کد خبر 454116
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۹

رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری، فعالیت شبکه‌های اجتماعی را با اهداف از پیش تعیین شده دانست و گفت: هدف اصلی دشمن، ایجاد مارپیچ سکوت در میان رسانه‌های داخلی است.

به گزارش مشرق، وحید یامین‌پور یکشنبه شب در هفتمین پاتوق فعالان هنری، ادبی و رسانه‌ای خراسان رضوی در سالن اجتماعات دفتر جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: با وجود اینکه اختلاف نظر میان نظریه‌پردازان غربی در تهدید یا فرصت شمردن شبکه‌های اجتماعی وجود دارد اما عوارض منفی آن برای کشور ما بیشتر از نکات مثبت است.

وی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی در حقیقت نسل دوم دیجیتال در جهان هستند، تصریح کرد: اینکه شبکه‌های اجتماعی سبب تقویت جریان‌های سیاسی همچون داعش شده است شکی نیست اما این رسانه‌های جدید به معرفی فرقه‌های مختلف در میان جوانان نیز کمک قابل توجهی کرده است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری، علت متهم ردیف اول بودن شبکه‌های اجتماعی در ایران را خوانش پیام برای مخاطب عنوان کرد و ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی برخلاف تصور برخی از مردم که به بافرهنگ شدن و ارتقای سطح کلاس زندگی آنها کمک می‌کند، در حقیقت سبب کاهش سطح دانش و فرهنگ مردم می‌‌شود چرا که در دوره‌ای کوتاه‌مدت با دادن اطلاعات فراوان، درک مخاطب را پایین می‌آورد.

یامین‌پور اضافه کرد: خوانش پیام توسط شبکه‌های اجتماعی سبب می‌شود تا پیام به خوبی به مخاطب منتقل نشود.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری، جنس تاثیرگذاری شبکه‌های جدید اجتماعی را با تلویزیون و روزنامه متفاوت دانست و ادامه داد: در جوامعی همچون ایران که میزان مصرف اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بسیار است، رسانه‌های دیجیتال بیشتر یک تهدید محسوب می‌شوند و به این ترتیب جنگ روانی که تغییر نگاه مخاطب است به راحتی از سوی دشمن در قالب این نوع از رسانه‌ها پیروز می‌شود.

وی، شبکه‌های اجتماعی را رسانه‌هایی که عمدتا با مخاطب خود در تعامل لحظه به لحظه هستند، در نظر گرفت و تاکید کرد: این رسانه‌ها به رمزگذاری پیام می‌پردازند تا بتوانند تاثیر بیشتری روی مردم بگذارند، ضمن این که رمزگشایی تنها توسط مخاطب با طرز تفکر خاص خودش صورت می‌گیرد که به نفع کشور نیست.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری کشور، فعالیت شبکه‌های اجتماعی را با اهداف از پیش تعیین شده دانست و گفت: هدف اصلی دشمن، ایجاد مارپیچ سکوت در میان رسانه‌های داخلی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس