مرگ هشتمین پلنگ درسال 93، زلزله 5 ریشتری بوشهر را لرزاند، اجرای حکم قطع دست سارق مشهدی، قاتل معلم بروجردی دستگیر شد و ... از مهمترین اخبار حوادث است.

   به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین اخبار حوادث به شرح زیر است:



مهمترین اخبار حوادث 10 دی

قتل مادر آمریکایی توسط کودک 2ساله

پلیس شهر «هایدن»، آیداهو که در ابتدا هویت و ارتباط قربانی را با این پسربچه دو ساله پیدا نکرده بود، ساعاتی پس از واقعه اعلام کرد «ورونیکا راتلج»، 29 ساله، توسط پسر خودش کشته شده است. این حادثه روز گذشته (سه‌شنبه 30 دسامبر 2014) در یکی از شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای «وال مارت» در شهر هایدن روی داد.

به گزارش بی‌بی‌سی، پلیس اعلام کرده که راتلج مجوز حمل این اسلحه کمری را به صورت غلاف‌شده داشته است. حادثه هنگامی رخ داد که پسر بچه دو ساله به کیف دستی مادرش سرک کشید و پس از پیدا کردن اسلحه آن را به سوی او نشانه رفت.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


دستگیری یکی از عاملان حادثه گلپایگان

سردار سعید منتظر المهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی، با اعلام خبر فوق اظهار داشت: یکی از عاملین حادثه خمین و گلپایگان توسط عوامل انتظامی استان مرکزی دستگیر شد.

معاون اجتماعی ناجا با ابراز ناخرسندی و تأسف از اطلاع‌رسانی زودهنگام و بی‌مورد معدود رسانه‌ها اعلام کرد: هیچ گونه سرقتی در الیگودرز و گلپایگان رخ نداده است.

این مقام ارشد نیروی انتظامی ادامه داد: اطلاع‌رسانی فرآیند پر از ظرایف ویژه است که شتابزدگی، اهمال و تعلل هر دو این فرآیند را دستخوش آسیب می‌سازد و اول اذهان عمومی را مسموم و در ثانی ایمنی را از جامعه می‌ستاند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نجات ۳ سرباز ناجا از دست قاتل نامرئی

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنیدحسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، از نجات 3 سرباز نیروی انتظامی به وسیله نیروهای اورژانس خبر داد.

وی گفت: 3 افسر وظیفه نیروی انتظامی تهران که ساعت 2 و 24 دقیقه بامداد امروز در شهرک آزمایش دچار مسمومیت با گاز CO شده بودند، توسط تکنسین‌های اورژانس احیاء شدند.

عباسی ادامه داد: بنا بر گزارش تکنسین‌های حاضر در سر صحنه ظاهراً بخاری خوابگاه باعث مسمومیت این 3 سرباز شده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مرگ هشتمین پلنگ درسال 93

بر اساس گزارش های سازمان حفاظت محیط زیست در کشور  درصد بالایی از تلفات وحوش مربوط به تلفات جاده ای است. آمار تامل برانگیزی که حکایت می کند حدود هفتاد درصد تلفات گوشتخواران در بین سال های 86 تا 93 مربوط به تلفات جاده ای بوده است.

بر اساس این آمار 27 درصد تلفات پلنگ ایرانی هم در همین بازه زمانی در جاده ها اتفاق افتاده که 83 درصد آن فقط مربوط به جاده پارک ملی گلستان است. البته این آمار مربوط به روز های گذشته است و حالا که هشتمین پلنگ هم در همین جاده شب گذشته تلف شده بازهم سهم این جاده در قربانی کردن این گونه ارزشمند در معرض انقراض افزایش می یابد.

مرگ هشتمین پلنگ درسال 93

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مهمترین اخبار حوادث 7 دی

زلزله 5 ریشتری بوشهر را لرزاند

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، با اعلام وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.3 ریشتر در اعمال درونی زمین، در استان بوشهر گفت: این زمین لرزه در ساعت 7:49 دقیقه امروز در عمق 10 کیلومتری منطقه دشتی واقع در بخش شنبه رخ داده است.

وی با بیان اینکه تعداد آبادی دارای سکنه تا شعاع 15 کیلومتری محل وقوع حادثه 9 آبادی و روستا بوده است، گفت: بلافاصله دو تیم ارزیاب برای بررسی خسارات احتمالی به محل حادثه اعزام شدند که پس از مدتی با توجه به شدت زمین لرزه تعداد تیم‌های ارزیاب به پنج تیم افزایش یافت.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اجرای حکم قطع دست سارق مشهدی

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید اين سارق حرفه اي و سابقه دار، اعمال مجرمانه خود را از حدود سال ۱۳۸۷ آغاز کرده بود که با تلاش کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي دستگير و در سال ۱۳۸۹ روانه زندان شد. پرونده اين مرد ۳۰ ساله که در اوايل شب به اموال مردم در مناطق مختلف شهر دستبرد مي زد، در شعبه ۱۳۳ دادگاه عمومي و جزايي مشهد مورد رسيدگي قرار گرفت.

سارق مذکور که به ۵۲ فقره سرقت اعتراف کرده بود در بازجويي ها اظهار داشت: بيشتر اموال باارزش، دلار، طلا و جواهرات و وجوه نقدي مردم را سرقت مي کردم. در حالي که اعمال مجرمانه اين سارق، موجب ايجاد احساس ناامني در شهروندان شده بود، وي از سوي دادگاه به قطع يد محکوم شد که اين رأي مورد تأييد دادگاه تجديدنظر استان خراسان رضوي نيز قرار گرفت.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قاتل معلم بروجردی دستگیر شد

سرهنگ علیرضا دلیری  فرمانده انتظامی بروجرد، اظهار داشت: فردی که متهم به قتل محسن خشخاشی معلم بروجردی بود در شهرستان بروجرد دستگیر شد.

وی با اشاره به مطرح کردن جزئیات این دستگیری افزود: این فرد در حال بازجویی‌های اولیه است و به‌زودی جزئیات دستگیری و بقیه اتفاقات رسانه‌ای می‌شود.

‌محسن خشخاشی دبیر فیزیک دبیرستان حافظی بروجرد آذرماه 93 به دست یکی از دانش آموزان خود به ضربات چاقو به قتل رسید و قاتل بعد از ارتکاب جرم فراری شد و تا امروز مأموران موفق نشده بودند وی را دستگیر کنند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قاتلان حادثه گلپایگان شناسایی شدند

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم عصر امروز در حاشیه دیدار با آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری دوره‌های بصیرت برای فرماندهان ناجا اظهار کرد: برگزاری دوره‌های بصیرت برای تقویت بعد معرفتی و بصیرتی و تقویت پایه‌های دینی در بین مسئولان نیروی انتظامی از سال 85 در قم شروع شد و به تدریج این دوره‌های گسترش یافت.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز بصیرت عمار در قم گفت: همه مسئولان نیروی انتظامی تا رده روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها سالانه در دوره‌های این مرکز شرکت کرده و در سال‌های آتی برای دیگر پرسنل نیروی انتظامی در استان‌ها نیز این دوره‌ها پیش‌بینی شده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    گزارشهای خوبی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس