بودجه سال آینده است. با توجه به کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی طی چند ماه اخیر، بیم آن می‌رود پیش‌بینی 72 دلاری دولت برای قیمت نفت صادراتی کشورمان در سال آینده، محقق نشود که در آن صورت، کسری بودجه دوباره گریبانگیر دولت خواهد شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ارتباط استعفای منتقمی و احضار به دادسرا

بهروز منتقمی درباره کناره‌گیری‌اش از پرسپولیس گفت: نامه‌ای برای وزارت ورزش نوشتم و در آن درخواست لغو مأموریتم در باشگاه پرسپولیس را مطرح کردم. چرا که در این مدت به اندازه کافی در مراحل مختلف فشار تحمل کردم و همیشه سعی کردم به پرسپولیس کمک کنم تا مشکلی برای این باشگاه پیش نیاید و الان هم گره کور باشگاه پرسپولیس مسائل مالی است که اگر حل شود این تیم می‌تواند از بحران خارج شود.

وی ادامه داد: البته من هنوز به عنوان کارمند باشگاه پرسپولیس در این باشگاه حاضر می‌شوم و منتظر می‌مانم تا زمانی که مسئولان وزارت ورزش با درخواست من موافقت کنند اما اگر با درخواست من موافقت نشد هم به عنوان یک کارمند گوش به فرمان هستم و در باشگاه می‌مانم.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آیت‌الله علم الهدی: آقای جنتی گفتند سخنران حماسه 9 دی باشم

«روزهاى سال، به طور طبیعى و به خودى خود همه مثل هم‌اند؛ این انسان‌ها هستند، این اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدت‌هاست که یک روزى را از میان روزهاى دیگر برمی‌کشد و آن را مشخص می‌کند، متمایز می‌کند، متفاوت می‌کند و مثل یک پرچمى نگه می‌دارد تا راهنماى دیگران باشد.

روز نهم دى هم از همین قبیل است؛ یعنى برخاسته از بصیرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه‌ مجاهدانه است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بازگشت اعتماد به چک با چکاوک

سرانجام بانک‌های پایتخت زیر پوشش سامانه مبادله الکترونیک چک (چکاوک) قرار گرفت و با حذف گردش فیزیکی لاشه چک‌ها در بین بانک‌ها، انتظار می‌رود وضعیت اعتباری چک‌ها و گردش آن افزایش یابد و گیرندگان چک زودتر از احتمال نقدشوندگی آن در موعد وصول اطمینان کسب کنند.

 پيش از اين شعب بانك‌ها در استان‌هاي زنجان، قم، البرز، قزوين، سمنان، همدان، كرمانشاه، كردستان، لرستان، ايلام، مركزي، گلستان، مازندران و استان تهران به سامانه انتقال تصويري چك‌ها پيوسته بودند و قرار است تمامي بانك‌هاي كشور تا پايان امسال هم به اين سامانه بپيوندند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نمایش اقتدار زمینی نزاجا در رزمایش محمد رسول‌الله(ص):
از میدان داری ذوالفقار ایرانی در زمین تا پهپاد شاهین در آسمان

با آغاز رزمایش مشترک نیروهای 4 گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام مبارک محمد رسول‌الله(ص) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نیروی آغاز کننده پای کار آمده و به نمایش توان دفاعی خود پرداخت.

انهدام اهداف در فاصله 250 کیلومتری با پهپادهای انتحاری

در اولین روز رزمایش، نیروی زمینی ارتش عملیات‌های مختلفی انجام داد که یکی از آن حوزه‌ها پرواز پهپادهای این نیرو بود.

در همین راستا پهپاد «شاهین»، سنگین‌ترین پهپاد نزاجا به پرواز درآمد و ماموریت خود را با موفقیت به پایان رساند.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/10/6/837831_997.jpg

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مسجدی‌که در سونامی آسیبی‌ندید

در روز ۲۶ دسامبر ۲۰۰۴ در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان مردم در حال سپری کردن نخستین روزهای تعطیلات کریسمس بودند، خبر وقوع همزمان زمین‌لرزه و سونامی در غرب سواحل اندونزی دنیا را تکان داد.

این فاجعه نزدیک به ۲۳۰ هزار نفر را به کام مرگ کشاند و خسارات مالی فراوانی بر جای گذاشت.

مسجدی که در سونامی آسیبی ندید+عکس

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آیت الله مصباح یزدی مطرح کردند:
حکم حکومتی رهبری مانع اعدام سران فتنه شد/ رهبری تذکری به بنده نداده‌اند بلکه تأیید هم کرده‌اند/ نگران شیطنت برخی برای مجلس خبرگان آینده نیستم

مشروعیت حکم "حصر سران فتنه" به رأی حاکم اسلامی‌است. ارزش حکم و تصمیم شورای عالی امنیت هم به امضای ولیّ‌فقیه است. این حکم ولیّ فقیه یعنی حکم حکومتی و حکم حکومتی، حاکم بر احکام اولیه است. اعتبار سایر احکام هم به امضای ولیّ فقیه است حتی اگر اجماع نمایندگان مجلس باشد تا ولیّ فقیه امضا نکند ما آن را قانون واجب الطاعه نمی‌دانیم. حکم، مخصوص خداست و مخصوص پیغمبر و مخصوص امام و جانشین امام. مجلس هم فقط نقش شورایی دارد، برای همین نمی‌تواند بر خلاف نصّ صریح حکم ولیّ فقیه چیزی تصویب کند. حالا غربی‌ها می‌گویند در  تصمیم‌گیری 50 درصد به علاوه یک می‌شود قانون؛ ولی ما قانون بودنش را به این می‌دانیم که بواسطه شورای نگهبان، تأیید مقام معظم رهبری روی این 50 به علاوه یک است. حکم را حکم ایشان می‌دانیم و ارزش و مشروعیت نظام را هم به ولایت فقیه می‌دانیم." این بخشی از سخنان ایت الله مصباح یزدی در پاسخ به کسانی که میگویند  حصر، بدون محاکمه قضایی و رأی قاضی مشروعیت ندارد. در ادامه گفتگوی تفصیلی نشریه 9 دی با آیت الله مصباح یزدی را می خوانید؛

با حکم حکومتی رهبری سران فتنه اعدام نشدند/ فتنه سال 88 اسلامیت نظام را هدف گرفته بود/    نگران شیطنت برخی برای مجلس خبرگان آینده نیستم

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس