به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





واکنش شریعتمداری به سخنان مطهری؛
چرا قاتلان استاد شهید مطهری از اظهارات شما ذوق‌زده و برایت کف می‌زنند؟!

حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت:

1-چرا در مراسم بزرگداشت حماسه حسینی(ع) که همه ساله در سراسر جهان‌اسلام برپا می‌شود و دهها میلیون نفر علیه قاتلان اباعبدالله الحسین(ع) به کوچه و خیابان آمده و جنایت وحشیانه آنان را محکوم می‌کنند، به طرفداران شمر و یزید و ابن‌سعد و ابن‌زیاد و حرمله و... اجازه داده نمی‌شود که در میان توده‌های عظیم و انبوه مردم عزادار حضور یافته و از خود دفاع کنند؟ و مثلا برای مردم توضیح بدهند که چرا در عاشورای سال 61 هجری، خون پاک فرزند رسول‌خدا(ص) و اصحاب و یاران او را برزمین ریخته‌اند؟ و چرا سرهای مطهر آنان را از بدن جدا کرده، خیمه‌ها را به آتش کشیده و زنان و کودکان  را به اسارت برده‌اند؟ شاید آنها برای آنچه در آن روز مرتکب شده بودند، دلیل قانع‌کننده‌ای داشته باشند؟! که اگر فرصت و امکان ارائه دلایل و نظرات خود را پیدا کنند، قضاوت مردم درباره آنها تغییر کند! از کجا معلوم که تقصیر اصلی با اردوگاه امام حسین(ع) نبوده است؟! و یا بخشی از گناه آن جنایت وحشیانه به خاطر برخی از اقدامات در همین اردوگاه نبوده باشد؟!

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کفش‌ پاشنه‌بلند نخست‌وزیر را زمین‌زد

"هله تورنینگ اشمیت" عصر یکشنبه هنگام خروج از کاخ الیزه در پاریس و پیش از شرکت در تظاهرات، زمین خورد.

این تظاهرات در اعتراض به حوادث خشونت بار اخیر در پاریس و حمله به روزنامه "شارلی ابدو" برگزار شد. در این حوادث 17 نفر کشته و ده ها تن مجروح شدند.

کفش‌ پاشنه‌بلند نخست‌وزیر را زمین‌زد +عکس

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


درخواستِ یک مداح از یک «مدافع حرم»

شب گذشته رزمنده دلاور، «مهدی بیژن نوروزی بهاری» در دفاع از حرمین شریفین «سامراء» به تیرِ کینه ی «مزدوران سعودی» و پیروان «اسلام آمریکایی» در خون خویش غلطید.
«محمد طاهری» مداح آستانِ اهل بیت عصمت و طهارت(صلوات الله علیهم) در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» (mohamadtaheri135) با انتشار تصویری دیده نشده از شهید «مهدی بیژن نوروزی بهاری» به نقل خاطره ای از آن شهید عزیز پرداخته است:

روایت یک مداح از آخرین شهیدِ مدافع حرم+عکس

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


هفته هجدهم سری A؛
بانوی پیر قلعه 70هزار نفری را فتح کرد

یوونتوس به تنهایی صدرنشین شد +جدولآخرین بازی هفته هجدهم سری A ایتالیا را تیم‌های ناپولی و یوونتوس از ساعت 23:15 روز یکشنبه و درحضور بیش از هفتادهزار تماشاگر ورزشگاه سن پائولو شهر ناپل برگزار کردند که این بازی را تیم یوونتوس با حساب 3-1 به سود خود پایان داد تا به 3 امتیاز ارزشمند خارج از خانه دست یابد. (گلهای دیدار ناپولی - یوونتوس)

 پاول پوگبا(29)، مارتین کاسرس(96) و آرتورو ویدال(94) برای یووه گلزنی کردند و در مقابل میگوئل بریتوس در دقیقه 64 برای میزبان گلزنی کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آماده‌باش پلیس‌آمریکا پس از فراخوان‌داعش

شبکه خبری سی‌ان‌ان لحظاتی پیش گزارش داد اداره‌های پلیس سرتاسر آمریکا بعد از فراخوان داعش به قیام در وضعیت هشدار قرار گرفته‌اند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد پس از انتشار یک پیام ویدئویی از گروه تروریستی داعش که در آن از طرفداران این گروه خواسته شده قیام کنند از تمامی مقامات و کارکنان اداره‌های پلیس خواسته شده برای مقابله با تهدید جدید این گروه آماده باشند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


جانشینی «عبدالله» و چهار پرسش

جانشینی «عبدالله» و چهار پرسشروزنامه انگلیسی فاینشنال تایمز گزارشی را تحت عنوان «چهار پرسش و پاسخ ضروری در مورد خلافت سعودی» منتشر و در آن به برخی مسائل و مشکلاتی اشاره کرده که منجر به کشمکش قدرت بین امیران سعودی شده است.

به نوشته این منبع این مشکلات تا آنجا پیش رفته که روشن شده است روند آسان و برنامه‌ریزی شده قدرت در عربستان سعودی پس از بیماری ملک عبدالله بعید به نظر می‌رسد و به این ترتیب موضوع جانشنی او حساسیت زیادی پیدا کرده و به موضوع پیچیده‌ای تبدیل شده است؛ آن هم در شرایطی که منطقه سخت دستخوش ناآرامی شده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اولین رئیس‌جمهور زن کرواسی

شبکه خبری بی‌بی‌سی نوشت: او بیش از ۵۰ درصد آرا و رقیبش ایوو جوسیپوویچ، بیش از ۴۹ درصد آرا را به دست آورد. جوسیپوویچ شکست را پذیرفته و به رقیبش تبریک گفته است.

ائتلاف میانه متمایل به چپ حاکم نتوانسته مانع سیر نزولی اقتصادی در شش سال گذشته شود و به این ترتیب کرواسی اکنون از نظر سیاسی به راست گردش کرده است. این انتخابات محکی کلیدی برای احزاب عمده این کشور بود.

اولين بار؛ یک زن ریيس‌جمهور کرواسی شد

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


انتقامجویی‌مسلحانه کارمنداخراجی

ساعت 4 بامداد سوم دی ماه ماجرای سرقت مسلحانه‌ای از سوی یک آشنا به شرکتی در خیابان سرو غربی به پلیس مخابره شد.

تجسس‌های مأموران کلانتری 134 شهرک غرب نشان داد مردی 52 ساله به نام «بهنام» که قصد داشت با تهدید سلاح دو نگهبان ثبت شرکتی را گروگان گرفته و سرقت کند با تیزهوشی آنان دستگیر شد.

دو نگهبان که مرد مسلح را می‌شناختند نزد پلیس ادعا کردند که وی کارمند اخراجی شرکت بوده و شبانه وارد ساختمان شده است.

انتقامجویی مسلحانه کارمند اخراجی +عکس

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


معاون محمد مرسی آزاد شد

به نقل از رویترز‎، نزدیکان "خالد اقزاز" معاون محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر گفتند مقامات مصری امروز پس از 18 ماه حبس بدون اتهامی، وی را آزاد کردند‎. خالد القزاز معاون مرسی در امور خارجه در ماه ژوئیه 2013 پس از عزل مرسی به خاطر اعتراض به حکومت دستگیر شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


دمپسی: برای نابودی برنامه هسته‌ای ایران آمادگی نظامی داریم

 ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک مصاحبه تلفنی که روز یکشنبه منتشر شد با تکرار ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران درباره آمادگی نظامی کشورش برای ایجاد تأخیر در این برنامه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، آقای دمپسی گفت: «ما توانمندی‌های نظامی‌مان را پابرجا نگاه داشته‌ایم و همچنان هم آنها را در حالت آمادگی حفظ می‌کنیم تا برنامه هسته‌ای ایران را، در صورتی که از ما خواسته شود، نابود کنیم ـ البته عبارت صحیح این است که بگویم در این برنامه تأخیر ایجاد کنیم.»

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بوکوحرام 2000 نفر را زنده زنده سوزاند

مقام‌های محلی روز جمعه گفتند که این شبه‌نظامیان با کامیون‌هایی که همراه داشتند نه تنها نیروهای خود را پیاده کردند، بلکه موتورسیکلت‌هایی را هم پیاده کرده و سوار بر این موتورها هر که را می‌یافتند، می‌کشتند. «بابا ابا حسن»، یکی از ساکنان محلی هم ضمن تایید همین خبر می‌گوید: «اجساد همه جا پخش هستند و فضا آنقدر امن نیست که بتوانیم بیرون برویم و جسدها را دفن کنیم.» او می‌افزاید: «کسانی هم که در خانه‌هایشان پنهان شده بودند زنده زنده در آتش سوختند.»

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


زمستان بازار مسکن را گرم‌ کرد

شروع فصل زمستان بازار مسکن را گرم تر کرده و مشتریان بیشتری نسبت به نیمه اول سال وارد بنگاه‌های املاک شده‌اند و تعداد قراردادهای مبایعه نامه با فزایش مواجه شده است؛ هرچند که با دوران رونق خود فاصله زیادی دارد.

براین اساس شروع فصل زمستان و نزدیک شدن به عید نوروز، مشتریان بیشتری را روانه بازار مسکن کرد؛ به همین دلیل بنگاه‌های املاک روزهای شلوغ تری را به نسبت نیمه اول سال تجربه می‌کنند اما به این معنی نیست که رونق به بازار مسکن بازگشته است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آخرین جزئیات از سامانه پدافندی "باور ۳۷۳"

امیر «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار داشت: قرارگاه پدافند هوایی از سامانه‌های مختلف و متنوعی متناسب با سطح نیازها در جهت ایجاد فضای امن در کشور استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات قرارگاه برای ایجاد فضایی امن در ارتفاع بلند، با استفاده از سامانه‌های بومی شده گفت: ما در این زمینه سامانه‌ "اس ۲۰۰" را مجهز به پروژه تلاش ۲ و ۳ کردیم؛ یعنی به‌صورت توامان از موشک‌های کلاس تلاش و موشک‌های اس ۲۰۰ جهت انهدام اهداف متخاصم استفاده می‌کنیم.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


افزایش تولید خودروهای دوگانه‌سوز

آذر ماه امسال تولید پژو 405 دوگانه‌سوز با رشد 446 درصدی از 403 دستگاه به 2203 دستگاه افزایش یافته است.

در این مدت تولید سمند دوگانه‌سوز نیز با رشد 514 درصدی از 461 دستگاه به 2831 دستگاه افزایش یافته است.

آذر ماه امسال تولید پراید دوگانه‌سوز با افزایش 146 درصدی از 701 دستگاه در آذر ماه 1392 به 1729 دستگاه افزایش یافته است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس